Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tekoäly korvaa työssäkäyvän keskiluokan työt, kuka maksaa sosiaalituet?

Vierailija
26.06.2026 |

Kertokaapa millä rahalla pyörivät sairaalat ja koulut tai työttömyyskorvaukset?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tuleekin mielenkiintoista. 

Vierailija
2/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastaa itse elämästään. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teko-äly maksaa, jos et huijaa ja noudatat sääntöjä.

Vierailija
4/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten kansalaispalkka. Valtio voi painaa rahaa. Raha on vain vaihdon väline.

Vierailija
5/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten kansalaispalkka. Valtio voi painaa rahaa. Raha on vain vaihdon väline.

Kuka maksaa kansalaispalkan? Ennen toista maailmasotaa Saksa vain painatti lisää rahaa. Ihmiset tarvitsivat kauppareissuille kottikärryjä saadakseen kakkapapereiden arvoisia seteleitä riittävästi mukaansa. Vaikka rahaa vain painettiin, niillä ei ollut ostoarvoa. 

Vierailija
6/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan maksaa. Varautukaa ja lähtekää maalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen siirtyy omavaraistalouteen. Sori vaan kaupunkilaiset.

Vierailija
8/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten kansalaispalkka. Valtio voi painaa rahaa. Raha on vain vaihdon väline.

Kuka maksaa kansalaispalkan? Ennen toista maailmasotaa Saksa vain painatti lisää rahaa. Ihmiset tarvitsivat kauppareissuille kottikärryjä saadakseen kakkapapereiden arvoisia seteleitä riittävästi mukaansa. Vaikka rahaa vain painettiin, niillä ei ollut ostoarvoa. 

Kottikärry

Mikä kottikärry on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälykupla puhkeaa pian. Siitä on apua moniin tehtäviin mutta koko julkisen sektorin korvaaminen sillä anna mun nauraa hah hah haa

Vierailija
10/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vastaa itse elämästään. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämäsi?

Katsotaan sitten kun sinulla on syöpä tai neliraajahalvaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly poistaa sosiaalituet, pelkkää rahanmenoa.

Vierailija
12/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Yritykset ja rikkaat eivät ainakaan maksa. Joudumme etsimään ruokamme roskiksista ja kaatopaikoilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ite.

Vierailija
14/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut ja lääkärit korvataan myös tekoälyllä. Juuri vähän aikaa sitten oli uutinen siitä miten tekoäly osaa henkilöhistorian ja ruokavalion pohjalta diagnosoiida sairauksia, kuten vaikkapa syövän, ennen kuin niistä on vielä mitään merkkejä tai oireita kun taas lääkäri voi tehdä sen vasta sitten kun on todisteita, kute syöpäsoluja, ja silti tehdä virheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloita ja kouluja ei tulevaisuudessakaan maksa tekoäly, vaan se taho, jolta poliittisesti onnistutaan keräämään veroja. Jos tekoälyn tuottama lisäarvo keskittyy omistajille eikä sitä veroteta, hyvinvointivaltio supistuu. Se on se epämukava kohta, joka yleensä unohtuu, kun puhutaan automaation tuomasta tehokkuudesta.

Vierailija
16/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut ja lääkärit korvataan myös tekoälyllä. Juuri vähän aikaa sitten oli uutinen siitä miten tekoäly osaa henkilöhistorian ja ruokavalion pohjalta diagnosoiida sairauksia, kuten vaikkapa syövän, ennen kuin niistä on vielä mitään merkkejä tai oireita kun taas lääkäri voi tehdä sen vasta sitten kun on todisteita, kute syöpäsoluja, ja silti tehdä virheitä.

Hieno homma, kone tekee diagnoosin. Mutta kuka hoitaa sairauden ja parantaa potilaan?

Vierailija
17/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly poistaa sosiaalituet, pelkkää rahanmenoa.

Orpon hallitus on jo toiminut kiitettävästi tähän suuntaan. Leikkurit ja sakset ovat olleet kovassa käytössä ja loputkin tuet leikataan seuraavan oikeistohallituksen aikana, joka seuraa Orpon hallitusta.  

Vierailija
18/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bill Gates ja patentti 666 googleen... eliitin tarkoitus on valjastaa ihmisten kehot kryprovaluutan louhimista varten... luovut siis kehollisesta autonomiastasi jotta saat vähän leivänmuruja vastineeksi

Vierailija
19/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten kansalaispalkka. Valtio voi painaa rahaa. Raha on vain vaihdon väline.

Kuka maksaa kansalaispalkan? Ennen toista maailmasotaa Saksa vain painatti lisää rahaa. Ihmiset tarvitsivat kauppareissuille kottikärryjä saadakseen kakkapapereiden arvoisia seteleitä riittävästi mukaansa. Vaikka rahaa vain painettiin, niillä ei ollut ostoarvoa. 

Jos ole työntekijöitä enää yrityksillä jotka maksavat veroa niin ne verotulot pitää sitten ottaa muualta. Yrityksiltä ja kulutuksesta.

Vierailija
20/106 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vastaa itse elämästään. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämäsi?

Joten sinä keskituloinen (?), putoat pieni- tai ainakin alempaan tuloluokkaan kuuluvaksi, tai sitten muutut suurituloiseksi kaikkien muiden keskituloluokkaan kuuluvien kanssa? Tämä olettaen että sinulla ei ole tarpeeksi säästöjä tai realisoitavissa olevaa omaisuutta joka turvaisi vapaaehtoisen työssäkäymättömyyden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan