HS kertoo tässä jutussa, millainen on miesjoukko, joka yritti saada alastonkuvia tai jopa seksiä 14-vuotiaalta. Soitimme monille miehille
Nimilista vilisee Juusoja, Juhia, Sameja, Simoja, Tomeja, Antteja. Kahta venäläisperäistä nimeä lukuun ottamatta kaikkien syytettyjen nimet ovat kantasuomalaisia.
Kommentit (118)
Älkää tarkertuko tekijöiden väriin, koska vaikka sekin näyttelee osuutta, miessukupuoli korreloi tekijyyden kanssa vahvasti. Itse esiteininä opin varomaan valitettavien kokemusten kautta kaikenlaisia miehiä - ahdistellutta naapuria, purustelevaa ylemmällä luokalla olevaa teinipoikaa, random paljastelijaa, joka kysyy missä asun ja satunnaisia miesjoukkoja, joiden ohitse joutui yksin menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oliko tämä siis jonkun toimittajan tekemä ansa, jossa itse esiintyi 14-vuotiaana? Onhan se tietysti sopimatonta, mutta pedariajatuksia enemmän näkisin tässä sen, että ne miehet jotka näin hakevat seuraa ovat estyneitä, pelokkaita kohtaamaan ikäisiään naisia tai ylipäätään mitään naisia oikeassa elämässä. Nuori ja kokematon tyttö koetaan turvallisemmaksi lähestyä. Eli tämä lähtee enemmän miesten peloista kuin siitä, että olisivat jotenkin spesifisti kiinnostuneita itseään huomattavasti nuoremmista tytöistä. Tietenkin joukkoon mahtuu varmaan monenlaista "yrittäjää". Yleensäkin näissä yhteyksissä, mitä nuorempi nainen sitä enemmän kiinnostuneita.
Oli kyseessä "kiinnostus" tai ei, teko on silti väärin. 14v ei voi antaa suostumusta mihinkään tällaiseen kanssakäymiseen. Ja uskon, että lähestulkoon jokainen aikuinen tämän tietää.
En ymmärrä, miksi tätä pitää selitellä ja vetää mutkia suoriksi. Rikos on rikos.
Voi kuitenkin antaa suostumuksen toiselle 14-vuotiaalle
Ei voi. Mutta kahden alaikäisen välisessä kanssakäymisessä ei siitä huolimatta ole hyväksikäyttöä, sillä kumpikaan heistä ei ole kypsiä. Joten loogisesti kumpaakaan ei voida pitää vastuussa teosta.
Pitäisikö aikuisten sitten yrittää estää noita tekoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% seksuaalirikoksen tekijöistä on kantiksia.
Älä pilaa persujen keksimää tarinaa totuudella.
Totuus on, että ulkkarit ovat kuitenkin yliedustettuina seksuaalirikoksissa. Suomalaisia nyt kuitenkin (vielä) on määrällisesti niin paljon enemmän, että tietysti suurin osa on (vielä) suomalaisten tekemiä.
Epävarmaa, että onko, kun huomioidaan piilorikollisuus. Kaapunaamio tai suvkki ei kantele poliisille
Tämä on totta. Islamissa vaimon väkisinottaminen ei ole edes rikos sillä sharian mukaan miehellä on oikeus aina halutessaan.
Ei siitä kovin kauan ole Suomessakaan, kun raiskausta avioliitossa ei pidetty rikoksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te monesti yliarvioitte suomalaisen ns "normaalin" ihmisen älykkyyden ja kognitiivisen kompleksin koska teille on luotu idea siitä että kaikki suomalaiset on maailman älykkäimpiä ihmisiä :D Oikeastihan tuo aloitus on täyttä totta, eikä se välttämättä edes liity samantien siihen että kaikki on pedareita, se liittyy siihen enemmän että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään kykyä ajatella ennen kuin he toimivat, heidän oma aivojen rakenne pakottaa heidät samantien mukaan leikkiin jos joku nuori tyttö esim alkaa laittelemaan jotain viestiä eikä he edes tajuu että he tekevät jotain väärää, heille se saattaa olla ihan "viatonta pelleilyä" vaa. Ei ne ymmärrä mitää. Sä voit sanoa näille ihmisille ihan oikeasti et ne saa 200euroo leikkaamal oman käden irti ja ne tekee sen samantie.
Normaali ihminen on kehitysvammaisen tasolla älykkyydeltään, mutta ei 99 ansaan saatua miestä silti enemmistöstä todista.
Oliko multakin väärin kun vuosia sitten chatissa reilu parikymppisenä tapasin tytön, joka lopulta paljastui 15-vuotiaaksi ja sitten lähetti mulle pimppikuvan? Siis en sitä pyytänyt tai houkutellut siihen. Tyttö oli muhun ihastunut. Itse en mitään kuvia laittanut tai luvannut suhdetta etenkään sen jälkeen kun kuulin iän. Jäi se pillu silti kovalevylleni. En kiihottunut.
Alaikäisen pillu oli kuitenkin sen verran kiihottava, ettet sitä poistanut. Jos alaikäinen poika lähettäisi minulle kuvan omasta peniksestään, poistaisin kuvan välittömästi ja estäisin pojan ettei pysty enempää lähettämään.
Tämä on oikea tapa toimia. Lisäksi chat-palvelulle ilmoitus laittoman materiaalin levittämisestä, jotta voivat puuttua ja laittaa mahdollisesti asiaa eteenpäin.
Siis tuomitaanko alaikäinen sitten omien kuviensa levittelystä?
Ei tuomita, mutta siitä voi tulla lastensuojelutapaus. Etenkin, jos alaikäinen tekee sitä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te monesti yliarvioitte suomalaisen ns "normaalin" ihmisen älykkyyden ja kognitiivisen kompleksin koska teille on luotu idea siitä että kaikki suomalaiset on maailman älykkäimpiä ihmisiä :D Oikeastihan tuo aloitus on täyttä totta, eikä se välttämättä edes liity samantien siihen että kaikki on pedareita, se liittyy siihen enemmän että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään kykyä ajatella ennen kuin he toimivat, heidän oma aivojen rakenne pakottaa heidät samantien mukaan leikkiin jos joku nuori tyttö esim alkaa laittelemaan jotain viestiä eikä he edes tajuu että he tekevät jotain väärää, heille se saattaa olla ihan "viatonta pelleilyä" vaa. Ei ne ymmärrä mitää. Sä voit sanoa näille ihmisille ihan oikeasti et ne saa 200euroo leikkaamal oman käden irti ja ne tekee sen samantie.
Normaali ihminen on kehitysvammaisen tasolla älykkyydeltään, mutta ei 99 ansaan saatua miestä silti enemmistöstä todista.
Oliko multakin väärin kun vuosia sitten chatissa reilu parikymppisenä tapasin tytön, joka lopulta paljastui 15-vuotiaaksi ja sitten lähetti mulle pimppikuvan? Siis en sitä pyytänyt tai houkutellut siihen. Tyttö oli muhun ihastunut. Itse en mitään kuvia laittanut tai luvannut suhdetta etenkään sen jälkeen kun kuulin iän. Jäi se pillu silti kovalevylleni. En kiihottunut.
Et ole vastuussa, jos et kalastellut mitään ja kuva tuli täysin pyytämättä. Ja jos et sitä edeltävänä hetkenä tiennyt, että henkilö on alaikäinen. Nämä ovat valideja puolustuksia.
Mutta oikea tapa toimia olisi poistaa kuva. Hallussapitohan on laitonta.
En tiedä oliko se sitä silloin? Mutta joo, en ainakaan silloin osannut syyllistyä pyytämättä ja yllättäen tulleesta kuvasta. En osaisi vieläkään. Tiesin mä iän jo ennen kuin kuva tuli. Alunperin chätissä luulin vanhemmaksi ja kun sit siirryttiin messengeriin niin lopulta paljastui ikä. Lopetin flirttailun, mutta jatkettiin vielä chattailua viikkojen tai kuukausien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oliko tämä siis jonkun toimittajan tekemä ansa, jossa itse esiintyi 14-vuotiaana? Onhan se tietysti sopimatonta, mutta pedariajatuksia enemmän näkisin tässä sen, että ne miehet jotka näin hakevat seuraa ovat estyneitä, pelokkaita kohtaamaan ikäisiään naisia tai ylipäätään mitään naisia oikeassa elämässä. Nuori ja kokematon tyttö koetaan turvallisemmaksi lähestyä. Eli tämä lähtee enemmän miesten peloista kuin siitä, että olisivat jotenkin spesifisti kiinnostuneita itseään huomattavasti nuoremmista tytöistä. Tietenkin joukkoon mahtuu varmaan monenlaista "yrittäjää". Yleensäkin näissä yhteyksissä, mitä nuorempi nainen sitä enemmän kiinnostuneita.
Oli kyseessä "kiinnostus" tai ei, teko on silti väärin. 14v ei voi antaa suostumusta mihinkään tällaiseen kanssakäymiseen. Ja uskon, että lähestulkoon jokainen aikuinen tämän tietää.
En ymmärrä, miksi tätä pitää selitellä ja vetää mutkia suoriksi. Rikos on rikos.
Voi kuitenkin antaa suostumuksen toiselle 14-vuotiaalle
Ei voi. Mutta kahden alaikäisen välisessä kanssakäymisessä ei siitä huolimatta ole hyväksikäyttöä, sillä kumpikaan heistä ei ole kypsiä. Joten loogisesti kumpaakaan ei voida pitää vastuussa teosta.
Pitäisikö aikuisten sitten yrittää estää noita tekoja?
Kyllä pitäisi. Mutta murrosiässä olevia teinejä on hyvin vaikeaa valvoa jatkuvasti. Jo se, että saa kulkea vapaasti ja käydä kavereiden luona mahdollistaa tämän. Vapaudenriistoa tuskin kukaan kannattaa. Siksi valistus on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantasuomalaisten teoista jää paljon myös piiloon, alaikäisen on todella vaikea tehdä ilmoitusta omasta lähisukulaista tai muusta läheisestä. Joku katuahdistelija on paljon helpompi ilmiantaa.
Piiloon jää paljon myös ulkkareiden lähisuhdeseksuaaliväkivallasta, ei tämä mitenkään koske pelkästään kantiksia.
Entä suomalaisten joillakin alueilla yleisenä esiintynyt insesti ja pedofilia tai Suomessa poikkeuksellisen yleinen perheväkivalta.
Suomen rikoslain mukaan vakavia rikoksia joista tulee ehdotonta vankeutta. Ihailemissasi kunniakulttuureissa mitään rikosta ei ole tapahtunut ja mikäli uhri kantelee, hänet mu#hataan. Näin kävi mm. irakilaiselle tubettajalle Tiba Al-Alille jonka oma veli rais...si ja naisen kerrottua v. 2023 rikoksesta, Tiba joutui isänsä tekemän kunniamu#han uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oliko tämä siis jonkun toimittajan tekemä ansa, jossa itse esiintyi 14-vuotiaana? Onhan se tietysti sopimatonta, mutta pedariajatuksia enemmän näkisin tässä sen, että ne miehet jotka näin hakevat seuraa ovat estyneitä, pelokkaita kohtaamaan ikäisiään naisia tai ylipäätään mitään naisia oikeassa elämässä. Nuori ja kokematon tyttö koetaan turvallisemmaksi lähestyä. Eli tämä lähtee enemmän miesten peloista kuin siitä, että olisivat jotenkin spesifisti kiinnostuneita itseään huomattavasti nuoremmista tytöistä. Tietenkin joukkoon mahtuu varmaan monenlaista "yrittäjää". Yleensäkin näissä yhteyksissä, mitä nuorempi nainen sitä enemmän kiinnostuneita.
Oli kyseessä "kiinnostus" tai ei, teko on silti väärin. 14v ei voi antaa suostumusta mihinkään tällaiseen kanssakäymiseen. Ja uskon, että lähestulkoon jokainen aikuinen tämän tietää.
En ymmärrä, miksi tätä pitää selitellä ja vetää mutkia suoriksi. Rikos on rikos.
Voi kuitenkin antaa suostumuksen toiselle 14-vuotiaalle
Ei voi. Mutta kahden alaikäisen välisessä kanssakäymisessä ei siitä huolimatta ole hyväksikäyttöä, sillä kumpikaan heistä ei ole kypsiä. Joten loogisesti kumpaakaan ei voida pitää vastuussa teosta.
Pitäisikö aikuisten sitten yrittää estää noita tekoja?
Kyllä pitäisi. Mutta murrosiässä olevia teinejä on hyvin vaikeaa valvoa jatkuvasti. Jo se, että saa kulkea vapaasti ja käydä kavereiden luona mahdollistaa tämän. Vapaudenriistoa tuskin kukaan kannattaa. Siksi valistus on tärkeää.
Joo, usein vaan aikuisten linja on, että lapset saavat nussija toisiaan eikä siinä ole mitään ongelmaa. Mutta jos nussija on 2-5 vuotta vanhempi, niin tilanne muuttuu traumatisoivaksi rikokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14-vuotias kireä teiniritsa on nainen parhaassa iässä.
Wille pois palstalta
Ei se ole wille joka tässä vaatii että 13 vuotiaille on saatava vapaasti puhua peniksistä jonkun ties minkä aktivismin nimissä vaan se vastapuoli taas kerran.
Lasten ja nuorten seksuaalikasvatus on niitä harvoja asioita millä pedaritouhuihin voidaan edes yrittää vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oliko tämä siis jonkun toimittajan tekemä ansa, jossa itse esiintyi 14-vuotiaana? Onhan se tietysti sopimatonta, mutta pedariajatuksia enemmän näkisin tässä sen, että ne miehet jotka näin hakevat seuraa ovat estyneitä, pelokkaita kohtaamaan ikäisiään naisia tai ylipäätään mitään naisia oikeassa elämässä. Nuori ja kokematon tyttö koetaan turvallisemmaksi lähestyä. Eli tämä lähtee enemmän miesten peloista kuin siitä, että olisivat jotenkin spesifisti kiinnostuneita itseään huomattavasti nuoremmista tytöistä. Tietenkin joukkoon mahtuu varmaan monenlaista "yrittäjää". Yleensäkin näissä yhteyksissä, mitä nuorempi nainen sitä enemmän kiinnostuneita.
Oli kyseessä "kiinnostus" tai ei, teko on silti väärin. 14v ei voi antaa suostumusta mihinkään tällaiseen kanssakäymiseen. Ja uskon, että lähestulkoon jokainen aikuinen tämän tietää.
En ymmärrä, miksi tätä pitää selitellä ja vetää mutkia suoriksi. Rikos on rikos.
Voi kuitenkin antaa suostumuksen toiselle 14-vuotiaalle
Ei voi. Mutta kahden alaikäisen välisessä kanssakäymisessä ei siitä huolimatta ole hyväksikäyttöä, sillä kumpikaan heistä ei ole kypsiä. Joten loogisesti kumpaakaan ei voida pitää vastuussa teosta.
Pitäisikö aikuisten sitten yrittää estää noita tekoja?
Kyllä pitäisi. Mutta murrosiässä olevia teinejä on hyvin vaikeaa valvoa jatkuvasti. Jo se, että saa kulkea vapaasti ja käydä kavereiden luona mahdollistaa tämän. Vapaudenriistoa tuskin kukaan kannattaa. Siksi valistus on tärkeää.
Joo, usein vaan aikuisten linja on, että lapset saavat nussija toisiaan eikä siinä ole mitään ongelmaa. Mutta jos nussija on 2-5 vuotta vanhempi, niin tilanne muuttuu traumatisoivaksi rikokseksi.
Tuskin kuitenkaan nämä samat vanhemmat menisivät lastensuojelulle kertomaan, että heidän lapsensa saa tehdä tätä ihan vapaasti ja eivät puutu asiaan vaikka tietävät.
Vaikka rikosta kahden alaikäisen välillä ei ole tapahtunut, se ei silti tarkoita että asiaan ei puututtaisi.
Hienoa, että narauttaja on juurikin poika. Oisi myös kiva, jos joku aikuinen mies jaksaisi tehdä jotain asian eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun olin vielä lapsi 60-luvulla ja oltiin metsässä muiden tyttöjen kanssa, niin eräs mies halusi "jutella" meidän kanssa ja näyttää jotain kuvia? Me emme tienneet lapsina, mitä nämä kuvat olivat, mutta tämä törkeä vanha äijä näytti seksikuvia jostain pornolehdestä? Juoksimme sen jälkeen pakoon ja kotiin, mutta ei siihen aikaan ollut mitään suojelua lapsia ja naisia kohtaan lainkaan. Kaikkia naisia ja tyttöjä kohdeltiin todella törkeästi siihen aikaan, sai taputella pepulle ja koskea rintoihin ym. Joten haistakaa paska koko valtio valta, kun ette suojelleet aikoinaan meitä lapsia ja aikuisia naisia lainkaan. Hyvä, että nykyään tullut uudet säännöt naisia ja alaikäisiä kohtaan. Meetoo on todella hyvä asia naisia ja tyttöjä kohtaan nykyään.
Totta. Naisia lähdettiin myös seuraamaan pimeillä teillä. Linja-autoissa usein häiriköitä ja itsensäpaljastelijoita. Varmaan jokaisella näitä muistoja jo 60-luvulta. Naisia saatettiin kouria väkijoukossa tai tanssilavoilla, rintoihin käytiin käsiksi jopa keskellä Mannerheimintietä. Härskejä ehdotuksia opiskelijatytöille niinkin hienossa paikassa kuin Stockmanin tuulikaapissa. Kaikki taksitkaan eivät olleet luotettavia. Ihan turha aina syyttää ulkomaalaisia. Kyllä suomalaisetkin osaavat olla härskejä.
Itsellä ihan samoja kokemuksia vielä ysäriltä ja nollarin alusta. Ihan Timoja ja Antteja olivat kaikki, jos se nyt tähän täytyy sekoittaa.
Eli ainoa keino on varoittaa teinejä pahoista sedistä? Setiä ei voida saada kuriin nostamalla rangaistuksia ja valistamalla heitä? Mikä aikuisia miehiä oikein vaivaa?
Eikös meillä ole sosiaali- ja terveysministerinä henkilö, joka on käyttäytynyt epäasiallisesti nuoria kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% seksuaalirikoksen tekijöistä on kantiksia.
Älä pilaa persujen keksimää tarinaa totuudella.
Totuus on, että ulkkarit ovat kuitenkin yliedustettuina seksuaalirikoksissa. Suomalaisia nyt kuitenkin (vielä) on määrällisesti niin paljon enemmän, että tietysti suurin osa on (vielä) suomalaisten tekemiä.
Epävarmaa, että onko, kun huomioidaan piilorikollisuus. Kaapunaamio tai suvkki ei kantele poliisille
Tämä on totta. Islamissa vaimon väkisinottaminen ei ole edes rikos sillä sharian mukaan miehellä on oikeus aina halutessaan.
Ei siitä kovin kauan ole Suomessakaan, kun raiskausta avioliitossa ei pidetty rikoksena.
Onneksi on vielä tolkun ihmisiä, jotka ajavat avioliiton sisäisen raiskauksen dekriminalisointia. Kokoomusnuorissa oli vaikuttaja, joka perusteli asian erinomaisesti.
Miksi HS jatkaa Wille Rydman maalatusta?
Miksi HS maalittaa Wille Rydmania?
Joo, Mutta Suomessa irakilaiset eivät ikinä koske alaikäisiin