Miten tavallinen mies voisi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Ihmettelen että miten ihan tavallinen suomalainen mies voi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Tätä todistellaan ja jauhetaan mutta jää hyvin epäselväksi, että mitä voit käytännössä tehdä jos et itse ole väkivaltainen, eikä tuttavapiirisi kuulu väkivaltaisia miehiä.
Jossain luki että avatkaa suunne somessa, mutta kun en käytä sosiaalista mediaa, eikä käytä muutkaan tutut aikuiset miesystäväni.
Joten mitä käytännössä nyt pitäisi tehdä? Ja vaikka huutaisin megafoniin torilla että ”älkää miehet olko naisille väkivaltaisia”, niin mitä ne miehet siitä välittäisi jotka ovat tähänkin asti tehneet mitä heitä huvittaa!
Vähän sama kun huutaisit megafoniin kadulla ”älkää naiset tappako vauvoja”. Jätisikö joku lapsensa surmaava nainen sen tekemättä koska kuuli tuon huudon?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole miesten väkivaltaisuudesta vaan naisten turvallisuudesta.
Hoidetaan asia samalla tavalla kuin ongelman kotimaassa eli kielletään naisilta liikkuminen ulkona ilman miesseuralaista.
Harvinaisen hyvin tiivistetty. Olohuoneessa on lauma virtahepoja, mutta ehei kun se muurahainen nurkassa vain nähdään. Aivan pelle nykyaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Etkö seuraa ollenkaan politiikkaa, missä naiset vaaleanpunaisissa jakuissa huutaa räkä roiskuen solvauksia miehelle millainen rasisti tämä on kun haluaa hillitä väen tuloa maahan.
Ja sinäkin kuvittelet, että vihervasemmisto teki päätöksen vuonna 2015. Tarkista faktasi.
Vierailija kirjoitti:
En ole elämäni aikana koskaan tavannut paria jossa mies on väkivaltainen ja nainen ei olisi tarkoituksella valinnut juuri tuon väkivaltaisen miehen, tavallinen fiksu mukava mies ei vaan saa kostumaan ja ei siksi kiinnosta tippaakaan, ja suuri osa naisista sen kyllä tunnustaa itsekin 'Pahoissa pojissa on se jokin'.
Toki tulijat on reilusti yliedustettuja kaikissa rikostilastoissa, raiskauksiin esimerkiksi tulia syyllistyy noin 24 kertaa useammin kuin kantasuomalainen. Mutta mistä se että naiset suhtautuvat raiskaajien maahan tuontiin huomattavasti miehiä suopeammin?
Itse en taas ole koskaan tavannut naista, jossa terve ja traumaton nainen tietoisesti hakeutuisi väkivallan uhriksi. Aivan absurdi ajatuskin. Sinun kannattaa tutustua lähisuhdeväkivallan dynamiikkaan, niin mielesi ei välttämättä enää tuota noin typeriä ajatuksia. En ole myöskään koskaan tavannut naista joka suhtautuisi suopeasti yhtään mistään taustoista tulevan miehen väkivaltaan. Tuo narratiivi on vain tapa yrittää käännyttää keskustelua siitä, että miehet ovat kansalaisuudestaan huolimatta useimmiten väkivallan tekijöitä ja laittaa tästäkin syy naisten harteille.
Vastauksena varsinaiseen aloitukseen. Minulla on toiminut ihan hyvin se, että olen normaali ihminen. En ole koskaan ketään kohtaan väkivaltainen, enkä hyväksy lähipiiriini väkivaltaisia ihmisiä, enkä jätä puuttumatta naisvihamielisiin tai seksistisiin kommentteihin. Mikäli todistan väkivaltaa tai uhkaavaa käytöstä, puutun siihen parhaan kykyni mukaan. Tämähän ei tarkoita mitään ramboilua, koska yleensä ihan se, että väkivaltaisesti käyttäytyvä ihminen huomaa, että joku muukin kuin uhri/potentiaalinen uhri on huomannut hänet.
Ja kyllä, olen elänyt hyvin väkivaltaisen elämän, jossa olen useasti ollut joko itse väkivallan uhri tai sitten tilanteissa joissa on ollut toisia kohtaan tapahtunutta väkivaltaa tai sen uhkaa. Kun on itse nähnyt ja kokenut kuinka monin tavoin haavoittavaa väkivalta on, ei tulisi koskaan mieleen tehdä väkivallasta edes sanallista lyömäasetta, syyllistää uhria tai käyttää naisten pelkoa oman vihan työkaluna. Lainaamani viestin kirjoittaja on hyvin etuoikeutetussa asemassa pystyessään olemaan noin ymmärtämätön väkivaltaa kohtaan.
Älä puhu naisista tai naisille alentavasti. Älä vitsaile väkivallalla tai rais kauksilla. Puutu siihen, kun muut miehet tekevät näin, silloinkin kun naisia ei ole paikalla. Älä naura naisten halventamiselle. Usko naisia. Älä kysele, mitä sulla oli päällä tai miksi olit siellä. Kohtele tyttäriäsi niin, ettei heille tulisi mieleenkään uskoa, että he ansaitsevat huonoa kohtelua miehiltä. Suhtaudu positiivisesti feminiinisiin asioihin ja puoliin esimerkiksi itsessäsikin erityisesti tyttöjesi nähden. Äänestä naisia tai ihmisiä, jotka välittävät näistä asioista. Allekirjoita adresseja, osallistu keräyksiin. Vaadi rahoitusta turvakodeille ja ankaria rangaistuksia hakkaajille, vainoajille ja rais kaajille.
Nämä tuli näin aluksi mieleen. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole elämäni aikana koskaan tavannut paria jossa mies on väkivaltainen ja nainen ei olisi tarkoituksella valinnut juuri tuon väkivaltaisen miehen, tavallinen fiksu mukava mies ei vaan saa kostumaan ja ei siksi kiinnosta tippaakaan, ja suuri osa naisista sen kyllä tunnustaa itsekin 'Pahoissa pojissa on se jokin'.
Toki tulijat on reilusti yliedustettuja kaikissa rikostilastoissa, raiskauksiin esimerkiksi tulia syyllistyy noin 24 kertaa useammin kuin kantasuomalainen. Mutta mistä se että naiset suhtautuvat raiskaajien maahan tuontiin huomattavasti miehiä suopeammin?
Taas lisää naisten syyllistämistä. EI, me emme ole äänestäneet maahantulijoita tänne sen enempää kuin miehetkään. Ei, me emme valitse "pahoja" poikia. Suurin osa näistä "pahoista" osoittautuu pahoiksi vasta, kun nainen on saatu valehtelemalla nalkkiin. Ja ei, meitä naisia ei oikeastaan kiinnosta raiskaajan ihonväri. Ainoastaan se, että raiskaukset, väkivallanteot ja mur h at loppuvat. Siihen teistä miehistä olisi suunnaton apu, mutta tuntuu välillä siltä, ettette edes halua auttaa.
Bro before ho.
Ei pidä paikkaansa. On ihan tutkittu fakta että naiset äänestävät vihreitä ja vasemmistoliittoa ja miehet kokoomusta ja perussuomalaisia. Naiset ovat äänestäneet puolueita joiden agendalla on tuoda väkivaltaisia kehitysmaalaisia Suomeen. Tämä ei miksikään muutu vaikka palstalla muuta väitetään.
Politiikasta ei sen enempää kuin kommentti, että kuvittelet vihervasemmiston vallan suuremmaksi kuin se todellisuudessa on. Tarkistapa faktasi.
Lapsellista kommentointia sinulta. Kanna vastuusi ja hyväksy tosiasiat, muuten ei muutosta tule koskaan tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Vihreiden kannattajakunnasta ja jäsenistä on 80% naisia?
Ja oliko vihervasemmisto päättvässä asemassa vuonna 2015? Onko se ikinä ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole elämäni aikana koskaan tavannut paria jossa mies on väkivaltainen ja nainen ei olisi tarkoituksella valinnut juuri tuon väkivaltaisen miehen, tavallinen fiksu mukava mies ei vaan saa kostumaan ja ei siksi kiinnosta tippaakaan, ja suuri osa naisista sen kyllä tunnustaa itsekin 'Pahoissa pojissa on se jokin'.
Toki tulijat on reilusti yliedustettuja kaikissa rikostilastoissa, raiskauksiin esimerkiksi tulia syyllistyy noin 24 kertaa useammin kuin kantasuomalainen. Mutta mistä se että naiset suhtautuvat raiskaajien maahan tuontiin huomattavasti miehiä suopeammin?
Taas lisää naisten syyllistämistä. EI, me emme ole äänestäneet maahantulijoita tänne sen enempää kuin miehetkään. Ei, me emme valitse "pahoja" poikia. Suurin osa näistä "pahoista" osoittautuu pahoiksi vasta, kun nainen on saatu valehtelemalla nalkkiin. Ja ei, meitä naisia ei oikeastaan kiinnosta raiskaajan ihonväri. Ainoastaan se, että raiskaukset, väkivallanteot ja mur h at loppuvat. Siihen teistä miehistä olisi suunnaton apu, mutta tuntuu välillä siltä, ettette edes halua auttaa.
Bro before ho.
No tuollahan on naisia jotka huutaa jatkuvasti julkisuudessa miten tänne pitäisi ottaa kaikki sakki sisään mistään välittämättä koska kaikki pitää pelastaa ja elättää ja miehet yrittää puhua niille tolkkua.
Niin, kun muuta ei ole niin heittäydytään sitten vaikka tyhmäksi joka ei ole nähnyt eikä kuullut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Tätä ovat naiset tilanneet ja nyt sitä on tarjolla. Enjoy!
En usko että aivan kaikki naiset kuitenkaan ovat äänestäneet.
Eivät toki olekaan äänestäneet. Mutta vihervasemmistoa äänestäneet naiset ovat omalta osaltaan syyllisiä tähän tilanteeseen. Oma poliittinen käyttäytyminen ja vastuu pitää tiedostaa. Paradoksaalisesti, nämä naiset ovat myös niitä, jotka nyt vaativat kantismiehiä ottamaan vastuuta asiasta. Eli miehet, jotka eivät ole äänestäneet näitä puolueita.
Make it make sense.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Ihan joka vaaleissa äänestävät näin.
"Ja sinäkin kuvittelet, että vihervasemmisto teki päätöksen vuonna 2015. Tarkista faktasi."
Ja näin liikkuu maalitolpat kun narsisti ei kykene myöntämään että naiset äänestävät itse puolueita jotka toimivat naisten turvallisuutta heikentävästi. Kukaan ei ole maininnutkaan mitään 2015 ennen sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole elämäni aikana koskaan tavannut paria jossa mies on väkivaltainen ja nainen ei olisi tarkoituksella valinnut juuri tuon väkivaltaisen miehen, tavallinen fiksu mukava mies ei vaan saa kostumaan ja ei siksi kiinnosta tippaakaan, ja suuri osa naisista sen kyllä tunnustaa itsekin 'Pahoissa pojissa on se jokin'.
Toki tulijat on reilusti yliedustettuja kaikissa rikostilastoissa, raiskauksiin esimerkiksi tulia syyllistyy noin 24 kertaa useammin kuin kantasuomalainen. Mutta mistä se että naiset suhtautuvat raiskaajien maahan tuontiin huomattavasti miehiä suopeammin?
Taas lisää naisten syyllistämistä. EI, me emme ole äänestäneet maahantulijoita tänne sen enempää kuin miehetkään. Ei, me emme valitse "pahoja" poikia. Suurin osa näistä "pahoista" osoittautuu pahoiksi vasta, kun nainen on saatu valehtelemalla nalkkiin. Ja ei, meitä naisia ei oikeastaan kiinnosta raiskaajan ihonväri. Ainoastaan se, että raiskaukset, väkivallanteot ja mur h at loppuvat. Siihen teistä miehistä olisi suunnaton apu, mutta tuntuu välillä siltä, ettette edes halua auttaa.
Bro before ho.
Ei pidä paikkaansa. On ihan tutkittu fakta että naiset äänestävät vihreitä ja vasemmistoliittoa ja miehet kokoomusta ja perussuomalaisia. Naiset ovat äänestäneet puolueita joiden agendalla on tuoda väkivaltaisia kehitysmaalaisia Suomeen. Tämä ei miksikään muutu vaikka palstalla muuta väitetään.
Politiikasta ei sen enempää kuin kommentti, että kuvittelet vihervasemmiston vallan suuremmaksi kuin se todellisuudessa on. Tarkistapa faktasi.
Lapsellista kommentointia sinulta. Kanna vastuusi ja hyväksy tosiasiat, muuten ei muutosta tule koskaan tapahtumaan.
Syyllistyit taas naisen vähättelyyn tarkistamatta faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voivat auttaa hädänalaisia naisia uskomalla heidän puheitaan ilman vähättelyä ja syyttämistä. Hiljaakin on ihan hyvä olla. Ja jos on lahjoittaa vaikka ylimääräinen sohva, seinäkello, lastenvaatteita tai 10€ rahaa, ne voi antaa Suomen Ensi- ja Turvakotien liitolle.
Eikö ole vähän epäreilua, että tavismiehen pitäisi auttaa naista, jolta ensin sai pakit, kun tämä mielummin otti jännämiehen, ja sitten vielä pitäisi sympatiaa tuntea, kun tämä on saanut pataansa?🙁🙁
Mitä helv... Sori, en tiennyt että noin sairaita miehiä on edes olemassa. Ihan next level misogyyni. Pelottavaa tietää, että tuollaisia liikkuu vapaana joukossamme.
"Syyllistyit taas naisen vähättelyyn tarkistamatta faktoja."
En, vaan idiootin vähättelyyn. Siinä on selvä ero.
Voi viddu, menkää wannabe nasset hommafoorumille jauhamaan rasismistanne, mutta täällä keskustellaan miesten väkivallasta, ja siinä suomalainen mies on Suomessa ykkönen!!
"Tuttavapiiriini ei kuulu väkivaltaisia miehiä." Siis ei edes "lähipiiriini", vaan "tuttavapiiriini" - eli olet varma, että niistä hatusta heittämällä 100-500 miehestä, jotka jotenkin tunnet, kukaan ei ole väkivaltainen naisia kohtaan? Mietipä hetki tätä. Siinä on yksi tapa aloittaa.
Pistäkääpä systerit nyt vaan tolkkua toistenne päähän miten tänne ei kannata ottaa sitä naisia kohtaan töykeästi käyttäytyvää väkeä ainakaan enempää sisään. Luulisi että niiden mamumyönteisten naispoliitikkojen laatikot olisi täynnä teiltä postia että hei nainen, mitä hemmettiä sä teet? Vai miestenkö sekin pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Voi viddu, menkää wannabe nasset hommafoorumille jauhamaan rasismistanne, mutta täällä keskustellaan miesten väkivallasta, ja siinä suomalainen mies on Suomessa ykkönen!!
Luonnollisesti koska Mahmudeja on toistaiseksi vielä hieman vähemmän kuin kantasuomalaisia miehiä. Mutta älä huoli, se tulee kyllä muuttumaan jossain vaiheessa niin putoaa sinunkin suomalaisvihaltasi pohja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voivat auttaa hädänalaisia naisia uskomalla heidän puheitaan ilman vähättelyä ja syyttämistä. Hiljaakin on ihan hyvä olla. Ja jos on lahjoittaa vaikka ylimääräinen sohva, seinäkello, lastenvaatteita tai 10€ rahaa, ne voi antaa Suomen Ensi- ja Turvakotien liitolle.
Eikö ole vähän epäreilua, että tavismiehen pitäisi auttaa naista, jolta ensin sai pakit, kun tämä mielummin otti jännämiehen, ja sitten vielä pitäisi sympatiaa tuntea, kun tämä on saanut pataansa?🙁🙁
Mitä helv... Sori, en tiennyt että noin sairaita miehiä on edes olemassa. Ihan next level misogyyni. Pelottavaa tietää, että tuollaisia liikkuu vapaana joukossamme.
Todistit juuri pointtini siitä millaista kohtelua tavismies naisilta saa kaikissa muissa tilanteissa🙁🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Tätä ovat naiset tilanneet ja nyt sitä on tarjolla. Enjoy!
En usko että aivan kaikki naiset kuitenkaan ovat äänestäneet.
Eivät toki olekaan äänestäneet. Mutta vihervasemmistoa äänestäneet naiset ovat omalta osaltaan syyllisiä tähän tilanteeseen. Oma poliittinen käyttäytyminen ja vastuu pitää tiedostaa. Paradoksaalisesti, nämä naiset ovat myös niitä, jotka nyt vaativat kantismiehiä ottamaan vastuuta asiasta. Eli miehet, jotka eivät ole äänestäneet näitä puolueita.
Make it make sense.
Entäpä jos te kantismiehetkin ottaisitte vastuuta POLIITIKKOJEN tekemistä päätöksistä, ettekä syyttäisi tavantallaajanaisia invaasiosta? Yhdelläkään suomalaisella naisella ei ollut mitään sanomista siihen, kun portit avattiin Juha Sipilän toimesta.
Vihreiden kannattajakunnasta ja jäsenistä on 80% naisia?