Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytti Tuppuraisen Hitas asunto ja 1800 euron verovapaat kulukorvaukset

Vierailija
27.06.2026 |

Nyt poliitikkojen hitas-asunnot ovat nousseet jälleen otsikoihin, kun Iltalehti on tehnyt ison selvityksen yhteiskunnan eliitin omistamista, hintasäädellyistä hitas-asunnoista.

Selvityksessä on mainittu useita poliitikkoja, kuten jo aiemmin uutisoidut Eveliina ja hänen isänsä Eero Heinäluoma

Hitas-asunnon omistajaksi paljastui myös yksi uusi nimi, nimittäin toinen demariedustaja, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen, 50.

Iltalehden tietojen mukaan Tytti ja hänen aviomiehensä, niin ikään eduskunnassa töitä paiskiva hallintojohtaja Pertti Rauhio, 63, omistavat 117-neliöisen hitas-viisiön Helsingin Ruoholahdessa puoliksi (50/50).

 

Selvisi, että hitas-asunto sijaitsee merenrannalla, tarkemmin Ruoholahden kanavan varrella.

Asunnon parvekkeelta voi ihastella merellistä kanavanäkymää. Kanavan ympäristö on suosittua ulkoilualuetta, mutta sijainniltaan asunto on erittäin keskeisellä paikalla.

Etuovi.com-sivuston tekemän hinta-arvion mukaan kyseisessä taloyhtiössä asuntojen keskimääräinen hinta on 6 836 euroa/neliö.

 

Näin ollen Tytin ja Pertin omistaman asunnon markkina-arvo on noin 800 000 euroa.

Erikoiseksi erityisesti Tytin tilanteen tekee se, että virallisesti hän asuu Oulussa, joten kansanedustajana Tytille kuuluu 1 809 euron suuruinen, veroton kulukorvaus, joka maksetaan hänelle automaattisesti kerran kuukaudessa.

Käytännössä Tytti kuitenkin asustelee Ruoholahdessa Pertti-aviomiehensä kanssa yli sadan neliön lukaalissaan, joka sijaitsee vain kahden kilometrin päästä heidän molempien työpaikoista.

Työnsä puolesta juuri Pertti Rauhio on se, joka hyväksyy päätökset kansanedustajien kulukorvauksista.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti Tuppurainen ja Pertti Rauhio rakastuivat eduskunnassa vuonna 2012 keväällä.

Näin Tytti itse on kertonut lukuisissa lehtihaastettaluissa.

Uunon saamien tietojen mukaan ainakin Pertti Rauhio on asunut kyseisessä hitas-asunnossa 2.7.2012 lähtien.

On siis oletettavaa, että myös Tytti on muuttanut kyseiseen asuntoon jo tuolloin, onhan asunnon omistussuhde ilmoitettu siten, että he molemmat omistavat sen puoliksi.

Maakuntien kansanedustajille maksettava kulukorvaus on pysynyt samana vuodesta 2006 lähtien.

Tytti on ollut kansanedustajana vuodesta 2011 lähtien, joten hänelle on maksettu 15 vuoden ajan kulukorvausta yhteensä 325 620 euroa. Kyseisellä summalla lyhentelee jo mukavasti asuntolainaa.

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ae5fd066-87ca-4dec-9c00-74b6cf2e9…

Vierailija
2/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 000 euron asunto joka on hintasäännöstelty eikä ole tarkoitettu poliiitkkojen omittavaksi sekä 325620 euroa kulukorvauksina ajalta jolloin on asunut 2 kilometrin päässä eduskuntatalolta mutta on väittänyt käyvänsä Oulusta asti töissä. Hyvä Tytti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitas-asuntoja ovat ostelleet myös työmarkkinapomot sekä tunnetut poliitikot.

Iltalehden selvityksestä selviää, että sekä SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta että Akavan puheenjohtaja Maria Löfgren omistavat hekin hitas-asunnot.

Eloranta omistaa 107-neliöisen hitas-viisiön Helsingin Hermannissa ja Löfgren 125-neliöisen hitas-neliön Helsingin Pitäjänmäestä. Molempien verotettavat tulot olivat 229 000 euroa vuonna 2024. Varmuutta ei ole, asuvatko he näissä kodeissa.

SDP:n europarlamentaarikko Eero Heinäluoma omistaa vuonna 2009 valmistuneesta yhtiöstä kolme hitas-asuntoa Helsingin Myllypurossa: 92-neliömetrin ja 104-neliömetrin neliöt sekä vielä isomman 124-neliöisen asunnon. Pienimmän asunnon Eero osaomistaa Eveliina-tyttärensä kanssa.

Eero Heinäluoma ansaitsi 259 651 euroa vuonna 2024 ja Eveliina Heinäluoma reilut 109 000 euroa.

Vierailija
4/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on jo aloituksia, lopeta spämmäys.

Vierailija
5/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoasioista vastaava ympäristö- ja ilmastoministeri Sari Multala (kok.) otti kantaa keväällä asiaan.

Hintasäännellyt hitas-asunnot on tarkoitettu keskituloisille helsinkiläisille kodeiksi, ei sijoitusasunnoiksi. Hyvä esimerkki yhteiskunnan tukeman asuntorakentamisen ongelmista – tuki valitettavan usein kohdentuu väärin, Multala myönsi X-viestipalvelussa.

Vierailija
6/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on jo aloituksia, lopeta spämmäys.

En lopeta, minun ei tarvitse käydä läpi koko palstan historiaa ennenkuin teen aloituksen. Lopeta palstapoliisina toimiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankutat?

Vierailija
8/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytteli ei ymmärrä valtion taloudesta hölkäsen pöläystä, mutta oma etu on vahvasti hallussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Vierailija
10/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on jo aloituksia, lopeta spämmäys.

En lopeta, minun ei tarvitse käydä läpi koko palstan historiaa ennenkuin teen aloituksen. Lopeta palstapoliisina toimiminen.

Vain kaltaisesi ääliöt jankuttavat samaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytteli ei ymmärrä valtion taloudesta hölkäsen pöläystä, mutta oma etu on vahvasti hallussa.

Aivan älytöntä korruptiota. Miten on mahdollista että tuonkin kulukorvauksen saa hyväksyä edustajan mies?

Vierailija
12/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on jo aloituksia, lopeta spämmäys.

En lopeta, minun ei tarvitse käydä läpi koko palstan historiaa ennenkuin teen aloituksen. Lopeta palstapoliisina toimiminen.

Vain kaltaisesi ääliöt jankuttavat samaa asiaa.

Minä en ole ääkiö, sinä sen sijaan olet täysin mitätön öyhö joka ilmeisesti haluaa puolustella poliitikkojen räikeää korruptiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Et näemmä osaa kommentoida asiallisesti, eipä yllättänyt.

Vierailija
14/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Antti Lindtman ottaa kantaa tähän kusetukseen? Ei kai milloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Etkö tiedä että spämmäys on säännöissä kielletty?

Vierailija
16/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Et näemmä osaa kommentoida asiallisesti, eipä yllättänyt.

Osaan. Sinä sen sijaan väität heti aluksi että muka jankutan mutta minä en ole tehnyt aiheesta yhtään aloitusta palstalle joten en jankuta. Ei se ole minun ongelmani että aiheesta on ollut aiemmin joku keskustelu joka on varmaan sittemmin poistettu kuten aina. Aiheella on yhteiskunnallista merkitystä ja siitä johtuen tein aloituksen.

Mitä mieltä olet Tytin korruptiosta?

Vierailija
17/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Etkö tiedä että spämmäys on säännöissä kielletty?

Jos et osaa keskustella aiheesta niin voit poistua.

Vierailija
18/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on jo aloituksia, lopeta spämmäys.

En lopeta, minun ei tarvitse käydä läpi koko palstan historiaa ennenkuin teen aloituksen. Lopeta palstapoliisina toimiminen.

Vain kaltaisesi ääliöt jankuttavat samaa asiaa.

Minä en ole ääkiö, sinä sen sijaan olet täysin mitätön öyhö joka ilmeisesti haluaa puolustella poliitikkojen räikeää korruptiota.

En puolusta, aiheesta on jo monta aloitusta, kommentoi niihin, tollo.

ps. oikeinkirjoitus?

Vierailija
19/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Etkö tiedä että spämmäys on säännöissä kielletty?

Jos et osaa keskustella aiheesta niin voit poistua.

Poistu itse.

Vierailija
20/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapoliisin leikkiminen ei ole keskustelua. Voitte poistua jonkin aiheen pariin joka teitä kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme