Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airfryer eli kiertoilmakypsennin ehdolla turhakkeeksi

Vierailija
27.06.2026 |

Onko teillä kotona kiertoilmakypsennin? Ja onko se ollut kovassa käytössä vai jäänyt nurkkaan keräämään pölyä ja koduttamaan ostoksena?

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000012103319.html

Kommentit (237)

Vierailija
201/237 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>sähköuuni 250 astetta, sinne ranut ja 15 min päästä syöt niitä

Meillä ranskaisten normiaika airfryerissä 180 asteessa on 22 min, sekoitetaan pari kertaa siinä välillä. Ei tuo nyt niin pitkä aika ole, pöydän sopivasti kattaa siinä odotellessa. Ja sähköä säästyy.

Sähköuunissa ranskalaiset kestää valmistaa 225 asteessa 20 minuuttia

Mulla fraierissa kahdelle 180c 15 minsaa. 

Mikroranskalaiset 2 min....

Hyi helevetti, ranskalaisten häpäisyä nuo ovat.

Vierailija
202/237 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?

Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.

Miksi ruuasta tulee kevyempää ja terveellisempää kuin uunissa?

Siksi kun Airfryer mainoksessa sanottiin niin...En osaa itse tuohon mitään kyllä sanoa...

Öö no arvaa vaikka jos rasvaa ei juuri tarvi käyttää ja tuotteidenkin rasva valuu pois niin voisiko se olla terveellisempi kuin se joka ui rasvassa 

Miksi uitat rasvassa ruokiasi? Laita ihmeessä ritilälle uuniin niin valuu siitä Possunkyljestä se rasva pellille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/237 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.

Miksi ruuasta tulee kevyempää ja terveellisempää kuin uunissa?

Siksi kun Airfryer mainoksessa sanottiin niin...En osaa itse tuohon mitään kyllä sanoa...

Öö no arvaa vaikka jos rasvaa ei juuri tarvi käyttää ja tuotteidenkin rasva valuu pois niin voisiko se olla terveellisempi kuin se joka ui rasvassa 

Miksi uitat rasvassa ruokiasi? Laita ihmeessä ritilälle uuniin niin valuu siitä Possunkyljestä se rasva pellille.

Joopa joo! Miksi laittaisin, jos on AirFryer? Siinäkin on ritilä.👍

-eri

Vierailija
204/237 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeen hyvä. Tai hyväksi tehty. Tee siinä vaikka kanaa, hyvää tulee, takaan sen mutta kanan rasvat leviää sinne kiertoilmaan ja ikuna, siis ikuna et saa sitä siivottua. Kun teet seuraavan ruuan ne edellisen kanan hommeiset rasvat kiertää siinä sen ilman seassa. Lisäksi joka kerran jälkeen saat pestä 3 - 4 aika isoa irto-osaa.

En sun fraierista tiedä, mutta mun Wilfassa (ollut kaksi eri mallia), saa korin irti vetäisemällä ja siitä pohjaritilän ihan vaan irti nostamalla. Sen jälkeen molemmat voi pestä. 

Tottahan toki. Mutta et siis pese sitä kiertoilman koneiston kanavia sieltä ylhäältä koskaan? Ketähän siellä mahtaa elää esim vuoden päästä?

Siinä lämpötilassa? Ei taatusti mitään! Ja sähän peset tietusti uuninvastukset joka käytön jälkeen? Sinnehän nimittäin roiskuu... 

Vierailija
205/237 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta Airfryer joka päivä käytössä. Paras näin sinkkutalouteen. Turha lämmittää isoa uunia.

Vierailija
206/237 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"”Tilasin netistä airfryerin, joka maksoi noin 160 euroa. Ajattelin, että saan vähällä vaivalla hyvää terveellistä ruokaa. Olen käyttänyt laitetta kolme kertaa, sillä en jaksa lukea käyttöohjeita ja vahtia ruoan kypsymistä. Tuloksetkin olivat säälittäviä.” Tuula, 72"

:DDDD eli artikkelissa oleva esimerkki on vaan puhdasta laiskuutta. Airfryer on samantien lämmin ja nopeampi käyttää tiettyjen ruokien kanssa kuin tavallinen uuni. Etenkin jos tekee vaan yhdelle ruokaa. 

Vierailija
207/237 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"”Tilasin netistä airfryerin, joka maksoi noin 160 euroa. Ajattelin, että saan vähällä vaivalla hyvää terveellistä ruokaa. Olen käyttänyt laitetta kolme kertaa, sillä en jaksa lukea käyttöohjeita ja vahtia ruoan kypsymistä. Tuloksetkin olivat säälittäviä.” Tuula, 72"

:DDDD eli artikkelissa oleva esimerkki on vaan puhdasta laiskuutta. Airfryer on samantien lämmin ja nopeampi käyttää tiettyjen ruokien kanssa kuin tavallinen uuni. Etenkin jos tekee vaan yhdelle ruokaa. 

Ja näin kankeana ukkona on sopivalla korkeudellakin. Ergonomiaa!

Vierailija
208/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryeristä en luovu. Mitä mainioin kapistus yksinäiselle kasvissyöjälle. Esim. uuniperunat ja paahdetut juurekset onnistuvat kädenkäänteessä.  - Kaappiin jäänyt keittiökone on sensijaan WMF:n kolmitasoinen höyrystin.  Sinällään toimii varsin hyvin, mutta osia on liikaa, ja digitaalinen käyttöliittymä on turhan hankala. Myös hieno ohjelmoitava teehaudutin on hyvin harvoin nähnyt käyttöä.

Vierailija
209/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>sähköuuni 250 astetta, sinne ranut ja 15 min päästä syöt niitä

Meillä ranskaisten normiaika airfryerissä 180 asteessa on 22 min, sekoitetaan pari kertaa siinä välillä. Ei tuo nyt niin pitkä aika ole, pöydän sopivasti kattaa siinä odotellessa. Ja sähköä säästyy.

Sähköuunissa ranskalaiset kestää valmistaa 225 asteessa 20 minuuttia

Mulla fraierissa kahdelle 180c 15 minsaa. 

Meillä menee 10 min kolmen annos

Vierailija
210/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. kotiin ostettiin af mikron sijaan. Lämmittää ruuan paremmin ja jos olen yksin teen af:ssa uuniruuat. Nopea ja energiatehokas

Vierailija
211/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin käytössä… itse asiassa juuri menossa laittaa täytety paprikat sinne

Vierailija
212/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanafileet tuli äsken Airissa.

Vierailija
213/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryer on yksi käytetyimpiä kodinkoneita itsellä, nopeastia ja vähällä rasvalla saa tehtyä juuri sopivan määrän ruokaa herkullisen rapeaksi.

Vierailija
214/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras keksintö! Olen nolo pihvinpaistaja mutta air fryerillä onnistun aina 👍 En antaisi pois 🤗

Vierailija
215/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuluu sähköä vähemmän kun ei tarvii rautasta sähköuunia laittaa kuumaksi vaan pienitilavuuksisen muovipömpelin sisäilma.

Vierailija
216/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikkufraikku on kätevä, nopea ja kestää käyttöä, kun ei ole mitään avaruusteknologiaa. Lämpenevä vastus, termostaatti, tuuletin ja ajastin (joka voi olla vieterivetoinen), siinä ne. Meillä nyt jokapäiväinen väline. Aion seuraavaksi kokeilla, millä lämmöllä kananmuna keittyy parhaiten kuoressaan.

Vierailija
217/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni tuo laite on monella yksin asuvalla kovassa käytössä. 

Vierailija
218/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä monta kertaa päivässä

Vierailija
219/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aikku fraikku mikään turhake ole.

Vierailija
220/237 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniomenat juuri menossa Airiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän