Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?
Tuntuu oudolle, varsinkin kun ei kuuluta kirkkoon mutta silti mennään lopulta kirkkomultiin. Ja lopuksi läheiset juovat papin kanssa sun muisto kirkkokahvit.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta ehdin maksaa kirkollisveroja, eikö niillä saa mitään?
Hautajaisiin saat oman seurakunnan papin ja kirkon/siunauskappelin maksutta. Hautapaikasta ja arkusta tai tuhkauksesta ja uurnasta maksat, tai siis omaiset maksavat.
Kannattaisi perustaa kaikille avoin hautausmaa, jossa olisi myös tila hautajaisia varten. Toki se maksaisi, mutta lopettaisi kirkon sotkeutumisen asiaan, joka kohtaa ihan jokaisen.
Ei ole !itään raiskaajien paratiisia olemassa !
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi perustaa kaikille avoin hautausmaa, jossa olisi myös tila hautajaisia varten. Toki se maksaisi, mutta lopettaisi kirkon sotkeutumisen asiaan, joka kohtaa ihan jokaisen.
Katsotaan sitten kun hautaustoimi siirretään kirkolta valtiolle.
Jos uskonnottomat saisi oman ostettua itse . Jonkun kesantopellon jostain maatilalta. Ja siihen perustaa tuhkapaikan ja seinän. Ja ne ulkomaalaiset taas joilla suku muussa maassa voi kuljettaa tuhkauurnansa sinne. Lemmikeille on jo oma hautausmaa sekin maksaa. Monen ulkomaalaisen suku ja perhettä on muussa maassa joten siksi on hyvä kuljettaa sinne. Suomalaiset kuolleet tuodaan useimmin Suomeen muista maista.
Mielellään kuulkaa annettaisiin se valtiolle, on se niin tappiollinen sekä kirkon jäsenille ja työntekijöille epäreilu ja työläs homma. Mutta tosiasiahan on, ettei valtio halua sitä ottaa. Hyvä sinänsä, koska näemme kyllä miten valtio hoitaa hva kautta näitä hommia. Siitä on arvokkuus ja yksilöllinen huolenpito kaukana. Kirkko hoitaa nämä suurella ammattitaidolla, kauniisti ja hyvin.
Enkelit puhaltaa pasuunaan ja kuolleet nousee taidoistaan , toiset ylösnousemukseen toiset kadotukseen. Tiesittekö että budhilla on Manala opetus , he menee manalaan. Polttohautus on heiltä tullut. Intiasta.
Montako kertaa sana rakkaus esiintyy uudessa testamentissa .
Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?
En "mene", vaan joku laittaa sinne, kun kuolen. Ja jos ei laita, niin ei sillä ainakaan mitään väliä itselle enää ole, missä ne maalliset jäänteet on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Rakastanut niin paljon että antoi poikansa . Rakkaus vetää parannukseen. Rakkauden kautta vaikuttava usko. Hengen hedelmä on rakkaus. Suurin on rakkaus . Usko toivo rakkaus. Rakastakaa toisianne. Rakkaus ei tee mitään pahaa. Rakastaa kuin itseään . Toisia.
Joka ei tarvitse kirkkoa ja kirkon palveluja eläessään niin tarviiko kuoltuaankaan? Ihmeen monissa hautajaisissa kuitenkin näkee seurakunnan palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Kuule tieteilijä. Parasta lukemista on pikku prinssi kirja . Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto. Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen. Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa. Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .
Erikoisempaa se on, että pappi siunaa Jumalan nimessä taivasmatkalle vainajia, jotka eivät eläessään ole edes uskoneet Jumalaan ja jotka eivät luultavasti ole taivaaseen edes päässeet.
En mene mihinkään multiin vaan tuhkattavaksi ja sieltä siroteltavaksi taivaan tuuliin.
En usko kuolemanjälkeiseen "elämään" muuta kuin tuhkalannoitteena saattaa jokin metsän kasvi vehreämmin kukoistaa.
Juu numerologiat ei pelasta kenenkään sielua . Eikä matematiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Jumala on iankaikkinen Henki ja hän antoi ihmiselle samanlaisen hengen, joka ei koskaan kuole ja se poistuu kehosta fyysisen kuoleman tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisempaa se on, että pappi siunaa Jumalan nimessä taivasmatkalle vainajia, jotka eivät eläessään ole edes uskoneet Jumalaan ja jotka eivät luultavasti ole taivaaseen edes päässeet.
Ei kun Jeesuksen pappeuden kuuluu että siunatkaa älkää kirotko . Yx tuomari taivaassa . Kyl se hoitaa kaiken.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".