STEA-järjestön 190 miljoonan leikkuupotissa ei ole mahdollista välttyä itsemurhien ehkäisytyön tai sokeutuneiden invalidien avun epäämisestä
Ajatellaan että johtajien palkkoja leikattaisiin vaikka 150 000€ - 75 000€ = 75 000€. Eihän tällaista säästöä kukaan vastusta.
75 000 on kuitenkin noin 0,0395 % 190 miljoonasta, jonka Rydman on päättänyt leikata. Mm THL arvioi, että kyseisen summan sisällä ei voida välttyä esimerkiksi itsemurhien ehkäisytyön merkittävältä romuttumiselta, ellei lakkautumiselta kokonaan.
190 miljoonaa ja enemmän käytettiin muuten Rydmanin oman verotuksen pienentämiseen. Rahaa ei siis säästy mihinkään.
Onko tällainen politiikka jonkun mielestä reilua tavallisia suomalaisia kohtaan?
Kommentit (76)
THL käyttää vaikutusvaltaansa jotta leikkauksia ei kohdistettaisi tuonne. Ehkä THL:n budjetista voisi leikata 50% koska talo tuntuu olevan tomppeleita täynnä. Esimerkiksi kyseisen lafkan ennusteet alkoholipolitiikkaan liittyen ovat menneet aivan perseelleen.
Vierailija kirjoitti:
MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskus on tehnyt ja tekee erittäin merkittävää työtä itsemurhien ehkäisyssä. Keskuksen toiminnan vaikuttavuus perustuu tutkittuihin hoitomuotoihin ja matalan kynnyksen kriisiapuun.
Tutkittuun Linity-malliin perustuva hoito:
Keskuksissa käytetään itsemurhaa yrittäneille suunnattua Linity-interventiota, joka on alun perin Sveitsissä (ASSIP-nimellä) kehitetty hoitomalli.Tutkimukset osoittavat, että tämä malli vähentää tutkitusti itsemurhayritysten uusimista ja auttaa käsittelemään itsetuhoisia kriisejä. Avun piiriin pääsee nopeasti ja maksuttomasti ilman lähetettä, mikä on kriittistä itsemurhariskin ollessa korkeimmillaan.
Matalan kynnyksen tuki ja kriisityö
Keskusteluapu (kuten valtakunnallinen Kriisipuhelin ja chat) on todettu toimivaksi keinoksi katkaista itsetuhoinen ajattelukierre. Lähde: Mieli Ry
Noissa kriisipuhelimissa päivystää vapaaehtoiset palkatta. Eivät saa rahaa. Rahat jää johtoportaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Näitä Rydmanin haukkujia yhdistää yksi piirre. Heillä on faktat aika pahasti pielessä. Rydman ei ole tehnyt päästöstä leikkauksista, vaan hallitus. Rydmanin mielestä kenttätyö on arvokkaampaa kuin esim. hallintotyö tai vaikuttaminen. Myös rikkaiden yhdistysten tukeminen valtion rahoista oli Rydmanin mielestä väärin.
Nyt kaikki Rydman vihaajat haluavat kohdistaa leikkaukset juuri siihen kohtaavaan työhön, jotta höttö voidaan säästää. Te olette sairaita.
Tämä. Vassarit, kokoomus ja kokoomus taas kimpassa persuja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä Rydmanin haukkujia yhdistää yksi piirre. Heillä on faktat aika pahasti pielessä. Rydman ei ole tehnyt päästöstä leikkauksista, vaan hallitus. Rydmanin mielestä kenttätyö on arvokkaampaa kuin esim. hallintotyö tai vaikuttaminen. Myös rikkaiden yhdistysten tukeminen valtion rahoista oli Rydmanin mielestä väärin.
Nyt kaikki Rydman vihaajat haluavat kohdistaa leikkaukset juuri siihen kohtaavaan työhön, jotta höttö voidaan säästää. Te olette sairaita.
Haluamme vaikuttajia, pomoja sekä rikkaiden kultapossukerhoja. Rahat otetaan asiakastyöstä
t. vassarit, RKP, kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että te naiset olisitte tyytyväisiä kun tästä järjestästä leikataan kun 3/4 itsemurhan tehneistä on miehiä ja tehän muutenkin toivotte miesten kuolevan niin mikä tässä ongelma? Jotenkin ihmeellistä että naiset toivoo mieten kuolemaa mutra kuitenkin ahdistuu jos järjestöltä leikataan joka yrittää estää miehiä tappamasta itseään
Me naiset olemme tyytyväisiä, kun järjestösektorilla johtotehtävissä toimineet miehet eivät kelpaa johtotehtäviin (eikä muihinkaan tehtäviin) yksityiselle sektorille, vaikka olisivat KTMmää, tai muita tutkintoja, jotka ovat opiskelleet työajalla ja täydellä palkalla.
Itse en ole koskaan työskennellyt valtiolla, kuntien palveluksessa, enkä kolmannella sektorilla.
T: NAINEN
No näköhään Bella Forsgren ja Sofia Virta ei ainakaan oo.
Nykyinen hallitus on Suomen historian tuhoisin hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on Suomen historian tuhoisin hallitus.
T.järjestöpomo 100 000 euron vuosiansioineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?
MIELI ry:n itsemurhien ehkäisytyön tehokkuutta ja vaikuttavuutta seurataan tarkasti. Vaikuttavuutta arvioidaan sekä kansallisella tasolla että organisaation omilla tutkimuksilla, jotka keskittyvät erityisesti itsemurhayrityksen uusiutumisen ehkäisemiseen.
Keskeisiä seurantatoimia ja tuloksia ovat:
LINITY/ASSIP-tutkimukset: MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskuksissa käytettävän lyhytintervention (LINITY) tehoa on tutkittu Suomessa laajasti. Tutkimuksissa on havaittu, että lyhytinterventio auttaa hallitsemaan itsetuhoista käyttäytymistä ja motivoi jatkohoitoon, vaikkakin sen todettiin toimivan pitkän tähtäimen toipumisessa rinnakkain muun hoidon kanssa.
Kansallinen itsemurhien ehkäisyohjelma: MIELI ry on mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koordinoimassa ohjelmassa, jonka tavoitteena on ylläpitää kattavaa tietopohjaa palveluiden laadusta, saatavuudesta ja väestötason vaikuttavuudesta. THL ja Tilastokeskus seuraavat itsemurhien määrää ja kehitystä.
Asiakaspalautteet ja vertaistuki: Ehkäisykeskukset keräävät asiakkailtaan palautetta ja käyvät läpi seurantatietoja (esim. puhelinhaastattelut 1–2 vuoden kuluttua hoidosta) hoitomuotojen kehittämiseksi.
Kokeillaan paljonko niitä itsareita tehdään ku tuo paskajärjestö ei saa yhtään tukia niin sit me tiedetään kuinka tehokas se on.
Kokeillaan vaan. Sovitaan että maksat laskun sitten omasta pussista, eiks niin?
Mä en maksa mitään ku itsemurhat on hyvä juttu et heikot ihniset poistaa ittensä geenipoolista ja ei oo enää meidän elätettävinä. Uskon sen verran evoluutioteoriaan et vahvimmat selviää.
Saako sanoa? Sanon silti: hyi saatana mikä ihmisros ka sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi semmiuseen pitäisi tuhlata resursseja jotka ei edes halua elää?
Perehdypä ko. aiheeseen joskus niin saatat ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi semmiuseen pitäisi tuhlata resursseja jotka ei edes halua elää?
Perehdypä ko. aiheeseen joskus niin saatat ymmärtää.
Voisiko joku Rydmanin vihaaja kertoa kuinka mmuuttajien, setan, rikkaiden yhdistysten ja hallintokoneiston pyörittäminen auttaa itsemurhaa hautovia? Rydmanin vihaajat priorisoivat juuri nuo sen asiakastyön edelle.
THL on joko pihalla tai tietoa on muunnettu. Leikkauksista (suuruudesta) Rydman ei ole päättänyt, vaan ainoastaan priorisoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on Suomen historian tuhoisin hallitus.
Nope.
No onko edes mitään tilastoja näiden järjestöjen oikeasta vaikuttavuudesta. Aika turhanpäiväistä kahvinkeitto touhua mitä sivusta katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?
Jep. Ja gebardihattujen ja tänne laahustaneiden on saatava myöd miljardinsa.
Me naiset olemme tyytyväisiä, kun järjestösektorilla johtotehtävissä toimineet miehet eivät kelpaa johtotehtäviin (eikä muihinkaan tehtäviin) yksityiselle sektorille, vaikka olisivat KTMmää, tai muita tutkintoja, jotka ovat opiskelleet työajalla ja täydellä palkalla.
Itse en ole koskaan työskennellyt valtiolla, kuntien palveluksessa, enkä kolmannella sektorilla.
T: NAINEN