Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (330)

Vierailija
141/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen vinkki ap:lle, että ihan kaikki universumissa ei ole kohdistettu nimenomaan sinulle ja sinun kikkelinkärjellesi.

Suomessa on sellainen kiva sanonta, että SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ, JOHON KALIKKA KALAHTAA.

Vierailija
142/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Stubb toimii juuri nyt arvojohtajana, mikä onkin presidentin tehtävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osallistu talkoisiin naisiin kohdistuvia vihatekoja vastaan, osallistut niihin vihatekoihin. Kuten se viime vuonna NYTKIS:en tutkimuksessa löytämä 25% miehistä.

Te olette totta vieköön todistaneet kuluvana vuonna tutkimustuloksen täysin paikkansapitäväksi. 12 naista tapettu tänä vuonna erotilanteessa kantasuomalaismiesten toimesta. arviolta (tilastoihin luottaen) 25 000 naista hakattu tai raiskattu teidän toimestanne.

Eikä ne Malmin kolme äijääkään mustia olleet.

Vierailija
144/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Eli vain miehistä saisi vitsailla? Tuo ei ole tasa-arvoa tai yhdenvertaisuutta, vaan taas yksi etuoikeus lisää kalpealle narsistinaiselle.

Naisista ei saa keksiä vitsejä? Ettei ne vaan luokkaannu? Itse en naisena halua kuulua siihen alimpaan kastiin, jota pitää "suojella" kaikelta. Se on alentavaa ja kaukana tasa-arvosta.

Niinpä niin. Tulkintaa ei tarvitse vetää överiksi ja toiseen ääripäähän. Alentuvan vitsailun ja kommentoinnin kyllä tunnistaa. Jotenkin sitä tuntuvat harrastavan vain tietyt ihmiset.

Itse tunnistan nuorilla miehillä sellaista puhetyyliä, jossa selvästi menee joku netistä opittu naista väheksyvä hihna päälle.

Esimerkiksi tämä juttu, kuinka naiset haluavat maahanmuuttajia "rikastamaan" Suomea. Tässä ei tietenkään viitata niihin teknologia-alan ammattilaisiin, joita esimerkiksi Kokoomus haluaa tuoda nopeutetusti. Se on ilmeisesti sitä "miesten" maahanmuuttoa. Naiset sensijaan haluavat kuulemma sosiaalitapauksia jne., ja lieveilmiöt ovat siksi naisten vika. Se, että meillä on kaikenlaisia maahanmuuttajia, johtuu kuitenkin lainsäädännöstä ja yhteiseurooppalaisista sopimuksista. Näitä ovat tehneet sekä miehet, että naiset. Historiassa enemmän miehet kuin naiset. Silti tätä uhria syyllistävää tarinaa syötetään uudelleen ja uudelleen, aina kun on sopiva väkivaltauutinen esillä.

On tietoa siitä millaista politiikkaa naiset enemmistönä ja naiset poliitikkoina ajavat. Nämä ovat paljon osuvampia yleistyksiä kuin joku väkivalta, mitä harjoittaa hyvin pieni osa miehistä.

No annapas tästä "naisten" politiikasta tilastoja. Multa ei ole koskaan kukaan mihinkään tilastoon kysynyt, että mitä mieltä olen maahanmuuton kriteereistä. Saako minua mielestäsi dissata naisena, kun joku toinen nainen äänestää rajat auki-politiikkaa? Jos äänestää.

Eihän Stubb yrittänyt väittää, että kaikki miehet ovat syyllisiä väkivaltaan, vaan että on yhteinen asia kitkeä ikäviä asenteita. Miksi miehet syyllistyvät tästä? Pitäisikö kuitenkin saada dissata naisia? Vähän kuitenkin naisvihaa?

Pointti on ettei ole hyvin käyttäytyvien miesten tehtävä paimentaa toisia. Minä en kaveeraa kusipäiden kanssa sukupuoleen katsomatta.

Kyllä se nyt vaan kuuluu ihan jokaiselle.

Vierailija
145/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet=paskaa. Tarvitsemme lisää maahan muuttoa. 

Vierailija
146/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä halua miehenä olla naisvaltaisessa työpaikassa. Sitä työpaikka kiusaamisen liittoutumien ja juorujen määrää on mahdoton käsittää. Naiset eivät ole mitään tiimipelaajia tai mitenkään minkään suojelun tarpeessa Suomessa. Ehkä jossain Saudi-Arabiassa tai Syyriassa / Iranissa Stubbin aloite olisi hyvä vetoomus.

Vierailija
147/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vain miehistä saisi vitsailla? Tuo ei ole tasa-arvoa tai yhdenvertaisuutta, vaan taas yksi etuoikeus lisää kalpealle narsistinaiselle.

Naisista ei saa keksiä vitsejä? Ettei ne vaan luokkaannu? Itse en naisena halua kuulua siihen alimpaan kastiin, jota pitää "suojella" kaikelta. Se on alentavaa ja kaukana tasa-arvosta.

Niinpä niin. Tulkintaa ei tarvitse vetää överiksi ja toiseen ääripäähän. Alentuvan vitsailun ja kommentoinnin kyllä tunnistaa. Jotenkin sitä tuntuvat harrastavan vain tietyt ihmiset.

Itse tunnistan nuorilla miehillä sellaista puhetyyliä, jossa selvästi menee joku netistä opittu naista väheksyvä hihna päälle.

Esimerkiksi tämä juttu, kuinka naiset haluavat maahanmuuttajia "rikastamaan" Suomea. Tässä ei tietenkään viitata niihin teknologia-alan ammattilaisiin, joita esimerkiksi Kokoomus haluaa tuoda nopeutetusti. Se on ilmeisesti sitä "miesten" maahanmuuttoa. Naiset sensijaan haluavat kuulemma sosiaalitapauksia jne., ja lieveilmiöt ovat siksi naisten vika. Se, että meillä on kaikenlaisia maahanmuuttajia, johtuu kuitenkin lainsäädännöstä ja yhteiseurooppalaisista sopimuksista. Näitä ovat tehneet sekä miehet, että naiset. Historiassa enemmän miehet kuin naiset. Silti tätä uhria syyllistävää tarinaa syötetään uudelleen ja uudelleen, aina kun on sopiva väkivaltauutinen esillä.

On tietoa siitä millaista politiikkaa naiset enemmistönä ja naiset poliitikkoina ajavat. Nämä ovat paljon osuvampia yleistyksiä kuin joku väkivalta, mitä harjoittaa hyvin pieni osa miehistä.

No annapas tästä "naisten" politiikasta tilastoja. Multa ei ole koskaan kukaan mihinkään tilastoon kysynyt, että mitä mieltä olen maahanmuuton kriteereistä. Saako minua mielestäsi dissata naisena, kun joku toinen nainen äänestää rajat auki-politiikkaa? Jos äänestää.

Eihän Stubb yrittänyt väittää, että kaikki miehet ovat syyllisiä väkivaltaan, vaan että on yhteinen asia kitkeä ikäviä asenteita. Miksi miehet syyllistyvät tästä? Pitäisikö kuitenkin saada dissata naisia? Vähän kuitenkin naisvihaa?

Pointti on ettei ole hyvin käyttäytyvien miesten tehtävä paimentaa toisia. Minä en kaveeraa kusipäiden kanssa sukupuoleen katsomatta.

Sori, en ole mikään lapsenvahti. Typerää tyhjää puhetta tuo on, millä ei ole mitään vaikutusta oikeaan elämään.

Vierailija
148/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole pahojen ihmisten pahuus, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus, joku viisas on näin sanonut.

Kerro sinä ap, että miksi miehet hermostuvat niin, kun puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta? Miksi miehet, jotka eivät käyttäydy väkivaltaisesti naisia kohtaan, kuulevat sen syytöksenä itseään kohtaan?

Kuka muka jättää puuttumatta asiaan, väkivaltaan, jos sellaiseen törmää? Tässä kampanjoinnissa absurdia on juuri se että näköjään oikeasti kuvitellaan että on joku väkivallan kulttuuri, jonka sallimuksen puitteissa väkivaltaa tehdään ja sitä ei muuten tapahtuisi. Siis mitä ihmettä?

Kun puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta, puhutaan nimenomaan väkivallan kulttuurista, joka väkivaltaan johtaa. Väkivaltaa tuskin saa koskaan ihmistä kokonaan karsittua, mutta jos kyselytutkimuksen mukaan suuri osa miehistä on sitä mieltä, että nainen voi omalla käytöksellään ansaita väkivallan, että naisen kuuluu totella miestään, niin tämä on juuri sitä juuritason asennetta joka äärimmillään koituu naisen kuolemaksi.  Raiskauskulttuurin pyramidi havainnollistaa tätä helpostiymmärrettävästi, löytyy googlettamalla.

Et vielä kertonut miksi väkivallattomat miehet kuulevat vetoomuksen syytöksenä?

Naisen oma käytös voi olla vaikka väkivaltaa. Tällöin miehellä on oikeus käyttää väkivaltaa itsepuolustukseen.

Ei ole mitenkään automaattisesti. Esimerkiksi jos nainen vaikkapa sanallisesti pitelee pahoin miestä, niin miehellä ei ole oikeutta lyödä takaisin. Jos vetoaa itsepuolustukseen, niin tilanne arvioidaan aina erikseen.

Vierailija
149/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta lietsominen, insell-iigori.

Vierailija
150/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Jokaisen sukupuolittuneen väkivallan uhriksi joutunut nainen on "suuri ongelma". Suurinta osaa suomalaisista naisista ei ole tapettu, eikä suurin osa suomalaisista miehistä ole tällaista väkivaltaa naisiin kohdistanut, mutta ongelma on silti suuri. Miksi noin tulkita vetoomus syyttämiseksi kun pyydetään tukea, tätä ihmettelen edelleen.

Miten kauan ongelma on suuri.? Mikä on suuren ja pienen raja?,

Kukaan ei vielä ole vastannut kysymykseen miksi tulkita vetoomus syyllistämiseksi, osaatko sinä vastata tähän?

Tämä vuosi on naistappojen ennätysvuosi. Parisuhdesurmia tapahtuu Suomessa suhteellisesti enemmän kuin muissa pohjoismaissa, näin kertoo THL.  Taustalla on yhteiskunnallisia rakenteita ja naisvihaa (joka ei ole yksiselitteisti miesten vika, valitettavasti naisetkin pitävät osaltaan niitä yllä). Nämä ovat tosiasioita, eivät syytös miessukupuolta kohtaan. 

Ongelma on siis suurentunut, se on suuri kunnes pienenee, ja tähän ongelman pienentämiseen vetoomus pyytää miehiä osallistumaan.

Vierailija
151/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia kansan pitää alkaa käännyttämään takaisin kotimatkaan uudisasukkaita.

Vierailija
152/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin muutti päihdepariskunta. Pitivät ajoittain melkoista meteliä ja akka kaiketi sai pataansa muutaman kerran. Koitti osallistaa naapureita huutamalla poliisia. En soittanut mutta joku muu innostui soittamaan. 

Poliisi tulee kotihälytykseen sitten joskus kun muilta kiireiltä ehtii. Viivettä voi olla tunti tai muutama. Meteli on kuitenkin jo yleensä loppunut poliisin vihdoin saapuessa. Soittaja joutuu vastaamaan poliisin soittoon ja avaamaan oven rappuun. Tilanteesta on siis enemmän häiriötä hätäkeskukseen soittavalle.

Vierailija
153/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, en ole mikään lapsenvahti. Typerää tyhjää puhetta tuo on, millä ei ole mitään vaikutusta oikeaan elämään.

Olet nytkin netissä. Ja puhut yhdestä Suomen isoimmasta ongelmasta vähättelevästi. Asiasta, josta Suomi saa joka vuosi huomautuksia kansainvälisesti. Sinä puhut "lapsenvahtina" olemisesta ja kysyt, mitä sinä " muka" voit tehdä. 

Voit ensimmäiseksi lopettaa asiaa vähättelevän puheen. 

Vierailija
154/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä halua miehenä olla naisvaltaisessa työpaikassa. Sitä työpaikka kiusaamisen liittoutumien ja juorujen määrää on mahdoton käsittää. Naiset eivät ole mitään tiimipelaajia tai mitenkään minkään suojelun tarpeessa Suomessa. Ehkä jossain Saudi-Arabiassa tai Syyriassa / Iranissa Stubbin aloite olisi hyvä vetoomus.

Tuo on enemmän sote-sektorin ja matalasti koulutettujen naisvaltaisten työpaikkojen ongelmia. Olen töissä naisvaltaisessa työpaikassa, kaikki ovat huippumukavia, eikä mitään varsinaisia kuppikuntia ole ollut koskaan.

Vierailija
155/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Toiseksi ilmeisesti vedotaan, että pitäisi puuttua muiden miesten väkivaltaan. Ikään kuin olisi yleistäkin tietää joku naisenhakkaaja. Kerran puutuin kun nisti hakkasi naistaan ratikkapysäkillä. Auttoi kyllä, mutta tästä on kauan. Kukaan Kallion punikki ei puuttunut. Toisen kerran puutuin, kun romani ryösti ja löi hölmöä opiskelijatyttöä, joka "lainasi" puhelinta. Somalit auttoivat romania. Tästä kun kerron, niin vasurit (naisten puolue) syyttävät mua valehtelijarasistiksi. Kyllä kannatti.

No sehän on todella ikävää, jos joku on syyttänyt valehtelijaksi, vaikka olet noissa tilanteissa auttanut naista. Tuskin sentään kaikki vasurit?

Toinen vasurikohtaaminen, kun jonkun rikollisjengin naapurissa asuva nainen alkoi hyökkäämään mua vastaan henkilökohtaisesti, kun kehtasin sanoa, että kyllä ne vaan on usein väkivaltaisia muitakin kuin kilpailevaa jengiä kohtaan. Tämä vihertukka oli varma, että pojat ovat yhteiskunnan uhreja ja itse asiassa tulleet menestyvien insinöörimiesten kiusaamiksi ja siksi vähän syrjäytyneet. Seuraavaksi se pilkkasi mua siitä, että mua koulukiusattu ja siksi mulla antipatioita väkivaltarikollisjengiläisiä kohtaan.

Viddu että mä vihaan vasemmistoa.

Vierailija
156/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole pahojen ihmisten pahuus, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus, joku viisas on näin sanonut.

Kerro sinä ap, että miksi miehet hermostuvat niin, kun puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta? Miksi miehet, jotka eivät käyttäydy väkivaltaisesti naisia kohtaan, kuulevat sen syytöksenä itseään kohtaan?

Onhan se syytös jos sanotaan että ongelma on minun vika kun en tee asialle mitään. En kannata rajat auki politiikkaa ja äänestän sitä vastaan. ä

Kaikki miehet eivät tule rajan takaa. Naisiin kohdistuvaa väkivaltaa on täsää valtakunnassa ennenkuin ensimmäistäkään tummapintaista miestä. 

Ja kyllä, ongelma koskee koko yhteiskuntaa, sinuakin. Kukaan ei sanonut että "sinun vika", vaan sinuakin pyydetään tiedostamaan asia ja tuomitsemaan väkivalta.

Mitähän se sivullisten tiedostaminen ja asian "tuomitseminen" oikeasti auttaa? Saman kuin eduskuntatalon pylväiden sotkeminen tai Palestiinan lipun heiluttaminen.

No esimerkiksi aikuinen mies voi puuttua nuorten asenteellisiin puheisiin, ja tehdä selväksi että kunnollinen mies ei puhu naisista ikävästi.

Samaan aikaan manosphere jyllää ja Trump haukkuu kuka nyt milloinkin sattuu hänelle kertomaan totuuden.

Vierailija
157/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun persu ei kykene osallistumaan keskusteluun rakentavasti, hän alkaa trollata. 

Vierailija
158/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun naisista kerrotaan vitsejä, joden tarkoitus on vähätellä ja alentaa naisia, mitä muuta se olisi kuin alentavaa ja kaukana tasa-arvosta? Sinäkö naisena haluat olla vapaata riistaa seksistisille vitseille, vähättelylle ja ehkä sukupuolittuneelle väkivallallekin? 

Tasa-arvo saavutetaan kun sekä miehet että naiset sen haluavat saavuttaa.

Entä toivomukset, että miessukukunta saisi kokonaan hävitä, jota jotkut toivovat?

Toivovatko? Naisviha ja miesviha ovat vahingollisia ilmiöitä molemmat, tosin nainen joutuu todennäköisemmin väkivallan uhripuolelle.

Toimiva yhteiskunta tarvitsee sekä naiset että miehet, molemmat voisivat kuunnella ja yrittää ymmärtää toisiaan enemmän.

Höpö höpö. Mies on paljon useimmin ja todennäköisimmin väkivallan uhri kuin nainen. Ja ilman naisia yhteiskunta toimisi ihan hyvin mutta tietysti ei lisääntyisi. Ilman miehiä yhteiskunta romahtaisi nopeasti.

Mieskin joutuu todennäköisimmin miehen väkivallan uhriksi. Yhteiskunta toimisi yhtä mallikkaasti ilman miehiä kuin naisiakin, tosin naisyhteiskunnassa kuolisi vähemmän ihmisiä väkivaltaisesti.

Ei todellakaan toimisi. Missä harhaluuloissa oikein elät? Miehet pitävät kaiken toiminnassa. Ilman miehiä menisi sähköt, vedet ja lämmitys pian poikki. 

Vierailija
159/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marginaalinen ilmiö. On paljon tärkeämpiäkin asioita johon puuttua.

Tämä on juuri osa ongelmaa, naisiin kohdistuvan väkivallan vähättely.

Vierailija
160/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se syytös jos sanotaan että ongelma on minun vika kun en tee asialle mitään. En kannata rajat auki politiikkaa ja äänestän sitä vastaan. ä

Kaikki miehet eivät tule rajan takaa. Naisiin kohdistuvaa väkivaltaa on täsää valtakunnassa ennenkuin ensimmäistäkään tummapintaista miestä. 

Ja kyllä, ongelma koskee koko yhteiskuntaa, sinuakin. Kukaan ei sanonut että "sinun vika", vaan sinuakin pyydetään tiedostamaan asia ja tuomitsemaan väkivalta.

Mitähän se sivullisten tiedostaminen ja asian "tuomitseminen" oikeasti auttaa? Saman kuin eduskuntatalon pylväiden sotkeminen tai Palestiinan lipun heiluttaminen.

No esimerkiksi aikuinen mies voi puuttua nuorten asenteellisiin puheisiin, ja tehdä selväksi että kunnollinen mies ei puhu naisista ikävästi.

Itse pidän yhteiskunta,vastuullisena rohkaista orastavaa nuorten toksisuutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän