Atte Kaleva(kok.) hämmästelee Kruunuvuorensillan kustannusten kasvua useaan miljardiin. Se rakennetaan vain jalankulun ja pyöräilyn käyttöö
Kommentit (93)
Atte varmaan kokoomuslaisena ihmettelee kovastikin kustannusten kasvua....
Kuinka pihalla tämä Kaleva on? Useaan miljardiin?! Sillan kustannusarvio oli 126 miljoonaa ja nyt on raportoitu, että kustannukset paukkuu kymmenillä miljoonilla. Ja Atte Kaleva on laskeskellut, että tästä siis tulee useita miljardeja?! Miljardi on 1000 miljoonaa. Ihan muistutuksena!
On outoa. Ettei ole autotietä. Eikä varmaan jalankulkijoillekaan turvallista. Pääasia että skuutit pääsee hurjastelemaan.
Eilen kävelin uimastadionilta Auroran linja-auto pysäkille. Loiva rinne pyöräsillalle, kovaa vauhtia pyörät ja skuutit. Ei ole jalankulkijallakaan helppoa. Tai esim sille sillalle ei ole jalankulkijalla mitään asiaa.
Oliko tää se kulkuväylä pyöräilijöille, jotka eivät jaksa polkea loivaa mäkeä ylös? Eipä paljon luonnonsuojelu tässäkään kohtaa luonnonsuojelijoita paina, kun pyöräsiltaa rakennetaan meren päälle, koska vihreä luonnonsuojelija helsingin keskustasta ei jaksa polkea pyöräänsä edes sähköavusteisena
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pihalla tämä Kaleva on? Useaan miljardiin?! Sillan kustannusarvio oli 126 miljoonaa ja nyt on raportoitu, että kustannukset paukkuu kymmenillä miljoonilla. Ja Atte Kaleva on laskeskellut, että tästä siis tulee useita miljardeja?! Miljardi on 1000 miljoonaa. Ihan muistutuksena!
Vastahan se uutisoitiin, että budjetti kokonaisuudelle on tällä hetkellä 800 miljoonaa. Vihervassut nostavat hsl:n lippujen hinnat beyound🤣
Kruunuvuorensillalla tulevat kulkemaan raitiovaunut. Kuka on sanonut että vain kevyt liikenne?
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää se kulkuväylä pyöräilijöille, jotka eivät jaksa polkea loivaa mäkeä ylös? Eipä paljon luonnonsuojelu tässäkään kohtaa luonnonsuojelijoita paina, kun pyöräsiltaa rakennetaan meren päälle, koska vihreä luonnonsuojelija helsingin keskustasta ei jaksa polkea pyöräänsä edes sähköavusteisena
Ei, se on eri juttu. Saadaan siihenkin miljoonia menemään.
Kruunuvuorensilta on kylläkin pääosin raitiovaunusilta. Mutta ei kai sitä pikkuseikkoihin kannata kiinnittää huomiota kun otsikoita pitää saada.
Muutama oikaisu:
*Kyse on inflaation aiheuttamasta noususta, joka kuuluu laskennallisesti kaikkiin isoihin hankkeisiin. Eli "ei miljardien paukkumisesta"
*Tästä tehtiin joukkoliikenne- ja pyöräsilta, koska Helsigin keskusta ei olisi pystynyt ottamaan vastaan sitä autoliikennettä, mikä sieltä olisi tullut. Se olisi vaatinut katujen kasvattamista.
Tässä korjataan lisäksi useita muitakin kohteita (kuten Hakaniemen silta), joka usein *unohtuu vastustajilta. Se olisi pitänyt tehdä joka tapauksessa.
Lukekaa vaikka hankkeen somea. Sieltä saa vähän parempaa tietoa kuin Kalevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pihalla tämä Kaleva on? Useaan miljardiin?! Sillan kustannusarvio oli 126 miljoonaa ja nyt on raportoitu, että kustannukset paukkuu kymmenillä miljoonilla. Ja Atte Kaleva on laskeskellut, että tästä siis tulee useita miljardeja?! Miljardi on 1000 miljoonaa. Ihan muistutuksena!
Vastahan se uutisoitiin, että budjetti kokonaisuudelle on tällä hetkellä 800 miljoonaa. Vihervassut nostavat hsl:n lippujen hinnat beyound🤣
Samaan aikaan vihervassu mainostaa miten kaikin eri tavoin pitää auttaa pummeja matkustamaan pummilla
Järkeä ei kauheasti ole noille siunaantunut
Vierailija kirjoitti:
Atte varmaan kokoomuslaisena ihmettelee kovastikin kustannusten kasvua....
Yllättyneitä toki on ainoastaan:
1. anni sinnemäki
2. loput vihreistä
3. loput punapuolueista helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää se kulkuväylä pyöräilijöille, jotka eivät jaksa polkea loivaa mäkeä ylös? Eipä paljon luonnonsuojelu tässäkään kohtaa luonnonsuojelijoita paina, kun pyöräsiltaa rakennetaan meren päälle, koska vihreä luonnonsuojelija helsingin keskustasta ei jaksa polkea pyöräänsä edes sähköavusteisena
Ei, se on eri juttu. Saadaan siihenkin miljoonia menemään.
Vois päätellä että anni vihaa paitsi autoja keskustassa niin merenrantoja joissa maisemaa ei peitetä sillalla tai muulla rakennelmalla.
Vierailija kirjoitti:
Muutama oikaisu:
*Kyse on inflaation aiheuttamasta noususta, joka kuuluu laskennallisesti kaikkiin isoihin hankkeisiin. Eli "ei miljardien paukkumisesta"
*Tästä tehtiin joukkoliikenne- ja pyöräsilta, koska Helsigin keskusta ei olisi pystynyt ottamaan vastaan sitä autoliikennettä, mikä sieltä olisi tullut. Se olisi vaatinut katujen kasvattamista.
Tässä korjataan lisäksi useita muitakin kohteita (kuten Hakaniemen silta), joka usein *unohtuu vastustajilta. Se olisi pitänyt tehdä joka tapauksessa.
Lukekaa vaikka hankkeen somea. Sieltä saa vähän parempaa tietoa kuin Kalevalta.
Ei perkele unohdu.on niin saatanan takkuista liikenne.
Vierailija kirjoitti:
On outoa. Ettei ole autotietä. Eikä varmaan jalankulkijoillekaan turvallista. Pääasia että skuutit pääsee hurjastelemaan.
Eilen kävelin uimastadionilta Auroran linja-auto pysäkille. Loiva rinne pyöräsillalle, kovaa vauhtia pyörät ja skuutit. Ei ole jalankulkijallakaan helppoa. Tai esim sille sillalle ei ole jalankulkijalla mitään asiaa.
Tällaiseksi Helsinkiä, "maailman toimivinta kaupunkia", nykyään tehdään. Ei toimi ainakaan autoa tarvitseville, vammaisille, ikäihmisille, jalankulkijoille.... 🥹
Koko Helsinki-Turun tunnin radan alustava budjetti on 3,4-4 miljardia. Siihen rakennettaisiin jotain 150 uutta siltaa, monta kymmentä tunnelia, uusia asemia ja yli 150 km junarataa. Ja nyt pelkkä yksi Kruunuvuorensilta maksaisi muka myös useita miljardeja?!
Hanke käynnistettiin nostamaan tonttien hintoja. Sinnemäellä on sillan toisessa päässä paljon omistusta. Jos yhteikunta maksaa säästöpossusi lihottamisen, miksi et tekisi sitä jos olet korruptoitunut rasvainen vihreä?
Vierailija kirjoitti:
Koko Helsinki-Turun tunnin radan alustava budjetti on 3,4-4 miljardia. Siihen rakennettaisiin jotain 150 uutta siltaa, monta kymmentä tunnelia, uusia asemia ja yli 150 km junarataa. Ja nyt pelkkä yksi Kruunuvuorensilta maksaisi muka myös useita miljardeja?!
Ensinnäkin kaleva ei puhunut useista miljardeista, toiseksi kustannusarvio lähestyy miljardia jos kustannukset nousee kun se oli jo jokin aika sitten noin 800 miljoonaa.
Ja kolmanneksi olet oikeassa. Tuolla summalla olisi saanut aika pätkän metroa samalle välille ja pidemmällekin. Eikä olisi ollut mitään rumia siltoja maisemaa pilaamassa.
Autoilua makkaraa pensaa Putin vyölaukku äärioikeisto persuuntuminen NIIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pihalla tämä Kaleva on? Useaan miljardiin?! Sillan kustannusarvio oli 126 miljoonaa ja nyt on raportoitu, että kustannukset paukkuu kymmenillä miljoonilla. Ja Atte Kaleva on laskeskellut, että tästä siis tulee useita miljardeja?! Miljardi on 1000 miljoonaa. Ihan muistutuksena!
Vastahan se uutisoitiin, että budjetti kokonaisuudelle on tällä hetkellä 800 miljoonaa. Vihervassut nostavat hsl:n lippujen hinnat beyound🤣
No se kokonaisuus sisältää tosi paljon liikenneyhteyksiä muuallakin kuin itse sillalla ja kaikki ne raitiovanukaluston hankinnat yms. jotka siihen liittyvät.
Niin ja siis se ei ole vain jalankulkijoille ja pyöräilijöille vaan pääasiallinen tarkoitus on uusi raitiolinja joka palvelee niin Kruunuvuorenrantaa, Kalasatamaa kuin Merihakaakin.
Kaikki punavihreän ideologian monumentit käynnistetään aina 10% budjetilla realistisesta hinnasta.
Miljardikin on halpa hinta siitä että Helsinkiin saadaan vielä yksi uusi merellinen vuokraslummi johon muuttaa yksinomaan työttömiä päihteiden käyttäjiä joiden ei tarvitse kulkea mihinkään muualle kuin julkisilla keskustaan vetämään nuppia turvoksiin.