Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?

Vierailija
28.06.2026 |


Tuntuu oudolle, varsinkin kun ei kuuluta kirkkoon mutta silti mennään lopulta kirkkomultiin. Ja lopuksi läheiset juovat papin kanssa sun muisto kirkkokahvit.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.

Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?

Pääsevätkö ennen Jeesuksen aikoja syntynert hyväsydämiset ja elämässä muita pyyteettömästi auttaneet sekä vain hyvää sydämessään kantaneet ihmiset taivaaseen? Jos eivät, niin se on oikeusmurha. Uskovaisista kukaan ei ole esittämääni kysymykseen pystynyt vastaamaan, sillä molemmat vaihtoehdot vesittävät koko kristillisen uskon. 

Taivaaseen pääsevät vain täysin synnittömät. Oma yritys ei siis johda kuin ikuiseen kadotukseen. 

Uskosta vanhurskaita, eli Jumalalle kelpaavia oli kyllä ennen Jeesuksen aikaakin, kuten esimerkiksi Aabraham. 

Et vastannut kysymykseen. Pääseekö synnitön esim. kivikaudella elänyt taivaseen vai ei?

Vierailija
82/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mennä kirkon multiin, jos ei kuulu kirkkoon ja on polttohautaus, niin sillä ei rasiteta kirkon kustannuksia. Onhan niillä joku muistolehto, jonne voi omaisensa tuhkat ripotella, tai sitten voi ne vaikka säilyttää kirjahyllyssään tai  kaivaa maahan / toki joku lupa tarvitaan vallankin jos kaivaa jonkun muun maalle kuin omalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muita sallittuja hautauspaikkoja ei juuri ole. Itse haluaisin ennemmin oman lapsuudenkodin takapihalle, mutta eihän sitä sallita. 

Mun hautajaisissa tuskin papin kanssa kukaan juo kahvia, mitä se pappi kirkkoon kuulumattoman hautajaisissa tekis? 

Vierailija
84/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene mihinkään multiin vaan tuhkattavaksi ja sieltä siroteltavaksi taivaan tuuliin.

 

En usko kuolemanjälkeiseen "elämään" muuta kuin tuhkalannoitteena saattaa jokin metsän kasvi vehreämmin kukoistaa.

Kaikkien maalliset ruumiit kuolee kuin vanhenee . Se on selvä.  Mutta se sielu puoli hengellinen osa mikä tekee jokaisesta persoonallisen . Sielusi . 

Vierailija
85/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.

Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?

Pääsevätkö ennen Jeesuksen aikoja syntynert hyväsydämiset ja elämässä muita pyyteettömästi auttaneet sekä vain hyvää sydämessään kantaneet ihmiset taivaaseen? Jos eivät, niin se on oikeusmurha. Uskovaisista kukaan ei ole esittämääni kysymykseen pystynyt vastaamaan, sillä molemmat vaihtoehdot vesittävät koko kristillisen uskon. 

Taivaaseen pääsevät vain täysin synnittömät. Oma yritys ei siis johda kuin ikuiseen kadotukseen. 

Uskosta vanhurskaita, eli Jumalalle kelpaavia oli kyllä ennen Jeesuksen aikaakin, kuten esimerkiksi Aabraham. 

Et vastannut kysymykseen. Pääseekö synnitön esim. kivikaudella elänyt taivaseen vai ei?

Oon eri, enkä kristitty, mutta synnittömiä ihmisiä ei kristinuskon mukaan ole. 

Vierailija
86/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abraham näki edeltä Jeesuksen ; Jumala on voimallinen herättämään oman poikansa .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on". 

Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.

Kuule tieteilijä.  Parasta lukemista on pikku prinssi kirja .  Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto.  Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen.  Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa.  Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .  

Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?

Vierailija
88/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en. En myös halua kuoppajaisiini pappia paikalle kahvia juomaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntinen siis saa lahjavanhurskauden Pojassa Jeesuksessa joka on uuden liiton Lunastaja . Perustaja.  Lahjavanhurskaus tarkoittaa että Jeesus teki sun puolestasi sen pelastusteon jo .  Olet pyhä ja pelastettu. 

Vierailija
90/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Kasvoin uskovaisessa perheessä, mutta erosin kirkosta.

 

Tuhkani nakataan myötätuuleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on". 

Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.

Kuule tieteilijä.  Parasta lukemista on pikku prinssi kirja .  Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto.  Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen.  Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa.  Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .  

Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?

On pahat pimeyden enkelit myös .  On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä.   Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.  

Vierailija
92/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.

Jaahas, kuka sen ristin ryövärin kastoi?

Pääsevätkö ennen Jeesuksen aikoja syntynert hyväsydämiset ja elämässä muita pyyteettömästi auttaneet sekä vain hyvää sydämessään kantaneet ihmiset taivaaseen? Jos eivät, niin se on oikeusmurha. Uskovaisista kukaan ei ole esittämääni kysymykseen pystynyt vastaamaan, sillä molemmat vaihtoehdot vesittävät koko kristillisen uskon. 

Taivaaseen pääsevät vain täysin synnittömät. Oma yritys ei siis johda kuin ikuiseen kadotukseen. 

Uskosta vanhurskaita, eli Jumalalle kelpaavia oli kyllä ennen Jeesuksen aikaakin, kuten esimerkiksi Aabraham. 

Et vastannut kysymykseen. Pääseekö synnitön esim. kivikaudella elänyt taivaseen vai ei?

Jumala on toiminut eri tavoin eri aikoina. Alussa synnin palkka oli kuolema ja rangaistuksen sai herkästi. Jumalalla oli tiettyjä vaatimuksia, mitä hän edellytti niiltä ihmisiltä, jotka häntä seurasivat. Pakanat elivät oman tahtonsa mukaan. Heidän kohtalostaan ei ole täyttä varmuutta. Mutta Uusi testamentti kertoo, että Jumala on myös jättänyt rankaisematta syntejä aikaisemmin. Keiden syntejä, sitä ei sanota. 

Mutta Jeesuksen sovitustyön jälkeen hän on vanhurskauttanut sen, jolla on usko Jesukseen ja se on nyt edellytyksenä pelastukselle. On siis hyödytöntä miettiä sitä, ketkä kaikki ovat joskus vuosituhansia sitten pelastuneet. Riittää se tieto, että Jumala on aina päättänyt tuomioistaan itse ja hän tuomitsee ihmiset aina oikein, olipa maailmanaika mikä tahansa. Myös ne ihmiset, jotka eivät ehkä ole kuulleet evankeliumia, hän osaa tuomita oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on". 

Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.

Kuule tieteilijä.  Parasta lukemista on pikku prinssi kirja .  Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto.  Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen.  Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa.  Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .  

Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?

On pahat pimeyden enkelit myös .  On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä.   Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.  

Tuo ei ole kristinuskoa kyllä. 

Vierailija
94/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki se on joka eläväksi tekee !  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää uskoa evankeliumi .  Kyllä se siitä sitten iloksi muuttuu.  Ilosanoma. 

Vierailija
96/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on". 

Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.

Kuule tieteilijä.  Parasta lukemista on pikku prinssi kirja .  Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto.  Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen.  Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa.  Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .  

Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?

On pahat pimeyden enkelit myös .  On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä.   Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.  

Tuo ei ole kristinuskoa kyllä. 

Niin ei hengettömille mikään hengellinen aukea tietysti .  Ajatukset on kiinni maallisissa.  Kuitenkin on olemassa hengellinen puoli . 

Vierailija
97/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkien erottamisen lahjaiset ei ole ihmisten erottelijoita vaan henkien .  Elikkä on hyvä erottaa pahat henget  hyvistä ja rukoilla isämeitää.   Okkulttismia on niin monenlaista . 

Vierailija
98/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on". 

Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.

Kuule tieteilijä.  Parasta lukemista on pikku prinssi kirja .  Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto.  Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen.  Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa.  Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .  

Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?

On pahat pimeyden enkelit myös .  On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä.   Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.  

Tuo ei ole kristinuskoa kyllä. 

Niin ei hengettömille mikään hengellinen aukea tietysti .  Ajatukset on kiinni maallisissa.  Kuitenkin on olemassa hengellinen puoli . 

Toi on jotain sun omaa hengellisyyttä, kristinusko ei tuollaisia opeta. 

Vierailija
99/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana ilo esiintyy myös uudessa testamentissa usein .  Tuli suuri ilo . Ilosanoma. He iloitsivat.  Julistetaan ilosanomaa. 

Vierailija
100/109 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Onpas köykäinen argumentti: "Niin se vaan on". 

Ikuista elämää ei ole olemassakaan, ellei sitten mikrobien loppumatonta jakautumiskykyä katsota sellaiseksi. Elämä perustuu evoluution synnyttämään kykyyn hyödyntää energiaa niin, että solu pysyy jonkun aikaa termodynaamisessa epätasapainossa. Lopulta tasapaino kumminkin asettuu, ja solun aine vapautuu muun elämän käyttöön.

Kuule tieteilijä.  Parasta lukemista on pikku prinssi kirja .  Mutta Raamatun uusi testamentti on ihan syntymän kuoleman ja ylösnousemuksen kirjasto.  Vaikka sinulta puuttuu sielu niin useimmilla se on. Ja se on hengellinen.  Ja se hengellinen sielu taas on saatu elämän hengeltä taivaasta ja sinne se myös menee . Mutta kun olet hengetön sieluton niin sinua ei tietysti voikaan pelastaa.  Maallinen ruumis kyllä hajoaa kun se on vettä .  

Miten yksi ihminen voi olla sieluton, kun taas toiseen on jostain singahtanut jumalallinen sielu? Noinko sinulle on teologit opettaneet?

On pahat pimeyden enkelit myös .  On auttavat enkelit sekä ihmisenä että henkinä.   Kyllä te näette niitä henkimaailman hahmoja.  

Tuo ei ole kristinuskoa kyllä. 

Niin ei hengettömille mikään hengellinen aukea tietysti .  Ajatukset on kiinni maallisissa.  Kuitenkin on olemassa hengellinen puoli . 

Toi on jotain sun omaa hengellisyyttä, kristinusko ei tuollaisia opeta. 

Ehkä kannattaa joskus miettiä että onko niitä enkeleitä .  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan