Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kesällä sitä aina hämmästyy uudelleen miten hyvältä (hyvin) ruskettunut iho näyttää!

Vierailija
27.06.2026 |

En tarkoita mitään överiä tai jotain puoliksi palanutta, vaan sellaista tasaista koko kropan kattavaa väriä mitä näkee just vaikkapa eteläeurooppalaisilla. Siihen vielä tummat piirteet niin on kyllä nättiä ja terveen näköistä. 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.

Vierailija
2/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.

Aikaisemmin. Jo samana talvena näkyy tuhot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketuksen lisäksi auringonvalo stimuloi ihon omaa keramidien tuotantoa. Rasvamaiset keramidit ovat osa ihon lipidikosteutta ja suojamuuria; ne auttavat pitämään ihon sisäisesti "rasvattuna" ja ehkäisevät veden haihtumista sisemmältä ihosta.

Vierailija
4/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä. Itse käytän aina hyväksi samantien kaiken auringon kun sitä alkaa olemaan. Menkää ihmiset nauttimaan, aurinko tekee hyvää kaikille vaivoillekkin. 

Vierailija
5/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen vaaleaan ihoon. En välitä ruskettua. Pysyy iho hyvänä vanhempanakin.

Vierailija
6/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen näyttää hyvältä ja kesä kun tulee niin ruskettuminen on yksi oleellinen merkki siitä koska se kertoo ihmisen olevan aktiivinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeruskin on ihon saama palovamma.

Ei kiitos.

Vierailija
8/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen näyttää hyvältä ja kesä kun tulee niin ruskettuminen on yksi oleellinen merkki siitä koska se kertoo ihmisen olevan aktiivinen

Tulipas vahvat fibat entisajan maalaistalojen työläisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.

No jaa, minä ja monet ystäväni olimme auringonpalvojia 80- ja 90-luvulla. Paremman näköisiä monet meistä kuusikymppisistä ovat kuin vitivalkoiset ihrakasat, jotka ulkoilmaelämän sijaan viettävät aikansa sipsipussi seuranaan puhelimen näyttöä lasittuneesti tuijottaen. 

Vierailija
10/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruskettuminen on seuraus UV-säteilyn aiheuttamasta vauriosta. Elimistö yrittää suojata soluja rusketuksella lisävaurioita vastaan. Aina kun ruskettuu, on tapahtunut jotain vauriota, eli se on haitallista."

https://www.is.fi/terveys/art-2000005286036.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa ollaan eri mieltä

Vierailija
12/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus ei ole merkki terveydestä vaan ihon saamasta soluvauriosta. Ja solutasolle, kun mennään niin elimistö ja iho muistaa sen "aina".

Ihan vain tiedoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea muumiiho yök. Rusketus on kauniinpi

Vierailija
14/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan turhamaisena rusketuksen purkista kun haluan. Maksaläiskät, couperosan pahentuminen ym. ei kiinnostele. Eikä ihosyöpäkään tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuorempana moni sanoi että olen kalkkilaivankapteeni, nyt kun olen jo kuuskymppinen, ovat ihostani kateellisia. Näin ne osat vaihtuvat. 

Vierailija
16/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusketuksen lisäksi auringonvalo stimuloi ihon omaa keramidien tuotantoa. Rasvamaiset keramidit ovat osa ihon lipidikosteutta ja suojamuuria; ne auttavat pitämään ihon sisäisesti "rasvattuna" ja ehkäisevät veden haihtumista sisemmältä ihosta.

Juu ja vähän myöhemmin näyttää kuivalta rusinalta vaikka kuinka raavaat. Ja ihosyöpä, se se vasta lisääkin ihon hehkua.  

Vierailija
17/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen

Vierailija
18/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ruskettuminen kyllä tekee ihmeitä. Ex-naisystäväni oli epämiellyttävän, vähän sairaan ja huonovointisen näköinen koko vuoden, paitsi kesällä hänestä tuli todella seksikäs ruskettumisen myötä.

Vierailija
19/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen näyttää hyvältä ja kesä kun tulee niin ruskettuminen on yksi oleellinen merkki siitä koska se kertoo ihmisen olevan aktiivinen

🤣 Ihan suihkurusketuksessa käyn. En rusketu Suomessa vaikka kuinka kärtsäisin.

Vierailija
20/78 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ruskettuminen on seuraus UV-säteilyn aiheuttamasta vauriosta. Elimistö yrittää suojata soluja rusketuksella lisävaurioita vastaan. Aina kun ruskettuu, on tapahtunut jotain vauriota, eli se on haitallista."

https://www.is.fi/terveys/art-2000005286036.html

Treenatessa lihaksen kehittyminen on myös lihaksistoon kohdistuva vaurio mistä kehittyy vahvempi lihas. Se ei tarkoita että liikunta on epäterveellistä vaikka lihakset ja elimistö kokevat pientä hetkellistä vauriota kun ne suhteutetaan kaikkiin hyviin puoliin mitä siitä tulee. Muista se ! ! !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi