YK:n Ilmastopaneelin ennusteet menivät mönkään - kesälämpötilat nousevat nopeammin kuin missään ennusteessa
https://www.theguardian.com/world/2026/jun/23/heatwave-france-spain-ita…
Mm. Pariisissa ollut useita päiviä putkeen jopa 44-46 celsiusastetta. Vuoden 2018 ennusteissa kesälämpötilat olisivat olleet rutiininomaisesti noin 36-38 astetta vuosisadan lopulla.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku väittää, ettei tämä ole ilmastokatastrofi. Espanjassa kesäkuussa jo 200 kuollutta, koulut on kiinni, Ranskassa suljettu ydinvoimala samalla kun ilmastointi vie sähköt, linnut tippuvat puista kuolleina...
Niin kauan kunnes käristyskupoli ei tule nimenomaisesti Suomeen niin ei täällä 10-20% kansasta tule ikinä uskomaan. Ei tuo porukka lue uutisia saatika matkustele muualle maailmaan.
Niin, ne on vastuullisia matkailun suhteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super el-Ninosta on puhuttu jo. En silti äänestäisi vihreitä.
Asialla ei ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa eikä pienen 5 miljoonaisen kansan yksittäinen puolue näin globaalille ilmiölle muutenkaan mitään voi.
Suurin vaikutusarvo olisi sillä että joku maagisesti taivuttelisi Kiinan ja Intian lopettamaan kivihiilen polton. Pieni parin miljoonan kyläpahanen voi tuottaa enemmän kasvihuonepäästöjä kuin koko Suomi.
Kiinahan on jo vuosia yrittänyt päästä eroon fossiilisista polttoaineista, ja pyrkii hiilineutraaliuuteen 2060 mennessä. Noi 90-luvun juttus kuuluu romukoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti alkaa pikkuhiljaa ilmastonmuutoksen kieltäjillä olla usko koetuksella.
Nautin, rakastan🥰🥰
Vierailija kirjoitti:
Varmasti alkaa pikkuhiljaa ilmastonmuutoksen kieltäjillä olla usko koetuksella.
Ei muutosta tarvi kieltää, vaan juhlistaa sitä. Edelleen Euroopassa kuollaan valtavasti enemmän kylmän kuin kuuman takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super el-Ninosta on puhuttu jo. En silti äänestäisi vihreitä.
Asialla ei ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa eikä pienen 5 miljoonaisen kansan yksittäinen puolue näin globaalille ilmiölle muutenkaan mitään voi.
Suurin vaikutusarvo olisi sillä että joku maagisesti taivuttelisi Kiinan ja Intian lopettamaan kivihiilen polton. Pieni parin miljoonan kyläpahanen voi tuottaa enemmän kasvihuonepäästöjä kuin koko Suomi.
Kiinahan on jo vuosia yrittänyt päästä eroon fossiilisista polttoaineista, ja pyrkii hiilineutraaliuuteen 2060 mennessä. Noi 90-luvun juttus kuuluu romukoppaan.
Yrittänyt
Pyrkinyt
Tämä riittää naiselle ja voidaan kurjistaa Suomea taas hyvällä omallatunnolla
Vierailija kirjoitti:
Tässä on Ranskan ekstreemit lämpötilat. 2019 korostuu ja 1923 oli 44 astetta joten en tiedä mitä tarkoittaa "Vuoden 2018 ennusteissa kesälämpötilat olisivat olleet rutiininomaisesti noin 36-38 astetta vuosisadan lopulla."
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_extreme_temperatures_in_France
Onpas toi 2019 edustettuna. Pitääkin googlaa, miltä Suomen kesä näytti tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku väittää, ettei tämä ole ilmastokatastrofi. Espanjassa kesäkuussa jo 200 kuollutta, koulut on kiinni, Ranskassa suljettu ydinvoimala samalla kun ilmastointi vie sähköt, linnut tippuvat puista kuolleina...
Eikä edelleenkään tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Kulutetaan vain kiihtyvällä tahdilla.
Tässäpä se asian ydin tuli: pitäisi köyhdyttää. Jotkut satanistit ottaneet kurjistamisen ja köyhdyttämisen elämäntehtäväkseen
Fatima Darra: ”Rakastan käyttää rahaa kaupunkilaiseen elämäntapaan. Se on välttämätöntä, jos haluamme palveluiden säilyvän.”
Saksaankin luvattu yli 40 C lämpötiloja ensi viikonlopulle. Saksassa vain 3 %:lla kotitalouksista on ilmastointi. Miten ne selviää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super el-Ninosta on puhuttu jo. En silti äänestäisi vihreitä.
Asialla ei ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa eikä pienen 5 miljoonaisen kansan yksittäinen puolue näin globaalille ilmiölle muutenkaan mitään voi.
Suurin vaikutusarvo olisi sillä että joku maagisesti taivuttelisi Kiinan ja Intian lopettamaan kivihiilen polton. Pieni parin miljoonan kyläpahanen voi tuottaa enemmän kasvihuonepäästöjä kuin koko Suomi.
Kiinahan on jo vuosia yrittänyt päästä eroon fossiilisista polttoaineista, ja pyrkii hiilineutraaliuuteen 2060 mennessä. Noi 90-luvun juttus kuuluu romukoppaan.
Yrittänyt
Pyrkinyt
Tämä riittää naiselle ja voidaan kurjistaa Suomea taas hyvällä omallatunnolla
Niin, persuahan vituttaisi tietää, että jo nyt 62% Kiinan energiasta tulee uusiutuvista lähteistä.
Eniten mua harmittaa nuorien ja tulevien sukupolvien puolesta. Paskaa osuu nyt syntyvien elinaikana tuulettimeen tämän asian takia niin paljon, ettei juuri kukaan ymmärrä kaikkia seurauksia. Valtavat ihmismäärät kun lähtevät ilmastopakolaisiksi, niin sitä ryntäystä ei pysäytetä millään. Lisäksi esim. vaikutukset maailmantalouteen tulevat olemaan katastrofaaliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super el-Ninosta on puhuttu jo. En silti äänestäisi vihreitä.
Asialla ei ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa eikä pienen 5 miljoonaisen kansan yksittäinen puolue näin globaalille ilmiölle muutenkaan mitään voi.
Suurin vaikutusarvo olisi sillä että joku maagisesti taivuttelisi Kiinan ja Intian lopettamaan kivihiilen polton. Pieni parin miljoonan kyläpahanen voi tuottaa enemmän kasvihuonepäästöjä kuin koko Suomi.
Kiinahan on jo vuosia yrittänyt päästä eroon fossiilisista polttoaineista, ja pyrkii hiilineutraaliuuteen 2060 mennessä. Noi 90-luvun juttus kuuluu romukoppaan.
2060 mennessä täällä on nykyisillä hiilidioksidin päästömäärillä jotain 55 asteen kesiä. Ei paljoa lohduta siinä vaiheessa vihreä siirtymä.
Piti polttomoottorien valmistuskin kieltää EU:ssa 2035 mennessä, mutta niin vain sekin peruttiin taloudellisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti alkaa pikkuhiljaa ilmastonmuutoksen kieltäjillä olla usko koetuksella.
Kukaan ei kiellä, että ilmasto on aina muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua harmittaa nuorien ja tulevien sukupolvien puolesta. Paskaa osuu nyt syntyvien elinaikana tuulettimeen tämän asian takia niin paljon, ettei juuri kukaan ymmärrä kaikkia seurauksia. Valtavat ihmismäärät kun lähtevät ilmastopakolaisiksi, niin sitä ryntäystä ei pysäytetä millään. Lisäksi esim. vaikutukset maailmantalouteen tulevat olemaan katastrofaaliset.
Iso ryntäyskohde tulee olemaan maat jossa on inhimillisiä 20-30 asteen kesiä kuten Suomi.
jos ilmasto huolestuttaisi oikeasti niin maailman rikkaalta eliitiltä poistettaisiin yksityiskoneet ja huvijahdit ja superautot ja helikopterit yms., tämä koskee myös EU eliittiä... ja samoin suurten SUV yms. autojen myynti lopetettaisiin kaikkialla maailmassa... ja kaikki olisivat Aasiassa ilmastotalkoissa vaikka siellä ilmastolla ei voidakaan rahastaa...
mutta mitään näistä ei tehdä joten koko ilmastohuijaus on pelkkää valtavaa rahastusta joka päätyy rikkaan EU eliitin tileille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku väittää, ettei tämä ole ilmastokatastrofi. Espanjassa kesäkuussa jo 200 kuollutta, koulut on kiinni, Ranskassa suljettu ydinvoimala samalla kun ilmastointi vie sähköt, linnut tippuvat puista kuolleina...
Eikä edelleenkään tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Kulutetaan vain kiihtyvällä tahdilla.
Ikävä kyllä niin perseestä kuin se onkin, niin enää ei asialle voi tehdä mitään. Kymmeniä vuosia tästä on puhuttu, mutta kun silloin ajateltiin että se on kaukana tulevaisuudessa, huomenna teen sitten jotain asialle. Nyt sitten valitetaan. Faktahan on se, että kaikki kyllä tietää että ilmasto lämpiää, mutta minä, sinä ja tuo ei sitä yksinään muuta, eikä kukaan halua elää ns kivikaudella, koska elämä on niin lyhyt jotta jättäisin sen kaiken yltäkylläisyyden pois kun muut vaan antaa mennä välittämättä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Saksaankin luvattu yli 40 C lämpötiloja ensi viikonlopulle. Saksassa vain 3 %:lla kotitalouksista on ilmastointi. Miten ne selviää?
Vanhukset eivät selviäkään ja tulee tuhansia kuolemis. Nuorten sydän kestää kun nukkuu kosteilla lakanoilla tuuletin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super el-Ninosta on puhuttu jo. En silti äänestäisi vihreitä.
Asialla ei ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa eikä pienen 5 miljoonaisen kansan yksittäinen puolue näin globaalille ilmiölle muutenkaan mitään voi.
Suurin vaikutusarvo olisi sillä että joku maagisesti taivuttelisi Kiinan ja Intian lopettamaan kivihiilen polton. Pieni parin miljoonan kyläpahanen voi tuottaa enemmän kasvihuonepäästöjä kuin koko Suomi.
Kiinahan on jo vuosia yrittänyt päästä eroon fossiilisista polttoaineista, ja pyrkii hiilineutraaliuuteen 2060 mennessä. Noi 90-luvun juttus kuuluu romukoppaan.
Yrittänyt
Pyrkinyt
Tämä riittää naiselle ja voidaan kurjistaa Suomea taas hyvällä omallatunnolla
Niin, persuahan vituttaisi tietää, että jo nyt 62% Kiinan energiasta tulee uusiutuvista lähteistä.
Noin 58 % Kiinan sähköstä tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla (pääasiassa hiilellä) . Suomessa vastaava luku on 4%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku väittää, ettei tämä ole ilmastokatastrofi. Espanjassa kesäkuussa jo 200 kuollutta, koulut on kiinni, Ranskassa suljettu ydinvoimala samalla kun ilmastointi vie sähköt, linnut tippuvat puista kuolleina...
Eikä edelleenkään tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Kulutetaan vain kiihtyvällä tahdilla.
Tässäpä se asian ydin tuli: pitäisi köyhdyttää. Jotkut satanistit ottaneet kurjistamisen ja köyhdyttämisen elämäntehtäväkseen
Fatima Darra: ”Rakastan käyttää rahaa kaupunkilaiseen elämäntapaan. Se on välttämätöntä, jos haluamme palveluiden säilyvän.”
Kaupungistuminen on suurimpia ilmastonmuutoksen aiheuttajia ja kulutuksen moottori.
Internet ja tekoäly järjetön sähkösyöppö ja veden kuluttaja. Jos ihmiset muuttaisi maalle ja keskittyisi rauhalliseen perhe-elämään ja luonnosta nauttimiseen niin luontokin säästyisi.
Vierailija kirjoitti:
jos ilmasto huolestuttaisi oikeasti niin maailman rikkaalta eliitiltä poistettaisiin yksityiskoneet ja huvijahdit ja superautot ja helikopterit yms., tämä koskee myös EU eliittiä... ja samoin suurten SUV yms. autojen myynti lopetettaisiin kaikkialla maailmassa... ja kaikki olisivat Aasiassa ilmastotalkoissa vaikka siellä ilmastolla ei voidakaan rahastaa...
mutta mitään näistä ei tehdä joten koko ilmastohuijaus on pelkkää valtavaa rahastusta joka päätyy rikkaan EU eliitin tileille...
Tässä juuri nähdään se, että eivät he halua luopua siitä kaikesta kivasta. Ajatteles jos olisit miljardööri ja laittaisit kaikki rahasi planeetan pelastamiseksi tietäen kuitenkin ettei kukaan muu tee mitään, noh, ajatteltko sitten kuitenkin että tuhlasmpa rahani kaikkeen kivaan kun muutkin tekee niin, koska yksin en tätä palloa pelasta.
Varmasti alkaa pikkuhiljaa ilmastonmuutoksen kieltäjillä olla usko koetuksella.