Miten tavallinen mies voisi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Ihmettelen että miten ihan tavallinen suomalainen mies voi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Tätä todistellaan ja jauhetaan mutta jää hyvin epäselväksi, että mitä voit käytännössä tehdä jos et itse ole väkivaltainen, eikä tuttavapiirisi kuulu väkivaltaisia miehiä.
Jossain luki että avatkaa suunne somessa, mutta kun en käytä sosiaalista mediaa, eikä käytä muutkaan tutut aikuiset miesystäväni.
Joten mitä käytännössä nyt pitäisi tehdä? Ja vaikka huutaisin megafoniin torilla että ”älkää miehet olko naisille väkivaltaisia”, niin mitä ne miehet siitä välittäisi jotka ovat tähänkin asti tehneet mitä heitä huvittaa!
Vähän sama kun huutaisit megafoniin kadulla ”älkää naiset tappako vauvoja”. Jätisikö joku lapsensa surmaava nainen sen tekemättä koska kuuli tuon huudon?
Kommentit (123)
Ihan vaikka juuri puuttumalla siihen, miten tälläkin foorumilla naisista, heidän tekemisistään, ulkonäöstä ja ajatuksista taas ja koko ajan kirjoitetaan (katsotaan vaan, millaisia vastauksia tämäkin kommentti saa). Osoittamalla edes jotain kunnioitusta naisia kohtaan, lopettamalla se ainainen tytöttely ja naisten ja heidän tekemistensä ja sanomistensa vähättely. Kyseenalaistamalla esim se, miten nais- vs miespoliitikkoja kohdellaan mediassa ja porukkojen saunailloissa. Aloittamalla sieltä ruohonjuuritasolta, jotta niitä vakavampia tapauksia ei enää tulisi, kun naisetkin nähtäisiin ihmisinä, eikä mätkättävinä ja tunteellisina kieroilijoina ja teeskentelijöinä. Ja lopettamalla tuo täälläkin hyvin selväksi tullut vöyhötys siitä, että vain maahanmuuttajat ovat ongelma - johan nämä kommentit osoittavat, että näin ei ole asian laita. Niin pitkään, kuin kantasuomalaiset miehet ei myönnä että heidän asenteissaan naisia kohtaan on vikaa, ei parannusta ikinä koskaan voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Voi viddu, menkää wannabe nasset hommafoorumille jauhamaan rasismistanne, mutta täällä keskustellaan miesten väkivallasta, ja siinä suomalainen mies on Suomessa ykkönen!!
Ei pidä paikkaansa. Voit tarkistaa itse oikeuspoliittisen instituutin rikostilastoista että suomalainen mies on erittäin rauhallinen ja rikokseton verrattuna näihin tulijoihin verrattuna. Valehtelet koska sinulla on agenda.
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiiriini ei kuulu väkivaltaisia miehiä." Siis ei edes "lähipiiriini", vaan "tuttavapiiriini" - eli olet varma, että niistä hatusta heittämällä 100-500 miehestä, jotka jotenkin tunnet, kukaan ei ole väkivaltainen naisia kohtaan? Mietipä hetki tätä. Siinä on yksi tapa aloittaa.
En kyllä itse tunne ketään miestä, joka olisi väkivaltainen ylipäätään. Miehiä tai naisiä kohtaan. M50
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Tavallisen miehen ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
Tavallinen mies voi tehdä paljonkin. Esimerkiksi voi näyttää itse hyvää esimerkkiä nuorille miehille ja pojille. Voi myös selkeästi puheissaankin tuomita väkivallan. On rohkeutta, jos uskaltaa sanoa ääneen, että lyöminen on väärin. Mutta kyllä se esimerkki toimii silti paremmin kuin mitkään puheet.
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiiriini ei kuulu väkivaltaisia miehiä." Siis ei edes "lähipiiriini", vaan "tuttavapiiriini" - eli olet varma, että niistä hatusta heittämällä 100-500 miehestä, jotka jotenkin tunnet, kukaan ei ole väkivaltainen naisia kohtaan? Mietipä hetki tätä. Siinä on yksi tapa aloittaa.
Lähestulkoon jokaisella naisella on kuitenkin kokemus väkivallasta tai seksuaalisesta ahdistelusta. Keitähän nämä miehet mahtavat olla? Ei, eivät pelkästään mahmutteja.
Katu-ja kotopartio joka tarkkailee, turvaa ja opastaa väkivallan UHREJA, menemällä vaikka kriisin keskelle koteihin joissa on "tilanne päällä". Tämä edellyttää uhrin tai uhatun vierailupyyntöä kyläilyyn partiota kotiin kutsuttuna, luvalla ja puhelimitse todistettuna (nauhoite), soittona juridisesti vahvistettuna. Kk-partio toimisi päivystäen 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Tätä ovat naiset tilanneet ja nyt sitä on tarjolla. Enjoy!
En usko että aivan kaikki naiset kuitenkaan ovat äänestäneet.
Eivät toki olekaan äänestäneet. Mutta vihervasemmistoa äänestäneet naiset ovat omalta osaltaan syyllisiä tähän tilanteeseen. Oma poliittinen käyttäytyminen ja vastuu pitää tiedostaa. Paradoksaalisesti, nämä naiset ovat myös niitä, jotka nyt vaativat kantismiehiä ottamaan vastuuta asiasta. Eli miehet, jotka eivät ole äänestäneet näitä puolueita.
Make it make sense.
Entäpä jos te kantismiehetkin ottaisitte vastuuta POLIITIKKOJEN tekemistä päätöksistä, ettekä syyttäisi tavantallaajanaisia invaasiosta? Yhdelläkään suomalaisella naisella ei ollut mitään sanomista siihen, kun portit avattiin Juha Sipilän toimesta.
Tämä on jännä, miten alatte heti olettamaan sukupuolta, vaikka puheissa pyritte korostamaan sukupuolineutraaliutta. Olen siis nainen, mutta jostain syystä minua jatkuvasti luullaan mieheksi täällä. Ehkä siksi, että sanon asiat suoraan.
Sen sijaan hyvinkin monella suomalaisnaisella oli sanomista, kun sekä Sipilän että Orpon hallitukset ovat kiristäneet mmuuttolakeja. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Vihreiden kannattajakunnasta ja jäsenistä on 80% naisia?
Ja oliko vihervasemmisto päättvässä asemassa vuonna 2015? Onko se ikinä ollut?
Ja kun PS on kiristänyt mmuuttolakeja 2015 ja nyt tällä hallituskaudella, niin vihervasemmisto on itkenyt ja valittanut rasismista.
PS voi rauhassa kiristää, jos on kiristääkseen. Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Paitsi känniörveltämisiä ja alaikäisiin tyttöihin kajoamisia. Hekö ovat parempia kuin muuttajat???
Kysehän on asenteista, kuten kaikki hyvin tietää, mutta miehet ovat kuin eivät ymmärtäisi.
Eli tässäkin ketjussa esitetystä naisvihasta, mikä leviää isiltä pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiiriini ei kuulu väkivaltaisia miehiä." Siis ei edes "lähipiiriini", vaan "tuttavapiiriini" - eli olet varma, että niistä hatusta heittämällä 100-500 miehestä, jotka jotenkin tunnet, kukaan ei ole väkivaltainen naisia kohtaan? Mietipä hetki tätä. Siinä on yksi tapa aloittaa.
En kyllä itse tunne ketään miestä, joka olisi väkivaltainen ylipäätään. Miehiä tai naisiä kohtaan. M50
Mun eksä oli väkivaltainen. On niitä ihan suomalaisiakin, jonkin verran, jotka lyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Tavallisen miehen ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
Tavallinen mies voi tehdä paljonkin. Esimerkiksi voi näyttää itse hyvää esimerkkiä nuorille miehille ja pojille. Voi myös selkeästi puheissaankin tuomita väkivallan. On rohkeutta, jos uskaltaa sanoa ääneen, että lyöminen on väärin. Mutta kyllä se esimerkki toimii silti paremmin kuin mitkään puheet.
Missä ihmeessä tälläisiä nuoria miehiä ja poikia on? Ehkä imaamina heitä voisin löytää, mutta kun olen ihan tavallinen jalkapallovalmentaja. Ei ole tuollaista ongelmaa omassa joukkueessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Vihreiden kannattajakunnasta ja jäsenistä on 80% naisia?
Ja oliko vihervasemmisto päättvässä asemassa vuonna 2015? Onko se ikinä ollut?
Ja kun PS on kiristänyt mmuuttolakeja 2015 ja nyt tällä hallituskaudella, niin vihervasemmisto on itkenyt ja valittanut rasismista.
PS voi rauhassa kiristää, jos on kiristääkseen. Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Paitsi känniörveltämisiä ja alaikäisiin tyttöihin kajoamisia. Hekö ovat parempia kuin muuttajat???
Siis väitätkö oikeasti, että PS ei ole kiristänyt m-muuttolakeja? Etkö seuraa politiikkaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiiriini ei kuulu väkivaltaisia miehiä." Siis ei edes "lähipiiriini", vaan "tuttavapiiriini" - eli olet varma, että niistä hatusta heittämällä 100-500 miehestä, jotka jotenkin tunnet, kukaan ei ole väkivaltainen naisia kohtaan? Mietipä hetki tätä. Siinä on yksi tapa aloittaa.
En kyllä itse tunne ketään miestä, joka olisi väkivaltainen ylipäätään. Miehiä tai naisiä kohtaan. M50
Mun eksä oli väkivaltainen. On niitä ihan suomalaisiakin, jonkin verran, jotka lyö.
Kyllä ne suomalaiseksi ra*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiiriini ei kuulu väkivaltaisia miehiä." Siis ei edes "lähipiiriini", vaan "tuttavapiiriini" - eli olet varma, että niistä hatusta heittämällä 100-500 miehestä, jotka jotenkin tunnet, kukaan ei ole väkivaltainen naisia kohtaan? Mietipä hetki tätä. Siinä on yksi tapa aloittaa.
En kyllä itse tunne ketään miestä, joka olisi väkivaltainen ylipäätään. Miehiä tai naisiä kohtaan. M50
Et tiedä mitä neljän seinän takana tapahtuu. Lyön vetoa, että sinunkin kavereissasi on näitä vaimonsa tönijöitä, huorittelijoita, "nainen kuuluu keittiöön" -öhöh -miehiä, "akat jäkättää, nalkuttaa ja pihtaa" -miehiä?
Eikö? Olet satuhahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Vihreiden kannattajakunnasta ja jäsenistä on 80% naisia?
Ja oliko vihervasemmisto päättvässä asemassa vuonna 2015? Onko se ikinä ollut?
Ja kun PS on kiristänyt mmuuttolakeja 2015 ja nyt tällä hallituskaudella, niin vihervasemmisto on itkenyt ja valittanut rasismista.
PS voi rauhassa kiristää, jos on kiristääkseen. Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Paitsi känniörveltämisiä ja alaikäisiin tyttöihin kajoamisia. Hekö ovat parempia kuin muuttajat???
Nyt on pakko puuttua ja huudella väliin. Tälläkin palstalla usein törmää että persujen (= Rydmanin) väitetään sekaantuneen alaikäisiin, mutta ei häntä ole sellaisesta tuomittu. Älkää hyvät ihmiset tuomitko, se on vähintäänkin kiusaamista, joka on myös yksi väkivallan muoto, ja voi mennä jopa kunnianloukkauksen puolelle. Meillä on oikeuslaitos sitä varten, että se jakaa tuomiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiiriini ei kuulu väkivaltaisia miehiä." Siis ei edes "lähipiiriini", vaan "tuttavapiiriini" - eli olet varma, että niistä hatusta heittämällä 100-500 miehestä, jotka jotenkin tunnet, kukaan ei ole väkivaltainen naisia kohtaan? Mietipä hetki tätä. Siinä on yksi tapa aloittaa.
En kyllä itse tunne ketään miestä, joka olisi väkivaltainen ylipäätään. Miehiä tai naisiä kohtaan. M50
Et tiedä mitä neljän seinän takana tapahtuu. Lyön vetoa, että sinunkin kavereissasi on näitä vaimonsa tönijöitä, huorittelijoita, "nainen kuuluu keittiöön" -öhöh -miehiä, "akat jäkättää, nalkuttaa ja pihtaa" -miehiä?
Eikö? Olet satuhahmo.
Ei ole. Et tunne muiden tuttavapiirejä. Jos sinulla on tuollaisia kokemuksia, niin etsi uusi tuttavapiiri itsellesi.
Voidaan myös sopia että katse ei ole väkivaltaa, kuten se nyt näiden tilastojen mukaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Tavallisen miehen ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
Tavallinen mies voi tehdä paljonkin. Esimerkiksi voi näyttää itse hyvää esimerkkiä nuorille miehille ja pojille. Voi myös selkeästi puheissaankin tuomita väkivallan. On rohkeutta, jos uskaltaa sanoa ääneen, että lyöminen on väärin. Mutta kyllä se esimerkki toimii silti paremmin kuin mitkään puheet.
Missä ihmeessä tälläisiä nuoria miehiä ja poikia on? Ehkä imaamina heitä voisin löytää, mutta kun olen ihan tavallinen jalkapallovalmentaja. Ei ole tuollaista ongelmaa omassa joukkueessa.
Jostain syystä niitä pelaajiakin aina välillä syytetään, jopa joukkor*aiskaukista. Älähän ummista silmiäsi, valmentaja.
Tämä on alistamisen ja aivopesun muoto nämä kollektiiviset häpeärangaistukset. Jos joku on sinua vastaan rikkonut niin yhteyttä poliisille tai haasta se oikeuteen. Mitään muuta laillista kanavaa ei ole.
Ja kun PS on kiristänyt mmuuttolakeja 2015 ja nyt tällä hallituskaudella, niin vihervasemmisto on itkenyt ja valittanut rasismista.