Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (282)

Vierailija
121/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Eli vain miehistä saisi vitsailla? Tuo ei ole tasa-arvoa tai yhdenvertaisuutta, vaan taas yksi etuoikeus lisää kalpealle narsistinaiselle.

Naisista ei saa keksiä vitsejä? Ettei ne vaan luokkaannu? Itse en naisena halua kuulua siihen alimpaan kastiin, jota pitää "suojella" kaikelta. Se on alentavaa ja kaukana tasa-arvosta.

Niinpä niin. Tulkintaa ei tarvitse vetää överiksi ja toiseen ääripäähän. Alentuvan vitsailun ja kommentoinnin kyllä tunnistaa. Jotenkin sitä tuntuvat harrastavan vain tietyt ihmiset.

Itse tunnistan nuorilla miehillä sellaista puhetyyliä, jossa selvästi menee joku netistä opittu naista väheksyvä hihna päälle.

Esimerkiksi tämä juttu, kuinka naiset haluavat maahanmuuttajia "rikastamaan" Suomea. Tässä ei tietenkään viitata niihin teknologia-alan ammattilaisiin, joita esimerkiksi Kokoomus haluaa tuoda nopeutetusti. Se on ilmeisesti sitä "miesten" maahanmuuttoa. Naiset sensijaan haluavat kuulemma sosiaalitapauksia jne., ja lieveilmiöt ovat siksi naisten vika. Se, että meillä on kaikenlaisia maahanmuuttajia, johtuu kuitenkin lainsäädännöstä ja yhteiseurooppalaisista sopimuksista. Näitä ovat tehneet sekä miehet, että naiset. Historiassa enemmän miehet kuin naiset. Silti tätä uhria syyllistävää tarinaa syötetään uudelleen ja uudelleen, aina kun on sopiva väkivaltauutinen esillä.

On tietoa siitä millaista politiikkaa naiset enemmistönä ja naiset poliitikkoina ajavat. Nämä ovat paljon osuvampia yleistyksiä kuin joku väkivalta, mitä harjoittaa hyvin pieni osa miehistä.

Vierailija
122/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on itsekin suomalainen mies (ruotsinsuomalainen ON suomalainen), kohdistaako hän vetoomuksen (syytöksen) myös itseensä? Isäänsä? Poikaansa?

Kyllä mun mielestä tuo väkivalta-adia on meidän aivan kaikkien asia. Miesten ja naisten yhtä lailla. Omien ja kelantuomien yhtä lailla ja paino sillä, että meidän pitää painavasti pitää kiinni omista tavoistamme ja laeistamme. Herra paratkoon kirves heilahtaa-kulttuuri meillä vanhastaan on, mutta siitä pitää päästä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se vetosi. Pitäisikö miesten käydä kimppuun jos joku kohtelee naista kaltoin. Ei semmoinenkaan väkivalta ole sallittua. Väkivaltaan tottuneelta voi tulla kokemattomalla helposti pataankin. Toisekseen jos nainen ei älyä lähteä väkivaltaisesta suhteesta niin on siinä omaakin vikaa. Nuo käyttävät usein runsaasti päihteitä molempien osalta ja semmoiseen ei kannata kenenkään sekaantua. Se on semmoista elämää jossa on jatkuva väkivallan uhka osana arkipäivää. 

Jos kiinnostaa tietää mitä se vetosi, kannattaa lukea vetoomus. 

Väkivaltaisesta suhteesta lähteminen on muuten vaarallisinta mitä nainen voi tehdä. En tarkoita etteikö pitäisi, mutta kohtalokkaan väkivallan todennäköisyys on juuri tässä suurimmillaan.

Vierailija
124/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

 

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Vierailija
125/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan Stubbia ehkä eniten juuri tästä asiasta. 

Vierailija
126/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Eli vain miehistä saisi vitsailla? Tuo ei ole tasa-arvoa tai yhdenvertaisuutta, vaan taas yksi etuoikeus lisää kalpealle narsistinaiselle.

Naisista ei saa keksiä vitsejä? Ettei ne vaan luokkaannu? Itse en naisena halua kuulua siihen alimpaan kastiin, jota pitää "suojella" kaikelta. Se on alentavaa ja kaukana tasa-arvosta.

Niinpä niin. Tulkintaa ei tarvitse vetää överiksi ja toiseen ääripäähän. Alentuvan vitsailun ja kommentoinnin kyllä tunnistaa. Jotenkin sitä tuntuvat harrastavan vain tietyt ihmiset.

Itse tunnistan nuorilla miehillä sellaista puhetyyliä, jossa selvästi menee joku netistä opittu naista väheksyvä hihna päälle.

Esimerkiksi tämä juttu, kuinka naiset haluavat maahanmuuttajia "rikastamaan" Suomea. Tässä ei tietenkään viitata niihin teknologia-alan ammattilaisiin, joita esimerkiksi Kokoomus haluaa tuoda nopeutetusti. Se on ilmeisesti sitä "miesten" maahanmuuttoa. Naiset sensijaan haluavat kuulemma sosiaalitapauksia jne., ja lieveilmiöt ovat siksi naisten vika. Se, että meillä on kaikenlaisia maahanmuuttajia, johtuu kuitenkin lainsäädännöstä ja yhteiseurooppalaisista sopimuksista. Näitä ovat tehneet sekä miehet, että naiset. Historiassa enemmän miehet kuin naiset. Silti tätä uhria syyllistävää tarinaa syötetään uudelleen ja uudelleen, aina kun on sopiva väkivaltauutinen esillä.

On tietoa siitä millaista politiikkaa naiset enemmistönä ja naiset poliitikkoina ajavat. Nämä ovat paljon osuvampia yleistyksiä kuin joku väkivalta, mitä harjoittaa hyvin pieni osa miehistä.

Tieto on juuri se, mitä ei näytä olevan, on vain joku väkivaltauutisten laukaisema mantra vihervassari naisista, jotka saavat mitä ovat tilanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Eli vain miehistä saisi vitsailla? Tuo ei ole tasa-arvoa tai yhdenvertaisuutta, vaan taas yksi etuoikeus lisää kalpealle narsistinaiselle.

Naisista ei saa keksiä vitsejä? Ettei ne vaan luokkaannu? Itse en naisena halua kuulua siihen alimpaan kastiin, jota pitää "suojella" kaikelta. Se on alentavaa ja kaukana tasa-arvosta.

Kun naisista kerrotaan vitsejä, joden tarkoitus on vähätellä ja alentaa naisia, mitä muuta se olisi kuin alentavaa ja kaukana tasa-arvosta? Sinäkö naisena haluat olla vapaata riistaa seksistisille vitseille, vähättelylle ja ehkä sukupuolittuneelle väkivallallekin? 

Tasa-arvo saavutetaan kun sekä miehet että naiset sen haluavat saavuttaa.

Entä toivomukset, että miessukukunta saisi kokonaan hävitä, jota jotkut toivovat?

Toivovatko? Naisviha ja miesviha ovat vahingollisia ilmiöitä molemmat, tosin nainen joutuu todennäköisemmin väkivallan uhripuolelle.

Toimiva yhteiskunta tarvitsee sekä naiset että miehet, molemmat voisivat kuunnella ja yrittää ymmärtää toisiaan enemmän.

Höpö höpö. Mies on paljon useimmin ja todennäköisimmin väkivallan uhri kuin nainen. Ja ilman naisia yhteiskunta toimisi ihan hyvin mutta tietysti ei lisääntyisi. Ilman miehiä yhteiskunta romahtaisi nopeasti.

Mieskin joutuu todennäköisimmin miehen väkivallan uhriksi. Yhteiskunta toimisi yhtä mallikkaasti ilman miehiä kuin naisiakin, tosin naisyhteiskunnassa kuolisi vähemmän ihmisiä väkivaltaisesti.

Oletko koskaan ollut työpaikassa, jossa on vain naisia? Henkinen väkivalta on väkivaltaa.

Oletko ollut koskaan naisena miesvaltaisessa työpaikassa miesvaltaisella alalla? Henkinen väkivalta tosiaan on väkivaltaa.

-eri-

Työhistoriani raskaassa metallissa tehneenä juurikin miesten kanssa en voi moitteen sijaa antaa. Miehet on reiluja työkavereita ja yksikään ei mitenkään väheksyen minuun suhtautunut, monien kanssa olemme läheiset ystävät vielä senkinjälkeen kun eläkkeelle jäin... toki muilla osastoilla olleet jäi vieraammiksi, mutta ne  parisataa miestä joiden kanssa töitä tein ansaitsee kiitoksen hyvästä työyhteisöstä ilman mitään häirintää ja vattuiluja. Huumori toki oli hurttia ja kuului asiaan eikä siinäkään mitään pahaa kukaan sanonut kenestäkään.

Vierailija
128/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

 

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Jos miehet pahastuvat ja jopa suuttuvat siitä, että väkivalta-asia on nostettu esiin, se kertoo ennen muuta meteöivien miesten huonosta itsetunnosta. Pidettäiskö mielessä, että valtaosa heistä on puolisoitaan ja perheitään rakastavaa ja väkeä, joka tekee kaikkensa perheen eteen. Ja sitten on tämä äänekäs vähemmistö, joka vääristää kuvion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

 

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Toiseksi ilmeisesti vedotaan, että pitäisi puuttua muiden miesten väkivaltaan. Ikään kuin olisi yleistäkin tietää joku naisenhakkaaja. Kerran puutuin kun nisti hakkasi naistaan ratikkapysäkillä. Auttoi kyllä, mutta tästä on kauan. Kukaan Kallion punikki ei puuttunut. Toisen kerran puutuin, kun romani ryösti ja löi hölmöä opiskelijatyttöä, joka "lainasi" puhelinta. Somalit auttoivat romania. Tästä kun kerron, niin vasurit (naisten puolue) syyttävät mua valehtelijarasistiksi. Kyllä kannatti.

Vierailija
130/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

 

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Jokaisen sukupuolittuneen väkivallan uhriksi joutunut nainen on "suuri ongelma". Suurinta osaa suomalaisista naisista ei ole tapettu, eikä suurin osa suomalaisista miehistä ole tällaista väkivaltaa naisiin kohdistanut, mutta ongelma on silti suuri. Miksi noin tulkita vetoomus syyttämiseksi kun pyydetään tukea, tätä ihmettelen edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

 

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Jos miehet pahastuvat ja jopa suuttuvat siitä, että väkivalta-asia on nostettu esiin, se kertoo ennen muuta meteöivien miesten huonosta itsetunnosta. Pidettäiskö mielessä, että valtaosa heistä on puolisoitaan ja perheitään rakastavaa ja väkeä, joka tekee kaikkensa perheen eteen. Ja sitten on tämä äänekäs vähemmistö, joka vääristää kuvion.

Nauretaan kylläkin vaimon kanssa yhdessä feministien sekoiluille. Tässähän Iines ankkalammelta sanoi, että miehen pitää puuttua siihen, jos kaveri toruu naisen vaatteita. Sitä on siis se väkivalta.

Vierailija
132/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

 

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Jokaisen sukupuolittuneen väkivallan uhriksi joutunut nainen on "suuri ongelma". Suurinta osaa suomalaisista naisista ei ole tapettu, eikä suurin osa suomalaisista miehistä ole tällaista väkivaltaa naisiin kohdistanut, mutta ongelma on silti suuri. Miksi noin tulkita vetoomus syyttämiseksi kun pyydetään tukea, tätä ihmettelen edelleen.

Miten kauan ongelma on suuri.? Mikä on suuren ja pienen raja?,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et sano, että loistavaa, alex, meitä hyviä miehiä pitäisi olla maailmassa enemmän.

Maailma on aika lailla sellainen, kuin miten sitä haluaa katsoa. Jos aloittaja pahoitti mielensä, hiipii kysymys, onko hänellä sittenkään puhdas omatunto.

 

En ole koskaan, missään tilanteessa, kuullut ainoankaan naisen uhriutuvan ja huutelevan eikaikkinaiset, kun on ollut puhetta Oulun vauvanpakastajasta, Lohjan vessahukuttajasta tai siitä äidistä, joka ajoi lapsineen bussin keulaan.

Hmm. Onko kenelläkään muistikuvaa tai tietoa (linkkiä), josko ex-presidentti Halonen olisi vedonnut KAIKKIIN Suomalaisiin naisiin,

että vastaavat toimet on saatava loppumaan? 

Vierailija
134/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vetoomus ollu nimenomaan niille, jotka ei itse tee väkivaltaa, mutta jos huomaavat tai kuulevat muiden miesten käyttävän, niin puuttuvat siihen!

Se antaa ymmärtää, että miesten naisiin kohdistama väkivalta olisi jokin suuri ongelma Suomessa. Ja jos se on suuri ongelma, niin silloin se tarkoittaa suurta joukkoa miehiä joka taas tarkoittaa sitä, että silloin sinäkin todennäköisesti kuuluisit siihen joukkoon vaikka et kuulukaan. Tällaiset vetoomukset heittävät varjon kaikkien miesten ylle vaikka oikeasti se on suhteellisen pieni joukko miehiä jotka tuota harrastavat.

 

Näinhän ei ole. Ainakaan kantasuomalaisten keskuudessa. Tutkimus johon vedotaan oli tehty huonosti eikä tuloksia voi verrata suoraan muihin maihin.

Toiseksi ilmeisesti vedotaan, että pitäisi puuttua muiden miesten väkivaltaan. Ikään kuin olisi yleistäkin tietää joku naisenhakkaaja. Kerran puutuin kun nisti hakkasi naistaan ratikkapysäkillä. Auttoi kyllä, mutta tästä on kauan. Kukaan Kallion punikki ei puuttunut. Toisen kerran puutuin, kun romani ryösti ja löi hölmöä opiskelijatyttöä, joka "lainasi" puhelinta. Somalit auttoivat romania. Tästä kun kerron, niin vasurit (naisten puolue) syyttävät mua valehtelijarasistiksi. Kyllä kannatti.

No sehän on todella ikävää, jos joku on syyttänyt valehtelijaksi, vaikka olet noissa tilanteissa auttanut naista. Tuskin sentään kaikki vasurit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla kun Alex ja Inez tulevat paheksumaan Melonin haukkumista. Yksi kymmenistä Trumpin uhreista parin viime vuoden aikana.

Vierailija
136/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Eli vain miehistä saisi vitsailla? Tuo ei ole tasa-arvoa tai yhdenvertaisuutta, vaan taas yksi etuoikeus lisää kalpealle narsistinaiselle.

Naisista ei saa keksiä vitsejä? Ettei ne vaan luokkaannu? Itse en naisena halua kuulua siihen alimpaan kastiin, jota pitää "suojella" kaikelta. Se on alentavaa ja kaukana tasa-arvosta.

Niinpä niin. Tulkintaa ei tarvitse vetää överiksi ja toiseen ääripäähän. Alentuvan vitsailun ja kommentoinnin kyllä tunnistaa. Jotenkin sitä tuntuvat harrastavan vain tietyt ihmiset.

Itse tunnistan nuorilla miehillä sellaista puhetyyliä, jossa selvästi menee joku netistä opittu naista väheksyvä hihna päälle.

Esimerkiksi tämä juttu, kuinka naiset haluavat maahanmuuttajia "rikastamaan" Suomea. Tässä ei tietenkään viitata niihin teknologia-alan ammattilaisiin, joita esimerkiksi Kokoomus haluaa tuoda nopeutetusti. Se on ilmeisesti sitä "miesten" maahanmuuttoa. Naiset sensijaan haluavat kuulemma sosiaalitapauksia jne., ja lieveilmiöt ovat siksi naisten vika. Se, että meillä on kaikenlaisia maahanmuuttajia, johtuu kuitenkin lainsäädännöstä ja yhteiseurooppalaisista sopimuksista. Näitä ovat tehneet sekä miehet, että naiset. Historiassa enemmän miehet kuin naiset. Silti tätä uhria syyllistävää tarinaa syötetään uudelleen ja uudelleen, aina kun on sopiva väkivaltauutinen esillä.

On tietoa siitä millaista politiikkaa naiset enemmistönä ja naiset poliitikkoina ajavat. Nämä ovat paljon osuvampia yleistyksiä kuin joku väkivalta, mitä harjoittaa hyvin pieni osa miehistä.

No annapas tästä "naisten" politiikasta tilastoja. Multa ei ole koskaan kukaan mihinkään tilastoon kysynyt, että mitä mieltä olen maahanmuuton kriteereistä. Saako minua mielestäsi dissata naisena, kun joku toinen nainen äänestää rajat auki-politiikkaa? Jos äänestää.

Eihän Stubb yrittänyt väittää, että kaikki miehet ovat syyllisiä väkivaltaan, vaan että on yhteinen asia kitkeä ikäviä asenteita. Miksi miehet syyllistyvät tästä? Pitäisikö kuitenkin saada dissata naisia? Vähän kuitenkin naisvihaa?

Vierailija
137/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kun Alex ja Inez tulevat paheksumaan Melonin haukkumista. Yksi kymmenistä Trumpin uhreista parin viime vuoden aikana.

Sitä saat odottaa. Vai onko sinun mielestäsi Suomen tasavallan presidentin tehtävä sekaantua diplomaattiseen sanaharkkaan? Mitä siinä on voitettavaa?

Vierailija
138/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaalinen ilmiö. On paljon tärkeämpiäkin asioita johon puuttua.

Vierailija
139/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vetoaa kaikkiin suomalaisiin, että rasismin on loputtava, niin en  minä koe, että minua syyllistetään, vaan nyökyttelen mukana. Sama tässä, jos kerran oma arvomaailma on kohdallaan. 

Vierailija
140/282 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Eli vain miehistä saisi vitsailla? Tuo ei ole tasa-arvoa tai yhdenvertaisuutta, vaan taas yksi etuoikeus lisää kalpealle narsistinaiselle.

Naisista ei saa keksiä vitsejä? Ettei ne vaan luokkaannu? Itse en naisena halua kuulua siihen alimpaan kastiin, jota pitää "suojella" kaikelta. Se on alentavaa ja kaukana tasa-arvosta.

Niinpä niin. Tulkintaa ei tarvitse vetää överiksi ja toiseen ääripäähän. Alentuvan vitsailun ja kommentoinnin kyllä tunnistaa. Jotenkin sitä tuntuvat harrastavan vain tietyt ihmiset.

Itse tunnistan nuorilla miehillä sellaista puhetyyliä, jossa selvästi menee joku netistä opittu naista väheksyvä hihna päälle.

Esimerkiksi tämä juttu, kuinka naiset haluavat maahanmuuttajia "rikastamaan" Suomea. Tässä ei tietenkään viitata niihin teknologia-alan ammattilaisiin, joita esimerkiksi Kokoomus haluaa tuoda nopeutetusti. Se on ilmeisesti sitä "miesten" maahanmuuttoa. Naiset sensijaan haluavat kuulemma sosiaalitapauksia jne., ja lieveilmiöt ovat siksi naisten vika. Se, että meillä on kaikenlaisia maahanmuuttajia, johtuu kuitenkin lainsäädännöstä ja yhteiseurooppalaisista sopimuksista. Näitä ovat tehneet sekä miehet, että naiset. Historiassa enemmän miehet kuin naiset. Silti tätä uhria syyllistävää tarinaa syötetään uudelleen ja uudelleen, aina kun on sopiva väkivaltauutinen esillä.

On tietoa siitä millaista politiikkaa naiset enemmistönä ja naiset poliitikkoina ajavat. Nämä ovat paljon osuvampia yleistyksiä kuin joku väkivalta, mitä harjoittaa hyvin pieni osa miehistä.

No annapas tästä "naisten" politiikasta tilastoja. Multa ei ole koskaan kukaan mihinkään tilastoon kysynyt, että mitä mieltä olen maahanmuuton kriteereistä. Saako minua mielestäsi dissata naisena, kun joku toinen nainen äänestää rajat auki-politiikkaa? Jos äänestää.

Eihän Stubb yrittänyt väittää, että kaikki miehet ovat syyllisiä väkivaltaan, vaan että on yhteinen asia kitkeä ikäviä asenteita. Miksi miehet syyllistyvät tästä? Pitäisikö kuitenkin saada dissata naisia? Vähän kuitenkin naisvihaa?

Pointti on ettei ole hyvin käyttäytyvien miesten tehtävä paimentaa toisia. Minä en kaveeraa kusipäiden kanssa sukupuoleen katsomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä