Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoinen leipä on kyllä niin roskaa. Silti sitä syödään

Vierailija
27.06.2026 |

Milloin olette viimeksi ostaneet kotiin valkoista leipää?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm….oisko 45 vuotta sitten

Vierailija
2/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivoin eilen valkosta leipää. Kyl sitä roskaakin voi joskus syödä.

M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin eilen valkosta leipää. Kyl sitä roskaakin voi joskus syödä.

M35

Miksi leivoit?

Vierailija
4/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin eilen valkosta leipää. Kyl sitä roskaakin voi joskus syödä.

M35

Miksi leivoit?

Miksi ei? 
 

Vierailija
5/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin eilen valkosta leipää. Kyl sitä roskaakin voi joskus syödä.

M35

Miksi leivoit?

Tälle ehtoolle illalisen kaa tarjottavaks. Siis kun viel toivoin et tänne tulis joku jolle tarjota illalista.

M35

Vierailija
6/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viime viikonloppuna.. ja ihan lapsuuden nostalgian vuoksi. Ihan ranskanleivän ostin (ekan kerran varmaan 5-6 vuoteen). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen ja Kokoomuksen mukaan työttömän tulee käyttää entistä vähemmän rahaa ruokaan. Tämä tarkoittaa myös sikamaisen kalliista ruisleivästä (vehnäleipään verrattuna) luopumista.

Vierailija
8/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun haluan syödä leipää ostan vaalean ranskanleivän tai patongin. Niitähän ne syö maailmalla, eikä ole sen sairaampia. En syö muutenkaan suuria määriä leipää.

Ruisleipä on huonosti sulavaa ja siinä on hiilareita samanverran kuin vaaleassa leivässä. Ruisleivän paremmuus on suomi propagandaa.  Vielä muutama vuosi sitten suurin osa viljellystä rukiista tuli ulkomailta. Jokohan nyt sitä  viljellään näillä leveyksillä enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kauraleipää ja ruisleipää.

Vierailija
10/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kaupoissa myytävistä vaaleista leivistä on huonoa, suorastaan ala-arvoista höttöleipää. Jossakin päin maailmaa leipomoista saa erinomaista vaaleaa leipää, ja kyllä suomalaisessakin marketissa voi joskus onni potkaista. Itse syön joka aamu yhden siivun vaaleata paahtoleipää voin kanssa, ja sitä leipää saa vain yhdestä kaupasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää on

T Ihmis-jouko

Vierailija
12/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pataleipä vaan on niin hyvää!

Minun käy vähän sääliksi kaikki ne ruokaintoilijat, jotka eivät voi syödä sitä sun tätä ja yrittävät sitten saada muutkin olematta syömättä.

Elämä vaan on niin ihanaa, kun sen oikein ymmärtää ja nauttii siitä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko, se on hyvää. 

Tämä on ihan naurettavaa, että valkoinen leipäkin on muka niiin epäterveellistä ja siksi lähes s/\/\tanasta, ettei sitä pitäisi ollenkaan syödä. Ja enhän minäkään nyt tietenkään pelkkää valkoista leipää syö... Ja mikä siinä valkoisessa leivässä muka niin pahaa on? Jossain ranskassakin syövät leipänä lähes pelkästään valkoista leipää, eivät ole l ä skejä, ja heidän elintavoista meitä suomalaisia monesti kehotetaan ottamaan mallia.

 

Taitaa monet näistä valkoinen leipä-vouhottajista olla samoja joiden mielestä maito on vaan lapsille, aikuisille lähes myrkkyä, ja sitä ei pitäisi juoda koska tehomaatalouden luontoa kuormittava vaikutus, ja lehmien toteutumattomat ihmisoikeudet... näitä ihmisiä joiden mielestä kaikki perinteinen, ja etenkin kotimaisen maatalaouden tuottama elintarvike on paha-paha...

Vierailija
14/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin valkoista juurileipää, että osaa olla hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä vaaleaa leipää ja saan siitä suuren osan kaloreistani. Olen kuitenkin hoikka ja esim. verenpaine on ihanteellinen. 

Tuommoinen yhden tai muutaman ruoka-aineen moittiminen on typerää touhua. Useimmiten semmoista harrastavat ne jotka ovat intoilustaan huolimatta pulleita ja pehmeitä. Silloin ei ole syöty ja eletty terveellisesti jos ollaan lihavia ja huonokuntoisia.

Tärkeintä olisi syödä kohtuullinen kalorimäärä suunnilleen järkevällä koostumuksella. Siihen voi osana sopia myös vaalea leipä,

Vierailija
16/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön joka päivä vaaleaa leipää ja saan siitä suuren osan kaloreistani. Olen kuitenkin hoikka ja esim. verenpaine on ihanteellinen. 

Tuommoinen yhden tai muutaman ruoka-aineen moittiminen on typerää touhua. Useimmiten semmoista harrastavat ne jotka ovat intoilustaan huolimatta pulleita ja pehmeitä. Silloin ei ole syöty ja eletty terveellisesti jos ollaan lihavia ja huonokuntoisia.

Tärkeintä olisi syödä kohtuullinen kalorimäärä suunnilleen järkevällä koostumuksella. Siihen voi osana sopia myös vaalea leipä,

Lisyksenä tuohon ja vastaus ap:n kysymykseen. En muista koska olen ostanut vaaleaa leipää kaupasta koska teen leipäni itse. Kauan siitä kuitenkin on. Suuri osa kaupassa myytävistä leivistä ei ole sopiva minulle. Saan haluamaani leipää kun teen sen itse.

Vierailija
17/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kaupoissa myytävistä vaaleista leivistä on huonoa, suorastaan ala-arvoista höttöleipää. Jossakin päin maailmaa leipomoista saa erinomaista vaaleaa leipää, ja kyllä suomalaisessakin marketissa voi joskus onni potkaista. Itse syön joka aamu yhden siivun vaaleata paahtoleipää voin kanssa, ja sitä leipää saa vain yhdestä kaupasta. 

Ala-arvoista höttöä... eikös vaalean leivän kuulukin olla pehmeää?

Vaalea leipä joka ei ole pehmeä, sitä taasen sanotaan korpuksi.

Vierailija
18/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niin vähän leipää, että sen kerran, kun syön, niin se on rapeakuorista valkoista leipää. 

Vierailija
19/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rankanleipä sopii jauhelihaleipiin.

Vierailija
20/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta valittajat yltäkylläisyyden keskellä saavat minut aina toivomaan kunnon sotaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi