Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?
Tuntuu oudolle, varsinkin kun ei kuuluta kirkkoon mutta silti mennään lopulta kirkkomultiin. Ja lopuksi läheiset juovat papin kanssa sun muisto kirkkokahvit.
Kommentit (109)
Ei välttämättä mennä kirkon multiin, jos ei kuulu kirkkoon ja on polttohautaus, niin sillä ei rasiteta kirkon kustannuksia. Onhan niillä joku muistolehto, jonne voi omaisensa tuhkat ripotella, tai sitten voi ne vaikka säilyttää kirjahyllyssään tai kaivaa maahan / toki joku lupa tarvitaan vallankin jos kaivaa jonkun muun maalle kuin omalleen.
No muita sallittuja hautauspaikkoja ei juuri ole. Itse haluaisin ennemmin oman lapsuudenkodin takapihalle, mutta eihän sitä sallita.
Mun hautajaisissa tuskin papin kanssa kukaan juo kahvia, mitä se pappi kirkkoon kuulumattoman hautajaisissa tekis?
Vierailija kirjoitti:
En mene mihinkään multiin vaan tuhkattavaksi ja sieltä siroteltavaksi taivaan tuuliin.
En usko kuolemanjälkeiseen "elämään" muuta kuin tuhkalannoitteena saattaa jokin metsän kasvi vehreämmin kukoistaa.
Kaikkien maalliset ruumiit kuolee kuin vanhenee . Se on selvä. Mutta se sielu puoli hengellinen osa mikä tekee jokaisesta persoonallisen . Sielusi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.
Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?
Pääsevätkö ennen Jeesuksen aikoja syntynert hyväsydämiset ja elämässä muita pyyteettömästi auttaneet sekä vain hyvää sydämessään kantaneet ihmiset taivaaseen? Jos eivät, niin se on oikeusmurha. Uskovaisista kukaan ei ole esittämääni kysymykseen pystynyt vastaamaan, sillä molemmat vaihtoehdot vesittävät koko kristillisen uskon.
Taivaaseen pääsevät vain täysin synnittömät. Oma yritys ei siis johda kuin ikuiseen kadotukseen.
Uskosta vanhurskaita, eli Jumalalle kelpaavia oli kyllä ennen Jeesuksen aikaakin, kuten esimerkiksi Aabraham.
Et vastannut kysymykseen. Pääseekö synnitön esim. kivikaudella elänyt taivaseen vai ei?
Oon eri, enkä kristitty, mutta synnittömiä ihmisiä ei kristinuskon mukaan ole.
Abraham näki edeltä Jeesuksen ; Jumala on voimallinen herättämään oman poikansa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Kuule tieteilijä. Parasta lukemista on pikku prinssi kirja . Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto. Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen. Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa. Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .
Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?
Toivottavasti en. En myös halua kuoppajaisiini pappia paikalle kahvia juomaan
Syntinen siis saa lahjavanhurskauden Pojassa Jeesuksessa joka on uuden liiton Lunastaja . Perustaja. Lahjavanhurskaus tarkoittaa että Jeesus teki sun puolestasi sen pelastusteon jo . Olet pyhä ja pelastettu.
En mene. Kasvoin uskovaisessa perheessä, mutta erosin kirkosta.
Tuhkani nakataan myötätuuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Kuule tieteilijä. Parasta lukemista on pikku prinssi kirja . Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto. Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen. Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa. Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .
Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?
On pahat pimeyden enkelit myös . On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä. Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.
Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?
Pääsevätkö ennen Jeesuksen aikoja syntynert hyväsydämiset ja elämässä muita pyyteettömästi auttaneet sekä vain hyvää sydämessään kantaneet ihmiset taivaaseen? Jos eivät, niin se on oikeusmurha. Uskovaisista kukaan ei ole esittämääni kysymykseen pystynyt vastaamaan, sillä molemmat vaihtoehdot vesittävät koko kristillisen uskon.
Taivaaseen pääsevät vain täysin synnittömät. Oma yritys ei siis johda kuin ikuiseen kadotukseen.
Uskosta vanhurskaita, eli Jumalalle kelpaavia oli kyllä ennen Jeesuksen aikaakin, kuten esimerkiksi Aabraham.
Et vastannut kysymykseen. Pääseekö synnitön esim. kivikaudella elänyt taivaseen vai ei?
Jumala on toiminut eri tavoin eri aikoina. Alussa synnin palkka oli kuolema ja rangaistuksen sai herkästi. Jumalalla oli tiettyjä vaatimuksia, mitä hän edellytti niiltä ihmisiltä, jotka häntä seurasivat. Pakanat elivät oman tahtonsa mukaan. Heidän kohtalostaan ei ole täyttä varmuutta. Mutta Uusi testamentti kertoo, että Jumala on myös jättänyt rankaisematta syntejä aikaisemmin. Keiden syntejä, sitä ei sanota.
Mutta Jeesuksen sovitustyön jälkeen hän on vanhurskauttanut sen, jolla on usko Jesukseen ja se on nyt edellytyksenä pelastukselle. On siis hyödytöntä miettiä sitä, ketkä kaikki ovat joskus vuosituhansia sitten pelastuneet. Riittää se tieto, että Jumala on aina päättänyt tuomioistaan itse ja hän tuomitsee ihmiset aina oikein, olipa maailmanaika mikä tahansa. Myös ne ihmiset, jotka eivät ehkä ole kuulleet evankeliumia, hän osaa tuomita oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Kuule tieteilijä. Parasta lukemista on pikku prinssi kirja . Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto. Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen. Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa. Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .
Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?
On pahat pimeyden enkelit myös . On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä. Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.
Tuo ei ole kristinuskoa kyllä.
Henki se on joka eläväksi tekee !
Pitää uskoa evankeliumi . Kyllä se siitä sitten iloksi muuttuu. Ilosanoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Kuule tieteilijä. Parasta lukemista on pikku prinssi kirja . Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto. Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen. Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa. Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .
Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?
On pahat pimeyden enkelit myös . On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä. Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.
Tuo ei ole kristinuskoa kyllä.
Niin ei hengettömille mikään hengellinen aukea tietysti . Ajatukset on kiinni maallisissa. Kuitenkin on olemassa hengellinen puoli .
Henkien erottamisen lahjaiset ei ole ihmisten erottelijoita vaan henkien . Elikkä on hyvä erottaa pahat henget hyvistä ja rukoilla isämeitää. Okkulttismia on niin monenlaista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Kuule tieteilijä. Parasta lukemista on pikku prinssi kirja . Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto. Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen. Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa. Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .
Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?
On pahat pimeyden enkelit myös . On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä. Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.
Tuo ei ole kristinuskoa kyllä.
Niin ei hengettömille mikään hengellinen aukea tietysti . Ajatukset on kiinni maallisissa. Kuitenkin on olemassa hengellinen puoli .
Toi on jotain sun omaa hengellisyyttä, kristinusko ei tuollaisia opeta.
Sana ilo esiintyy myös uudessa testamentissa usein . Tuli suuri ilo . Ilosanoma. He iloitsivat. Julistetaan ilosanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on".
Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.
Kuule tieteilijä. Parasta lukemista on pikku prinssi kirja . Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto. Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen. Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa. Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .
Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?
On pahat pimeyden enkelit myös . On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä. Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.
Tuo ei ole kristinuskoa kyllä.
Niin ei hengettömille mikään hengellinen aukea tietysti . Ajatukset on kiinni maallisissa. Kuitenkin on olemassa hengellinen puoli .
Toi on jotain sun omaa hengellisyyttä, kristinusko ei tuollaisia opeta.
Ehkä kannattaa joskus miettiä että onko niitä enkeleitä .
Et vastannut kysymykseen. Pääseekö synnitön esim. kivikaudella elänyt taivaseen vai ei?