Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YK:n Ilmastopaneelin ennusteet menivät mönkään - kesälämpötilat nousevat nopeammin kuin missään ennusteessa

Vierailija
25.06.2026 |

https://www.theguardian.com/world/2026/jun/23/heatwave-france-spain-ita…

 

Mm. Pariisissa ollut useita päiviä putkeen jopa 44-46 celsiusastetta. Vuoden 2018 ennusteissa kesälämpötilat olisivat olleet rutiininomaisesti noin 36-38 astetta vuosisadan lopulla.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku väittää, ettei tämä ole ilmastokatastrofi. Espanjassa kesäkuussa jo 200 kuollutta, koulut on kiinni, Ranskassa suljettu ydinvoimala samalla kun ilmastointi vie sähköt, linnut tippuvat puista kuolleina...

On vanha roomalainen tapa viettää siestaa. Keskipäivän kuumuus ei ole mitään uutta. Kylmään kuolee 9X väkeä eikä sitä mainita koskaan. 

Kuumaan kuolee terveydeltään heikkoja ihmisiä ja osa ranskankin kuolleista on yksinkertaisesti autoon jätettyjä lapsia. Jokainen normaalijärjen omaava ymmärtää kai kuinka nopeasti auton sisätiloissa lämpötila nousee, eikä siihen tarvita edes hellettä. Suomessakin lisäksi moni vanhus asuu pienessä yksiössä ilman minkäänlaista viilennyslaitetta. On suorastaan ihme, ettei vanhuksia suomessa kuole kuumuuteen tai sitten siitä ei vaan uutisoida. 

Kylmään sen sijaan kuolee terveydentilasta huolimatta. Vähintään pakkasvaurioita varpaisiin ja sormiin. Onpa Suomessa kuollut ihan vaan bussia odotellessa nuoria ihmisiä pakkaseen. Ei mitenkään tavatonta. 

Viime talvena ihmettelinkin pitkin katua lojuvia kuolleita . Kai ne oli bussia odottanut. 

 

Keskustelu olisi järkevämpää jos jätettäisiin idiotismit pois, kuten kadulle kylmään kuolevat bussin odottajat ja puista putoavat kuumuuteen kuolleet linnut.

 

Tällaiset möläytykset vievät puhujan uskottavuuden

Vierailija
62/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämpötilat nousee niin myö saadaan Suomeen ihan ikioma sademetsä (viidakko) apinat meillä on omasta takaa (hallitus)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomalaislasten koulua jatketaan pitkälle kesäkuuhun, jottei yksikään perhe lähde silloin kuumaan Manner-Eurooppaan. Parempi mennä vasta heinä- tai elokuussa. 

Vierailija
64/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää lämmintä ja koko viileä kevät ja suomen jatkuva viileys unohtui taas kerran ilmastomuutoshulluilta. 

Juu, eihän tuo Suomen kevät ollut kuin mittaushistorian lämpimin.

Vierailija
65/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta miettikääpä paljonko muslim*ja on esim. Ranskassa. Minkälaista on naisten pukeutua nyt niihin mustiin kasvotkin peittäviin telttoihin näillä keleillä?


Se on vapaaehtoista! T. Vihervassarifeministit

Niin, mikseivät he mene omaan viileään kotimaahansa, Arktiselle alueelle?

T- Persulit

Vierailija
66/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin, ja nyt ollaan vasta kesäkuussa. keski- ja etelä euroopan kovimmat helteet tulevat vasta heinä-elokuussa. eiköhän 50 mene rikki.

 

suomi nousuun viileysturismin etuvartiona!

Tänne ei tarvitse tulla kuokkimaan. 

Kuokkimaan??? Ihan maksavia asiakkaita sieltä olisi tulossa.


Ilmasto lämpenee. Hyötykäämme siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustaminen on tunnetusti vaikeaa.

Vierailija
68/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla aina parjataan Pohjois-Suomea asuinalueena. Varsinkin parjataan näiltä boomereilta jääneitä talon kokoisia mökkejä. Jääkylmä Kemijoki, joku Lapin järvistä, tai esim. Oulujoki/Oulujärvi talon rannassa, ja selviät niin ilmastonmuutoksesta kuin sodastakin puhasta vettä padassa keittelemällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän