Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tekoäly korvaa työssäkäyvän keskiluokan työt, kuka maksaa sosiaalituet?

Vierailija
26.06.2026 |

Kertokaapa millä rahalla pyörivät sairaalat ja koulut tai työttömyyskorvaukset?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bill Gates ja patentti 666 googleen... eliitin tarkoitus on valjastaa ihmisten kehot kryprovaluutan louhimista varten... luovut siis kehollisesta autonomiastasi jotta saat vähän leivänmuruja vastineeksi

Kaupasta saa foliota halvalla 

Vierailija
22/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut ja lääkärit korvataan myös tekoälyllä. Juuri vähän aikaa sitten oli uutinen siitä miten tekoäly osaa henkilöhistorian ja ruokavalion pohjalta diagnosoiida sairauksia, kuten vaikkapa syövän, ennen kuin niistä on vielä mitään merkkejä tai oireita kun taas lääkäri voi tehdä sen vasta sitten kun on todisteita, kute syöpäsoluja, ja silti tehdä virheitä.

Hieno homma, kone tekee diagnoosin. Mutta kuka hoitaa sairauden ja parantaa potilaan?

Sairaudet voi hoitaa itse jos ei ole tyhmä ja liiallinen usko auktoriteetteihin

Koululääketiede alas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule korvaamaan sinikaulus töitä mutta valkokaulusten tietotyötä/päätetyötä kylläkin 

Vierailija
24/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekoäly valtaa kaiken ja pian se on hallitsematon  hirviö

Vierailija
25/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bill Gates ja patentti 666 googleen... eliitin tarkoitus on valjastaa ihmisten kehot kryprovaluutan louhimista varten... luovut siis kehollisesta autonomiastasi jotta saat vähän leivänmuruja vastineeksi

Kaupasta saa foliota halvalla 

Kommenttisi on arvoton

Vierailija
26/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa pyörii verotulojen varassa. Jos ei ole töitä, ei tule verotuloja. Sitten valtion pitäisi maksaa perustoimeentuloa tai -palkkaa kaikille. Mistä rajapajasta rahat otetaan, jos ei veronmaksajalta, kun heitä ei enää ole? Koko nykysysteemiltä putoaa pohja, jos työtä ja sitä kautta työntekijöitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut ja lääkärit korvataan myös tekoälyllä. Juuri vähän aikaa sitten oli uutinen siitä miten tekoäly osaa henkilöhistorian ja ruokavalion pohjalta diagnosoiida sairauksia, kuten vaikkapa syövän, ennen kuin niistä on vielä mitään merkkejä tai oireita kun taas lääkäri voi tehdä sen vasta sitten kun on todisteita, kute syöpäsoluja, ja silti tehdä virheitä.

Jos tekoäly ehdottaa leikkausta, biopsiaa, sädehoitoa tai seurantaa, kuka kantaa vastuun haitasta? Ohjelmistoyhtiö? sairaala? lääkäri? valtio? Potilas itse? 
Jos tekoäly sanoo, että ihmisellä on kohonnut syöpäriski, järkevä seuraus on lisätutkimus. Jos taas sanotaan, että ihmisellä on syöpädiagnoosi, siitä voi seurata hoitoja, leikkauksia, lääkityksiä, vakuutus- ja työkykypäätöksiä sekä isoja henkilökohtaisia ratkaisuja. Siksi ei ole yhdentekevää, puhutaanko riskistä vai todetusta sairaudesta. Tämä ei tarkoita, etteikö tekoäly voisi korvata osaa lääkärin työstä. Voi varmasti. Se voi analysoida kuvia, verikokeita ja potilastietoja sekä ehdottaa jatkotutkimuksia. Mutta jonkun pitää silti vastata siitä, mitä potilaalle tehdään, miten epävarmuus selitetään, milloin hoidetaan ja milloin ei hoideta.

Tekoäly voi olla todella hyvä työkalu lääkärille. Mutta jos se tekee yksin sitovia hoitopäätöksiä, kyse ei ole enää vain teknologiasta vaan siitä, kuka saa käyttää valtaa ihmisen kehoon ja elämään.

Vierailija
28/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan maksaa. Varautukaa ja lähtekää maalle.

Ei siellä maallakaan ilman rahaa elä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja tuotantokyky tuotteissa tai palveluissa ei ainakaan ole ongelma, tuotantokyky on moninkertainen kun ai ja robotit tekevät työt. Se on vain yhteiskunnan järjestämiseen liittyvä kysymys mikä on helppo ratkaista jos halutaan mutta poliitikot tunnetusti ajavat mieluummin aina päin seinää ja maksattavat laskun tuhoamalla jonkun ihmisryhmän tässä tapauksessa tulilinjalla ovat työttömäksi joutuvat, opiskelijat ja huonoin työehdoin suorittavassa työssä ja vuokrafirmoissa työskentelemään joutuvat.

Tätähän ei tulla poliittisista syistä ratkaisemaan fiksusti vaan kriisiin ajamisen kautta joten kyyti tulee olemaan monille karmeaa ennenkuin uusi yhteiskunta muotoutuu joskus 50-100 vuoden päästä jos emme tuhoudu saasteisiin sitä ennen.

Siksi paras neuvo on: varaudu nyt heti ja säästä ja sijoita itsesi omistavaan luokkaan ja yritä olla onnekas jotta saat vielä hetken säilyttää työpaikkasi säästöjen kerryttämiseksi.

Vierailija
30/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15minuutin vankilakaupungit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut ja lääkärit korvataan myös tekoälyllä. Juuri vähän aikaa sitten oli uutinen siitä miten tekoäly osaa henkilöhistorian ja ruokavalion pohjalta diagnosoiida sairauksia, kuten vaikkapa syövän, ennen kuin niistä on vielä mitään merkkejä tai oireita kun taas lääkäri voi tehdä sen vasta sitten kun on todisteita, kute syöpäsoluja, ja silti tehdä virheitä.

Jos tekoäly ehdottaa leikkausta, biopsiaa, sädehoitoa tai seurantaa, kuka kantaa vastuun haitasta? Ohjelmistoyhtiö? sairaala? lääkäri? valtio? Potilas itse? 
Jos tekoäly sanoo, että ihmisellä on kohonnut syöpäriski, järkevä seuraus on lisätutkimus. Jos taas sanotaan, että ihmisellä on syöpädiagnoosi, siitä voi seurata hoitoja, leikkauksia, lääkityksiä, vakuutus- ja työkykypäätöksiä sekä isoja henkilökohtaisia ratkaisuja. Siksi ei ole yhdentekevää, puhutaanko riskistä vai todetusta sairaudesta. Tämä ei tarkoita, etteikö tekoäly voisi korvata osaa lääkärin työstä. Voi varmasti. Se voi analysoida kuvia, verikokeita ja potilastietoja sekä ehdottaa jatkotutkimuksia. Mutta jonkun pitää silti vastata siitä, mitä potilaalle tehdään, miten epävarmuus selitetään, milloin hoidetaan ja milloin ei hoideta.

Tekoäly voi olla todella hyvä työkalu lääkärille. Mutta jos se tekee yksin sitovia hoitopäätöksiä, kyse ei ole enää vain teknologiasta vaan siitä, kuka saa käyttää valtaa ihmisen kehoon ja elämään.

Sitä valtaa tuskin kannattaa antaa lääkärillekään. Tekoäly voi olla inhimillisempi.

Vierailija
32/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly poistaa sosiaalituet, pelkkää rahanmenoa.

Luin somalituet.

 

No sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässäkään ketjussa oikein monta kertaa todettua mekanismia ole ymmärretty. Ehkä tämä valaisee asiaa. Verotetaan niitä roboja ja agentteja sekä kasvavia voittoja. 

Vierailija
34/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan lisää lainaa tietysti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut ja lääkärit korvataan myös tekoälyllä. Juuri vähän aikaa sitten oli uutinen siitä miten tekoäly osaa henkilöhistorian ja ruokavalion pohjalta diagnosoiida sairauksia, kuten vaikkapa syövän, ennen kuin niistä on vielä mitään merkkejä tai oireita kun taas lääkäri voi tehdä sen vasta sitten kun on todisteita, kute syöpäsoluja, ja silti tehdä virheitä.

Jos tekoäly ehdottaa leikkausta, biopsiaa, sädehoitoa tai seurantaa, kuka kantaa vastuun haitasta? Ohjelmistoyhtiö? sairaala? lääkäri? valtio? Potilas itse? 
Jos tekoäly sanoo, että ihmisellä on kohonnut syöpäriski, järkevä seuraus on lisätutkimus. Jos taas sanotaan, että ihmisellä on syöpädiagnoosi, siitä voi seurata hoitoja, leikkauksia, lääkityksiä, vakuutus- ja työkykypäätöksiä sekä isoja henkilökohtaisia ratkaisuja. Siksi ei ole yhdentekevää, puhutaanko riskistä vai todetusta sairaudesta. Tämä ei tarkoita, etteikö tekoäly voisi korvata osaa lääkärin työstä. Voi varmasti. Se voi analysoida kuvia, verikokeita ja potilastietoja sekä ehdottaa jatkotutkimuksia. Mutta jonkun pitää silti vastata siitä, mitä potilaalle tehdään, miten epävarmuus selitetään, milloin hoidetaan ja milloin ei hoideta.

Tekoäly voi olla todella hyvä työkalu lääkärille. Mutta jos se tekee yksin sitovia hoitopäätöksiä, kyse ei ole enää vain teknologiasta vaan siitä, kuka saa käyttää valtaa ihmisen kehoon ja elämään.

Sitä valtaa tuskin kannattaa antaa lääkärillekään. Tekoäly voi olla inhimillisempi.

Valtaa ei pidäkään antaa lääkärille rajattomasti. Siksi terveydenhuollossa on potilaan suostumus, potilasasiakirjat, hoitosuositukset, toinen mielipide, valitustiet, ammattivalvonta ja lainsäädäntö. Tekoäly voi myös olla epäinhimillinen siksi, että se ei kanna vastuuta. Jos päätös on väärä, algoritmi ei joudu kohtaamaan potilasta, menettämään toimilupaansa tai perustelemaan ratkaisua viranomaiselle. Se voi myös toistaa datasta opittuja vinoumia, tehdä virheitä uskottavan näköisesti ja olla potilaalle läpinäkymätön.

Vierailija
36/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa pyörii verotulojen varassa. Jos ei ole töitä, ei tule verotuloja. Sitten valtion pitäisi maksaa perustoimeentuloa tai -palkkaa kaikille. Mistä rajapajasta rahat otetaan, jos ei veronmaksajalta, kun heitä ei enää ole? Koko nykysysteemiltä putoaa pohja, jos työtä ja sitä kautta työntekijöitä ei ole.

Kapitalismilta ja demokratialta ehkä putoaa pohja tai se muuttaa totaalisesti luonnettaan tekoälyn ja maahan muuton ja naisten äänioikeuden myötä ja siksi tarvitaan monarkia. 

Vierailija
37/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bill Gates ja patentti 666 googleen... eliitin tarkoitus on valjastaa ihmisten kehot kryprovaluutan louhimista varten... luovut siis kehollisesta autonomiastasi jotta saat vähän leivänmuruja vastineeksi

Kaupasta saa foliota halvalla 

Kommenttisi on arvoton

Enemmän sillä on arvoa entä noilla typerillä salaliitto-jutuilla.

Vierailija
38/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Suomen verotulot kerätään palkkaveroista ja jos työntekijöitä ei ole, ei ole verotulojakaan. Ei koulut mihinkään katoa tietenkään mutta niihin tulee lukukausimaksut joiden suuruuden koulut saavat pitkälti päättää itse. Näin se on maailmallakin.

Vierailija
39/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bill Gates ja patentti 666 googleen... eliitin tarkoitus on valjastaa ihmisten kehot kryprovaluutan louhimista varten... luovut siis kehollisesta autonomiastasi jotta saat vähän leivänmuruja vastineeksi

Niin no se jo tehtiin plademiassa KOKO maailman kansoille Trumpin/penta_gonin warp speed hävityksen kauhistus CV19 pedonmerkki injektiolla jonka yli 82% suomalaisista jälkikasvuineen (pienet ja suuret) otti, joten myöhässä olette heräilleet. Jeesus Kristus ja Herran Päivä on jo ovella.


https://www.docdroid.net/tvx0R9b/intra-body-nano-network-brief-summary-…

 

https://m.youtube.com/@geraldbadalamento4906/posts
 

Internetiin pääsy pitäisi olla jonkinlaisen pällitestin takana.

Vierailija
40/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloita ja kouluja ei tulevaisuudessakaan maksa tekoäly, vaan se taho, jolta poliittisesti onnistutaan keräämään veroja. Jos tekoälyn tuottama lisäarvo keskittyy omistajille eikä sitä veroteta, hyvinvointivaltio supistuu. Se on se epämukava kohta, joka yleensä unohtuu, kun puhutaan automaation tuomasta tehokkuudesta.

Tämä on jo tällä hetkellä näkyvissä eikä kukaan puhu siitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan