Pitäsikö työhönotossa harkita kriteerinä jos palkattavalla on tunnettu sarjapettäjän tausta?
Ihan vaan siksi että jos luottamuksen pettäminen ei kuulu työnantajan arvoihin.
Mitä mieltä palstalaiset?
Kommentit (81)
Jokainen saa käyttää haluamiaan kriteereitä. Meillä jätettiin paras hakija palkkaamatta, koska työpaikalla oli jo saman niminen :D
Vierailija kirjoitti:
Mikstäs sä sen tietäisit? Ootko ollut se toinen osapuoli?
Sellasta juttua kiertää kyseisestä henkilöstä.
Näyttääkin sellaselta tyypiltä.
Aha. Nyt sitte pitäis henkilö saada töihin Helsingin kaupungille palkkatuella tai valtiolle Pasilaan.
Koku kovan luokan yritysjohtaja jenkkilässä sanoi, ettei palkkaa puolisonsa pettänyttä/salasuhteilijaa (jos vain tietää asiasta). Perusteli asiaa sillä, että jos voi pettää elämänkumppaninsa, voi pettää ihan kenet vaan. Hänen yrityksensä arvoihin ei vilpillisyys sovi. Ymmärrän tämän hyvin. Jos et ole luotettava ja lojaali lähimmille, tuskin olet sitä pomolle.
Jos pettämisellä tarkotetaan parisuhteessa tapahtuvaa niin sitten pohditaan jatkoa sukupuolen perusteella. Miehellä se on osoitus reippaasta ja pystyvästä henkilöstä. Varmasti hän tuo mukavan lisän kahvipöydän keskusteluihin. Naiselle tuommoinen tausta ei ole positiivista. Epäluotettava tapaus joka voisi pahasti rikkoa työpaikan naisten rauhaisaa harmoniaa.
Vierailija kirjoitti:
Koku kovan luokan yritysjohtaja jenkkilässä sanoi, ettei palkkaa puolisonsa pettänyttä/salasuhteilijaa (jos vain tietää asiasta). Perusteli asiaa sillä, että jos voi pettää elämänkumppaninsa, voi pettää ihan kenet vaan. Hänen yrityksensä arvoihin ei vilpillisyys sovi. Ymmärrän tämän hyvin. Jos et ole luotettava ja lojaali lähimmille, tuskin olet sitä pomolle.
Juuri näin. Ja kyllä tuota Suomessakin sovelletaan.
Luotettavuus on tärkeä kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti jaetaan työpaikat huhujen perusteella.
Onneksi yksityisellä sektorilla työnantajalla on vapaus arvioida palkattavan henkilön luotettavuutta.
Tietysti.
Ja täyspäinen ihminen perustaa arvionsa ensi käden havaintoihin, ei kuulopuheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Koku kovan luokan yritysjohtaja jenkkilässä sanoi, ettei palkkaa puolisonsa pettänyttä/salasuhteilijaa (jos vain tietää asiasta). Perusteli asiaa sillä, että jos voi pettää elämänkumppaninsa, voi pettää ihan kenet vaan. Hänen yrityksensä arvoihin ei vilpillisyys sovi. Ymmärrän tämän hyvin. Jos et ole luotettava ja lojaali lähimmille, tuskin olet sitä pomolle.
No, näit varmaan minut kaupungilla tänään. Missä baarissa kävin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti jaetaan työpaikat huhujen perusteella.
Onneksi yksityisellä sektorilla työnantajalla on vapaus arvioida palkattavan henkilön luotettavuutta.
Tietysti.
Ja täyspäinen ihminen perustaa arvionsa ensi käden havaintoihin, ei kuulopuheisiin.
Tietenkin havaintojen painoarvoa tulee arvioida. Mutta sarjapettäjän omiin puheisiin ei voi luottaa millään tavalla.
Olen minäkin ollut sarjapettäjä ja varmaan sarjamurhaajakin.
Jos työpaikan juorukerhoa on uskominen.
Kaltaisesi paskakikkare on juuri se syy, miksi meillä pitää olla vaikka minkälaista lainsäädäntöä rekrytoimisesta. Aina löytyy joku yhtä tyhmä kuin sinä, joka haluaa päättää palkkaamisesta täysin työhön liittymättömien asioiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti jaetaan työpaikat huhujen perusteella.
Onneksi yksityisellä sektorilla työnantajalla on vapaus arvioida palkattavan henkilön luotettavuutta.
Tietysti.
Ja täyspäinen ihminen perustaa arvionsa ensi käden havaintoihin, ei kuulopuheisiin.
Tietenkin havaintojen painoarvoa tulee arvioida. Mutta sarjapettäjän omiin puheisiin ei voi luottaa millään tavalla.
Olen kuulema töissä toisella työnantajalla kun kävin tänään kaupungilla. Kenellä olen töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koku kovan luokan yritysjohtaja jenkkilässä sanoi, ettei palkkaa puolisonsa pettänyttä/salasuhteilijaa (jos vain tietää asiasta). Perusteli asiaa sillä, että jos voi pettää elämänkumppaninsa, voi pettää ihan kenet vaan. Hänen yrityksensä arvoihin ei vilpillisyys sovi. Ymmärrän tämän hyvin. Jos et ole luotettava ja lojaali lähimmille, tuskin olet sitä pomolle.
Juuri näin. Ja kyllä tuota Suomessakin sovelletaan.
Luotettavuus on tärkeä kriteeri.
No, onneksi tämä on asioita, joka ei työnantajalle asti tietoon mene.
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi paskakikkare on juuri se syy, miksi meillä pitää olla vaikka minkälaista lainsäädäntöä rekrytoimisesta. Aina löytyy joku yhtä tyhmä kuin sinä, joka haluaa päättää palkkaamisesta täysin työhön liittymättömien asioiden perusteella.
Ikävää että omien valintojesi johdosta sulla käynyt jotakin.
Kannattaa katsoa peiliin ja lopettaa syyttävän sormen kääntäminen itsestä poispäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koku kovan luokan yritysjohtaja jenkkilässä sanoi, ettei palkkaa puolisonsa pettänyttä/salasuhteilijaa (jos vain tietää asiasta). Perusteli asiaa sillä, että jos voi pettää elämänkumppaninsa, voi pettää ihan kenet vaan. Hänen yrityksensä arvoihin ei vilpillisyys sovi. Ymmärrän tämän hyvin. Jos et ole luotettava ja lojaali lähimmille, tuskin olet sitä pomolle.
Juuri näin. Ja kyllä tuota Suomessakin sovelletaan.
Luotettavuus on tärkeä kriteeri.No, onneksi tämä on asioita, joka ei työnantajalle asti tietoon mene.
Kyllä ne joskus menee. Esimerkiksi julkisuuden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koku kovan luokan yritysjohtaja jenkkilässä sanoi, ettei palkkaa puolisonsa pettänyttä/salasuhteilijaa (jos vain tietää asiasta). Perusteli asiaa sillä, että jos voi pettää elämänkumppaninsa, voi pettää ihan kenet vaan. Hänen yrityksensä arvoihin ei vilpillisyys sovi. Ymmärrän tämän hyvin. Jos et ole luotettava ja lojaali lähimmille, tuskin olet sitä pomolle.
Juuri näin. Ja kyllä tuota Suomessakin sovelletaan.
Luotettavuus on tärkeä kriteeri.No, onneksi tämä on asioita, joka ei työnantajalle asti tietoon mene.
Miksi ei mene? Sinähän seuraat kaupungilla minua kuin hai laivaa. Kyllähän sinun pitäisi tietää. Kai sinä tiedät mihin baariin menin tänään ja kenen kanssa?
Mitäs ap ajattelisit siitä, jos joku alkaisi levittää huhua, jonka mukaan sinä olet sarjapettäjä?
Huhu leviäisi aina vain laajemmalle ja ihmiset alkaisivat pitää sitä totena. Lopulta se kantautuisi potentiaalisen työnantajasi korviin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap ajattelisit siitä, jos joku alkaisi levittää huhua, jonka mukaan sinä olet sarjapettäjä?
Huhu leviäisi aina vain laajemmalle ja ihmiset alkaisivat pitää sitä totena. Lopulta se kantautuisi potentiaalisen työnantajasi korviin.
Ei savua ilman tulta. Jos ei ole sarjapettänyr niin huhuilta katkeaa lento nopeasti.
Jotkut matalaan koulutustasoon jääneet sarjapettäjät syrjäytyvät normaalista yhteiskunnasta.