Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kesällä sitä aina hämmästyy uudelleen miten hyvältä (hyvin) ruskettunut iho näyttää!

Vierailija
27.06.2026 |

En tarkoita mitään överiä tai jotain puoliksi palanutta, vaan sellaista tasaista koko kropan kattavaa väriä mitä näkee just vaikkapa eteläeurooppalaisilla. Siihen vielä tummat piirteet niin on kyllä nättiä ja terveen näköistä. 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus paljastaa että kuuluu alempaan sosiaaliluokkaan.

Vierailija
42/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja puolilta päivin! Parasta! Antakaa sen valon tulla normaalisti ilman mitään voiteita. 

Näin voin tuntea syövän ihollasi 💕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten julkaistiin tutkimus, että auringossa aikaa viettävät elävät pitempään. Ilmeisesti tämä johtuu siitä, että ulkona ihminen on sosiaalisempi ja onnellisempi, kuin sisällä nyhjätessään kauniissa säässä.

Vierailija
44/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ruskettuminen on seuraus UV-säteilyn aiheuttamasta vauriosta. Elimistö yrittää suojata soluja rusketuksella lisävaurioita vastaan. Aina kun ruskettuu, on tapahtunut jotain vauriota, eli se on haitallista."

https://www.is.fi/terveys/art-2000005286036.html

Treenatessa lihaksen kehittyminen on myös lihaksistoon kohdistuva vaurio mistä kehittyy vahvempi lihas. Se ei tarkoita että liikunta on epäterveellistä vaikka lihakset ja elimistö kokevat pientä hetkellistä vauriota kun ne suhteutetaan kaikkiin hyviin puoliin mitä siitä tulee. Muista se ! ! !

Harmillista ettei se treenaaminen kehitä aivojasi, olisi selkeästi tarpeellista.

Mutta kun se ulkonäkö on eräille prioriteetti nro1 niin minkäs teet.

Vierailija
45/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.

No jaa, minä ja monet ystäväni olimme auringonpalvojia 80- ja 90-luvulla. Paremman näköisiä monet meistä kuusikymppisistä ovat kuin vitivalkoiset ihrakasat, jotka ulkoilmaelämän sijaan viettävät aikansa sipsipussi seuranaan puhelimen näyttöä lasittuneesti tuijottaen. 

Ette taida olla kovin hehkeitä, kun vertauskohdiksi pitää valita puhelinta lasittuneesti tuijottavat ihrakasat. 

Mutta huonostihan teille käsivisi vertailussa hoikanhuiskeiden lumikki-ihoisten ikätoverienne kanssa, vai mitä?

Totta kai nuoret, hoikat ihmiset ovat kauniita.  Mutta hekin kauniimpia terveen päivettyneinä. 

Ei tosiaankaan. Päivetys antaa valko roska -vaikutelman. Siihen vielä tatuoinnit..

Vierailija
46/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vuosi sitten julkaistiin tutkimus, että auringossa aikaa viettävät elävät pitempään. Ilmeisesti tämä johtuu siitä, että ulkona ihminen on sosiaalisempi ja onnellisempi, kuin sisällä nyhjätessään kauniissa säässä.

Ja sitten linkki tutkimukseen, kiitos. Taidat kuitenkin valehdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

ookko aurinkosuojasta kuullu? voit käydä ulkona mutta ei tule terveyshaittoja säteilystä.

Aurinkovoiteet eivät suojaa ihoa ihosyövältä tai muilta haitoilta, ne vain pidentävät aikaa, jonka voi viettää auringonvalossa ilman palamista. Monelle nuo luovat vain valheellista turvallisuudentunnetta.

Sitä aurinkovoidetta kuuluu lisätä sitten kun mennyt joitakin tunteja. Näin suoja säilyy paremmin. Suojaa ihoa ihosyövältä ja muilta haitoilta, tutkitusti hyvin. 

Vierailija
48/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa mieltä. Itse käytän aina hyväksi samantien kaiken auringon kun sitä alkaa olemaan. Menkää ihmiset nauttimaan, aurinko tekee hyvää kaikille vaivoillekkin. 

Tekee hyvää ihosyövällekin. 

Jos sä kokoajan pelkäät saavas jonkun syövän sillä että sä olet aurinkoisena päivänä ulkona niin mitä järkeä on edes elää tätä elämää. Unohtakaa se jatkuva pelkääminen, se on se mikä ahdistaa muitakin, se teidän oma pelko. Se on ihan terveellistä olla ulkona kesällä. 

On kyllä järjenvastaista, ettei ihmisen iho muka kestäisi yhtään auringonvaloa ilman, että syöpä tulee heti. 

Jos ei syöpä, niin iho vaurioituu ja tulee ryppyjä. Sellainen vanhuksen iho ennenaikaisesti..rumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

ookko aurinkosuojasta kuullu? voit käydä ulkona mutta ei tule terveyshaittoja säteilystä.

Aurinkovoiteet eivät suojaa ihoa ihosyövältä tai muilta haitoilta, ne vain pidentävät aikaa, jonka voi viettää auringonvalossa ilman palamista. Monelle nuo luovat vain valheellista turvallisuudentunnetta.

Sitä aurinkovoidetta kuuluu lisätä sitten kun mennyt joitakin tunteja. Näin suoja säilyy paremmin. Suojaa ihoa ihosyövältä ja muilta haitoilta, tutkitusti hyvin. 

Ei suojaa. 

Vierailija
50/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

ookko aurinkosuojasta kuullu? voit käydä ulkona mutta ei tule terveyshaittoja säteilystä.

Aurinkovoiteet eivät suojaa ihoa ihosyövältä tai muilta haitoilta, ne vain pidentävät aikaa, jonka voi viettää auringonvalossa ilman palamista. Monelle nuo luovat vain valheellista turvallisuudentunnetta.

Sitä aurinkovoidetta kuuluu lisätä sitten kun mennyt joitakin tunteja. Näin suoja säilyy paremmin. Suojaa ihoa ihosyövältä ja muilta haitoilta, tutkitusti hyvin. 

Ei suojaa. 

:D No voit uskoa mitä haluat, itse uskon tieteellisiin tutkimuksiin. Mihin sinä uskot? Empiiriseen kokemukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.

No jaa, minä ja monet ystäväni olimme auringonpalvojia 80- ja 90-luvulla. Paremman näköisiä monet meistä kuusikymppisistä ovat kuin vitivalkoiset ihrakasat, jotka ulkoilmaelämän sijaan viettävät aikansa sipsipussi seuranaan puhelimen näyttöä lasittuneesti tuijottaen. 

Ette taida olla kovin hehkeitä, kun vertauskohdiksi pitää valita puhelinta lasittuneesti tuijottavat ihrakasat. 

Mutta huonostihan teille käsivisi vertailussa hoikanhuiskeiden lumikki-ihoisten ikätoverienne kanssa, vai mitä?

Totta kai nuoret, hoikat ihmiset ovat kauniita.  Mutta hekin kauniimpia terveen päivettyneinä. 

Tuossa vertaillaan 80-90-luvun auringonpalvojia samanikäisiin lumikeihin. Siis kaikki heistä nykyisin kuusikymppisiä.

Vierailija
52/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

ookko aurinkosuojasta kuullu? voit käydä ulkona mutta ei tule terveyshaittoja säteilystä.

Aurinkovoiteet eivät suojaa ihoa ihosyövältä tai muilta haitoilta, ne vain pidentävät aikaa, jonka voi viettää auringonvalossa ilman palamista. Monelle nuo luovat vain valheellista turvallisuudentunnetta.

Sitä aurinkovoidetta kuuluu lisätä sitten kun mennyt joitakin tunteja. Näin suoja säilyy paremmin. Suojaa ihoa ihosyövältä ja muilta haitoilta, tutkitusti hyvin. 

Tutkitusti EI suojaa melanoomalta.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001210127.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalta leikattiin viime vuonna tyvisolusyöpä kasvoista. Ottakaa vain kunnolla aurinkoa ja nauttikaa, miutaman vuoden päästä voikin olla melanooma nenukassa :)

Vierailija
54/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vuosi sitten julkaistiin tutkimus, että auringossa aikaa viettävät elävät pitempään. Ilmeisesti tämä johtuu siitä, että ulkona ihminen on sosiaalisempi ja onnellisempi, kuin sisällä nyhjätessään kauniissa säässä.

Ja sitten linkki tutkimukseen, kiitos. Taidat kuitenkin valehdella.

En valehtele. Mitä hyötyä saisin tällaisesta valehtelusta? Jokainenhan tekee aivan mitä lystää. En vain jaksa googletella sitä, ihan sama uskotko vai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeasta tulee lähinnä mieleen paska. 

Vierailija
56/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleet piirteethä on parenpia rusketuksen kans ku tummat

Vierailija
57/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin päinvastainen mielipide. Se valkoinen täysin auringosta suojattu iho on itselleni mieluisin. ja tämä trendihän on tyyliin jossain koreasssa. Sitä vaaleaa ihoa ihaillaan ja ruskettunutta/palanutta iho pidetäänb likaisena. 

Vierailija
58/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

ookko aurinkosuojasta kuullu? voit käydä ulkona mutta ei tule terveyshaittoja säteilystä.

Aurinkovoiteet eivät suojaa ihoa ihosyövältä tai muilta haitoilta, ne vain pidentävät aikaa, jonka voi viettää auringonvalossa ilman palamista. Monelle nuo luovat vain valheellista turvallisuudentunnetta.

Sitä aurinkovoidetta kuuluu lisätä sitten kun mennyt joitakin tunteja. Näin suoja säilyy paremmin. Suojaa ihoa ihosyövältä ja muilta haitoilta, tutkitusti hyvin. 

Tutkitusti EI suojaa melanoomalta.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001210127.html

Olipa lyhyt juttu. Olisin halunnut kuulla tarkemmin. "Mutta suojavoiteella ei voi pidentää auringossaoloaikaa" Siis kuinka niin? Tuon perusteella suojavoide on yhtä tyhjän kanssa, mutta sehän ei ole ollenkaan totta. Ilman suojavoidetta esim. minä olisin suurissa ongelmissa jo varmaan vartin ulkonaolon jälkeen. Suojavoiteen avulla taas iho näyttää aivan tavalliselta, siis ei palamista eikä ruskettumista, vaikka olisin ollut tunninkin ulkona.

Vierailija
59/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

ookko aurinkosuojasta kuullu? voit käydä ulkona mutta ei tule terveyshaittoja säteilystä.

Aurinkovoiteet eivät suojaa ihoa ihosyövältä tai muilta haitoilta, ne vain pidentävät aikaa, jonka voi viettää auringonvalossa ilman palamista. Monelle nuo luovat vain valheellista turvallisuudentunnetta.

Ja auringossa sitten istutaankin niin pitkään, että "jossain näkyy". Ilman voidetta pitäisi karata varjoon puolen tunnin jälkeen, mutta voiteen kanssa voi käristellä tuntikausia.

Vierailija
60/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

ookko aurinkosuojasta kuullu? voit käydä ulkona mutta ei tule terveyshaittoja säteilystä.

Aurinkovoiteet eivät suojaa ihoa ihosyövältä tai muilta haitoilta, ne vain pidentävät aikaa, jonka voi viettää auringonvalossa ilman palamista. Monelle nuo luovat vain valheellista turvallisuudentunnetta.

Sitä aurinkovoidetta kuuluu lisätä sitten kun mennyt joitakin tunteja. Näin suoja säilyy paremmin. Suojaa ihoa ihosyövältä ja muilta haitoilta, tutkitusti hyvin. 

Tutkitusti EI suojaa melanoomalta.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001210127.html

Tuossa iltasanoma-artikkelissahan koko pointti on, että aurinkovoide vähentää melanooman riskiä, mutta ei poista sitä. Eli jos kysymys on: "Suojaako aurinkovoide tutkimusten mukaan melanoomalta?", vastaus on kyllä. Jos taas kysymys on: "Riittääkö pelkkä aurinkovoide estämään melanooman?", vastaus on ei. Nämä kaksi väitettä eivät ole ristiriidassa keskenään. Suosittelen lukutaidon kehittämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi