Valkoinen leipä on kyllä niin roskaa. Silti sitä syödään
Milloin olette viimeksi ostaneet kotiin valkoista leipää?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään roskaa ole, vaan ongelma on 99% tapauksessa siinä, että sitä syödään liikaa.
Ravintoarvoiltaan huonoin. Kuitua olematon määrä
Itse saan kuidut mm. vehnäleseistä ja ruisrouheesta, joten aika sama mitä leipää syö siihen päälle.
Olen syönyt vaaleaa leipää päivittäin yli 60 vuotta.
Olen edelleen hengissä ja ihan perusterve ilman lääkityksiä. Kuolemakin tulee jossain vaiheessa mutta tuskin se vaaleasta leivästä tulee johtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen leipä on kuidutonta. Voi sitä vähän syödä, koska kasvikset sisältävät kutuja. Pullahampurilaisia en ymmärrä. Mikä niissä kiehtoo.
Valkoinen leipä ei ole kuidutonta, siinä vain on vähemmän kuitua kuin vaikka täysjyväruisleivässä. Kaikki eivät myöskään voi syödä runsaasti kuituja, esim. monilla kroonisista suolistosairauksista kärsivillä on oltava vähäkuituinen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin terveellistä, toisin, kuin tumma pjaska leipä. Niissä (tummissa leivissä !!) on kaikenlaisia niihin kuulumattomia oksennuksia yms. Itse olen AINA täysin vaalean leivän syöjä, ja siinä pysyn !!!!! Se ei tule koskaan muuttumaan. Inhoan tummaa pjaskaa 🍞ä !!!!!!!! Esim EN TODELLAKAAN himoitse niitä ruispaloja !!!!!!!!! Ikinä. Ne ovat oksettavia. Vaalea 🍞 rules 4-ever !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miksi käännät asiat päinvastoin, Täysjyväruisleipä on erinomainen ja samoin 100% kauraleipä. Vehnäleipä on huonoin ravintoarvoiltaan, ei edes kuitua riittävästi, saati hivenaineita
Kuitua, kuitua, kuitua hahhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PASTA ! Se vasta on pelkkää sontaa.
Vettä ja vehnäjauhoja.
Ravinteita tasan n o l l a.
Mm Italiassa syödään paljon pastaa ja siellä ollaan keskimäärin hoikempia kuin täällä. Sama Aasiassa syödään paljon valkoista riisiä.
Ei ne tajua, että ruisleipä-kauraupuuro-kuitudieetillä olisivat paljon hoikempia ja terveempiä, kuten me suomalaiset.
Herää kysymys, että luuleeko joku tosiaan, että vaalean leivän syöjien ainut ravinnonlähde on vaalea leipä?
En itse jaksa fanaatikkoja, jotka ei muka koskaan syö mitään muuta kuin täysin terveellistä, ei edes karkkia, suklaata, jäätelöä, keksejä, ranskalaisia ym. ym. loputtomalta listalta tai polteta tupakkaa, lipitetä viiniä jne.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun haluan syödä leipää ostan vaalean ranskanleivän tai patongin. Niitähän ne syö maailmalla, eikä ole sen sairaampia. En syö muutenkaan suuria määriä leipää.
Ruisleipä on huonosti sulavaa ja siinä on hiilareita samanverran kuin vaaleassa leivässä. Ruisleivän paremmuus on suomi propagandaa. Vielä muutama vuosi sitten suurin osa viljellystä rukiista tuli ulkomailta. Jokohan nyt sitä viljellään näillä leveyksillä enemmän.
Leivässä on paljon muutakin kuin hiilaripiroisuus, esim. proteiini, kuitu, rauta, vitamiinit ja kivennäisaineet. Niitä ruisleivässä on ihan eri lailla kuin valkoisessa vehnähötösssä
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, että luuleeko joku tosiaan, että vaalean leivän syöjien ainut ravinnonlähde on vaalea leipä?
En itse jaksa fanaatikkoja, jotka ei muka koskaan syö mitään muuta kuin täysin terveellistä, ei edes karkkia, suklaata, jäätelöä, keksejä, ranskalaisia ym. ym. loputtomalta listalta tai polteta tupakkaa, lipitetä viiniä jne.
Syön tummaa suklaata, pari kertaa vuodessa lasillinen olutta, mutta muuten olen mainitsemasi " fanaatikko " Välttelen lisäaineita , mitä pidän todella tärkeänä
Eikä ole mitään lääkitystä, talvella tulee 70 v täyteen ikää. Tanssin ja harrastan kaikenlaista
Se mitä käyttää ravintona on tottumiskysymys ja hyville tavoille tottuu nopeasti myös ravinnion suhteen
AP on vouhottajaöyhöttäjä joka ei muka koskaan syö pullia, korvapuusteja, kakkuja, kääretorttua, viinereitä jotka on kaikki vehnäjauhosta tehty. Että viitsitkin ap. Oisko ihan mukavampaa elää ja olla kun kiinnittää siihen omaan syömiseensä vain huomionsa`? Jättäisit edes muiden maiden kansalaiset haukkumatta ja pysy kotimaassa jos et siedä muunlaista tapaa kuin omasi syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin terveellistä, toisin, kuin tumma pjaska leipä. Niissä (tummissa leivissä !!) on kaikenlaisia niihin kuulumattomia oksennuksia yms. Itse olen AINA täysin vaalean leivän syöjä, ja siinä pysyn !!!!! Se ei tule koskaan muuttumaan. Inhoan tummaa pjaskaa 🍞ä !!!!!!!! Esim EN TODELLAKAAN himoitse niitä ruispaloja !!!!!!!!! Ikinä. Ne ovat oksettavia. Vaalea 🍞 rules 4-ever !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miksi käännät asiat päinvastoin, Täysjyväruisleipä on erinomainen ja samoin 100% kauraleipä. Vehnäleipä on huonoin ravintoarvoiltaan, ei edes kuitua riittävästi, saati hivenaineita
Välttele vaan, saat mm. peräsuolisyövän 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään roskaa ole, vaan ongelma on 99% tapauksessa siinä, että sitä syödään liikaa.
Ravintoarvoiltaan huonoin. Kuitua olematon määrä
Itse saan kuidut mm. vehnäleseistä ja ruisrouheesta, joten aika sama mitä leipää syö siihen päälle.
Useimmat eivät niitä syö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttele vaan, saat mm. peräsuolisyövän 😅
Niin varmaan.
Leipä on vain alus päällysteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja vehnäjauhoja.
Mm Italiassa syödään paljon pastaa ja siellä ollaan keskimäärin hoikempia kuin täällä. Sama Aasiassa syödään paljon valkoista riisiä.
Ei ne tajua, että ruisleipä-kauraupuuro-kuitudieetillä olisivat paljon hoikempia ja terveempiä, kuten me suomalaiset.
Ovat siis hoikempia ja terveempiä kuin suomalaiset jo nyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja vehnäjauhoja.
Tavallinen pasta sisältää noin 75% hiilihydraatteja, 13% proteiinia ja vain 1,5% rasvaa, mikä tekee siitä erinomaisen energianlähteen erityisesti aktiivisille ihmisille ja urheilijoille. Hiilihydraatit ovat pastan pääravintoaine, tarjoten pitkäkestoista energiaa.
Ööö, juurihan tuossa yllä "aasiantuntia" kertoi meille että pasta on pelkkää sontaa, jossa ravinteita tasan nolla.
Eikö kärkeviä kannanottoja netissä tikkukirjaimin esittävät ihmiset olekaan asiantuntijoita joiden neuvoja meidän tulisi seurata?
Minäkin syön monesti kaupan halvinta vaaleaa höttöhiilarileipää, nimittäin välipalana ennen juoksulenkkiä. Suurin osa syömästäni leivästä on ruisleipää, mutta niin runsaskuituinen eväs ennen lenkkiä aiheuttaa takuuvarmasti pistoksen tai muita suolisto-ongelmia.
En ole ylipainoinen tai lihava enkä tietääkseni erityisen sairaskaan, ja leipä muodostaa vain pienen osan päivän syömisistäni. Tällainen tiettyjen ruokien ja ruoka-aineiden demonisointi tuskin parantaa kenenkään terveyttä, järkevämpää olisi keskittyä elintapojen kokonaisuuteen.