Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?
Tuntuu oudolle, varsinkin kun ei kuuluta kirkkoon mutta silti mennään lopulta kirkkomultiin. Ja lopuksi läheiset juovat papin kanssa sun muisto kirkkokahvit.
Kommentit (107)
En todellakaan halua kirkon hautuumalle. Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?
Vierailija kirjoitti:
Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.
Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?
Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.
Äitini meni. Oli ikänsä harras kristitty mutta erosi kirkosta eläkeläisenä koska vieroksui uskovaisten ilkeyttä.
Suomessa ei voi haudata ihmistä mihin vain. Itse en mene hautausmaan lähellekään vaan tuhkaus + sirottelu paikkaan X. Ei hautakiveä, ei hautajaisia. Kevyttä ja helppoa omaisille.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua kirkon hautuumalle. Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?
Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.
Tuhkaus ja
ortodoksinen srk
ovat minun
valintani
tulevaisuudessa.
x
En, koska minut tuhkataan, enkä hautajaisia halua pidettävän
Vierailija kirjoitti:
Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.
Eikö Jeesus sovittanutkaan syntejäni? Onko minua huijattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Sinä et sitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua kirkon hautuumalle. Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?
Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.
Perehdy nyt vähän asiaan. Oletko koskaan tuhkauksesta kuullut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.
Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?
Pääsevätkö ennen Jeesuksen aikoja syntynert hyväsydämiset ja elämässä muita pyyteettömästi auttaneet sekä vain hyvää sydämessään kantaneet ihmiset taivaaseen? Jos eivät, niin se on oikeusmurha. Uskovaisista kukaan ei ole esittämääni kysymykseen pystynyt vastaamaan, sillä molemmat vaihtoehdot vesittävät koko kristillisen uskon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua kirkon hautuumalle. Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?
Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.
Yleisimmin hautaamattomat kuitenkin tuhkataan. Toki uurnankin voi haudata, mutta ilmeisesti useammin sirotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.
Voit esittää toiveen tuhkauksesta ja tuhkan sirottelusta jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua kirkon hautuumalle. Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?
Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.
Yleisimmin hautaamattomat kuitenkin tuhkataan. Toki uurnankin voi haudata, mutta ilmeisesti useammin sirotellaan.
Joillakin kaupungeilla on tuhkansirottelupaikkoja ja maanomistajan luvalla929 voi sirotella taajaman ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua kirkon hautuumalle. Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?
Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.
Perehdy nyt vähän asiaan. Oletko koskaan tuhkauksesta kuullut ?
Minulta vain yksi
signeerattu + tämä.
Äitini oli EV.LUT. jäsen.
Hän halusi tuhkauksen
ja hautaamisen kirkkomaahan.
Kunnioitimme tarkoin
hänen toiveitaan.
Kulut olivat yli 5000 e. E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.
Voit esittää toiveen tuhkauksesta ja tuhkan sirottelusta jonnekin.
Niin voin, mutta se ei ole tae että minut tuhkataan. Omaisilla päätösoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.
Kyllä voit omalta kohdaltasi, tuhkaus. Voimakkaasti yleistyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Sinä et sitä tiedä.
Ei ole kukaan tullut minullekkaan sieltä mitään kertomaan. Raamattu on täynnä vertauskuvia. Myös taivasten valtakunta oli ja on vertauskuva. Jeesus antoi opetuslapsilleen ohjeet, miten sinne pääsee ja kertoi, että se on "Tässä teidän keskuudessanne". Se miten kohtelet lähimmäistäsi juuri nyt täällä maan päällä, määrittää sen oletko siellä taivasten valtakunnassa vai et.
T. Kirkosta eronnut
Eipä ole minun ongelmani kun asia tulee ajankohtaiseksi.