Miten tavallinen mies voisi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Ihmettelen että miten ihan tavallinen suomalainen mies voi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Tätä todistellaan ja jauhetaan mutta jää hyvin epäselväksi, että mitä voit käytännössä tehdä jos et itse ole väkivaltainen, eikä tuttavapiirisi kuulu väkivaltaisia miehiä.
Jossain luki että avatkaa suunne somessa, mutta kun en käytä sosiaalista mediaa, eikä käytä muutkaan tutut aikuiset miesystäväni.
Joten mitä käytännössä nyt pitäisi tehdä? Ja vaikka huutaisin megafoniin torilla että ”älkää miehet olko naisille väkivaltaisia”, niin mitä ne miehet siitä välittäisi jotka ovat tähänkin asti tehneet mitä heitä huvittaa!
Vähän sama kun huutaisit megafoniin kadulla ”älkää naiset tappako vauvoja”. Jätisikö joku lapsensa surmaava nainen sen tekemättä koska kuuli tuon huudon?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Tätä ovat naiset tilanneet ja nyt sitä on tarjolla. Enjoy!
En usko että aivan kaikki naiset kuitenkaan ovat äänestäneet.
Eivät toki olekaan äänestäneet. Mutta vihervasemmistoa äänestäneet naiset ovat omalta osaltaan syyllisiä tähän tilanteeseen. Oma poliittinen käyttäytyminen ja vastuu pitää tiedostaa. Paradoksaalisesti, nämä naiset ovat myös niitä, jotka nyt vaativat kantismiehiä ottamaan vastuuta asiasta. Eli miehet, jotka eivät ole äänestäneet näitä puolueita.
Make it make sense.
Entäpä jos te kantismiehetkin ottaisitte vastuuta POLIITIKKOJEN tekemistä päätöksistä, ettekä syyttäisi tavantallaajanaisia invaasiosta? Yhdelläkään suomalaisella naisella ei ollut mitään sanomista siihen, kun portit avattiin Juha Sipilän toimesta.
Tämä on jännä, miten alatte heti olettamaan sukupuolta, vaikka puheissa pyritte korostamaan sukupuolineutraaliutta. Olen siis nainen, mutta jostain syystä minua jatkuvasti luullaan mieheksi täällä. Ehkä siksi, että sanon asiat suoraan.
Sen sijaan hyvinkin monella suomalaisnaisella oli sanomista, kun sekä Sipilän että Orpon hallitukset ovat kiristäneet mmuuttolakeja. Miksi?
Koska olen itse puoliksi suomalainen, puoliksi ulkomaalainen, sanoisin että ulkomaalaislakia pitäisi toteuttaa niin, että ensimmäinen 10 vuotta ilman rikosta johtaa oleskelulupaan. Kaikki muut välittömästi maasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Olen puuttunut väkivaltaan, seurauksena kuulusteluissa pyöriminen ja lopulta iso lasku. On helppo sanoa, että puutu, vaikka fyysisesti. Ollaan kuitenkin luotu yhteiskunta, jossa puuttujaa rankaistaan ja se joka tekee hyvän työn hänestä leivotaan oikeudessa rikollinen.
Ja mitään kiitosta et tule saamaan. On helppo heilutella huulia ja höpistä mukavia puheita. Tehkää yhteiskunta jossa sinua ei rangaista puuttumisesta, katsellaan sitten uudestaan viitsimmekö puuttua.
Missään nimessä ei pidä puuttua, vaan soittaa poliisi paikalle. Poliisikin ohjeistaa, että väkivaltatilanteeseen ei pidä mennä väliin, vaan soittaa poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka juuri puuttumalla siihen, miten tälläkin foorumilla naisista, heidän tekemisistään, ulkonäöstä ja ajatuksista taas ja koko ajan kirjoitetaan (katsotaan vaan, millaisia vastauksia tämäkin kommentti saa). Osoittamalla edes jotain kunnioitusta naisia kohtaan, lopettamalla se ainainen tytöttely ja naisten ja heidän tekemistensä ja sanomistensa vähättely. Kyseenalaistamalla esim se, miten nais- vs miespoliitikkoja kohdellaan mediassa ja porukkojen saunailloissa. Aloittamalla sieltä ruohonjuuritasolta, jotta niitä vakavampia tapauksia ei enää tulisi, kun naisetkin nähtäisiin ihmisinä, eikä mätkättävinä ja tunteellisina kieroilijoina ja teeskentelijöinä. Ja lopettamalla tuo täälläkin hyvin selväksi tullut vöyhötys siitä, että vain maahanmuuttajat ovat ongelma - johan nämä kommentit osoittavat, että näin ei ole asian laita. Niin pitkään, kuin kantasuomalaiset miehet ei myönnä että heidän asenteissaan naisia kohtaan on vikaa, ei parannusta ikinä koskaan voi tapahtua.
Palstaa lukiessa enemmän tulee mieleen naisten asenteet miehiä kohtaan ovat pahasti pielessä, jos luet avaussivuston otsikot pelkästään. Helppo vaatia muita asiallisuutta ja seuraavassa lauseessa solvata tai yleistää muut raiskaajiksi tai murhaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on vain muodikas miesviha. Sama kun puhuisi kaikille Suomen naisille ja sanoisi että nyt teidän on aika lopettaa lasten surmaaminen. Olisi siinä perus Liisa ihmeissään, että hänenkö pitää lopettaa lasten murhaaminen.
Juuri tämänkaltainen paskanjauhanta on saatava kitkettyä maailmasta. Älä uhriudu, vaan tee jotain hyvää sen sijaan.
Älä itse uhriudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on vain muodikas miesviha. Sama kun puhuisi kaikille Suomen naisille ja sanoisi että nyt teidän on aika lopettaa lasten surmaaminen. Olisi siinä perus Liisa ihmeissään, että hänenkö pitää lopettaa lasten murhaaminen.
Juuri tämänkaltainen paskanjauhanta on saatava kitkettyä maailmasta. Älä uhriudu, vaan tee jotain hyvää sen sijaan.
Kuka sinä olet toisten puheita kitkemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka juuri puuttumalla siihen, miten tälläkin foorumilla naisista, heidän tekemisistään, ulkonäöstä ja ajatuksista taas ja koko ajan kirjoitetaan (katsotaan vaan, millaisia vastauksia tämäkin kommentti saa). Osoittamalla edes jotain kunnioitusta naisia kohtaan, lopettamalla se ainainen tytöttely ja naisten ja heidän tekemistensä ja sanomistensa vähättely. Kyseenalaistamalla esim se, miten nais- vs miespoliitikkoja kohdellaan mediassa ja porukkojen saunailloissa. Aloittamalla sieltä ruohonjuuritasolta, jotta niitä vakavampia tapauksia ei enää tulisi, kun naisetkin nähtäisiin ihmisinä, eikä mätkättävinä ja tunteellisina kieroilijoina ja teeskentelijöinä. Ja lopettamalla tuo täälläkin hyvin selväksi tullut vöyhötys siitä, että vain maahanmuuttajat ovat ongelma - johan nämä kommentit osoittavat, että näin ei ole asian laita. Niin pitkään, kuin kantasuomalaiset miehet ei myönnä että heidän asenteissaan naisia kohtaan on vikaa, ei parannusta ikinä koskaan voi tapahtua.
Palstaa lukiessa enemmän tulee mieleen naisten asenteet miehiä kohtaan ovat pahasti pielessä, jos luet avaussivuston otsikot pelkästään. Helppo vaatia muita asiallisuutta ja seuraavassa lauseessa solvata tai yleistää muut raiskaajiksi tai murhaajiksi.
Miten sitten voidaan puhua miesten naisia kohtaan tekemistä rikoksista puhumatta miesten asenteista naisia kohtaan (mikä sitten tulkitaan miesten haukkumiseksi ja syyttämiseksi murhaajiksi)? Koska niistä asenteista lähtee kaikki väkivalta, olipa ne asenteet sitten missä maassa vain opittuja. Kuka täällä on sanonut, että kaikki miehet r*iskaa ja murhaa? Sanon vaan, että meidänkin yhteiskunnan asenteet naisia kohtaan on aivan p*rseestä (kuten sanottua: lue vaan tätäkin ketjua se nähdäksesi), ja somen britti- ja amerikkalaiset naisvihainfluensserit, joita varmaan monet kantasuomalaiset futisjätkätkin näkee enemmän tai vähemmän, ei yhtään paranna tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen puuttunut väkivaltaan, seurauksena kuulusteluissa pyöriminen ja lopulta iso lasku. On helppo sanoa, että puutu, vaikka fyysisesti. Ollaan kuitenkin luotu yhteiskunta, jossa puuttujaa rankaistaan ja se joka tekee hyvän työn hänestä leivotaan oikeudessa rikollinen.
Ja mitään kiitosta et tule saamaan. On helppo heilutella huulia ja höpistä mukavia puheita. Tehkää yhteiskunta jossa sinua ei rangaista puuttumisesta, katsellaan sitten uudestaan viitsimmekö puuttua.
Missään nimessä ei pidä puuttua, vaan soittaa poliisi paikalle. Poliisikin ohjeistaa, että väkivaltatilanteeseen ei pidä mennä väliin, vaan soittaa poliisi.
Ja nainen ei itse kykene soittamaan poliisia, olisi varmaan hyvä kannustaa myös naisia tekemään näitä konkreettisia tekoja. Ei pelkästään miehiä. Yrittäkää nyt naiset ymmärtää Suomen kaltaisessa maassa, jossa ei ole lait tehty niin, että itseä ja muita saa puolustaa vaikka fyysisesti, on se miehille helvetin kallis paukku kun vedät jonkun äijän levyksi.
Miesten täytyy muistaa, että rasismi on aina vakavampi rikos, kuin raizkaus. Missään tapauksessa ei pidä mennä väliin, jos näkee ulkomaalaisen raizkaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Tavallisen miehen ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
Tavallinen mies voi tehdä paljonkin. Esimerkiksi voi näyttää itse hyvää esimerkkiä nuorille miehille ja pojille. Voi myös selkeästi puheissaankin tuomita väkivallan. On rohkeutta, jos uskaltaa sanoa ääneen, että lyöminen on väärin. Mutta kyllä se esimerkki toimii silti paremmin kuin mitkään puheet.
Mieheni on 58-vuotias. Hänen työpaikalleen on tietenkin alettu palkata nuorta väkeä eläköityneiden tilalle. Hän on melko järkyttynyt näiden inceleiden naisvihajutuista ja on alkanut opastaa, miten naisia kodataan kuin ihmisiä. Outoa, että lähes kolmekymppiset miehet ovat niin kujalla, etteivät osaa kutsua naisia kuin hååriksi ja ämmiksi. Mikä meni pieleen?
Niiden, ketkä ovat väkivaltaisia, ihannoivat väkivaltaa, tai antavat hiljaisen hyväksyntänsä väkivallan kulttuurille, täytyy tehdä jotain.
Ei kunnon ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka juuri puuttumalla siihen, miten tälläkin foorumilla naisista, heidän tekemisistään, ulkonäöstä ja ajatuksista taas ja koko ajan kirjoitetaan (katsotaan vaan, millaisia vastauksia tämäkin kommentti saa). Osoittamalla edes jotain kunnioitusta naisia kohtaan, lopettamalla se ainainen tytöttely ja naisten ja heidän tekemistensä ja sanomistensa vähättely. Kyseenalaistamalla esim se, miten nais- vs miespoliitikkoja kohdellaan mediassa ja porukkojen saunailloissa. Aloittamalla sieltä ruohonjuuritasolta, jotta niitä vakavampia tapauksia ei enää tulisi, kun naisetkin nähtäisiin ihmisinä, eikä mätkättävinä ja tunteellisina kieroilijoina ja teeskentelijöinä. Ja lopettamalla tuo täälläkin hyvin selväksi tullut vöyhötys siitä, että vain maahanmuuttajat ovat ongelma - johan nämä kommentit osoittavat, että näin ei ole asian laita. Niin pitkään, kuin kantasuomalaiset miehet ei myönnä että heidän asenteissaan naisia kohtaan on vikaa, ei parannusta ikinä koskaan voi tapahtua.
Palstaa lukiessa enemmän tulee mieleen naisten asenteet miehiä kohtaan ovat pahasti pielessä, jos luet avaussivuston otsikot pelkästään. Helppo vaatia muita asiallisuutta ja seuraavassa lauseessa solvata tai yleistää muut raiskaajiksi tai murhaajiksi.
Miten sitten voidaan puhua miesten naisia kohtaan tekemistä rikoksista puhumatta miesten asenteista naisia kohtaan (mikä sitten tulkitaan miesten haukkumiseksi ja syyttämiseksi murhaajiksi)? Koska niistä asenteista lähtee kaikki väkivalta, olipa ne asenteet sitten missä maassa vain opittuja. Kuka täällä on sanonut, että kaikki miehet r*iskaa ja murhaa? Sanon vaan, että meidänkin yhteiskunnan asenteet naisia kohtaan on aivan p*rseestä (kuten sanottua: lue vaan tätäkin ketjua se nähdäksesi), ja somen britti- ja amerikkalaiset naisvihainfluensserit, joita varmaan monet kantasuomalaiset futisjätkätkin näkee enemmän tai vähemmän, ei yhtään paranna tilannetta.
Ei ihme, että naistenväkivalta on näin yleistä kun lukee tätä puolustelijaa. Lietsomalla täällä vihaa miehiä, lapsia ja vauvoja kohtaan et ainakaan pienennä naisten väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Vihreiden kannattajakunnasta ja jäsenistä on 80% naisia?
Ja oliko vihervasemmisto päättvässä asemassa vuonna 2015? Onko se ikinä ollut?
Ja kun PS on kiristänyt mmuuttolakeja 2015 ja nyt tällä hallituskaudella, niin vihervasemmisto on itkenyt ja valittanut rasismista.
PS voi rauhassa kiristää, jos on kiristääkseen. Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Paitsi känniörveltämisiä ja alaikäisiin tyttöihin kajoamisia. Hekö ovat parempia kuin muuttajat???
Nyt on pakko puuttua ja huudella väliin. Tälläkin palstalla usein törmää että persujen (= Rydmanin) väitetään sekaantuneen alaikäisiin, mutta ei häntä ole sellaisesta tuomittu. Älkää hyvät ihmiset tuomitko, se on vähintäänkin kiusaamista, joka on myös yksi väkivallan muoto, ja voi mennä jopa kunnianloukkauksen puolelle. Meillä on oikeuslaitos sitä varten, että se jakaa tuomiot.
Saakelin pälli! Rydman ei saanut syytettä, koska syyteoikeus oli vanhentunut. Hän on oikeasti pervo. Ja ehkä ei ole rikos sanoa lasta kuumaksi, mutta hyi saatana. Kertoo meidän yhteiskunnan naisvihasta paljon, että tämä groomaaja on ministeri, vaikka kaikki tietävät, mikä on miehiään. Paitsi sinun kaltaiset hölmöt. Kyllä tässä maailmassa pitäisi olla muukin oikeus kuin lakitupa. Kaikki mikä on väärin, ei ehkä ole rikos, mutta se on silti väärin. Rydmanin viestit paljastavat selvästi, että on kiihottunut teineistä ja sen päälle vielä rasisti.
>Miten tavallinen mies voisi vähentää miesten väkivaltaisuutta?
Tuntemalla musertavaa syyllisyyttä edustamansa sukupuolen puolesta, ja ymmärtämällä että muutaman yksilön toiminta oikeuttaa kaiken mahdollisen miesten oikeuksien polkemisen.
Olen kyllästynyt pelastamaan talvisin kadulle iltaisin sammuneita naisvauvoja, joilta saa kiitoksena vaan pään aukomista.
Ai mitä voisi tehdä? Ei ainakaan antaa hiljaista hyväksyntää naisia alentaville puheille ja näille ns 'alfamiehille'. Se, että valkoihoinen lihaasyövä urheilija väheksyy ja mollaa naisia, ei ole yhtään hyväksyttävämpää kuin Ahmedin tekemänä sama. Senhän te tuomitsette edes jollain tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen puuttunut väkivaltaan, seurauksena kuulusteluissa pyöriminen ja lopulta iso lasku. On helppo sanoa, että puutu, vaikka fyysisesti. Ollaan kuitenkin luotu yhteiskunta, jossa puuttujaa rankaistaan ja se joka tekee hyvän työn hänestä leivotaan oikeudessa rikollinen.
Ja mitään kiitosta et tule saamaan. On helppo heilutella huulia ja höpistä mukavia puheita. Tehkää yhteiskunta jossa sinua ei rangaista puuttumisesta, katsellaan sitten uudestaan viitsimmekö puuttua.
Missään nimessä ei pidä puuttua, vaan soittaa poliisi paikalle. Poliisikin ohjeistaa, että väkivaltatilanteeseen ei pidä mennä väliin, vaan soittaa poliisi.
Ja nainen ei itse kykene soittamaan poliisia, olisi varmaan hyvä kannustaa myös naisia tekemään näitä konkreettisia tekoja. Ei pelkästään miehiä. Yrittäkää nyt naiset ymmärtää Suomen kaltaisessa maassa, jossa ei ole lait tehty niin, että itseä ja muita saa puolustaa vaikka fyysisesti, on se miehille helvetin kallis paukku kun vedät jonkun äijän levyksi.
Jännä, että tuo miesten pelkurimaisuus onkin johtanut siihen, että naiset suojelevat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset äänestää ensin paikat täyteen tätä eksoottista väkeä maista missä naisen arvo on alempi kuin koiralla ja sitten yllättyvät kun tämä väki ei osaa käyttäytyä ja syyllistävät siitä kaikki miehet.
Miksi väität, että naiset äänestivät tämän invaasion puolesta? Monet miehet väittävät niin, mutta koskaan ei löydy tilastoja sille.
Vihreiden kannattajakunnasta ja jäsenistä on 80% naisia?
Ja oliko vihervasemmisto päättvässä asemassa vuonna 2015? Onko se ikinä ollut?
Ja kun PS on kiristänyt mmuuttolakeja 2015 ja nyt tällä hallituskaudella, niin vihervasemmisto on itkenyt ja valittanut rasismista.
PS voi rauhassa kiristää, jos on kiristääkseen. Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Paitsi känniörveltämisiä ja alaikäisiin tyttöihin kajoamisia. Hekö ovat parempia kuin muuttajat???
Nyt on pakko puuttua ja huudella väliin. Tälläkin palstalla usein törmää että persujen (= Rydmanin) väitetään sekaantuneen alaikäisiin, mutta ei häntä ole sellaisesta tuomittu. Älkää hyvät ihmiset tuomitko, se on vähintäänkin kiusaamista, joka on myös yksi väkivallan muoto, ja voi mennä jopa kunnianloukkauksen puolelle. Meillä on oikeuslaitos sitä varten, että se jakaa tuomiot.
Saakelin pälli! Rydman ei saanut syytettä, koska syyteoikeus oli vanhentunut. Hän on oikeasti pervo. Ja ehkä ei ole rikos sanoa lasta kuumaksi, mutta hyi saatana. Kertoo meidän yhteiskunnan naisvihasta paljon, että tämä groomaaja on ministeri, vaikka kaikki tietävät, mikä on miehiään. Paitsi sinun kaltaiset hölmöt. Kyllä tässä maailmassa pitäisi olla muukin oikeus kuin lakitupa. Kaikki mikä on väärin, ei ehkä ole rikos, mutta se on silti väärin. Rydmanin viestit paljastavat selvästi, että on kiihottunut teineistä ja sen päälle vielä rasisti.
Rydmanin osalta on tehty vain yksi syyteharkinta ja se koski raiskausta vuodelta 2015. Tutkintakynnys ei ylittynyt vuonna 2020 eli kyse ei ollut mistään vanhentuneesta rikoksessta. Mistään muuta ei ole tutkintaa.
Älä levittele valheita.
Vierailija kirjoitti:
Niiden, ketkä ovat väkivaltaisia, ihannoivat väkivaltaa, tai antavat hiljaisen hyväksyntänsä väkivallan kulttuurille, täytyy tehdä jotain.
Ei kunnon ihmisten.
Ei vaan kaikkien pitää avata suunsa ja vastustaa sitä. Ei se muuten lopu.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet nytkin netissä. Näet tälläkin palstalla (ja tässäkin ketjussa) naisia solvaavia, vähätteleviä ja latistavia kommentteja. Voit osallistua näiden miesten eliminointiin ihan vain muutamalla lauseella niin kauan kunnes he ymmärtävät, ettei tuollainen käytös tai haukkuminen ole hyväksyttävää. Kiitos.
N
Näin. Kiitos.
Olen puuttunut väkivaltaan, seurauksena kuulusteluissa pyöriminen ja lopulta iso lasku. On helppo sanoa, että puutu, vaikka fyysisesti. Ollaan kuitenkin luotu yhteiskunta, jossa puuttujaa rankaistaan ja se joka tekee hyvän työn hänestä leivotaan oikeudessa rikollinen.
Ja mitään kiitosta et tule saamaan. On helppo heilutella huulia ja höpistä mukavia puheita. Tehkää yhteiskunta jossa sinua ei rangaista puuttumisesta, katsellaan sitten uudestaan viitsimmekö puuttua.