Miten tavallinen mies voisi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Ihmettelen että miten ihan tavallinen suomalainen mies voi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Tätä todistellaan ja jauhetaan mutta jää hyvin epäselväksi, että mitä voit käytännössä tehdä jos et itse ole väkivaltainen, eikä tuttavapiirisi kuulu väkivaltaisia miehiä.
Jossain luki että avatkaa suunne somessa, mutta kun en käytä sosiaalista mediaa, eikä käytä muutkaan tutut aikuiset miesystäväni.
Joten mitä käytännössä nyt pitäisi tehdä? Ja vaikka huutaisin megafoniin torilla että ”älkää miehet olko naisille väkivaltaisia”, niin mitä ne miehet siitä välittäisi jotka ovat tähänkin asti tehneet mitä heitä huvittaa!
Vähän sama kun huutaisit megafoniin kadulla ”älkää naiset tappako vauvoja”. Jätisikö joku lapsensa surmaava nainen sen tekemättä koska kuuli tuon huudon?
Kommentit (123)
Naiset elävät väkivallan pelossa. Kotona, kadulla. Liian moni myös kokee väkivaltaa ja elää todeksi pelkonsa.
Ja miehet uhriutuvat, että on heillä rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä voisi tehdä? Ei ainakaan antaa hiljaista hyväksyntää naisia alentaville puheille ja näille ns 'alfamiehille'. Se, että valkoihoinen lihaasyövä urheilija väheksyy ja mollaa naisia, ei ole yhtään hyväksyttävämpää kuin Ahmedin tekemänä sama. Senhän te tuomitsette edes jollain tavalla.
Tuntisipa joku nainen empatiaa lapsia ja vauvoja kohtaan samalla tavalla heidän kohtaamasta väkivallasta kuin nyt koet itse. Mutta kun ei niin ei.
Mitään ei ole tehtävissä ennen kuin tavallisten miesten väheksyminen loppuu.
Kyllä ratkaisu on ollut olemassa alusta asti, mutta jostain syystä sitä ratkaisua on alettu kutsumaan rasismiksi. Siitä lähtien paska on lentänyt tuulettimesta Suomenkin suuntaan.
Hoitamalla omat asiansa asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Naiset elävät väkivallan pelossa. Kotona, kadulla. Liian moni myös kokee väkivaltaa ja elää todeksi pelkonsa.
Ja miehet uhriutuvat, että on heillä rankkaa.
Tätä ironian määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä voisi tehdä? Ei ainakaan antaa hiljaista hyväksyntää naisia alentaville puheille ja näille ns 'alfamiehille'. Se, että valkoihoinen lihaasyövä urheilija väheksyy ja mollaa naisia, ei ole yhtään hyväksyttävämpää kuin Ahmedin tekemänä sama. Senhän te tuomitsette edes jollain tavalla.
Tuntisipa joku nainen empatiaa lapsia ja vauvoja kohtaan samalla tavalla heidän kohtaamasta väkivallasta kuin nyt koet itse. Mutta kun ei niin ei.
Kun on lusikalla annettu niin whataboutismi on ainoa vastauksesi keskustelun aiheeseen. Hienoa.
Naisten pitää saada aina vaan enemmän ja enemmän. Onhan jo naisen tap paminen pahempaa kuin miehen tap paminen, naisen henki on arvokkaampi. Sitten aletaan kärsimyskisaamaan ja mies ei saisi valittaa mistään kun elämähän on niin helppoa heillä aina.
Minä en ole ikinä ollut naisia kohtaan väkivaltainen, enkä kyllä sen puoleen miehiäkään kohtaan. Silti minua ei kiinnosta vıttuakaan se väkivalta jota naiset tässä maassa kohtaavat. Siihen naiset nimittäin voi itse vaikuttaa kaikkein parhaiten. Äänestyskoppi on hyvä paikka, josta aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnolla pataan naistenhakkaajaa/henkistä väkivaltaa käyttävää. Ei ne muuten opi.
Naiset käyttävät henkistä väkivaltaa ylivoimaisesti eniten parisuhteissa. Pataan vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnolla pataan naistenhakkaajaa/henkistä väkivaltaa käyttävää. Ei ne muuten opi.
Naiset käyttävät henkistä väkivaltaa ylivoimaisesti eniten parisuhteissa. Pataan vaan?
Hieno ratkaisu. Tapetaan toisemme.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ollut naisia kohtaan väkivaltainen, enkä kyllä sen puoleen miehiäkään kohtaan. Silti minua ei kiinnosta vıttuakaan se väkivalta jota naiset tässä maassa kohtaavat. Siihen naiset nimittäin voi itse vaikuttaa kaikkein parhaiten. Äänestyskoppi on hyvä paikka, josta aloittaa.
Miten helvetissä äänestyskoppi auttaa, jos naiset ovat kokeneet sitä väkivaltaa kautta aikain? Eikö miehissä todellakaan ole munaa myöntää, että MIEHET aiheuttavat sen väkivallan? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. AINA.
Kiitos AP ja kaikki kunnolliset tavalliset miehet!
Se minkä voitte tehdä, on yksinkertaisesti jo tämä: älkää kääntäkö katsettanne ja sulkeko korvianne. Kun näette, kuulette tai kohtaatte netissä naisia halventavaa, epäsopivaa käytöstä, niin sanokaa, että tämä ei ole asiallista käytöstä vaan häirintää. Sanokaa, että minä en hyväksy tuollaista enkä lähde tuollaisiin juttuihin mukaan.
Monet kiusaajat lopettaisivat, kun se heidän käytös nähtäisiin häpeällisenä ja nolona eikä "miehekkäänä" ja "hauskana". Hiljainen hyväksyntä, mukana naureskelu ja läpsyjen antaminen jne kannustaa.
Toinen tapa, millä voi vaikuttaa, on päihteiden käytön minimointi. Valtaosa väkivallasta, ahdistelusta, huutelusta ja huonosta käytöksestä tapahtuu päihteiden vaikutuksen alaisena, erityisesti alkoholin. Jos sinulla pysyy kontrolli päihtyneenäkin, älä oleta samaa muista. Älä tarjoa juotavaa tai kannusta tilaamaan lisää, jos tiedät, että kaverilla menee yli.
Vahvista sitä vaikutelmaa, että tosimies on hyvä ihminen, joka ei vahingoita toisia sanoilla eikä teoilla, vaan on rehti kaveri ja välittävä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos AP ja kaikki kunnolliset tavalliset miehet!
Se minkä voitte tehdä, on yksinkertaisesti jo tämä: älkää kääntäkö katsettanne ja sulkeko korvianne. Kun näette, kuulette tai kohtaatte netissä naisia halventavaa, epäsopivaa käytöstä, niin sanokaa, että tämä ei ole asiallista käytöstä vaan häirintää. Sanokaa, että minä en hyväksy tuollaista enkä lähde tuollaisiin juttuihin mukaan.
Monet kiusaajat lopettaisivat, kun se heidän käytös nähtäisiin häpeällisenä ja nolona eikä "miehekkäänä" ja "hauskana". Hiljainen hyväksyntä, mukana naureskelu ja läpsyjen antaminen jne kannustaa.
Toinen tapa, millä voi vaikuttaa, on päihteiden käytön minimointi. Valtaosa väkivallasta, ahdistelusta, huutelusta ja huonosta käytöksestä tapahtuu päihteiden vaikutuksen alaisena, erityisesti alkoholin. Jos sinulla pysyy kontrolli päihtyneenäkin, älä oleta samaa muista. Älä tarjoa juotavaa tai kannusta tilaamaan lisää, jos tiedät, että kaverilla menee yli.
Vahvista sitä vaikutelmaa, että tosimies on hyvä ihminen, joka ei vahingoita toisia sanoilla eikä teoilla, vaan on rehti kaveri ja välittävä kumppani.
Heti kun te naiset teette saman, ennen sitä en tule tekemään yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos AP ja kaikki kunnolliset tavalliset miehet!
Se minkä voitte tehdä, on yksinkertaisesti jo tämä: älkää kääntäkö katsettanne ja sulkeko korvianne. Kun näette, kuulette tai kohtaatte netissä naisia halventavaa, epäsopivaa käytöstä, niin sanokaa, että tämä ei ole asiallista käytöstä vaan häirintää. Sanokaa, että minä en hyväksy tuollaista enkä lähde tuollaisiin juttuihin mukaan.
Monet kiusaajat lopettaisivat, kun se heidän käytös nähtäisiin häpeällisenä ja nolona eikä "miehekkäänä" ja "hauskana". Hiljainen hyväksyntä, mukana naureskelu ja läpsyjen antaminen jne kannustaa.
Toinen tapa, millä voi vaikuttaa, on päihteiden käytön minimointi. Valtaosa väkivallasta, ahdistelusta, huutelusta ja huonosta käytöksestä tapahtuu päihteiden vaikutuksen alaisena, erityisesti alkoholin. Jos sinulla pysyy kontrolli päihtyneenäkin, älä oleta samaa muista. Älä tarjoa juotavaa tai kannusta tilaamaan lisää, jos tiedät, että kaverilla menee yli.
Vahvista sitä vaikutelmaa, että tosimies on hyvä ihminen, joka ei vahingoita toisia sanoilla eikä teoilla, vaan on rehti kaveri ja välittävä kumppani.
Heti kun te naiset teette saman, ennen sitä en tule tekemään yhtään mitään.
Minä teen saman, joten vastaan yhtenä ihmisenä sinua yhtä ihmistä. No niin, aloita siis hyvillä mielin.
Ei maailmassa ikinä tapahdu yhtään mitään, jos jokainen jää odottamaan että kaikki miljoonat muut ihmiset tekevät ensin jotain. Tämä koko juttu on sitä varten, että kun jokainen vähänkään järkevä ihminen alkaa tietoisesti tehdä jotain konkreettista hyvää, niin ne muut katsovat että ai, näinkö se tehdään, ja tekevät sitten perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka juuri puuttumalla siihen, miten tälläkin foorumilla naisista, heidän tekemisistään, ulkonäöstä ja ajatuksista taas ja koko ajan kirjoitetaan (katsotaan vaan, millaisia vastauksia tämäkin kommentti saa). Osoittamalla edes jotain kunnioitusta naisia kohtaan, lopettamalla se ainainen tytöttely ja naisten ja heidän tekemistensä ja sanomistensa vähättely. Kyseenalaistamalla esim se, miten nais- vs miespoliitikkoja kohdellaan mediassa ja porukkojen saunailloissa. Aloittamalla sieltä ruohonjuuritasolta, jotta niitä vakavampia tapauksia ei enää tulisi, kun naisetkin nähtäisiin ihmisinä, eikä mätkättävinä ja tunteellisina kieroilijoina ja teeskentelijöinä. Ja lopettamalla tuo täälläkin hyvin selväksi tullut vöyhötys siitä, että vain maahanmuuttajat ovat ongelma - johan nämä kommentit osoittavat, että näin ei ole asian laita. Niin pitkään, kuin kantasuomalaiset miehet ei myönnä että heidän asenteissaan naisia kohtaan on vikaa, ei parannusta ikinä koskaan voi tapahtua.
Palstaa lukiessa enemmän tulee mieleen naisten asenteet miehiä kohtaan ovat pahasti pielessä, jos luet avaussivuston otsikot pelkästään. Helppo vaatia muita asiallisuutta ja seuraavassa lauseessa solvata tai yleistää muut raiskaajiksi tai murhaajiksi.
Miten sitten voidaan puhua miesten naisia kohtaan tekemistä rikoksista puhumatta miesten asenteista naisia kohtaan (mikä sitten tulkitaan miesten haukkumiseksi ja syyttämiseksi murhaajiksi)? Koska niistä asenteista lähtee kaikki väkivalta, olipa ne asenteet sitten missä maassa vain opittuja. Kuka täällä on sanonut, että kaikki miehet r*iskaa ja murhaa? Sanon vaan, että meidänkin yhteiskunnan asenteet naisia kohtaan on aivan p*rseestä (kuten sanottua: lue vaan tätäkin ketjua se nähdäksesi), ja somen britti- ja amerikkalaiset naisvihainfluensserit, joita varmaan monet kantasuomalaiset futisjätkätkin näkee enemmän tai vähemmän, ei yhtään paranna tilannetta.
Ei ihme, että naistenväkivalta on näin yleistä kun lukee tätä puolustelijaa. Lietsomalla täällä vihaa miehiä, lapsia ja vauvoja kohtaan et ainakaan pienennä naisten väkivaltaa.
Anteeks mutta osaisitko siteerata vähän tarkemmin, missä tuossa kommentissa on lietsottu vihaa miehiä, lapsia ja vauvoja kohtaan? Ihan vaan mielenkiinnosta ja hyvin huvittuneena kyselen...
Ja siis kyllä naisetkin osaltaan normalisoi naisvihamielisiä asenteita (monesti, oman kokemukseni perusteella, päästäkseen osaksi esim. miesvaltaisen opiskelu- tai työpaikan porukkaa (itse oon kuulunut tähän jengiin valitettavasti joskus) tai saadakseen miehiltä kunnioitusta, kun ei sitä helkutti sentään muuten naisena tunnu saavan), ja sen pitää loppua myös, jotta johonkin päästään. Mutta ilman miestenKIN aktiivista osallisuutta ei asia ratkea, koska monet miehet ei yksinkertaisesti kuuntele tai usko naisia tai välitä tippaakaan siitä, mitä heille tapahtuu (paitsi sitten kun rikoksentekijä on ulkomaalainen, silloin mukamas välitetään, vaikkei oikeasti välitetä pskan vertaa). Miesten sanaa miehet kuuntelee, jos jotakuta.
Ja siis eikö suomalaiset miehet tosiaan osaa PUHUA, kun kaikkeen tämän ketjun perusteella pitäisi puuttua väkivallalla?? Kulkaas: ihan suun avaaminen tarvittaessa johtaa jo pitkälle. Monet vaan on paljon parempia availemaan suutaan vaan naisille/naisista v*ttuillakseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ollut naisia kohtaan väkivaltainen, enkä kyllä sen puoleen miehiäkään kohtaan. Silti minua ei kiinnosta vıttuakaan se väkivalta jota naiset tässä maassa kohtaavat. Siihen naiset nimittäin voi itse vaikuttaa kaikkein parhaiten. Äänestyskoppi on hyvä paikka, josta aloittaa.
Juuri näin. Ääni perussuomalaisille on ääni väkivallalle.
Jos näet jonkun miehen kohtelevan naista huonosti niin puutut siihen mahdollisuuksien mukaan. Näin minä siis ihan naisenakin teen.
Naiset kokee heidän perusoikeuteensa hysteerisen miesvihan ja näitä sekopäisiä karhujuttuja saamme lukea päivästä toiseen. Olisi hyvä aloittaa se oma patologinen miesvihan purkaminen vaikka menemällä terapiaan. Toiseksi, kun käyttää vääristeltyjä feministisiä tutkimuksia ikäänkuin todisteena, putoaa koko keskustelulta pohja. Valehtelmalla ja vääristelemällä kun ei saa kovin monta miestä puolelleen.
Uhriudu lisää.