Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä alan maisteri VM Savinainen on?

Vierailija
26.06.2026 |

Onko kasvatustieteilijä vai yhteiskuntatieteilijä? 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sukupuolentutkijalta, kun sukupuoliasiat pelkästään mielessä 24/7/365.

Vierailija
22/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM Savinainen on mies joka uskaltaa sanoa mielipiteensä. Arvostan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savinainen on käynyt urheilulukion keskittyen ammattimaiseen jääkiekkoon.

Vierailija
24/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihinotto tieteen dosentti? 

NYT EI KYSYTTY SUN OMAA KOULUTUSTASI.

Vierailija
25/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekkoilijat ovat kai jättäneet opiskelunsa useimmiten perus-/kansa-/keskikouluun tai lukioon. Autourheilijoista monet ovat suorittaneet jonkin tekniikan alan ammattikoulututkinnon. Suunnistajista, yleisurheilijoista ja hiihtäjistä löytyy puolestaan enemmän korkeakoulutettuja.

Ystäväni jätti jääkiekon kokonaan siinä vaiheessa, kun lukiossa piti tehdä hommia ja jääkiekossa treenimäärät olisivat nousseet reilusti. 

Muistaakseni useamman kerran  viikossa  aamu- ja iltajäätreeni. Totesi että panostaa ennemmin opiskeluun ja niin teki. On nykyään DI ja hyvässä asemassa. 

Jos pääsee pelaamaan ees yhen kauen NHL:ssä ei tarvi enää koskaan tehä töitä.

Vierailija
26/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalitus käynnissä. Aina merkki siitä, että on sohaistu mätään muurahaispesään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transgenderin ulostulo Savinaisesta Ilta-Sanomissa:

"Tanssija ja näyttelijä Laura Allonen kritisoi jääkiekkoilija Veli-Matti Savinaista transnuorten kiusaamisesta.

Allonen kirjoitti perjantaina Instagramiin Savinaiselle kirjeen, joka oli vastaus tämän torstaina omalla sometilillään julkaisemalle videolle.

Savinainen väitti videollaan, että Pride ja Helsingin kaupunki ovat päättäneet järjestää 13-vuotiaille tytöille peniksenaskartelukerhon.

– Jättäkää ees lapset rauhaan, Savinainen kirjoitti.

Allosen mielestä Savinaisen ulostulo oli pilkkaa, joka kohdistuu yhteiskunnassa heikoimmassa asemassa olevaan ryhmään.

– Sinun sanasi osuvat nuoriin. Niihin, jotka jo valmiiksi kamppailevat dysforian, kiusaamisen ja pelon kanssa. Ja kun sinä aikuisena käytät ääntäsi heitä vastaan, se ei ole rohkeutta. Se on kiusaamista, Allonen kirjoitti ja jatkoi:

– Toivon, että seuraavan kerran, kun haluat kommentoida transnuoria, mietit hetken.

– Mitä jos nämä sanat osuivat sinun omaan lapseesi?

Allonen on intersukupuolinen. Hänellä on naisen keho, mutta miehen kromosomit."

https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000012105020.html

Vierailija
28/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekkoilijat ovat kai jättäneet opiskelunsa useimmiten perus-/kansa-/keskikouluun tai lukioon. Autourheilijoista monet ovat suorittaneet jonkin tekniikan alan ammattikoulututkinnon. Suunnistajista, yleisurheilijoista ja hiihtäjistä löytyy puolestaan enemmän korkeakoulutettuja.

Ystäväni jätti jääkiekon kokonaan siinä vaiheessa, kun lukiossa piti tehdä hommia ja jääkiekossa treenimäärät olisivat nousseet reilusti. 

Muistaakseni useamman kerran  viikossa  aamu- ja iltajäätreeni. Totesi että panostaa ennemmin opiskeluun ja niin teki. On nykyään DI ja hyvässä asemassa. 

Jos pääsee pelaamaan ees yhen kauen NHL:ssä ei tarvi enää koskaan tehä töitä.

Älä viitsi naurattaa! Uusien pelaajien rookie sopimukset ovat kolme kautta luokkaa 850000 dollaria kausi maksimissaan. Tuosta menee ainakin puolet veroihin, agentille ja muihin kuluihin paikan päällä. Unohtamatta omaa käyttörahaa.
Toiset joutuvat pelaamaan jopa puolella miljoonalla per kausi miinus menot NHLssä!
Ajattelitko jonkun tulevan toimeen kymppitonnila per vuosi vuoden peliuran jälkeen seuraavat 40 vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleisluontoisia totuuksia sanonut ääneen fiksu tyyppihän se on ja rohkea. Minkä tutkinnon siihen tarvii että voi kertoa että lasten sukupuolen sekoittaminen on pässinpää hommaa. Tai että pride on oksettava. Ei kuulu jääkiekkoon pride.

Kun kerran Pride ei kuulu jääkiekkoon niin minkä ihmeen takia Savinainen aukoo siitä koko ajan päätään!
Onko VM vajaa älyinen?

Vierailija
30/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VM Savinainen on mies joka uskaltaa sanoa mielipiteensä. Arvostan!

Normaalin ihmisen ajatusmaailma.Moni ei ymmärrä pridesontaa en minäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleisluontoisia totuuksia sanonut ääneen fiksu tyyppihän se on ja rohkea. Minkä tutkinnon siihen tarvii että voi kertoa että lasten sukupuolen sekoittaminen on pässinpää hommaa. Tai että pride on oksettava. Ei kuulu jääkiekkoon pride.

Kun kerran Pride ei kuulu jääkiekkoon niin minkä ihmeen takia Savinainen aukoo siitä koko ajan päätään!
Onko VM vajaa älyinen?

Siksi kun yritettiin painostaa.

Vierailija
32/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savinainen vaikuttaa aika lapselliselta. Kertoi että vielä 13-vuotiaana heillä oli tapana pimpotella naapureiden ovikelloja ja juosta pakoon. Yleensä tuon ikäisiä kiinnostaa jo muut asiat.

 

 Mutta joo... aika kehittymättömältä ja lapselliselta vaikuttaa edelleen kommenttiensa perusteella. Ei oikein ymmärrä eikä hahmota asioiden kokonaisuuksia ja sitten tulee laukoneeksi aivopierujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekkoilijat ovat kai jättäneet opiskelunsa useimmiten perus-/kansa-/keskikouluun tai lukioon. Autourheilijoista monet ovat suorittaneet jonkin tekniikan alan ammattikoulututkinnon. Suunnistajista, yleisurheilijoista ja hiihtäjistä löytyy puolestaan enemmän korkeakoulutettuja.

Ystäväni jätti jääkiekon kokonaan siinä vaiheessa, kun lukiossa piti tehdä hommia ja jääkiekossa treenimäärät olisivat nousseet reilusti. 

Muistaakseni useamman kerran  viikossa  aamu- ja iltajäätreeni. Totesi että panostaa ennemmin opiskeluun ja niin teki. On nykyään DI ja hyvässä asemassa. 

Jos pääsee pelaamaan ees yhen kauen NHL:ssä ei tarvi enää koskaan tehä töitä.

Älä viitsi naurattaa! Uusien pelaajien rookie sopimukset ovat kolme kautta luokkaa 850000 dollaria kausi maksimissaan. Tuosta menee ainakin puolet veroihin, agentille ja muihin kuluihin paikan päällä. Unohtamatta omaa käyttörahaa.
Toiset joutuvat pelaamaan jopa puolella miljoonalla per kausi miinus menot NHLssä!
Ajattelitko jonkun tulevan toimeen kymppitonnila per vuosi vuoden peliuran jälkeen seuraavat 40 vuotta?

Niin 850k$ miinus jotku Carolinan tai Floridan vähäset verot kyl riittää loppuelämäks sijotettuna. Ei siitä mee mitää agenttipalkkioita

Vierailija
34/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleisluontoisia totuuksia sanonut ääneen fiksu tyyppihän se on ja rohkea. Minkä tutkinnon siihen tarvii että voi kertoa että lasten sukupuolen sekoittaminen on pässinpää hommaa. Tai että pride on oksettava. Ei kuulu jääkiekkoon pride.

Kun kerran Pride ei kuulu jääkiekkoon niin minkä ihmeen takia Savinainen aukoo siitä koko ajan päätään!
Onko VM vajaa älyinen?

Ite et osaa yhdyssanoja nii sinä oot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinpä vain, pitäisikö monenkin mielestä olla jonkin alan maisteri, jotta voi osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Olen itsekin yliopistokoulutettu, mutta olen keski-iässä siirtynyt duunarialalle. Olen paljon pureskellut asioita, jotka liittyvät koulutukseeni ja yliopistomaailmaan ylipäätään, ja olen sitä mieltä, että yliopisto ei ole mitenkään automaattisesti paikka, jossa viisaus asuu. Siellä pitää olla samaa mieltä muiden kanssa ja allekirjoittaa tietynlaiset mielipiteet, jotta selviää siinä maailmassa. Monella alalla, esim. valtiotieteellisessä, kehitellään aivan uskomattomia ja elämälle vieraita teorioita, ja yritetään soveltaa niitä sitten käytäntöön. Siis erilaisissa ajatusleikeissä ei todellakaan ole mitään vikaa, minustakin on hauskaa tehdä tulkintoja erilaisista näkövinkkeleistä (siis esim. tulkita vaikkapa kaunokirjallisuutta tai historiaa erilaisista, radikaaleistakin näkökulmista), mutta pitääkö sellaiset marginaalijutut sitten tuoda yhteiskunnalliseen keskiöön... minusta ei. Mutta joo, jatkakaapa vain ihmisen sheimaamista sen takia, että hän ei ole käynyt korkeakoulua, sehän se todellista sivistystä on.

Vierailija
36/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savinainen vaikuttaa hermoheikolta. On saanut tuomion pahoinpitelystäkin. joten ei ole mitään varaa arvostella muita.

"Porin Ässien ja Suomen jääkiekkomaajoukkueen hyökkääjä Veli-Matti Savinainen on tuomittu Satakunnan käräjäoikeudessa sakkoihin pahoinpitelystä. Sakkotuomion suuruus on 2750 euroa."

Lähde: https://yle.fi/a/3-6703814

Vierailija
37/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huutele apurahoja ja avustuksia, vaan elää omilla tuloillaan, toisin kuin sateenkaariväki enimmästä osaa.

Itse jäähallinkin rakensi? 

Vierailija
38/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään Savinaisen mielestä ihmisten hakkaaminen on hyväksyttävämpää mitä hän harrastaa kuin ompeleminen ja askartelu, jota Pride tarjoaa.

Vierailija
39/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savinainen vaikuttaa hermoheikolta. On saanut tuomion pahoinpitelystäkin. joten ei ole mitään varaa arvostella muita.

"Porin Ässien ja Suomen jääkiekkomaajoukkueen hyökkääjä Veli-Matti Savinainen on tuomittu Satakunnan käräjäoikeudessa sakkoihin pahoinpitelystä. Sakkotuomion suuruus on 2750 euroa."

Lähde: https://yle.fi/a/3-6703814

Joku toisen joukkueen fani on voinu tulla aukoo päätä sille. Ei se oo ilma mitää syytä pistäny pleksii

Vierailija
40/41 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään Savinaisen mielestä ihmisten hakkaaminen on hyväksyttävämpää mitä hän harrastaa kuin ompeleminen ja askartelu, jota Pride tarjoaa.

Öö.. joo? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi