Haluan erota vauvavuonna
Esikoinen, eikä ole mitenkään erityisen vaikea vauva. Ainoa vaikea on isänsä, jonka kanssa ei mitään voida keskustella enää, joka luulee tekevänsä ison osan vauvaan liittyvistä asioista eikä näe totuutta edes silloin, kun on ollut vauvan kanssa kaksin, jolloin olen jo helpottanut tilannetta järjestelemällä asiat puolivalmiiksi, ja mies on näiden hetkien jälkeen ihan poikki ja sekaisin uupumuksesta. Kuvittelee että minulle vauva on jotenkin helpompi. Sitten esiintyy jonkinlaisena vauvaguruna, vaikkei ota edes selvää mistään vauvoihin liittyvästä. En tiedä mistä kuvittelee tietävänsä asioita, mutta jo pikainen googletus yleensä paljastaa että eipä tiennyt. Olen niin kyllästynyt ja väsynyt ja haluaisin vaan erota ja olla rauhassa hänen päsmäröinniltään. Poika on ihana, ikää nyt 8kk. Aina sanotaan ettei vauvavuonna saa erota. Mutta entä jos tuntuu että silmät aukesivat vasta lapsen myötä toisen luonteelle? Ollaan oltu yhdessä kuitenkin yli viisi vuotta mistä asuttu yhdessä valtaosa. En tiedä mitä haen aloituksella. Vertaistukea ja kokemuksia varmaan.
Kommentit (226)
Voisitko vielä kertoa mummeli että minkätakia nykynaisen pitäisi jäädä paskan miehen kanssa yhteen? Pelkäätkö että uljaat poikasi jäävät muuten yksin? Ehkä eivät olekaan ihan niin hienoja tapauksia, jos nainen jää vain syyllistämällä :)
Eroa, jos siltä tuntuu. Ei kukaan kiellä. Itse tiedät parhaiten, mikä on sulle ja sun lapselle paras ratkaisu.
heips ja kivaa kesää- odotettua syksyä. kiitos ja tottahan kirjoittelet. kaikkea hyvää. siis oikeesti- kiitos-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinä olet poika käsittänyt asiat väärin. Hyvähän se on jos mies osallistuu, mutta minun mieheni osallistui niin, että kävi keuhkokuumeessakin töissä. Ei koskaan valittanut. Sairaslomailija sai potkut ja viha niskaansa. Ei syytellyt minua koskaan mistään vastuunsa kantoi. Mitä sinä tiedät 50-luvusta? Minä synnyin vuonna 1954 se oli aika kovaa aikaa se. Sodan jälkeisiä vuosia. Minun sukupolveni ja sitä edeltävät ovat tämän maan ja nykyisen pehmeän yhteiskunnan teille kovalla työllä rakentaneet. Kritiikkiä kannattaa kuunnella niiltä jotka ovat jo elämässään ehtoopuolella.
T. Mummeli
Sen rakensi kylläkin teitä edeltävä sukupolvi. Kritiikkiä kuunnellaan niiltä jotka ovat osoittaneet elämällään että heillä on jotain esimerkillistä annettavaa. Esimerkiksi heiltä jotka kykenevät empatiaan ja tasapainoiseen keskusteluun eivätkä vihaa ja lyttää naisia.
Olet hyvinvointivaltion synnystä aivan kuutamolla. Minun lapsuudessani joka toinen mies oli juoppo ja väkivaltainen. Sodan traumat oli kaikkialla ja meillä oli kaikinpuolinen todella niukkaa. Et voi mitenkään ymmärtää lapsiparka. Töitä tehtiin aivan eri tavalla.
T. Mummeli
Miksi niiden juoppojen ja väkivaltaisten miesten kanssa piti mennä naimisiin ja tehdä lapsia? Miehethän oli sellaisia jo ihan seurustelun alussa. Vai tarkoitatko haulikkohäitä, myöhäistähän siinä sitten oli.
Imetys voi olla kivuliasta kun tulee hampaita. Sellaista se on. Sitten vaihdetaan rintaa. Minun rintani vuosivat verta usein ja jouduin olemaan tarkkana etteivät pääse tulehtumaan. Silti olen kolme lasta synnyttänyt, kasvattanut hoitanut ja imettänyt. Se oli minun elämäntyö.
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole hoivahormoneja samassa mitassa kuin naisella. Naisten hormonieritys buustaa heitä kestämään vauvanhoidon toistuvuutta. Imetys on lepohetkiä ja luonnollista yhteisyyttä vauvan kanssa, nämä puuttuvat mieheltä.
Tätä on äidin ja vauvan symbioosi: molemmat saavat. Tuntuu siltä, että nykynaisilta tämä symbioosi jää jostain syystä usein saavuttamatta.
Mies pääsee paremmin sisään lapsen kanssa olemiseen, kun lapsi oppii puhumaan ja liikkumaan. Itse huomasin tämän neljän lapseni kanssa: parivuotiaana poikalapsella alkoi olla hirveä hinku isän perään ja heidän välisensä kommunikaatio alkoi toimia paremmin.
Vauvavuotena isä voi toki hoitaa vauvaa, sylitellä, kylvettää jne. mutta tärkeämpää olisi hoitaa kotia ja äitiä. Hieroa esim. hartioita ja jalkoja. Imettäessä helposti hartiat jumittuu, jos ei tyynyillä tue itseään mukavasti.
Jos isä on poikki oltuaan vauvan kanssa, hän luultavasti jännittää sitä hoitoa. Ei ole hoivahormoneja!
Kovin tyly asenne sinulla, ap, elämäsi rakkauteen. Eikö sitä kannattaisi vaalia. Tuntuu että tällä palstalla on paljon naisia, jotka ei oikeasti rakasta miehiään. t. nainen 68, miehensä syövälle menettänyt
Juu, täällähän postaavat pääasiassa velat, katkerat yh:t, incelit, militanttilesbot ja muut dysfunktionaalisissa suhteissa kärvistelevät. Muutama miestään rakastava palstanainen on tullut vastaan, mutta tämä saa usein alapeukkujen vyöryn. Kertoo paljon palstanaisten asenteista miehiään ja ylipäätään elämää kohtaan. Olen tuo osallistuva isä, joka on ollut 20 vuotta naimisissa, mutta tällaista skeidaa joka tuntuu palstalla olevan ihan normi, en katselisi viikkoakaan.
Siis joku kertoo, että rakastaa puolisoaan, ja saa 50 alapeukkua... Kuka haluaa asua tuollaisen ihmiskuvan omaavan ihmisen kanssa saman katon alla? Miesviha on tärkeämpää kuin oma parisuhde ja perhe?
Miehet ne tuollaisia kommentteja alapeukuttajat. Jos mies kertoo mitään positiivista vaimostaan ja perheestään, tulee lauma teinipoikia irvistelemään ja alapeukuttamaan.
Hyvä kun tiedät alapeukuttajien sukupuolen. Mutta joo, pääasia, että miehet ovat sikoja. Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Imetys voi olla kivuliasta kun tulee hampaita. Sellaista se on. Sitten vaihdetaan rintaa. Minun rintani vuosivat verta usein ja jouduin olemaan tarkkana etteivät pääse tulehtumaan. Silti olen kolme lasta synnyttänyt, kasvattanut hoitanut ja imettänyt. Se oli minun elämäntyö.
T. Mummeli
Etkö ole ollut palkkatyössä? Menikö sinulla koulutus hukkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinä olet poika käsittänyt asiat väärin. Hyvähän se on jos mies osallistuu, mutta minun mieheni osallistui niin, että kävi keuhkokuumeessakin töissä. Ei koskaan valittanut. Sairaslomailija sai potkut ja viha niskaansa. Ei syytellyt minua koskaan mistään vastuunsa kantoi. Mitä sinä tiedät 50-luvusta? Minä synnyin vuonna 1954 se oli aika kovaa aikaa se. Sodan jälkeisiä vuosia. Minun sukupolveni ja sitä edeltävät ovat tämän maan ja nykyisen pehmeän yhteiskunnan teille kovalla työllä rakentaneet. Kritiikkiä kannattaa kuunnella niiltä jotka ovat jo elämässään ehtoopuolella.
T. Mummeli
Sen rakensi kylläkin teitä edeltävä sukupolvi. Kritiikkiä kuunnellaan niiltä jotka ovat osoittaneet elämällään että heillä on jotain esimerkillistä annettavaa. Esimerkiksi heiltä jotka kykenevät empatiaan ja tasapainoiseen keskusteluun eivätkä vihaa ja lyttää naisia.
Olet hyvinvointivaltion synnystä aivan kuutamolla. Minun lapsuudessani joka toinen mies oli juoppo ja väkivaltainen. Sodan traumat oli kaikkialla ja meillä oli kaikinpuolinen todella niukkaa. Et voi mitenkään ymmärtää lapsiparka. Töitä tehtiin aivan eri tavalla.
T. Mummeli
Miksi niiden juoppojen ja väkivaltaisten miesten kanssa piti mennä naimisiin ja tehdä lapsia? Miehethän oli sellaisia jo ihan seurustelun alussa. Vai tarkoitatko haulikkohäitä, myöhäistähän siinä sitten oli.
Ihmisissä on kuule muitakin puolia kuin vain niiden heikkoudet lapsirukka, sehän teidän sukupolven naisissa on pilalla kun ette omia heikkouksianne ymmärrä ettekä niitä myöskään miehissänne halua nähdä tai hyväksy. Siksi eroatte heti kun tulee vastoinkäymisiä ja luovutatte.
T. mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole hoivahormoneja samassa mitassa kuin naisella. Naisten hormonieritys buustaa heitä kestämään vauvanhoidon toistuvuutta. Imetys on lepohetkiä ja luonnollista yhteisyyttä vauvan kanssa, nämä puuttuvat mieheltä.
Tätä on äidin ja vauvan symbioosi: molemmat saavat. Tuntuu siltä, että nykynaisilta tämä symbioosi jää jostain syystä usein saavuttamatta.
Mies pääsee paremmin sisään lapsen kanssa olemiseen, kun lapsi oppii puhumaan ja liikkumaan. Itse huomasin tämän neljän lapseni kanssa: parivuotiaana poikalapsella alkoi olla hirveä hinku isän perään ja heidän välisensä kommunikaatio alkoi toimia paremmin.
Vauvavuotena isä voi toki hoitaa vauvaa, sylitellä, kylvettää jne. mutta tärkeämpää olisi hoitaa kotia ja äitiä. Hieroa esim. hartioita ja jalkoja. Imettäessä helposti hartiat jumittuu, jos ei tyynyillä tue itseään mukavasti.
Jos isä on poikki oltuaan vauvan kanssa, hän luultavasti jännittää sitä hoitoa. Ei ole hoivahormoneja!
Kovin tyly asenne sinulla, ap, elämäsi rakkauteen. Eikö sitä kannattaisi vaalia. Tuntuu että tällä palstalla on paljon naisia, jotka ei oikeasti rakasta miehiään. t. nainen 68, miehensä syövälle menettänyt
Juu, täällähän postaavat pääasiassa velat, katkerat yh:t, incelit, militanttilesbot ja muut dysfunktionaalisissa suhteissa kärvistelevät. Muutama miestään rakastava palstanainen on tullut vastaan, mutta tämä saa usein alapeukkujen vyöryn. Kertoo paljon palstanaisten asenteista miehiään ja ylipäätään elämää kohtaan. Olen tuo osallistuva isä, joka on ollut 20 vuotta naimisissa, mutta tällaista skeidaa joka tuntuu palstalla olevan ihan normi, en katselisi viikkoakaan.
Siis joku kertoo, että rakastaa puolisoaan, ja saa 50 alapeukkua... Kuka haluaa asua tuollaisen ihmiskuvan omaavan ihmisen kanssa saman katon alla? Miesviha on tärkeämpää kuin oma parisuhde ja perhe?
Miehet ne tuollaisia kommentteja alapeukuttajat. Jos mies kertoo mitään positiivista vaimostaan ja perheestään, tulee lauma teinipoikia irvistelemään ja alapeukuttamaan.
Hyvä kun tiedät alapeukuttajien sukupuolen. Mutta joo, pääasia, että miehet ovat sikoja. Eikö?
Teinipojat ei ole vielä miehiä. Ne on niitä, jotka huutelee yökyök p*llu repeää ja p*ska lentää, jos joku mies kertoo osallistuneensa synnytykseen. Niitä ylilautalapsosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai imetys on lepohetkiä, voi luoja. Se sattuu niin, että silmistä valuu kyyneleet, rinnat on verillä ja jos maitoa ei tule tarpeeksi, imetys kestää pitkään. Muualla huiteleva mies ei ole edes tuomassa juotavaa tai röyhtäytä vauvaa.
Vauvavuonna ero tulee siksi, että nainen ei koe, että siinä ollaan yhdessä veneessä huolehtimassa vauvasta vaan nainen jää yksin. Pahimmassa tapauksessa kun nainen saa illalla vauvan nukahtamaan, mies tulee kotiin ja alkaa vaatia seksiä. Ei ihme, jos mies alkaa inhottaa.
Muusta syystä eroa ei voi tulla?
Aika jännä.
Luettele vaan kaikki syyt, jotka tiedät. Ole hyvä.
Varmaan aika monia syitä, miksi ihmiset eroavat. Kokemus siitä, että rakkaus loppuu tai puoliso ei kiinnosta. Pettäminen. Henkinen tai fyysinen väkivalta. Jatkuva riitely, jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen miehen pitää "hoitaa" pikkuvauvaa. Sehän on naisen tehtävä. En ole vaihtanut yhtään vaippaa tai tehnyt juurikaan mitään saati vaimoa kritisoinut tai neuvonut. Keskityn leivän tuomiseen pöytään ja olen tarvittaessa tukena. Niin se homma toimii omat roolit kaikilla.
Noinkin toimii jos ei tosiasiassa osaa hoitaa, mutta kuitenkin tykkää että on lapsi. Kun ei ap ei antanut esimerkkitilanteita osaamattomuudesta, on vaikea antaa neuvoa muuta kuin keskustella ap:n tuntemuksista. Sen voisi antaa, että jos mies on mahdoton ja pilaa lapsen, on paras erota.
Jos meidän sukupolvemme ei olisi tehnyt hulluna töitä, nainut miehiä joilla oli ongelmia psyykkeensä kanssa ei olisi teitäkään ketään olemassa. Ette ymmärrä meidän maata ettekä sen historiaa oikeasti, ette tiedä mistä olette edes tulleet. Olen teidän puolestanne surullinen.
T. mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinä olet poika käsittänyt asiat väärin. Hyvähän se on jos mies osallistuu, mutta minun mieheni osallistui niin, että kävi keuhkokuumeessakin töissä. Ei koskaan valittanut. Sairaslomailija sai potkut ja viha niskaansa. Ei syytellyt minua koskaan mistään vastuunsa kantoi. Mitä sinä tiedät 50-luvusta? Minä synnyin vuonna 1954 se oli aika kovaa aikaa se. Sodan jälkeisiä vuosia. Minun sukupolveni ja sitä edeltävät ovat tämän maan ja nykyisen pehmeän yhteiskunnan teille kovalla työllä rakentaneet. Kritiikkiä kannattaa kuunnella niiltä jotka ovat jo elämässään ehtoopuolella.
T. Mummeli
Sen rakensi kylläkin teitä edeltävä sukupolvi. Kritiikkiä kuunnellaan niiltä jotka ovat osoittaneet elämällään että heillä on jotain esimerkillistä annettavaa. Esimerkiksi heiltä jotka kykenevät empatiaan ja tasapainoiseen keskusteluun eivätkä vihaa ja lyttää naisia.
Olet hyvinvointivaltion synnystä aivan kuutamolla. Minun lapsuudessani joka toinen mies oli juoppo ja väkivaltainen. Sodan traumat oli kaikkialla ja meillä oli kaikinpuolinen todella niukkaa. Et voi mitenkään ymmärtää lapsiparka. Töitä tehtiin aivan eri tavalla.
T. Mummeli
Miksi niiden juoppojen ja väkivaltaisten miesten kanssa piti mennä naimisiin ja tehdä lapsia? Miehethän oli sellaisia jo ihan seurustelun alussa. Vai tarkoitatko haulikkohäitä, myöhäistähän siinä sitten oli.
Ihmisissä on kuule muitakin puolia kuin vain niiden heikkoudet lapsirukka, sehän teidän sukupolven naisissa on pilalla kun ette omia heikkouksianne ymmärrä ettekä niitä myöskään miehissänne halua nähdä tai hyväksy. Siksi eroatte heti kun tulee vastoinkäymisiä ja luovutatte.
T. mummeli
Minä TODELLA toivon, että jos tyttäreni mies paljastuisi juopoksi tai väkivaltaiseksi, ero olisi nopea. Onko sinun poikasi perineet juoppogeenit? Onko tyttöystävillä mustaa silmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole hoivahormoneja samassa mitassa kuin naisella. Naisten hormonieritys buustaa heitä kestämään vauvanhoidon toistuvuutta. Imetys on lepohetkiä ja luonnollista yhteisyyttä vauvan kanssa, nämä puuttuvat mieheltä.
Tätä on äidin ja vauvan symbioosi: molemmat saavat. Tuntuu siltä, että nykynaisilta tämä symbioosi jää jostain syystä usein saavuttamatta.
Mies pääsee paremmin sisään lapsen kanssa olemiseen, kun lapsi oppii puhumaan ja liikkumaan. Itse huomasin tämän neljän lapseni kanssa: parivuotiaana poikalapsella alkoi olla hirveä hinku isän perään ja heidän välisensä kommunikaatio alkoi toimia paremmin.
Vauvavuotena isä voi toki hoitaa vauvaa, sylitellä, kylvettää jne. mutta tärkeämpää olisi hoitaa kotia ja äitiä. Hieroa esim. hartioita ja jalkoja. Imettäessä helposti hartiat jumittuu, jos ei tyynyillä tue itseään mukavasti.
Jos isä on poikki oltuaan vauvan kanssa, hän luultavasti jännittää sitä hoitoa. Ei ole hoivahormoneja!
Kovin tyly asenne sinulla, ap, elämäsi rakkauteen. Eikö sitä kannattaisi vaalia. Tuntuu että tällä palstalla on paljon naisia, jotka ei oikeasti rakasta miehiään. t. nainen 68, miehensä syövälle menettänyt
Juu, täällähän postaavat pääasiassa velat, katkerat yh:t, incelit, militanttilesbot ja muut dysfunktionaalisissa suhteissa kärvistelevät. Muutama miestään rakastava palstanainen on tullut vastaan, mutta tämä saa usein alapeukkujen vyöryn. Kertoo paljon palstanaisten asenteista miehiään ja ylipäätään elämää kohtaan. Olen tuo osallistuva isä, joka on ollut 20 vuotta naimisissa, mutta tällaista skeidaa joka tuntuu palstalla olevan ihan normi, en katselisi viikkoakaan.
Siis joku kertoo, että rakastaa puolisoaan, ja saa 50 alapeukkua... Kuka haluaa asua tuollaisen ihmiskuvan omaavan ihmisen kanssa saman katon alla? Miesviha on tärkeämpää kuin oma parisuhde ja perhe?
Miehet ne tuollaisia kommentteja alapeukuttajat. Jos mies kertoo mitään positiivista vaimostaan ja perheestään, tulee lauma teinipoikia irvistelemään ja alapeukuttamaan.
Hyvä kun tiedät alapeukuttajien sukupuolen. Mutta joo, pääasia, että miehet ovat sikoja. Eikö?
Teinipojat ei ole vielä miehiä. Ne on niitä, jotka huutelee yökyök p*llu repeää ja p*ska lentää, jos joku mies kertoo osallistuneensa synnytykseen. Niitä ylilautalapsosia.
Niin, ne ovat porsaita. Mutta palstan agenda on se, että miehet ovat sikoja. Ei kai tätä muuten voi selittää kun niillä katkerien naisten määrällä. Ylilaudan veetit eivät jaksaisi tai osaisi esittää katkeria naisia noin pitkään ja hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jos meidän sukupolvemme ei olisi tehnyt hulluna töitä, nainut miehiä joilla oli ongelmia psyykkeensä kanssa ei olisi teitäkään ketään olemassa. Ette ymmärrä meidän maata ettekä sen historiaa oikeasti, ette tiedä mistä olette edes tulleet. Olen teidän puolestanne surullinen.
T. mummeli
Sinä se et tässä ymmärrä että nykynuorten ei ole pakko ottaa juoppoa miestä. Sellaisesta voi myös erota. Voi olla että teidänkin lapset olisivat eläneet paremman elämän kun olisit eronnut siitä väkivaltaisesta ukostasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinä olet poika käsittänyt asiat väärin. Hyvähän se on jos mies osallistuu, mutta minun mieheni osallistui niin, että kävi keuhkokuumeessakin töissä. Ei koskaan valittanut. Sairaslomailija sai potkut ja viha niskaansa. Ei syytellyt minua koskaan mistään vastuunsa kantoi. Mitä sinä tiedät 50-luvusta? Minä synnyin vuonna 1954 se oli aika kovaa aikaa se. Sodan jälkeisiä vuosia. Minun sukupolveni ja sitä edeltävät ovat tämän maan ja nykyisen pehmeän yhteiskunnan teille kovalla työllä rakentaneet. Kritiikkiä kannattaa kuunnella niiltä jotka ovat jo elämässään ehtoopuolella.
T. Mummeli
Sen rakensi kylläkin teitä edeltävä sukupolvi. Kritiikkiä kuunnellaan niiltä jotka ovat osoittaneet elämällään että heillä on jotain esimerkillistä annettavaa. Esimerkiksi heiltä jotka kykenevät empatiaan ja tasapainoiseen keskusteluun eivätkä vihaa ja lyttää naisia.
Olet hyvinvointivaltion synnystä aivan kuutamolla. Minun lapsuudessani joka toinen mies oli juoppo ja väkivaltainen. Sodan traumat oli kaikkialla ja meillä oli kaikinpuolinen todella niukkaa. Et voi mitenkään ymmärtää lapsiparka. Töitä tehtiin aivan eri tavalla.
T. Mummeli
Miksi niiden juoppojen ja väkivaltaisten miesten kanssa piti mennä naimisiin ja tehdä lapsia? Miehethän oli sellaisia jo ihan seurustelun alussa. Vai tarkoitatko haulikkohäitä, myöhäistähän siinä sitten oli.
Ihmisissä on kuule muitakin puolia kuin vain niiden heikkoudet lapsirukka, sehän teidän sukupolven naisissa on pilalla kun ette omia heikkouksianne ymmärrä ettekä niitä myöskään miehissänne halua nähdä tai hyväksy. Siksi eroatte heti kun tulee vastoinkäymisiä ja luovutatte.
T. mummeli
Mummeleilla on toksinen tapa yrittää canceloida epämieluisat mielipiteet ja alistaa niiden lausuja kutsumalla kultapieneksi tai lapsirukaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos meidän sukupolvemme ei olisi tehnyt hulluna töitä, nainut miehiä joilla oli ongelmia psyykkeensä kanssa ei olisi teitäkään ketään olemassa. Ette ymmärrä meidän maata ettekä sen historiaa oikeasti, ette tiedä mistä olette edes tulleet. Olen teidän puolestanne surullinen.
T. mummeli
Hei mummeli, nuuhkaisepa pitkää visvaista vitttua.
Hei mummeli siellä. Jos sinun poikasi lyö kerrankin tytärtäni, et halua tietää seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vielä kertoa mummeli että minkätakia nykynaisen pitäisi jäädä paskan miehen kanssa yhteen? Pelkäätkö että uljaat poikasi jäävät muuten yksin? Ehkä eivät olekaan ihan niin hienoja tapauksia, jos nainen jää vain syyllistämällä :)
Tuo mummeli ei ole oikea mummeli. Se on inceli mummelin vaatteissa.
Luettele vaan kaikki syyt, jotka tiedät. Ole hyvä.