Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytti Tuppuraisen Hitas asunto ja 1800 euron verovapaat kulukorvaukset

Vierailija
27.06.2026 |

Nyt poliitikkojen hitas-asunnot ovat nousseet jälleen otsikoihin, kun Iltalehti on tehnyt ison selvityksen yhteiskunnan eliitin omistamista, hintasäädellyistä hitas-asunnoista.

Selvityksessä on mainittu useita poliitikkoja, kuten jo aiemmin uutisoidut Eveliina ja hänen isänsä Eero Heinäluoma

Hitas-asunnon omistajaksi paljastui myös yksi uusi nimi, nimittäin toinen demariedustaja, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen, 50.

Iltalehden tietojen mukaan Tytti ja hänen aviomiehensä, niin ikään eduskunnassa töitä paiskiva hallintojohtaja Pertti Rauhio, 63, omistavat 117-neliöisen hitas-viisiön Helsingin Ruoholahdessa puoliksi (50/50).

 

Selvisi, että hitas-asunto sijaitsee merenrannalla, tarkemmin Ruoholahden kanavan varrella.

Asunnon parvekkeelta voi ihastella merellistä kanavanäkymää. Kanavan ympäristö on suosittua ulkoilualuetta, mutta sijainniltaan asunto on erittäin keskeisellä paikalla.

Etuovi.com-sivuston tekemän hinta-arvion mukaan kyseisessä taloyhtiössä asuntojen keskimääräinen hinta on 6 836 euroa/neliö.

 

Näin ollen Tytin ja Pertin omistaman asunnon markkina-arvo on noin 800 000 euroa.

Erikoiseksi erityisesti Tytin tilanteen tekee se, että virallisesti hän asuu Oulussa, joten kansanedustajana Tytille kuuluu 1 809 euron suuruinen, veroton kulukorvaus, joka maksetaan hänelle automaattisesti kerran kuukaudessa.

Käytännössä Tytti kuitenkin asustelee Ruoholahdessa Pertti-aviomiehensä kanssa yli sadan neliön lukaalissaan, joka sijaitsee vain kahden kilometrin päästä heidän molempien työpaikoista.

Työnsä puolesta juuri Pertti Rauhio on se, joka hyväksyy päätökset kansanedustajien kulukorvauksista.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tytti elää kuin äänestäjänsä. Tulonsiirroilla. 

Hänen tulonsiirtonsa ovat vain vähän isommat kuin häntä äänestävillä.

Mitä tulonsiirtoja mahdat tarkoittaa?

Lue aloitus.

T: Ap

Häntä äänestävien tulonsiirrot?

Sosialisteja äänestävien Kela-asiakkaille maksetut etuudet. Oletko ulkomaalainen kun Suomalainen yhteiskunta on sinulle noin vieras.

Suomalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella (paitsi lauseen alussa).

Vierailija
82/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kaikesta huolimatta SDP:tä koska muuten persut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, voit lopettaa yksinkertaisten ja asiaankuulumattomien kysymysten spämmäämisen ketjuun kuka lienetkin.

Vihervassari tuli väliin rikkomaan keskustelun.

Hänellä on samanlainen oikeus kommentoida kuin teilläkin.

Vierailija
84/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.

Oma elintasoni on hyvä.

Siis tyydyt siihen mitä saat?

Kyllä, en eläkeläisenä tarvitse enempää.

Voisiko sinulta ottaa jopa hieman pois eläkkeestäsi ja antaa meille muille?

Vierailija
85/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän kaikesta huolimatta SDP:tä koska muuten persut.

Voisitko kuitenkin edes jollain tasolla tuoda puolueellesi ilmi ettei kusetus, moraalittomuus ja muu koijaus ole hyväksyttävää? Tässä ketjussa ei ole kyse puoluepolitiikasta vaan poliitikon moraalista.

Vierailija
86/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän kaikesta huolimatta SDP:tä koska muuten persut.

Ai mitä persut. Paljastavat lisää valtionhallinnon väärinkäytösiä ja korruptiota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, voit lopettaa yksinkertaisten ja asiaankuulumattomien kysymysten spämmäämisen ketjuun kuka lienetkin.

Vihervassari tuli väliin rikkomaan keskustelun.

Hänellä on samanlainen oikeus kommentoida kuin teilläkin.

Ok,. lähdenpä massaspämmimään typeryyksiä toisiin ketjuihin kun se on kerran ok mielestäsi.

Vierailija
88/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille vaan ilmoitus korruptiosta Poliisin pitää asia tutkia ja viedä syyttäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti on sexy nainen.

Vierailija
90/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tytti elää kuin äänestäjänsä. Tulonsiirroilla. 

Hänen tulonsiirtonsa ovat vain vähän isommat kuin häntä äänestävillä.

Mitä tulonsiirtoja mahdat tarkoittaa?

Lue aloitus.

T: Ap

Häntä äänestävien tulonsiirrot?

Sosialisteja äänestävien Kela-asiakkaille maksetut etuudet. Oletko ulkomaalainen kun Suomalainen yhteiskunta on sinulle noin vieras.

Suomalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella (paitsi lauseen alussa).

Olet rasisti? En ole suomenkielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?

Onko asia niin.

Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat: 

Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen

Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori

Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori 

Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.

He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.

Ei päätä. Kansanedustajien palkkioista ja niiden korotuksista päättää eduskunnan puhemiehistön neljän vuoden toimikaudeksi valitsema riippumaton [eduskunnan palkkiotoimikunta. Eduskunnan hallintojohtaja tai edustajat itse eivät voi päättää tai määrätä maksettavista palkkioista, vaan toimikunta tekee päätökset yleisen ansiokehityksen pohjalta. 

Vierailija
92/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytti on sexy nainen.

Ja ansaisee 2 donan tulonsiirron kuussa fyffee matkoihin vaikka voi kävellä himasta duuniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?

Onko asia niin.

Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat: 

Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen

Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori

Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori 

Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.

Ite kerroin ton saman täällä aiemmin, kun oli palkkioista kyse. 

Tuli miljoona alanuolta, ja solvaukset päälle

Ei täällä öyhöttäville henkilöille faktat mitään merkitse.

Vierailija
94/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?

Onko asia niin.

Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat: 

Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen

Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori

Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori 

Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.

He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.

Ei päätä. Kansanedustajien palkkioista ja niiden korotuksista päättää eduskunnan puhemiehistön neljän vuoden toimikaudeksi valitsema riippumaton [eduskunnan palkkiotoimikunta. Eduskunnan hallintojohtaja tai edustajat itse eivät voi päättää tai määrätä maksettavista palkkioista, vaan toimikunta tekee päätökset yleisen ansiokehityksen pohjalta. 

SDPn veronkorotukset tulossa joten toki kansanedustajat nostavat palkkioitaan hyvissä ajoin ettei käteen jää kohta vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytti on sexy nainen.

Ja ansaisee 2 donan tulonsiirron kuussa fyffee matkoihin vaikka voi kävellä himasta duuniin.

Jännä kun hjallis kikkaili lievemmin ja vuokrasi saunatilan asunnoksi kulukorvauksia varten joutui siitä luopumaan suuren kohun takia. Kun nainen varastaa paljon suuremman rahan ja omistaa suurituloisena tulorajoitteisen asunnon ei mitään kohua.

Vierailija
96/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, voit lopettaa yksinkertaisten ja asiaankuulumattomien kysymysten spämmäämisen ketjuun kuka lienetkin.

Jokainen saa kommentoida mitä haluaa.

Tyhjänpäiväiset kommenttisi ja typeryytesi eivät jaksa kiinnostaa ketään.

Se on voi, voi, poistu jos häiritsee.

Vierailija
97/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.

Oma elintasoni on hyvä.

Siis tyydyt siihen mitä saat?

Kyllä, en eläkeläisenä tarvitse enempää.

Voisiko sinulta ottaa jopa hieman pois eläkkeestäsi ja antaa meille muille?

Sanoin etten tarvitse enempää, etkö ymmärtänyt lukemaasi?

Vierailija
98/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisille vaan ilmoitus korruptiosta Poliisin pitää asia tutkia ja viedä syyttäjälle.

Suomessa ei ole poliittisen korruption vastaista poliisia kuten vaikkapa Italiassa. Suomessa poliittista korruptiota ei tutkita.

Vierailija
99/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.

Oma elintasoni on hyvä.

Siis tyydyt siihen mitä saat?

Kyllä, en eläkeläisenä tarvitse enempää.

Voisiko sinulta ottaa jopa hieman pois eläkkeestäsi ja antaa meille muille?

Sanoin etten tarvitse enempää, etkö ymmärtänyt lukemaasi?

Siksi kysyinkin jospa saat hieman liikaa. Etkö taaskaan ymmärtänyt kysymystä?

Vierailija
100/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytti on sexy nainen.

Ja ansaisee 2 donan tulonsiirron kuussa fyffee matkoihin vaikka voi kävellä himasta duuniin.

Se ei poista hänen sexymäistä naisenkroppaa ja käyttäytymistä, Paavo Lipponen aikoinaan  ei ole ikinä ollut kuin mörkö.Laitetaanko soimaan biisi Esa Pakarisen, köyhä mä oon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän