Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoinen leipä on kyllä niin roskaa. Silti sitä syödään

Vierailija
27.06.2026 |

Milloin olette viimeksi ostaneet kotiin valkoista leipää?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muu maailma ei muuta kuin valkoista leipää syökään. En kutsuisi mitään ruokaa roskaksi.

Vierailija
22/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PASTA  !  Se vasta on pelkkää  sontaa.

Vettä ja vehnäjauhoja.

Ravinteita  tasan   n o l l a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen sämpylöitä, johon laitan vehnäjauhoja noin puolet jauhoista, lisäksi hiivaleipäjauhoja tai graham-jauhoja, kauraryynejä ja kauralesettä, sekä ja pari isoa porkkanaa raastettuna sekä lorauksen siirappia, nesteeksi vettä tai maitoa, öljyä 1 dl. Joskus vaihdan porkkanaraasteen tilalle pähknät ja siemenet. Vehnäjauhoa on pakko olla, että tulee pehmeyttä sämpylöihin. Ohjeita löytyy esim. Kinuskikissan leivontasivuilta. 

Vierailija
24/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön niin vähän leipää, että sen kerran, kun syön, niin se on rapeakuorista valkoista leipää. 

Mitä sitten syöt?

Vierailija
25/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen leipä on kuidutonta. Voi sitä vähän syödä, koska kasvikset sisältävät kutuja. Pullahampurilaisia en ymmärrä. Mikä niissä kiehtoo.

Vierailija
26/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän syön vaaleaa leipää, ruisleipää syön pari palaa joko aamulla tai illalla. Nyt tein lisäksi lopun oivariinin ja juuston syömiselle, kun keksin laittaa Vaasan uutta hummuslevitettä ruisleivän ja proteiinisiemennäkkärin päälle. Lisäksi syön rahkaa tai puuroa aamuisin ja iltaisin. Auttaa pitämään keski-ikäisenäkin vatsan aivan litteänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnäleipä on oikein hyvää. Itse leivon sitäkin. Ihmeellistä absolutismia ap:ltä morkata "roskaksi" vehnää. Suurin osa maailmaa sitä kumminkin syö, ap:n mielipide on täyttä roskaa. 

Vierailija
28/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri 3 valkoista leipää. 

Otan aina kaikessa vaaleaa. Vaalea on parempi kuin tumma. Mieheni on myös hyvin vaalea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ovat karkit, sipsit, pullat, kakut, hampurilaiset, einekset, energiajuomat ja limut.

Vierailija
30/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30 vuotta sitten. Valkoista leipää syön vain hampurilais sämpylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä ei sovi vatsalle, ei jaksa sitä kaasun määrää seuraavana päivänä. 

Vierailija
32/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina...ideologisista syistä. Meillä on myös valkoinen sisustus.

Valkoinen kuvaa puhtautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää mitä haluatte.

Ihan turha sääliä niitä, jotka eivät voi syödä jotain. Jollekin toiselle tulee kenties huono-olo vaikkapa mansikan syömisestä tai maidon juomisesta.  Joten lopettakaa sääliminen. Elämä on loistavaa ilman huonoa oloa.

Mitä se vaikuttaa jonkun elämään syökö joku tuntematon jotain vai ei. Kiitos.

Vierailija
34/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen leipä ja valkoinen riisi vievät kehosta enemmän kuin tuovat. Ja kakkosvaiheen diabetesta riittää. Niistä lääkkeistä pitäisi leikata, niihin menee miljardi vuodessa. Aivan itse hankittu sairaus, joka paranee kun lopettaa mättämisen ja laihtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin eilen valkosta leipää. Kyl sitä roskaakin voi joskus syödä.

M35

Miksi leivoit?

Pöljä! 

Mies leipomassa, harvinaista 🤤 

Vierailija
36/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleaa leipää on syöty siitä lähtien kun leipävehnän viljely keksittiin. Eli noin 8000 vuotta.

Vierailija
37/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon perinteistä suomalaista ruisleipää ja muitakin leipiä, kuten sämpylöitä, ohrarieskaa ym. Pelkkää vaaleata vehnäleipää en leivo koskaan, mutta ostan joskus leipomosta tai kaupasta aitoa ranskalaista tai italialaista vaaleat leipää. 

Vierailija
38/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveät kulut kyllä tulee yhteiskunnalle tästä huonosta dieetistä, sokerin yliannostelusta, puolivalmisteista, säilykkeistä jne. Jengi senkun lihoo, jopa nuoret. Haluatteko tosiaan viiskymppisinä kulkea kauppakeskuksissa sellaisilla ohjattavilla pyörätuoleilla, joilla ylilihavat amerikkalaiset liikkuu?

Onko nautinnonhalu tai turvallisuudentarve tärkeämpää kuin oma terveys? Olen normaalipainoinen 69-vuotias nainen, ja käytän itsehillintää pysyäkseni normaalipainoisena - ja terveenä. Se on sen arvoista! Pysyvä elämäntapojen muutos on ainut ratkaisu. Se ei tarkoita nautinnosta luopumista, päin vastoin!

Vierailija
39/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleaa leipää on syöty siitä lähtien kun leipävehnän viljely keksittiin. Eli noin 8000 vuotta.

Vehnä on pilalle jalostettu.

Vierailija
40/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole roskaa, se on leipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme