Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän IL. Taas pukkaa juttua naisten paljastavasta salipukeutumisesta. Miksei vaan voi pukeutua asiallisesti :/

Vierailija
27.06.2026 |

Ihan oikeasti: me pyydämme että salilla pukeudutaan asiallisesti eikä ylikorosteta seksuaalisuutta.

 

https://www.iltalehti.fi/keho/a/65016a85-fd1d-48f6-980d-e831f7fc0831

 

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Sinåkään et siis tajua mitä tässä jutussa haettiin takaa, parempi sullekin että pysyisit vaan omissa oloissaan kerta yksinkertaisuus asioita kohtaan on todella hämmentåvää muille ihmisille

Vierailija
62/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin ok että miehet käyvät salilla ja ruokakaupassa ilman paitaa, mutta jos naisella on ihon myötäiset vaatteet jotka kuitenkin peittävät ihon täysin niin tää on jotenkin liian paljastavaa ja häiritsevää? 

Mistä lähtien on ollut täysin ok olla salilla tai kaupassa ilman paitaa? Näet mitä haluat. Paidattomuus on paljastelua eikä sovi kuin rannalle. Vähän hukassa normaalin pukeutumistavat joillain. Ja laitapa miehelle anatomian paljastavat vaaleat pyllytrikoot niin naiset juoksevat karkuun. Miehet myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Sinåkään et siis tajua mitä tässä jutussa haettiin takaa, parempi sullekin että pysyisit vaan omissa oloissaan kerta yksinkertaisuus asioita kohtaan on todella hämmentåvää muille ihmisille

Miten kaltaisesi selviää uimahallissa? Kaikilla niukka asu ja vielä ollaan yleensä vaaka-asennossa liikkuessa?

Vierailija
64/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin ok että miehet käyvät salilla ja ruokakaupassa ilman paitaa, mutta jos naisella on ihon myötäiset vaatteet jotka kuitenkin peittävät ihon täysin niin tää on jotenkin liian paljastavaa ja häiritsevää? 

Itse myös ihmettelen että mitä vaatteita siellä salilla sitten muka pitäisi käyttää. Ei siellä miehetkään missään kaavuissa ole. Ja varmaan ihmisten meielstä on miellyttävämpi treenata treenivaatteissa kuin joissain paksuissa college-housuissa. Sille nyt ei mitään mahda, että ne treenivaatteet pääsääntöisetsi ovat tiukkoja. Olen itse yrittänyt löytää jotain sellaisia, joissa olisi edes levenevät lahkeet, mutta ei sellaisia vaan ole! Kaikki treenaamiseen tarkoitetut vaatteet ovat ihonmyötäisiä. Itse treenaan tavallisessa t-paidassa, mutta eihän sellainen puuvillakangas niin hyvin tähän tarkoitukseen sovi.

No eikä ole. Collegevaatteet ovat aivan parhaat salikamat. Pehmeät, mukavat, pitävät lihakset lämpiminä ja suojaavat tangolta. En ymmärrä miksi kukaan käyttäisi mitään muuta, jos siis tarkoitus on treenata eikä esitellä itseään.

Vierailija
65/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin ok että miehet käyvät salilla ja ruokakaupassa ilman paitaa, mutta jos naisella on ihon myötäiset vaatteet jotka kuitenkin peittävät ihon täysin niin tää on jotenkin liian paljastavaa ja häiritsevää? 

Mielestäni on myös paidattomat miehet ällöjä, eilenkin oli tälläinen kaupassa plus shortsit vedetty alas niin että puolet kalsareista näkyi 🤢

Ihan kaikkien mielestä on. Samoin kuin alusvaatteisillaan treenaavat naiset. 

Vierailija
66/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Huoh..kun ainakin trendisaleilla käy paljon näitä poseeraajia jotka muiden edessä pyllistelevät trikoot persreikään imutettuna ja toosa tursottaen. En tiedä minkälaisista vulgaareista kodeista te tulette mutta onhan tuo nyt rivoa ja kuvottavaa muille jotka haluavat treenata rauhassa. Pornoluolat ovat erikseen. Täällä taitaa vastailla taas ne jotka käyvät jonkun pikkukylän salilla. Meno on VÄHÄN erilaista kuin suosituissa isompien kaupunkien saleilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Sinåkään et siis tajua mitä tässä jutussa haettiin takaa, parempi sullekin että pysyisit vaan omissa oloissaan kerta yksinkertaisuus asioita kohtaan on todella hämmentåvää muille ihmisille

Miten kaltaisesi selviää uimahallissa? Kaikilla niukka asu ja vielä ollaan yleensä vaaka-asennossa liikkuessa?

Miksi kävisin uimahalleissa?

Vierailija
68/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Sinåkään et siis tajua mitä tässä jutussa haettiin takaa, parempi sullekin että pysyisit vaan omissa oloissaan kerta yksinkertaisuus asioita kohtaan on todella hämmentåvää muille ihmisille

Miten kaltaisesi selviää uimahallissa? Kaikilla niukka asu ja vielä ollaan yleensä vaaka-asennossa liikkuessa?

Uimahallissa ollaan pääasiassa veden alla. 
Mutta myös alasti. Ja sen tietää jokainen sinne menevä ja osa jättää menemättä. 


Ja toinen juttu: normaali vaatetus ei aiheuta minkäänlaista kommentointia tai paheksuntaa missään, joten jotain ihminen tekee väärin jos saa kommenttia epäasiallisesta pukeutumisesta. Mutta hei, elämä opettaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naisten voimaantuminen tarkoittaa maailman vanhimman ammatin harjoittamista tavalla tai toisella. 

Vierailija
70/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan niin kiihottavaa esitellä píllua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hauskaa miten nopeasti itsensäpaljastelusta on tullut normi ja sen vastustamisesta jonkinlainen vääryys tai suoranaista alistamista vaikka asia on ihan toisinpäin. Kun totuus on että tuossa on taustalla aivan prikulleen sama ilmiö kuin sillä klassisella poplariäijällä joka puistossa paljastelee itseään naisille, vastapuolen häpäisy pakottamalla katsomaan itseään. Noh, varmaan joskus sellaistenkin uhreille sanottiin että laittakaa silmät kiinni tmv.

Ihan perverssi tilanne jos ihmiset voidaan pakottaa katsomaan pornoa ja sitten vielä syyllistää sekä siitä että he katsovat ja siitä jos he sanovat etteivät halua katsoa. Kyllä tässä hommassa on vallankäytön vaakakuppi keikahtanut jo aivan h**vetin kauan sitten jonnekin ihan muualle kuin jollekin "patriarkaatille", joka haluaa kontrolloida naisten pukeutumista. Ihan naurettavaa!

Vierailija
72/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ratkaisua en keksi kuin että miehetkin menevät sellaisessa asussa joka on hieman kiusallinen naisten mielestä. Ei näy läpi mutta ei myöskään jätä mitään arvailujen varaan. Naisilla ei ole nokan koputtamista sitten siihenkään, jos kerran itsellä on persvako ja kamelit esillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin ok että miehet käyvät salilla ja ruokakaupassa ilman paitaa, mutta jos naisella on ihon myötäiset vaatteet jotka kuitenkin peittävät ihon täysin niin tää on jotenkin liian paljastavaa ja häiritsevää? 

Ei se ole ok. Yhtä mautonta ja junttia kulkea ilman paitaa. 

Vierailija
74/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Olisiko mielestäsi siis ihan sama jos salilla oltaisiin alasti? No ei varmaankaan, vaan on olemassa jokin piste missä toisten pukeutuminen alkaa sinuakin kiinnostamaan, jolloin voidaan hyvin keskustella siitä missä se piste sijaitsee. Mitä ihmeteltävää asiassa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä joskus entisellä kuntosalillani, että kuinka vaikeaa oli olla, kun ihan sama minne katseensa kääntää, siellä oli aivan uskomattoman näköisiä naisvartaloita.

Nykyisellä salillani on vain maahanmuuttajamiehiä, niin on sen puolesta helpompaa keskittyä. :D

Vierailija
76/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin ok että miehet käyvät salilla ja ruokakaupassa ilman paitaa, mutta jos naisella on ihon myötäiset vaatteet jotka kuitenkin peittävät ihon täysin niin tää on jotenkin liian paljastavaa ja häiritsevää? 

Itse myös ihmettelen että mitä vaatteita siellä salilla sitten muka pitäisi käyttää. Ei siellä miehetkään missään kaavuissa ole. Ja varmaan ihmisten meielstä on miellyttävämpi treenata treenivaatteissa kuin joissain paksuissa college-housuissa. Sille nyt ei mitään mahda, että ne treenivaatteet pääsääntöisetsi ovat tiukkoja. Olen itse yrittänyt löytää jotain sellaisia, joissa olisi edes levenevät lahkeet, mutta ei sellaisia vaan ole! Kaikki treenaamiseen tarkoitetut vaatteet ovat ihonmyötäisiä. Itse treenaan tavallisessa t-paidassa, mutta eihän sellainen puuvillakangas niin hyvin tähän tarkoitukseen sovi.

Et sitten löydä kaapujen ja itsensäpaljastelualusvaatteiden/perstrikoiden välillä mitään muuta päälle pantavaa? Jokainen sukupuoleen katsomatta kyllä löytää tavallisia treenivaatteita pidettäväksi. Ajatuskin muiden hiestä ja selkäihottumista laitteisiin hieroutuneena on kuvottava. 

Ei minulla ole mitään perstrikoita. Treenaan vanhoissa varkkarityyppisissä housuissa ja tavallisissa puuvillaisissa t-paidoissa. Mutta olen siis yrittänyt etsiä uusia ja vähän kivempia housuja, koska nämä nykyiset ovat jo aika huonossa kunnossa, mm. yhtä saumaa olen joutunut ompelemaan jo kahteen otteeseen. En ole löytänyt uusia housuja, ja oma havaintoni on, että tarjolla on pelkästään tiukkoja trikoita. Joten en ihmettele, että lähinnä sellaisia salilla näkyy.

Mutta jos käyttäisinkin jotain perstrikoita, niin miksi se olisi ongelma? Tätä en todellakaan ymmärrä. Jos kerran ne perstrikoot ovat tyhmän näköiset, niin mitä väliä - kerrankos salilla joku tyhmän näköisenä pyörii. Luulisi, että muita ei yhtään kiinnostaisi katsella jotain, jolla on epämiellyttävä olemus, joten silloinhan ei tulisi huomanneeksi niitä perstrikoitakaan.

Vierailija
77/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on vaikeeta pukeutua asiallisesti yhtään minnekään. Juuri kaupassa edellä kassajonossa oli n. 40v lihava nainen pukeutuneena leggingseihin ja selluliitti paistoi ohuen kankaan läpi

Vierailija
78/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä joskus entisellä kuntosalillani, että kuinka vaikeaa oli olla, kun ihan sama minne katseensa kääntää, siellä oli aivan uskomattoman näköisiä naisvartaloita.

Nykyisellä salillani on vain maahanmuuttajamiehiä, niin on sen puolesta helpompaa keskittyä. :D

Jos pitää katseen kiinni vaikka siinä treenilaitteessa, seinässä tai lattiassa, niin tuskin silmään osuu sen enempää nais- kuin miesvartaloitakaan. 

Vierailija
79/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisten pukeutumisessa oikeasti on ongelma? Itse en salilla koskaan katsele muita ihmisiä. Tiedostan toki heidän läsnäolonsa, mutta minusta treenivaatteissa hikoileva ihminen ei mitenkään ole sellainen, joka vetäisi katsetta puoleensa. Tai muutenkaan minua ei kiinnostaisi katsella siellä muita. Keskityn omaan treenaamiseeni, omissa ajatuksissani.

Olisiko mielestäsi siis ihan sama jos salilla oltaisiin alasti? No ei varmaankaan, vaan on olemassa jokin piste missä toisten pukeutuminen alkaa sinuakin kiinnostamaan, jolloin voidaan hyvin keskustella siitä missä se piste sijaitsee. Mitä ihmeteltävää asiassa on?

Ei olisi sama olla alasti. Mutta käsittääkseni perstrikoissa kangasta on vyötäröltä nilkkoihin. Itse lähtisin siitä, että on oltava treenihousut, paita/toppi sekä jotkin sisätreenaamiseen soveltuvat kengät. Mikäli jokin näistä puuttuu, sitten alkaa muiden pukeutuminen kiinnostamaan.

Vierailija
80/155 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden trikoiden on tarkoituskin esitelä takalistoa. Joissakin trikoissa on vielä sellaiset korostavat keinorypyt jotta peppu näky paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi