Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytti Tuppuraisen Hitas asunto ja 1800 euron verovapaat kulukorvaukset

Vierailija
27.06.2026 |

Nyt poliitikkojen hitas-asunnot ovat nousseet jälleen otsikoihin, kun Iltalehti on tehnyt ison selvityksen yhteiskunnan eliitin omistamista, hintasäädellyistä hitas-asunnoista.

Selvityksessä on mainittu useita poliitikkoja, kuten jo aiemmin uutisoidut Eveliina ja hänen isänsä Eero Heinäluoma

Hitas-asunnon omistajaksi paljastui myös yksi uusi nimi, nimittäin toinen demariedustaja, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen, 50.

Iltalehden tietojen mukaan Tytti ja hänen aviomiehensä, niin ikään eduskunnassa töitä paiskiva hallintojohtaja Pertti Rauhio, 63, omistavat 117-neliöisen hitas-viisiön Helsingin Ruoholahdessa puoliksi (50/50).

 

Selvisi, että hitas-asunto sijaitsee merenrannalla, tarkemmin Ruoholahden kanavan varrella.

Asunnon parvekkeelta voi ihastella merellistä kanavanäkymää. Kanavan ympäristö on suosittua ulkoilualuetta, mutta sijainniltaan asunto on erittäin keskeisellä paikalla.

Etuovi.com-sivuston tekemän hinta-arvion mukaan kyseisessä taloyhtiössä asuntojen keskimääräinen hinta on 6 836 euroa/neliö.

 

Näin ollen Tytin ja Pertin omistaman asunnon markkina-arvo on noin 800 000 euroa.

Erikoiseksi erityisesti Tytin tilanteen tekee se, että virallisesti hän asuu Oulussa, joten kansanedustajana Tytille kuuluu 1 809 euron suuruinen, veroton kulukorvaus, joka maksetaan hänelle automaattisesti kerran kuukaudessa.

Käytännössä Tytti kuitenkin asustelee Ruoholahdessa Pertti-aviomiehensä kanssa yli sadan neliön lukaalissaan, joka sijaitsee vain kahden kilometrin päästä heidän molempien työpaikoista.

Työnsä puolesta juuri Pertti Rauhio on se, joka hyväksyy päätökset kansanedustajien kulukorvauksista.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Et näemmä osaa kommentoida asiallisesti, eipä yllättänyt.

Osaan. Sinä sen sijaan väität heti aluksi että muka jankutan mutta minä en ole tehnyt aiheesta yhtään aloitusta palstalle joten en jankuta. Ei se ole minun ongelmani että aiheesta on ollut aiemmin joku keskustelu joka on varmaan sittemmin poistettu kuten aina. Aiheella on yhteiskunnallista merkitystä ja siitä johtuen tein aloituksen.

Mitä mieltä olet Tytin korruptiosta?

SIINÄ SULLE PITKÄ KETJU, MENE SINNE ÖYHÖTTÄMÄÄN.

Keskustelu | Aihe vapaa | 21:25 | 25.6.2026 | 184

Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi

"Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana jok

Vierailija
22/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstapoliisin leikkiminen ei ole keskustelua. Voitte poistua jonkin aiheen pariin joka teitä kiinnostaa.

Kuka se nyt itse leikkii palstapoliisia kieltämällä kommentoinnin? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Et näemmä osaa kommentoida asiallisesti, eipä yllättänyt.

Osaan. Sinä sen sijaan väität heti aluksi että muka jankutan mutta minä en ole tehnyt aiheesta yhtään aloitusta palstalle joten en jankuta. Ei se ole minun ongelmani että aiheesta on ollut aiemmin joku keskustelu joka on varmaan sittemmin poistettu kuten aina. Aiheella on yhteiskunnallista merkitystä ja siitä johtuen tein aloituksen.

Mitä mieltä olet Tytin korruptiosta?

SIINÄ SULLE PITKÄ KETJU, MENE SINNE ÖYHÖTTÄMÄÄN.

Keskustelu | Aihe vapaa | 21:25 | 25.6.2026 | 184

Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi

"Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana jok

Ei kiinnosta.

Vierailija
24/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kertoa olevansa kateellinen kirjoittamatta sitä suoraan.

Vierailija
25/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Tytti Tuppuraisen ja kumppaneiden kusetuksesta ja kansan rahojen suoranaisesta varastamisesta tämän huijauksen avulla? Onko ok vai onko se tärkeämpää että montako keskustelua aiheesta on?

Vierailija
26/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kertoa olevansa kateellinen kirjoittamatta sitä suoraan.

En ole kateellinen rikollisille huijareille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Haista sinäkin paska. Jos ei kiinnosta niin painu helvettiin.

Et näemmä osaa kommentoida asiallisesti, eipä yllättänyt.

Osaan. Sinä sen sijaan väität heti aluksi että muka jankutan mutta minä en ole tehnyt aiheesta yhtään aloitusta palstalle joten en jankuta. Ei se ole minun ongelmani että aiheesta on ollut aiemmin joku keskustelu joka on varmaan sittemmin poistettu kuten aina. Aiheella on yhteiskunnallista merkitystä ja siitä johtuen tein aloituksen.

Mitä mieltä olet Tytin korruptiosta?

SIINÄ SULLE PITKÄ KETJU, MENE SINNE ÖYHÖTTÄMÄÄN.

Keskustelu | Aihe vapaa | 21:25 | 25.6.2026 | 184

Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi

"Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana jok

Ei kiinnosta.

Sulle onkin spämmääminen pääasia.

Vierailija
28/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Jos ainoa mitä osaatte sanoa on "spämmääminen" niin miksi olette keskustelupalstalla? Ketjun aihe on Tytti Tuppuraisen kusetus veronmaksajien piikkiin ja ainoa mikä kiinnosta on tämä saivartelu asian sivusta. Missä moraali?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Tytti Tuppuraisen ja kumppaneiden kusetuksesta ja kansan rahojen suoranaisesta varastamisesta tämän huijauksen avulla? Onko ok vai onko se tärkeämpää että montako keskustelua aiheesta on?

Hitas-asunnon voi ostaa kuka tahansa 18 vuotta täyttänyt, oikeustoimikelpoinen yksityishenkilö. Tulo- tai varallisuusrajoja ei ole, ja asunnot on tarkoitettu luonnollisille henkilöille – esimerkiksi yritykset eivät voi niitä ostaa. 

Hitas-asuntojen ostamisessa on kuitenkin otettava huomioon seuraavat ehdot:

Uudet Hitas-asunnot (uustuotanto): Uuden asunnon saa ostaa vain henkilö, joka ei ennestään omista hitas-asuntoa. Jos omistat jo ennestään Hitas-asunnon, vanha asunto on myytävä ennen uuden valmistumista. Lapsiperheet ovat usein etusijalla perheasuntojen jaossa. 

Käytetyt Hitas-asunnot: Käytetyn asunnon voi ostaa, vaikka omistaisit jo ennestään toisen Hitas-asunnon. 

Asumisen vaatimus: Asunnot on tarkoitettu ensisijaisesti ostajan tai hänen perheensä omaan käyttöön, mutta niitä voi yleensä myös vuokrata eteenpäin.

Vierailija
30/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Jos ainoa mitä osaatte sanoa on "spämmääminen" niin miksi olette keskustelupalstalla? Ketjun aihe on Tytti Tuppuraisen kusetus veronmaksajien piikkiin ja ainoa mikä kiinnosta on tämä saivartelu asian sivusta. Missä moraali?

Lue 29.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Tytti Tuppuraisen ja kumppaneiden kusetuksesta ja kansan rahojen suoranaisesta varastamisesta tämän huijauksen avulla? Onko ok vai onko se tärkeämpää että montako keskustelua aiheesta on?

Hitas-asunnon voi ostaa kuka tahansa 18 vuotta täyttänyt, oikeustoimikelpoinen yksityishenkilö. Tulo- tai varallisuusrajoja ei ole, ja asunnot on tarkoitettu luonnollisille henkilöille – esimerkiksi yritykset eivät voi niitä ostaa. 

Hitas-asuntojen ostamisessa on kuitenkin otettava huomioon seuraavat ehdot:

Uudet Hitas-asunnot (uustuotanto): Uuden asunnon saa ostaa vain henkilö, joka ei ennestään omista hitas-asuntoa. Jos omistat jo ennestään Hitas-asunnon, vanha asunto on myytävä ennen uuden valmistumista. Lapsiperheet ovat usein etusijalla perheasuntojen jaossa. 

Käytetyt Hitas-asunnot: Käytetyn asunnon voi ostaa, vaikka omistaisit jo ennestään toisen Hitas-asunnon. 

Asumisen vaatimus: Asunnot on tarkoitettu ensisijaisesti ostajan tai hänen perheensä omaan käyttöön, mutta niitä voi yleensä myös vuokrata eteenpäin.

Hitas asuntoja ei ole tarkoitettu kansanedustajien luksusasunnoiksi jotka maksetaan kansan piikkiin kulukorvaushuijauksella. Ne on tarkoitettu siihen että työväki pystyisi ostamaan edes joskus kohtuuhintaisia asuntoja kuten tiedät.

Vierailija
32/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Jos ainoa mitä osaatte sanoa on "spämmääminen" niin miksi olette keskustelupalstalla? Ketjun aihe on Tytti Tuppuraisen kusetus veronmaksajien piikkiin ja ainoa mikä kiinnosta on tämä saivartelu asian sivusta. Missä moraali?

Lue 29.

Eli et kykene keskustelemaan aiheesta eikä sinulla ole moraalia sen vertaa että kykenisit tuomitsemaan kansanedustajan kusetuksen ja moraalittomuuden. Tämä tuli selväksi jo aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä parempaa sosialismia, damarien. 

Vierailija
34/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Tytti Tuppuraisen ja kumppaneiden kusetuksesta ja kansan rahojen suoranaisesta varastamisesta tämän huijauksen avulla? Onko ok vai onko se tärkeämpää että montako keskustelua aiheesta on?

Hitas-asunnon voi ostaa kuka tahansa 18 vuotta täyttänyt, oikeustoimikelpoinen yksityishenkilö. Tulo- tai varallisuusrajoja ei ole, ja asunnot on tarkoitettu luonnollisille henkilöille – esimerkiksi yritykset eivät voi niitä ostaa. 

Hitas-asuntojen ostamisessa on kuitenkin otettava huomioon seuraavat ehdot:

Uudet Hitas-asunnot (uustuotanto): Uuden asunnon saa ostaa vain henkilö, joka ei ennestään omista hitas-asuntoa. Jos omistat jo ennestään Hitas-asunnon, vanha asunto on myytävä ennen uuden valmistumista. Lapsiperheet ovat usein etusijalla perheasuntojen jaossa. 

Käytetyt Hitas-asunnot: Käytetyn asunnon voi ostaa, vaikka omistaisit jo ennestään toisen Hitas-asunnon. 

Asumisen vaatimus: Asunnot on tarkoitettu ensisijaisesti ostajan tai hänen perheensä omaan käyttöön, mutta niitä voi yleensä myös vuokrata eteenpäin.

Hitas asuntoja ei ole tarkoitettu kansanedustajien luksusasunnoiksi jotka maksetaan kansan piikkiin kulukorvaushuijauksella. Ne on tarkoitettu siihen että työväki pystyisi ostamaan edes joskus kohtuuhintaisia asuntoja kuten tiedät.

Et ymmärtänyt lukemaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kummallista kun moraali tuntuu palstan keskustelijoiden mielissä liittyvän puoluetaustaan. Sosialistille kaikki on aivan sallittua ja oikein, mutta toisille ei.

Vierailija
36/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Jos ainoa mitä osaatte sanoa on "spämmääminen" niin miksi olette keskustelupalstalla? Ketjun aihe on Tytti Tuppuraisen kusetus veronmaksajien piikkiin ja ainoa mikä kiinnosta on tämä saivartelu asian sivusta. Missä moraali?

Lue 29.

Eli et kykene keskustelemaan aiheesta eikä sinulla ole moraalia sen vertaa että kykenisit tuomitsemaan kansanedustajan kusetuksen ja moraalittomuuden. Tämä tuli selväksi jo aiemmin.

Esimerkiksi pörssiyhtiö Metson toimitusjohtaja Sami Takaluoma omistaa 62-neliöisen hitas-kaksion Helsingin Arabiassa, missä hän asuu. Hänen verotettavat tulot olivat 1,2 miljoonaa euroa vuonna 2024. 

Valtion sijoitusyhtiö Solidiumin hallituksen puheenjohtaja Jannica Fagerholm taas omistaa kaksi hitas-asuntoa Helsingin Jätkäsaaressa, mutta ei asu niistä kummassakaan. Fagerholmin verotettavat tulot olivat yhteensä 4,6 miljoonaa euroa vuosina 2016 - 2024. 

 

Miksi et tuomitse heidän omistustaan?

Vierailija
37/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuomitsen, täysiä roistoja nuokin.

T: Ap

Vierailija
38/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä kummallista kun moraali tuntuu palstan keskustelijoiden mielissä liittyvän puoluetaustaan. Sosialistille kaikki on aivan sallittua ja oikein, mutta toisille ei.

Hitas-asuntoja on Helsingissä kaikkiaan arviolta 18 000 kappaletta. Vaikka järjestelmä on tarkoitettu keskituloisten omistusasunnoksi, selvitysten mukaan useamman kuin yhden hitas-asunnon omistaa noin 330 henkilöä tai perhettä, ja yhdellä yksittäisellä omistajalla voi olla jopa yli kymmenen asuntoa. 

Vierailija
39/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kertoa olevansa kateellinen kirjoittamatta sitä suoraan.

En ole kateellinen rikollisille huijareille.

"Rikos on teko, joka on laissa erikseen kielletty." 

Vierailija
40/116 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tuomitsen, täysiä roistoja nuokin.

T: Ap

Otit kuitenkin vain yhden ihmisen hampaisiisi, hän kun sattuu olemaan vihaamasi demari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi