Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän IL. Taas pukkaa juttua naisten paljastavasta salipukeutumisesta. Miksei vaan voi pukeutua asiallisesti :/

Vierailija
27.06.2026 |

Ihan oikeasti: me pyydämme että salilla pukeudutaan asiallisesti eikä ylikorosteta seksuaalisuutta.

 

https://www.iltalehti.fi/keho/a/65016a85-fd1d-48f6-980d-e831f7fc0831

 

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin ok että miehet käyvät salilla ja ruokakaupassa ilman paitaa, mutta jos naisella on ihon myötäiset vaatteet jotka kuitenkin peittävät ihon täysin niin tää on jotenkin liian paljastavaa ja häiritsevää? 

Ei se ole ok. Yhtä mautonta ja junttia kulkea ilman paitaa. 

Silti näin kesällä tulee jaktuvasti paidattomia miehiä vastaan ihan jo kadulla kävellessä. Eilenkin oli paidaton mies lidlissä. Salilla miehet ottavat paidan heti pois kun tulee vähänkään kuuma. Silti IL ei tee näistä juttua, eikä miehen paidattomuus saa samanlaista yleistä paheksuntaa kuin se että naisella on leggingsit salilla. 

Vierailija
82/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Olisiko mielestäsi siis ihan sama jos salilla oltaisiin alasti? No ei varmaankaan, vaan on olemassa jokin piste missä toisten pukeutuminen alkaa sinuakin kiinnostamaan, jolloin voidaan hyvin keskustella siitä missä se piste sijaitsee. Mitä ihmeteltävää asiassa on?

Ei olisi sama olla alasti. Mutta käsittääkseni perstrikoissa kangasta on vyötäröltä nilkkoihin. Itse lähtisin siitä, että on oltava treenihousut, paita/toppi sekä jotkin sisätreenaamiseen soveltuvat kengät. Mikäli jokin näistä puuttuu, sitten alkaa muiden pukeutuminen kiinnostamaan.

No niin, eli asiassa ei ole mitään epäselvää. Joillain toisilla on toisenlaiset kriteerit kuin sinulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä joskus entisellä kuntosalillani, että kuinka vaikeaa oli olla, kun ihan sama minne katseensa kääntää, siellä oli aivan uskomattoman näköisiä naisvartaloita.

Nykyisellä salillani on vain maahanmuuttajamiehiä, niin on sen puolesta helpompaa keskittyä. :D

Hyvähän se kamelimiesten on kuntosalilla käydä kun ei töitä tarvitse tehdä

Vierailija
84/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ratkaisua en keksi kuin että miehetkin menevät sellaisessa asussa joka on hieman kiusallinen naisten mielestä. Ei näy läpi mutta ei myöskään jätä mitään arvailujen varaan. Naisilla ei ole nokan koputtamista sitten siihenkään, jos kerran itsellä on persvako ja kamelit esillä.

Kyllähän jotkut miehet trikoissa treenaavatkin. En tosin itse naisena koe, että sellainen vetäisi katsetta ollenkaan puoleensa, ei vaan tule kiinnitettyä huomiota trikoomiehiin. 

Vierailija
85/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Olisiko mielestäsi siis ihan sama jos salilla oltaisiin alasti? No ei varmaankaan, vaan on olemassa jokin piste missä toisten pukeutuminen alkaa sinuakin kiinnostamaan, jolloin voidaan hyvin keskustella siitä missä se piste sijaitsee. Mitä ihmeteltävää asiassa on?

Ei olisi sama olla alasti. Mutta käsittääkseni perstrikoissa kangasta on vyötäröltä nilkkoihin. Itse lähtisin siitä, että on oltava treenihousut, paita/toppi sekä jotkin sisätreenaamiseen soveltuvat kengät. Mikäli jokin näistä puuttuu, sitten alkaa muiden pukeutuminen kiinnostamaan.

Entä jos ne housut ja toppi on tehty täysin läpikuultavasta harsokankaasta eikä niiden alla ole mitään? OK, koska "housut ja toppi" vai ei OK, koska housuista ja topista huolimatta pukeutuminen ei vastaa yleisiä säädyllisyysnormeja?

Vierailija
86/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät voi olla katsomatta?

Ei sitä niin vain muuteta miesten ikiaikaista käytöstä joka pohjaa voimakkaaseen sukuviettiin.  
Vähän sama että jos huudat ja kiljut ja toteat vaan että voihan sitä olla kuuntelematta ketä ei miellytä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tälle ilmiölle mitään voi, mutta ajattelisin, että kun nykyään on puhe turvallisista tiloista niin mielestäni siihen kuuluu se, ettei kenenkään sukuelinten muotoja tarvitse olla näkyvillä. Kyllä se kaunis keho näkyy vähän vähemmänkin seksuaalisuutta korostavissa vaatteissa.

Vierailija
88/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin ok että miehet käyvät salilla ja ruokakaupassa ilman paitaa, mutta jos naisella on ihon myötäiset vaatteet jotka kuitenkin peittävät ihon täysin niin tää on jotenkin liian paljastavaa ja häiritsevää? 

Ei se ole ok. Yhtä mautonta ja junttia kulkea ilman paitaa. 

Silti näin kesällä tulee jaktuvasti paidattomia miehiä vastaan ihan jo kadulla kävellessä. Eilenkin oli paidaton mies lidlissä. Salilla miehet ottavat paidan heti pois kun tulee vähänkään kuuma. Silti IL ei tee näistä juttua, eikä miehen paidattomuus saa samanlaista yleistä paheksuntaa kuin se että naisella on leggingsit salilla. 

Paikallisessa Elixiassa ainakin on ihan suoraan kielletty ilman paitaa treenaaminen. En tiedä millä ihme salilla sinä käyt mutta itse heittäisin tuollaisen pellen saman tien pihalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla paljastavilla ja täysin ihoa nuolevilla ohuilla vaatteila on vain ja ainoastaan yksi tarkoitus: Miesten huomion hakeminen. Se on ihan turha näiden IG_beibien tulla silmät suurina selittämään iltalehdessä, miten mukava on treenanata näissä vaatteissa, missä se kangas on imeytynyt sisälle persereikkään ja emätttimeen. 

 

Näille seksiseuraa hakeville pitäis olla omat salit ja vaikka jotkut kopit missä saisivat sitten sekstailla keskenään

Vierailija
90/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä joskus entisellä kuntosalillani, että kuinka vaikeaa oli olla, kun ihan sama minne katseensa kääntää, siellä oli aivan uskomattoman näköisiä naisvartaloita.

Nykyisellä salillani on vain maahanmuuttajamiehiä, niin on sen puolesta helpompaa keskittyä. :D

Jos pitää katseen kiinni vaikka siinä treenilaitteessa, seinässä tai lattiassa, niin tuskin silmään osuu sen enempää nais- kuin miesvartaloitakaan. 

Totta, mutta täytyy olla aika kovan luokan autisti, että kuntosaliharjoituksen ajan tuijottaa vahvasti vain laitetta, seinää tai lattiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset laittaa ykköset päälle ja täyden meikin, sitten ajavat autolla kuntosalissa jossa kävelevät ja treenaavat peppua ja takareittä. 

Vierailija
92/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten samat naiset viekö itkee että miehet ahdistelee😂😂

Mikä asu pakottaa miehen ahdistelemaan? Ettekö ole aikuisia ihmisiä, jotka pystyvät kontrolloimaan käyttäytymistään, ettekä tarvitse holhoojaa?

Eikö sinulle ole vieläkään selvinnyt että on paljon miehiä jotka eivät tällaisia kriteereitä täytä?  Mikään määrä moralisoivaa paheksuntaasi ei tule muuttamaan tilannetta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla kuntosali, jossa on lukukoodi.

Koska kukaan ei siivoa siellä päivittäin, jokaisella pitää olla väh polven yli housut ja t paita.

Jos tapaa jonkun pienemmissä vaatteissa, voi ottaa valokuvan, lähettää hr ään ja sieltä tulee käsky pitää mennä putsaamaan

Vierailija
94/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan se ja sama jos selluliitti näkyy, mutta mielestäni salipukeutumisen pitää olla sellaista että päällä on muutakin kuin alusvaatemalliset pienet minishortsit ja rintaliivit. Kaikille sukupuolesta riippumatta ihan vähintään napaan asti tuleva paita, sellainen malliltaan, mitä esim. ruokakauppakäynnille voisi pukea, eli ei mitään rintojen paljastelu paitaa. Miehillä ei ok sellainen niin löysä vaimari että rinnat vilahtelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Olisiko mielestäsi siis ihan sama jos salilla oltaisiin alasti? No ei varmaankaan, vaan on olemassa jokin piste missä toisten pukeutuminen alkaa sinuakin kiinnostamaan, jolloin voidaan hyvin keskustella siitä missä se piste sijaitsee. Mitä ihmeteltävää asiassa on?

Ei olisi sama olla alasti. Mutta käsittääkseni perstrikoissa kangasta on vyötäröltä nilkkoihin. Itse lähtisin siitä, että on oltava treenihousut, paita/toppi sekä jotkin sisätreenaamiseen soveltuvat kengät. Mikäli jokin näistä puuttuu, sitten alkaa muiden pukeutuminen kiinnostamaan.

No niin, eli asiassa ei ole mitään epäselvää. Joillain toisilla on toisenlaiset kriteerit kuin sinulla.

Nuo mainitsemani taitavat olla myös salin virallisen ohjeistuksen mukaiset. Vaatetyylin jokainen päättää itse.

Vierailija
96/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tälle ilmiölle mitään voi, mutta ajattelisin, että kun nykyään on puhe turvallisista tiloista niin mielestäni siihen kuuluu se, ettei kenenkään sukuelinten muotoja tarvitse olla näkyvillä. Kyllä se kaunis keho näkyy vähän vähemmänkin seksuaalisuutta korostavissa vaatteissa.

Ilmeisesti tuo konsepti koskee vain naisia. Jos mies kulkisi muna puolitangossa trikoista tehdyssä kalukukkarossa niin päätyisi linnaan, kun nainen pukeutuu samoin pääse hän lehtien kansiin julkkikseksi. 

Vierailija
97/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ongelma. Ei Suomeen kaivata burkhia salitreeneihin.

Vierailija
98/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä joskus entisellä kuntosalillani, että kuinka vaikeaa oli olla, kun ihan sama minne katseensa kääntää, siellä oli aivan uskomattoman näköisiä naisvartaloita.

Nykyisellä salillani on vain maahanmuuttajamiehiä, niin on sen puolesta helpompaa keskittyä. :D

Jos pitää katseen kiinni vaikka siinä treenilaitteessa, seinässä tai lattiassa, niin tuskin silmään osuu sen enempää nais- kuin miesvartaloitakaan. 

Totta, mutta täytyy olla aika kovan luokan autisti, että kuntosaliharjoituksen ajan tuijottaa vahvasti vain laitetta, seinää tai lattiaa.

Toisaalta jos katse osuu muihin ihmisiin, niin miksi sekään on ongelma? 

Vierailija
99/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla paljastavilla ja täysin ihoa nuolevilla ohuilla vaatteila on vain ja ainoastaan yksi tarkoitus: Miesten huomion hakeminen. Se on ihan turha näiden IG_beibien tulla silmät suurina selittämään iltalehdessä, miten mukava on treenanata näissä vaatteissa, missä se kangas on imeytynyt sisälle persereikkään ja emätttimeen. 

 

Näille seksiseuraa hakeville pitäis olla omat salit ja vaikka jotkut kopit missä saisivat sitten sekstailla keskenään

No entä sitten jos joku hakisikin huomiota vaatteillaan?

Vierailija
100/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehet alkaa pitämään housuja niin, että persvako näkyy kunnolla? Ai, niinhän ne jo usein tekevätkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän