Valkoinen leipä on kyllä niin roskaa. Silti sitä syödään
Milloin olette viimeksi ostaneet kotiin valkoista leipää?
Kommentit (48)
PASTA ! Se vasta on pelkkää sontaa.
Vettä ja vehnäjauhoja.
Ravinteita tasan n o l l a.
Minä teen sämpylöitä, johon laitan vehnäjauhoja noin puolet jauhoista, lisäksi hiivaleipäjauhoja tai graham-jauhoja, kauraryynejä ja kauralesettä, sekä ja pari isoa porkkanaa raastettuna sekä lorauksen siirappia, nesteeksi vettä tai maitoa, öljyä 1 dl. Joskus vaihdan porkkanaraasteen tilalle pähknät ja siemenet. Vehnäjauhoa on pakko olla, että tulee pehmeyttä sämpylöihin. Ohjeita löytyy esim. Kinuskikissan leivontasivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Syön niin vähän leipää, että sen kerran, kun syön, niin se on rapeakuorista valkoista leipää.
Mitä sitten syöt?
Valkoinen leipä on kuidutonta. Voi sitä vähän syödä, koska kasvikset sisältävät kutuja. Pullahampurilaisia en ymmärrä. Mikä niissä kiehtoo.
Tosi vähän syön vaaleaa leipää, ruisleipää syön pari palaa joko aamulla tai illalla. Nyt tein lisäksi lopun oivariinin ja juuston syömiselle, kun keksin laittaa Vaasan uutta hummuslevitettä ruisleivän ja proteiinisiemennäkkärin päälle. Lisäksi syön rahkaa tai puuroa aamuisin ja iltaisin. Auttaa pitämään keski-ikäisenäkin vatsan aivan litteänä.
Vehnäleipä on oikein hyvää. Itse leivon sitäkin. Ihmeellistä absolutismia ap:ltä morkata "roskaksi" vehnää. Suurin osa maailmaa sitä kumminkin syö, ap:n mielipide on täyttä roskaa.
Ostin juuri 3 valkoista leipää.
Otan aina kaikessa vaaleaa. Vaalea on parempi kuin tumma. Mieheni on myös hyvin vaalea.
Samoin ovat karkit, sipsit, pullat, kakut, hampurilaiset, einekset, energiajuomat ja limut.
Noin 30 vuotta sitten. Valkoista leipää syön vain hampurilais sämpylässä.
Ruisleipä ei sovi vatsalle, ei jaksa sitä kaasun määrää seuraavana päivänä.
Lähes aina...ideologisista syistä. Meillä on myös valkoinen sisustus.
Valkoinen kuvaa puhtautta.
Syökää mitä haluatte.
Ihan turha sääliä niitä, jotka eivät voi syödä jotain. Jollekin toiselle tulee kenties huono-olo vaikkapa mansikan syömisestä tai maidon juomisesta. Joten lopettakaa sääliminen. Elämä on loistavaa ilman huonoa oloa.
Mitä se vaikuttaa jonkun elämään syökö joku tuntematon jotain vai ei. Kiitos.
Valkoinen leipä ja valkoinen riisi vievät kehosta enemmän kuin tuovat. Ja kakkosvaiheen diabetesta riittää. Niistä lääkkeistä pitäisi leikata, niihin menee miljardi vuodessa. Aivan itse hankittu sairaus, joka paranee kun lopettaa mättämisen ja laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä leivoin eilen valkosta leipää. Kyl sitä roskaakin voi joskus syödä.
M35
Miksi leivoit?
Pöljä!
Mies leipomassa, harvinaista 🤤
Vaaleaa leipää on syöty siitä lähtien kun leipävehnän viljely keksittiin. Eli noin 8000 vuotta.
Leivon perinteistä suomalaista ruisleipää ja muitakin leipiä, kuten sämpylöitä, ohrarieskaa ym. Pelkkää vaaleata vehnäleipää en leivo koskaan, mutta ostan joskus leipomosta tai kaupasta aitoa ranskalaista tai italialaista vaaleat leipää.
Hirveät kulut kyllä tulee yhteiskunnalle tästä huonosta dieetistä, sokerin yliannostelusta, puolivalmisteista, säilykkeistä jne. Jengi senkun lihoo, jopa nuoret. Haluatteko tosiaan viiskymppisinä kulkea kauppakeskuksissa sellaisilla ohjattavilla pyörätuoleilla, joilla ylilihavat amerikkalaiset liikkuu?
Onko nautinnonhalu tai turvallisuudentarve tärkeämpää kuin oma terveys? Olen normaalipainoinen 69-vuotias nainen, ja käytän itsehillintää pysyäkseni normaalipainoisena - ja terveenä. Se on sen arvoista! Pysyvä elämäntapojen muutos on ainut ratkaisu. Se ei tarkoita nautinnosta luopumista, päin vastoin!
Vierailija kirjoitti:
Vaaleaa leipää on syöty siitä lähtien kun leipävehnän viljely keksittiin. Eli noin 8000 vuotta.
Vehnä on pilalle jalostettu.
No muu maailma ei muuta kuin valkoista leipää syökään. En kutsuisi mitään ruokaa roskaksi.