Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytti Tuppuraisen Hitas asunto ja 1800 euron verovapaat kulukorvaukset

Vierailija
27.06.2026 |

Nyt poliitikkojen hitas-asunnot ovat nousseet jälleen otsikoihin, kun Iltalehti on tehnyt ison selvityksen yhteiskunnan eliitin omistamista, hintasäädellyistä hitas-asunnoista.

Selvityksessä on mainittu useita poliitikkoja, kuten jo aiemmin uutisoidut Eveliina ja hänen isänsä Eero Heinäluoma

Hitas-asunnon omistajaksi paljastui myös yksi uusi nimi, nimittäin toinen demariedustaja, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen, 50.

Iltalehden tietojen mukaan Tytti ja hänen aviomiehensä, niin ikään eduskunnassa töitä paiskiva hallintojohtaja Pertti Rauhio, 63, omistavat 117-neliöisen hitas-viisiön Helsingin Ruoholahdessa puoliksi (50/50).

 

Selvisi, että hitas-asunto sijaitsee merenrannalla, tarkemmin Ruoholahden kanavan varrella.

Asunnon parvekkeelta voi ihastella merellistä kanavanäkymää. Kanavan ympäristö on suosittua ulkoilualuetta, mutta sijainniltaan asunto on erittäin keskeisellä paikalla.

Etuovi.com-sivuston tekemän hinta-arvion mukaan kyseisessä taloyhtiössä asuntojen keskimääräinen hinta on 6 836 euroa/neliö.

 

Näin ollen Tytin ja Pertin omistaman asunnon markkina-arvo on noin 800 000 euroa.

Erikoiseksi erityisesti Tytin tilanteen tekee se, että virallisesti hän asuu Oulussa, joten kansanedustajana Tytille kuuluu 1 809 euron suuruinen, veroton kulukorvaus, joka maksetaan hänelle automaattisesti kerran kuukaudessa.

Käytännössä Tytti kuitenkin asustelee Ruoholahdessa Pertti-aviomiehensä kanssa yli sadan neliön lukaalissaan, joka sijaitsee vain kahden kilometrin päästä heidän molempien työpaikoista.

Työnsä puolesta juuri Pertti Rauhio on se, joka hyväksyy päätökset kansanedustajien kulukorvauksista.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä kummallista kun moraali tuntuu palstan keskustelijoiden mielissä liittyvän puoluetaustaan. Sosialistille kaikki on aivan sallittua ja oikein, mutta toisille ei.

Hitas-asuntoja on Helsingissä kaikkiaan arviolta 18 000 kappaletta. Vaikka järjestelmä on tarkoitettu keskituloisten omistusasunnoksi, selvitysten mukaan useamman kuin yhden hitas-asunnon omistaa noin 330 henkilöä tai perhettä, ja yhdellä yksittäisellä omistajalla voi olla jopa yli kymmenen asuntoa. 

Niin, tuo on järjestelmän väärinkäyttöä. Kun sääntöjä muutettiin taannoin niin rikkaat ja poliitikot ryntäsivät apajille. Erityisen raskauttavaa asiassa on se, että samat tahot jotka asiasta päättivät hyödynsivät tämän heti vaikka koko järjestelmä oli tarkoitettu tavallisille ihmisille. Pahinta on kun poliittisesti määräävässä asevassa olevat henkilöt lähtevät korruptioon mukaan ja maksattavat huijauksensa veronmaksajilla koska he ovat tekemässä päätöksiä koko maan tulevaisuudesta tuolla moraalilla.

Vierailija
42/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tuomitsen, täysiä roistoja nuokin.

T: Ap

Otit kuitenkin vain yhden ihmisen hampaisiisi, hän kun sattuu olemaan vihaamasi demari.

Otin Tytti Tuppuraisen aloitukseen koska hänellä on poliittista ja yhteiskunnallista vaikutusvaltaa ja hän on moraaliton ihminen. Jos argumentoinnissasi olisi järkeä niin sinä olisit ollut huutamassa Vornasen ampumatapauksen kohdalla että miksi huutelette Vornasesta kun ampujia on Suomessa vaikka kuinka paljon. Tottakai hänenkin toimintansa kansanedsutajan ominaisuudessa ansaitsee saman erityishuomion verrattuna muihin ihmisiin vai mitä?

Vierailija
44/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tytti elää kuin äänestäjänsä. Tulonsiirroilla. 

Hänen tulonsiirtonsa ovat vain vähän isommat kuin häntä äänestävillä.

Vierailija
45/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tuomitsen, täysiä roistoja nuokin.

T: Ap

Otit kuitenkin vain yhden ihmisen hampaisiisi, hän kun sattuu olemaan vihaamasi demari.

Otin Tytti Tuppuraisen aloitukseen koska hänellä on poliittista ja yhteiskunnallista vaikutusvaltaa ja hän on moraaliton ihminen. Jos argumentoinnissasi olisi järkeä niin sinä olisit ollut huutamassa Vornasen ampumatapauksen kohdalla että miksi huutelette Vornasesta kun ampujia on Suomessa vaikka kuinka paljon. Tottakai hänenkin toimintansa kansanedsutajan ominaisuudessa ansaitsee saman erityishuomion verrattuna muihin ihmisiin vai mitä?

Ja sinun moraalisi on vähintään kyseeenalainen.

Vierailija
46/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tuohan on poliittista korruptiota.

Muualla maailmassa rikollista. Suomessa maan tapa ja poliitikkojen nautintaetu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tytti elää kuin äänestäjänsä. Tulonsiirroilla. 

Hänen tulonsiirtonsa ovat vain vähän isommat kuin häntä äänestävillä.

Niin elää herra Sipiläkin.

Vierailija
48/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tuomitsen, täysiä roistoja nuokin.

T: Ap

Otit kuitenkin vain yhden ihmisen hampaisiisi, hän kun sattuu olemaan vihaamasi demari.

Otin Tytti Tuppuraisen aloitukseen koska hänellä on poliittista ja yhteiskunnallista vaikutusvaltaa ja hän on moraaliton ihminen. Jos argumentoinnissasi olisi järkeä niin sinä olisit ollut huutamassa Vornasen ampumatapauksen kohdalla että miksi huutelette Vornasesta kun ampujia on Suomessa vaikka kuinka paljon. Tottakai hänenkin toimintansa kansanedsutajan ominaisuudessa ansaitsee saman erityishuomion verrattuna muihin ihmisiin vai mitä?

Ja sinun moraalisi on vähintään kyseeenalainen.

Ok, kommentistasi kävi selväksi että et ole keskustelemassa asiallisesti vaan taistelemassa sosialistitoverisi puolesta joka on jäänyt kiinni moraalittomasta toiminnasta ja suoranaisesta kusetuksesta. Sinun pitäisi miettiä hieman omia arvojasi ja käytöstäsi mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Vierailija
50/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Hassua että naispoliitikot Persuista Kepuihin ovat kuin seinästä repäistyjä tanttoja. Luxus ei mahdu heidän kanssa samaan some kuvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei koskaan saada rehellisiä päättäjiä jos asenne on se että kun toi on meidän heimon jäsen niin se saa tehdä mitä vaan moraalitonta, me ei välitetä vaan taistellaan niitä toisia vastaan, Ei näin, jokaisen pitää siivota oma pesänsä ja vaatia omiltaan enemmän moraalia kuin toisilta. Muuten moraalittomuus jatkuu ja kaikki menee pahempaan suuntaan jatkossakin.

Vierailija
52/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tietysti äänestän demareita, en T.T. koska väärä vaalipiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.

Vierailija
54/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKEN VOI TEHDÄ RÖYHKEÄMMIN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tytti elää kuin äänestäjänsä. Tulonsiirroilla. 

Hänen tulonsiirtonsa ovat vain vähän isommat kuin häntä äänestävillä.

Mitä tulonsiirtoja mahdat tarkoittaa?

Vierailija
56/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tuomitsen, täysiä roistoja nuokin.

T: Ap

Otit kuitenkin vain yhden ihmisen hampaisiisi, hän kun sattuu olemaan vihaamasi demari.

Otin Tytti Tuppuraisen aloitukseen koska hänellä on poliittista ja yhteiskunnallista vaikutusvaltaa ja hän on moraaliton ihminen. Jos argumentoinnissasi olisi järkeä niin sinä olisit ollut huutamassa Vornasen ampumatapauksen kohdalla että miksi huutelette Vornasesta kun ampujia on Suomessa vaikka kuinka paljon. Tottakai hänenkin toimintansa kansanedsutajan ominaisuudessa ansaitsee saman erityishuomion verrattuna muihin ihmisiin vai mitä?

Ja sinun moraalisi on vähintään kyseeenalainen.

Ok, kommentistasi kävi selväksi että et ole keskustelemassa asiallisesti vaan taistelemassa sosialistitoverisi puolesta joka on jäänyt kiinni moraalittomasta toiminnasta ja suoranaisesta kusetuksesta. Sinun pitäisi miettiä hieman omia arvojasi ja käytöstäsi mielestäni.

Sinun moraalisi ja arvosi ovat edelleen kyseenalaiset. Mielikuvituksen puutteesta Sinua ei voi syyttää.

Vierailija
57/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tytti elää kuin äänestäjänsä. Tulonsiirroilla. 

Hänen tulonsiirtonsa ovat vain vähän isommat kuin häntä äänestävillä.

Mitä tulonsiirtoja mahdat tarkoittaa?

Lue aloitus.

T: Ap

Vierailija
58/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?

Onko asia niin.

Vierailija
59/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tuomitsen, täysiä roistoja nuokin.

T: Ap

Otit kuitenkin vain yhden ihmisen hampaisiisi, hän kun sattuu olemaan vihaamasi demari.

Otin Tytti Tuppuraisen aloitukseen koska hänellä on poliittista ja yhteiskunnallista vaikutusvaltaa ja hän on moraaliton ihminen. Jos argumentoinnissasi olisi järkeä niin sinä olisit ollut huutamassa Vornasen ampumatapauksen kohdalla että miksi huutelette Vornasesta kun ampujia on Suomessa vaikka kuinka paljon. Tottakai hänenkin toimintansa kansanedsutajan ominaisuudessa ansaitsee saman erityishuomion verrattuna muihin ihmisiin vai mitä?

Ja sinun moraalisi on vähintään kyseeenalainen.

Ok, kommentistasi kävi selväksi että et ole keskustelemassa asiallisesti vaan taistelemassa sosialistitoverisi puolesta joka on jäänyt kiinni moraalittomasta toiminnasta ja suoranaisesta kusetuksesta. Sinun pitäisi miettiä hieman omia arvojasi ja käytöstäsi mielestäni.

Voisit keskittyä vain omiin arvoihisi. -eri

Vierailija
60/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun moraalisi ja arvosi ovat edelleen kyseenalaiset. Mielikuvituksen puutteesta Sinua ei voi syyttää."

 

Sinä et tiedä kuka minä olen, mitkä minun arvoni tai moraalini ovat tai mitään muutakaan minusta. Sinä olet sen sijaan vänkäämässä periaatteesta sosialistitoverisi tueksi vaikka ymmärrät hyvin että toiminta on Tytillä moraalitonta. Tuo on aivan älytöntä toimintaa sinulta, ymmärrät varmasti itsekin että ihan ideologiasta riippumatta meille ei ole hyväksi että moraalittomat ihmiset pääsevät päättäviin asemiin yhteiskunnassa eikä heitä tulisi suojella pelkästään siksi että kuvittelet kuuluvasi jotenkin samaan heimoon hänen kanssaan. Mieti nyt vähän asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän