Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?

Vierailija
28.06.2026 |


Tuntuu oudolle, varsinkin kun ei kuuluta kirkkoon mutta silti mennään lopulta kirkkomultiin. Ja lopuksi läheiset juovat papin kanssa sun muisto kirkkokahvit.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole minun ongelmani kun asia tulee ajankohtaiseksi.

Vierailija
22/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua kirkon hautuumalle.  Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.

Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?

Vierailija
24/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.

Vierailija
25/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini meni. Oli ikänsä harras kristitty mutta erosi kirkosta eläkeläisenä koska vieroksui uskovaisten ilkeyttä.

Vierailija
26/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei voi haudata ihmistä mihin vain. Itse en mene hautausmaan lähellekään vaan tuhkaus + sirottelu paikkaan X. Ei hautakiveä, ei hautajaisia. Kevyttä ja helppoa omaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua kirkon hautuumalle.  Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?

Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.

Vierailija
28/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaus ja

ortodoksinen srk

ovat minun

valintani 

tulevaisuudessa.

x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska minut tuhkataan, enkä hautajaisia  halua  pidettävän

Vierailija
30/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.

Eikö Jeesus sovittanutkaan syntejäni? Onko minua huijattu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Sinä et sitä tiedä.

Vierailija
32/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua kirkon hautuumalle.  Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?

Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.

Perehdy nyt vähän  asiaan. Oletko koskaan tuhkauksesta  kuullut ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.

Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?

Pääsevätkö ennen Jeesuksen aikoja syntynert hyväsydämiset ja elämässä muita pyyteettömästi auttaneet sekä vain hyvää sydämessään kantaneet ihmiset taivaaseen? Jos eivät, niin se on oikeusmurha. Uskovaisista kukaan ei ole esittämääni kysymykseen pystynyt vastaamaan, sillä molemmat vaihtoehdot vesittävät koko kristillisen uskon. 

Vierailija
34/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua kirkon hautuumalle.  Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?

Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.

Yleisimmin hautaamattomat kuitenkin tuhkataan. Toki uurnankin voi haudata, mutta ilmeisesti useammin sirotellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.

Voit esittää toiveen tuhkauksesta ja tuhkan sirottelusta jonnekin.

Vierailija
36/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua kirkon hautuumalle.  Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?

Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.

Yleisimmin hautaamattomat kuitenkin tuhkataan. Toki uurnankin voi haudata, mutta ilmeisesti useammin sirotellaan.

Joillakin kaupungeilla on tuhkansirottelupaikkoja ja maanomistajan luvalla929 voi sirotella taajaman ulkopuolelle.

Vierailija
37/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua kirkon hautuumalle.  Miksi kuvittelet että haluaisin tulla sinne haudatuksi?

Et varmaankaan halua, mutta sinne päädyt ellet esim. hukuttaudu niin että ruumistasi ei koskaan löydetä tai esim. syötä itseäsi vaikka alligaattorille jossain rämeellä.

Perehdy nyt vähän  asiaan. Oletko koskaan tuhkauksesta  kuullut ?

Minulta vain yksi

signeerattu + tämä.

Äitini oli EV.LUT. jäsen.

Hän halusi tuhkauksen

ja hautaamisen kirkkomaahan.

Kunnioitimme tarkoin

hänen toiveitaan.

Kulut olivat yli 5000 e. E

Vierailija
38/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.

Voit esittää toiveen tuhkauksesta ja tuhkan sirottelusta jonnekin.

Niin voin, mutta se ei ole tae että minut tuhkataan. Omaisilla päätösoikeus. 

Vierailija
39/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen jos Suomessa kuolen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan tietenkään, koska on järjetöntä uskoa mihinkään Lähi-idän paimentolaiskansojen taikauskontoon. Suomessa vielä yli 60 prosenttia kuuluu Lähi-idän paimentolaiskansojen uskontoon joten valtiolla ja kirkolla sopimus että kirkko hoitaa hautaustoimen. En voi tuota järjestelyä muuttaa, niin minutkin sinne kirkkomaahan sitten haudataan.

Kyllä voit omalta kohdaltasi, tuhkaus. Voimakkaasti yleistyvää

Vierailija
40/107 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Sinä et sitä tiedä.

Ei ole kukaan tullut minullekkaan sieltä mitään kertomaan. Raamattu on täynnä vertauskuvia. Myös taivasten valtakunta oli ja on vertauskuva. Jeesus antoi opetuslapsilleen ohjeet, miten sinne pääsee ja kertoi, että se on "Tässä teidän keskuudessanne". Se miten kohtelet lähimmäistäsi juuri nyt täällä maan päällä, määrittää sen oletko siellä taivasten valtakunnassa vai et.

 

T. Kirkosta eronnut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan