Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedostaako naiset aina olevansa hyvännäköisiä?

Vierailija
26.06.2026 |

Voiko olla joku nainen joka miesten silmissä kaunis mutta nainen ei itse tiedosta asiaa? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat hyvännäköisiä niin varmaan. Itse olen saanut sen verran miehiltä arvostelua, että tiedän, etten ole.

Vierailija
22/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuvittelin nuorena olevani kauniimpi kuin olin. Tiesin, ettei mussa missiainesta olisi, etten ollut mikään huomiota herättävä kaunotar, mutta ajattelin että olin ihan nätti ja kivan näköinen. Ihmettelin, miksei mua lähestytty edes baareissa tai yökerhoissa juurikaan. Ajattelin, että se johtuu siitä kun olen ujo ja introvertti, enkä osaa olla sellainen iloinen ja avoin juttelija kuin jotkut kaverini olivat. 

Jossain 40 ikäisenä katselin vanhoja kuvia, ja tajusin, että ei hemmetti, minä olin ruma nuorenakin. Ruma rippikuvassa, ruma parikymppisenä, ruma kolmekymppisenä. Poikkeuksellisen ruma. Ohuet hiukset, munan muotoinen naama, kaksoisleuka, hyvin epäsymmetriset piirteet. Mutta silloin nuorena sitä jotenkin vaan katsoi vaikka vain silmiä, hymyili peilikuvalle ja totesi, että ihan kivan näköinen, iloinenkin 😄

Hei, onneksi sulla oli hyvä nuoruus. 😊

Kivempi noin päin, mulle tehtiin jo teininä selväksi, että olen vastenmielisen näköinen. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein on niinpäin, että nainen kuvittelee itsensä kauniimmaksi mitä on. 

Samaa voi sanoa miehistä, kun kaikenlaiset setämiehet kampaa olemattomia hiuksiaan pälven peitoksi, sulloo jättimahaansa liian pieniin housuihin ja luulee kaiken aikaa käyvänsä parikymppisestä poikabändiläisestä.

Jos ette olisi niin rumia niin ei tarvitsisi käyttää meikkiä, tiedätkö miten hyvältä miehet näyttää meikin kanssa? Monet miehet jopa näyttää paremmalta kuin naiset, niin paljon meikillä voi pelastaa rumaa naamaa

Hei ihan vapaasti saat tykätä drag queeneista ja homoilla. Me ollaan sun puolella! 🥰

Vierailija
24/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikka kuinka kaunis ja olla silti piittaamatta asiasta, koska kaikille ei ulkonäkö ole iso asia.

Oi kun jaloa. Ei varmaan tiedosta tai välitä tippaakaan että on kaunis? 

Vierailija
25/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauneus on nuorten juttu, ei aikuisten :D justjoo

Vierailija
26/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa, ei tietenkään tiedosta. Ei jaksaisi vastailla kysymykseen, jonka vastaus on täysin mielipideasia. Nykyaikana 'kaunis' on monille miehille se, mitä näkee vain somessa ja muualla netissä. Aidosti, luonnostaan omalla tavallaan kauniita naisia on maailmassa silti pilvin pimein. Miten he kaikki osaisivat sisäistää olevansa kauniita kun media kertoo juuri päinvastaista tarinaa? 

Vierailija
27/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa, ei tietenkään tiedosta. Ei jaksaisi vastailla kysymykseen, jonka vastaus on täysin mielipideasia. Nykyaikana 'kaunis' on monille miehille se, mitä näkee vain somessa ja muualla netissä. Aidosti, luonnostaan omalla tavallaan kauniita naisia on maailmassa silti pilvin pimein. Miten he kaikki osaisivat sisäistää olevansa kauniita kun media kertoo juuri päinvastaista tarinaa? 

Neekeríhuulet, perseimplantit, silikonitissit eikä ripsien pidennykset kaunista vaikka naiset niin luulevat

Vierailija
28/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella kaunis työkaveri. Hän on mielestäni aivan täydellinen. Sellainen supersuloinen naapurintyttö. Aina, kun olemme yhdessä liikenteessä ihan jokainen mies kääntyy katsomaan häntä. Hänessä on jotain niin herkkää ja viatonta. Hän ei itse ymmärrä koko asiaa, eikä edes usko, kun sanon hänelle siitä. Ja tämä on tietysti ollut yksi syy muille tytöille koulukiusata häntä! Kateus on kamalaa!

Vierailija
29/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen luulee olevansa kauniimpi kuin onkaan

Näin se taitaa olla. Varsinkin vauva-palstalla. Jatkuvasti mammat luonnehtivat itseään kauniiksi 40+v naisiksi, vaikka kauneus on yleensä 16-25-vuotiaiden naisten juttu. Ani harva vanha nainen on kaunis ja palstafemceleistä tuskin yksikään. 

Mieli ei ehdi kropan perässä ja ikä tuo suvaitsevuutta itseään kohtaan. 

Sain paljon huomiota teininä ja nuorena. 

Näin itsessäni paljon  vikoja.

Nyt -40, kuvittelen olevani kaunis. Vaikka aika on tehnyt minusta raihnaisen noita-akan. Byäääh ja selvä ettei sitä huomiota tuu,ei ollenkaan. Mutta olen tehnyt sovun rotanhännän ja ison nenäni kanssa. Oikestaan mielin, että olen hyvä näin. En tietenkään mikään maailmanluokan kaunotar, mutta kuiteskin!

Vierailija
30/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka on kaunein nainen kenet olen eläessäni nähnyt. Ei voi edes kuvailla. Ei vaikuta tajuavansa itse. 

Vierailija
31/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen luulee olevansa kauniimpi kuin onkaan

Näin se taitaa olla. Varsinkin vauva-palstalla. Jatkuvasti mammat luonnehtivat itseään kauniiksi 40+v naisiksi, vaikka kauneus on yleensä 16-25-vuotiaiden naisten juttu. Ani harva vanha nainen on kaunis ja palstafemceleistä tuskin yksikään. 

Ei tuo kyllä ihan aina pidä paikkaansa. Itse olin 16-25-vuotiaana reilusti ylipainoinen, joten naamakin oli kuin rantapallo. En todellakaan ollut kaunis. 

Nyt nelikymppisenä olen normaalipainoinen, kasvojen luusto erottuu ja näytän huomattavasti paremmalta kuin nuorena. Painoa ymmärsin onneksi pudottaa kolmenkympin tienoilla niin ei jäänyt mitään löysää nahkaa leuan alle tai kaulaan, kun iho vielä siinä iässä palautuu hyvin. 

Se, olenko kaunis ylipäätään, on toinen kysymys, mutta olen kyllä vanhemmiten muuttunut kauniimmaksi versioksi itsestäni. 

Vierailija
32/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen joka ei tiedosta kauneuttaan on tavismiehelle hyvä. Sellaiseen voi olla mahdollisuuksia 😅

Vierailija
33/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kauniita naisia isketään sen verran usein, että he vähintäänkin alitajunnassaan tiedostavat olevansa kauniita, kun kuulevat siitä alinomaan. 

Vierailija
34/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein on niinpäin, että nainen kuvittelee itsensä kauniimmaksi mitä on. 

Samaa voi sanoa miehistä, kun kaikenlaiset setämiehet kampaa olemattomia hiuksiaan pälven peitoksi, sulloo jättimahaansa liian pieniin housuihin ja luulee kaiken aikaa käyvänsä parikymppisestä poikabändiläisestä.

Jos ette olisi niin rumia niin ei tarvitsisi käyttää meikkiä, tiedätkö miten hyvältä miehet näyttää meikin kanssa? Monet miehet jopa näyttää paremmalta kuin naiset, niin paljon meikillä voi pelastaa rumaa naamaa

Hei ihan vapaasti saat tykätä drag queeneista ja homoilla. Me ollaan sun puolella! 🥰

Kiitos. Muuta en odottanutkaan. Hyvä että ymmärsit mun pointin

Vierailija
35/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka on kaunein nainen kenet olen eläessäni nähnyt. Ei voi edes kuvailla. Ei vaikuta tajuavansa itse. 

Mutta sitten on se kysymys että onko hän vain sinun silmissä vai yleisesti. Nimittäin yleisesti voi olla vaikka keskivertoa "rumempi"

Vierailija
36/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kaunis naInen voi saada varsin ristiriitaista palautetta.

Vierailija
37/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan noin tyhmä? Etkö ole koskaan kuullut sellaisesta kuin kehonkuvanhäiriö? 

Itsekin miehenä kuvittelin, että peiliin vilkaisemalla ton näkee ja tietää. Mutta myöhemmin, useamman naisen kanssa eläneenä ja vielä useampien ystävänä, olen tajunnut, että naiset näkevät peilistä vain kaikki kuvittelemansa ulkonäköpuutteet, joskus todellisiakin. Sama peili siis tarjoaa miehelle ja naiselle täysin erilaisen kuvajaisen.

Vierailija
38/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Kaunis naInen voi saada varsin ristiriitaista palautetta.

Ja usein saakin, etenkin Suomessa.

Suomessa on ollut sellainen tapa, että ei voi kehua, ettei vaan ylpisty. Niinpä ei kehuta. Kehutaan mieluummin sellaista, joka "tarvitsee kannustusta". Kateelliset ja osattomat varovat visusti kehumasta ja saattavat olla hyvinkin haljuja. Jopa toisten lasten vanhemmat, jotka näkevät, että oma lapsi on aivan eri kaliiberia, mikä heitä sitten harmittaa. Jos lapsen oma äiti vielä elää elämäänsä tyytymättömänä omaan ulkonäköönsä, kaunis lapsi oppii ajattelemaan myös itsestään kriittisesti.

Nykyään kenenkään ulkonäköä ei myöskään saa kommentoida mitenkään, ei edes kehua. Se on jotenkin kummasti liikaa, ja kaikilta muilta pois (vaikka tilanteessa ei olisi ketään muuta).

Ja sitten kun on kasvanut vailla positiivista palautetta ulkonäöstään, kaunis tutustuu vastakkaiseen sukupuoleen. Kivat pojat kainostelevat lähestyä, ja kimppuun tulevat röyhkeimmät tollot. Nainen päättelee, että on liian vaatimattoman näköinen niille fiksuille pojille. Ja röyhkeä tollo ajattelee lähinnä itseään.

(Sitten paikalle saapastelee joku toisesta kulttuurista, ja ihastuu niin, että se on välittömästi menoa. Siinä sitten omat haasteensa.)

Vierailija
39/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät naiset yleensä pidä itseään kovin kauniina. Mitä enemmän kiinnittää huomiota omaan ulkonäköönsä, sitä enemmän löytää siitä yksityiskohtia, joita ei pidä kauniina.

En ajattele olevani kaunis, mutta sanon kuitenkin: Olen kaunis. Tällä pyrin vähentämään ulkonäköhäpeääni. 

Aviomieheni on sanonut minua kauniiksi useita kertoja. Myös jotkut puolitutut ja ihan vieraatkin ihmiset ovat sanoneet minua kauniiksi. Ehkä vain saadakseen minut hyvälle tuulelle.

Vierailija
40/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan noin tyhmä? Etkö ole koskaan kuullut sellaisesta kuin kehonkuvanhäiriö? 

Kaikki ei seuraa ylen ohjelmia.

Mitä helvettiä Ylen ohjelmat tähän liittyy????

persutolvanoilla kaikki liittyy kaikkeen. Kohta se mölisee ilmastonmuutosdenialismia. Sen mielestä on ihan normaalia, että Euroopassa on Afrikan lämpötilat.