Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STEA-järjestön 190 miljoonan leikkuupotissa ei ole mahdollista välttyä itsemurhien ehkäisytyön tai sokeutuneiden invalidien avun epäämisestä

Vierailija
25.06.2026 |

Ajatellaan että johtajien palkkoja leikattaisiin vaikka 150 000€ - 75 000€ = 75 000€. Eihän tällaista säästöä kukaan vastusta.

75 000 on kuitenkin noin 0,0395 % 190 miljoonasta, jonka Rydman on päättänyt leikata. Mm THL arvioi, että kyseisen summan sisällä ei voida välttyä esimerkiksi itsemurhien ehkäisytyön merkittävältä romuttumiselta, ellei lakkautumiselta kokonaan.
190 miljoonaa ja enemmän käytettiin muuten Rydmanin oman verotuksen pienentämiseen. Rahaa ei siis säästy mihinkään.
Onko tällainen politiikka jonkun mielestä reilua tavallisia suomalaisia kohtaan?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pn liian kova verotus ja verotuksen progressio. Ahkeria ja lahjakkaita ei palkita tarpeeksi

Suomessa on eu:n kevein pääomavero, yhteisövero ollut muita pohjoismaita alempi jo vuosikausia. Listaamattomien yritysten osinkoverotukea ei käytä yksikään muu maa koko maailmassa.

Sanoisin, että Suomen verotus ei ole liian kireää, ainakaan suurituloisten kohdalla. Mm Tanska ja Ruotsi verottavat miljonäärejään ankarammin paremmilla taloustuloksilla.

Kyllä. Lukekaa kaikki ajatuksella, lue  vielä uudestaan. 

 

Mieti sitten, onko rahaa. 

Vierailija
22/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Ei raha voi olla loppu kun sitä syydetään sellaisten ihmisten hyysäämiseen, kenellä jo valmiiksi on mammonaa yltäkylläisyyteen asti. Se kaikki on pois niiden heikompien kansalaisten auttamisesta ja valtion velanmaksusta.

Ja hyvä niin. 30 vuotta on tungettu suut ja silmät täyteen sosiaalitukia palkinnoksi laiskottelusta ja kotona makaamisesta. Ainoa mitä sillä on saatu aikaan, on työllisten mielenterveyden katoaminen kun joutuvat olemaan loisten orjina ja samalla loismäärän jatkuva kasvu. Vastikkeettomat tuet on lopetettava kaikilta ja heti

30 vuotta sos.tuista on kylläkin leikattu. En tiedä missä tynnyrissä on pitänyt elää, että tältä olisi välttynyt. Veroaste sen sijaan on laskenut koko 2000-luvun erään Kokoomuspuolueen hääritessä joko pää- tai valtiovarainministerin salkku kourassa jok ikisessä hallituksessa. Ja tässä on tulos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole ollenkaan tutustunut niihin tuleviin kriteereihin. Johtajien palkkakatto on vain yksi. Muita: jos järjestö ei tee kohtaavaa eli konkreettista asiakastyötä, se ei saa tukia eli jatkossa pelkkä lobbaaminen ei riitä tuen perusteeksi. Samoin on järjestöllä on merkittävästi omaa varallisuutta, ei enää tukia tipu. Kohtuullinen varallisuus -> hieman nykyistä pienempi tukitaso. Samaa asiaa ajavia yhdistyksiä ei enää tueta jokaista, vaan tukia leikataan. Leikkauksilta voi välttyä, jos on esittää todisteet yhdistymisneuvotteluista muiden samaa asiaa ajavien yhdistysten kanssa -> tavoite siis vähentää päällekkäistä hallintoa.

Kaiken tuen tavoitteena on nimenomaan kohdistaa tuet niille järjestöille, jotka tekevät oikeaa, kohtaavaa ja sosiaali- ja terveysperusteista työtä. Tähän joukkoon ei välttämättä enää tulla laskemaan ns mielipide- tai identiteettipoliittisia hankkeita, joilla ei ole takanaan näyttöä hyödyistä/terveysperusteista. 

Vierailija
24/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksinkertainen asia. Jos kyseessä on yhteiskuntaa kriittisesti ylläpitävä toiminto, niin sen järjestää valtio. Jos taas halutaan tukea kansalaisyhteiskuntaa, niin se tehdään antamalla aktivistien harjoittaa toimintaansa vapaasti ilman valtion kontrollia eli rahoitusta. Jos ihmiset kokevat jonkin asian tärkeänä, niin sitten keräämään yksityisiltä rahaa tai tekemään vapaaehtoistyötä. Valtion rahoitus on kansalaisyhteiskunnalle myrkkyä ja täytyy ottaa niiltä pois. 

Sitten sitä pitäisi lapata julkiselle puolelle suoraan, ja isompi summia. Sitäkö sinä haluat. Siis lisää kalliita julkisia menoja? Ymmärtänet että ihmisten auttamista ei sivistysvaltio voi oikein jättää hoitamattakaan, niin paljon kuin jotkut sitä haluaisivatkin.

Kahteen järjestelmään ei ole varaa. Mene omilla rahoillasi auttamaan, jos ei julkinen hoito kelpaa.

Vierailija
25/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Golfseuralle 600 000 e. " kaikesta säästetään"

Se oli golfliitto, taliaivo.

Vierailija
26/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?

MIELI ry:n itsemurhien ehkäisytyön tehokkuutta ja vaikuttavuutta seurataan tarkasti. Vaikuttavuutta arvioidaan sekä kansallisella tasolla että organisaation omilla tutkimuksilla, jotka keskittyvät erityisesti itsemurhayrityksen uusiutumisen ehkäisemiseen.

Keskeisiä seurantatoimia ja tuloksia ovat:

LINITY/ASSIP-tutkimukset: MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskuksissa käytettävän lyhytintervention (LINITY) tehoa on tutkittu Suomessa laajasti. Tutkimuksissa on havaittu, että lyhytinterventio auttaa hallitsemaan itsetuhoista käyttäytymistä ja motivoi jatkohoitoon, vaikkakin sen todettiin toimivan pitkän tähtäimen toipumisessa rinnakkain muun hoidon kanssa.

Kansallinen itsemurhien ehkäisyohjelma: MIELI ry on mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koordinoimassa ohjelmassa, jonka tavoitteena on ylläpitää kattavaa tietopohjaa palveluiden laadusta, saatavuudesta ja väestötason vaikuttavuudesta. THL ja Tilastokeskus seuraavat itsemurhien määrää ja kehitystä.

Asiakaspalautteet ja vertaistuki: Ehkäisykeskukset keräävät asiakkailtaan palautetta ja käyvät läpi seurantatietoja (esim. puhelinhaastattelut 1–2 vuoden kuluttua hoidosta) hoitomuotojen kehittämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä Ryden/persujen faneille: nyt laitetaan rälssi kuriin ja poliitikkojen suojatyöpaikat, ollaan oikein kansan asialla.

Ei tämä porukka edes vaivaudu selvittämään, kuinka arvokasta ja kustannustehokasta työtä nämä järjestöt tekevät. Monet mielenterveys- ja päihdetyön järjestöt on lähes integroitu kuntien/kaupunkien toimintaan. Tämäkin hallitus aiemmin juuri halusi, että tiettyjä valtion sotetehtäviä siirrettäisiin järjestöille - ja nyt niiltä viedään toimintaedellytykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksinkertainen asia. Jos kyseessä on yhteiskuntaa kriittisesti ylläpitävä toiminto, niin sen järjestää valtio. Jos taas halutaan tukea kansalaisyhteiskuntaa, niin se tehdään antamalla aktivistien harjoittaa toimintaansa vapaasti ilman valtion kontrollia eli rahoitusta. Jos ihmiset kokevat jonkin asian tärkeänä, niin sitten keräämään yksityisiltä rahaa tai tekemään vapaaehtoistyötä. Valtion rahoitus on kansalaisyhteiskunnalle myrkkyä ja täytyy ottaa niiltä pois. 

Sitten sitä pitäisi lapata julkiselle puolelle suoraan, ja isompi summia. Sitäkö sinä haluat. Siis lisää kalliita julkisia menoja? Ymmärtänet että ihmisten auttamista ei sivistysvaltio voi oikein jättää hoitamattakaan, niin paljon kuin jotkut sitä haluaisivatkin.

Kahteen järjestelmään ei ole varaa. Mene omilla rahoillasi auttamaan, jos ei julkinen hoito kelpaa.

Tämän järjestöjen avustusjaonhan on yhdessä julkisen sektorin kanssa todettu tulleen halvemmaksi kuin rahan kaatamisen pelkälle julkiselle puolelle. Sitäkö sinä nyt siis haluaisit? Ei iso ja byrokraattinen julkiskoneisto pysty toimimaan tehokkaasti ja ketterästi eri puolilla Suomen maata, kuten yksittäiset järjestöt.

Vierailija
30/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?

MIELI ry:n itsemurhien ehkäisytyön tehokkuutta ja vaikuttavuutta seurataan tarkasti. Vaikuttavuutta arvioidaan sekä kansallisella tasolla että organisaation omilla tutkimuksilla, jotka keskittyvät erityisesti itsemurhayrityksen uusiutumisen ehkäisemiseen.

Keskeisiä seurantatoimia ja tuloksia ovat:

LINITY/ASSIP-tutkimukset: MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskuksissa käytettävän lyhytintervention (LINITY) tehoa on tutkittu Suomessa laajasti. Tutkimuksissa on havaittu, että lyhytinterventio auttaa hallitsemaan itsetuhoista käyttäytymistä ja motivoi jatkohoitoon, vaikkakin sen todettiin toimivan pitkän tähtäimen toipumisessa rinnakkain muun hoidon kanssa.

Kansallinen itsemurhien ehkäisyohjelma: MIELI ry on mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koordinoimassa ohjelmassa, jonka tavoitteena on ylläpitää kattavaa tietopohjaa palveluiden laadusta, saatavuudesta ja väestötason vaikuttavuudesta. THL ja Tilastokeskus seuraavat itsemurhien määrää ja kehitystä.

Asiakaspalautteet ja vertaistuki: Ehkäisykeskukset keräävät asiakkailtaan palautetta ja käyvät läpi seurantatietoja (esim. puhelinhaastattelut 1–2 vuoden kuluttua hoidosta) hoitomuotojen kehittämiseksi.

Kokeillaan paljonko niitä itsareita tehdään ku tuo paskajärjestö ei saa yhtään tukia niin sit me tiedetään kuinka tehokas se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossakaan ohjelmassa ei sanottu että rälssistä lähtisi edes murto-osa tuosta 190 miljoonasta. Mihin sinä ajattelit sen lopun osan tähdätä? Vammautuneeseen ikäihmiseen, mielenterveysongelmista kärsivään nuoreen vai sokeutuneeseen sotainvalidiin?

Vierailija
32/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä Ryden/persujen faneille: nyt laitetaan rälssi kuriin ja poliitikkojen suojatyöpaikat, ollaan oikein kansan asialla.

Ei tämä porukka edes vaivaudu selvittämään, kuinka arvokasta ja kustannustehokasta työtä nämä järjestöt tekevät. Monet mielenterveys- ja päihdetyön järjestöt on lähes integroitu kuntien/kaupunkien toimintaan. Tämäkin hallitus aiemmin juuri halusi, että tiettyjä valtion sotetehtäviä siirrettäisiin järjestöille - ja nyt niiltä viedään toimintaedellytykset.

Niinku niillä ei oo mitään tulostavotteita niinku yksityisel osakeyhtiöl.

Niin sitä verorahan käytön tehokkuutta ei voi seurata mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhia ehkäistäisiin tehokkaimmin kohtelemalla kansalaisia ihmisinä, ei jonain roskakasoina.

Jos ei halua tulla kohdelluksi roskakasana, ei kannata käyttäytä kuin roskakasa

Onhan julkisissa palveluissa, erityisesti sosiaali - ja terveyspalvelut asenne ihmisiä kohtaan kuin he olisivat roskia. Se lähtee jo neuvolasta lähtien ja palvelut ovat pääasiassa lasten huostaanottoa.  Jos tämä asenne olisi kunnossa, niin lapsiakin syntyisi enemmän.

Vierailija
34/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

MIkä se sellainen verohelpotus on? Kyllä minulle kelpaisi hyvin sama vero%, joka on toimeentulotukea saavilla, en kieltäytyisi siitä ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pn liian kova verotus ja verotuksen progressio. Ahkeria ja lahjakkaita ei palkita tarpeeksi

Suomessa on eu:n kevein pääomavero, yhteisövero ollut muita pohjoismaita alempi jo vuosikausia. Listaamattomien yritysten osinkoverotukea ei käytä yksikään muu maa koko maailmassa.

Sanoisin, että Suomen verotus ei ole liian kireää, ainakaan suurituloisten kohdalla. Mm Tanska ja Ruotsi verottavat miljonäärejään ankarammin paremmilla taloustuloksilla.

Valehtelet tossa eka lausees niin et korvat heiluu. Juuri missään eu:n jäsenvaltiossa ei saa pitää vaan 700€ tonnin pääomatuloista. Kyproksella sen tonnin sais puhtaana käteen.

Vierailija
36/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?

MIELI ry:n itsemurhien ehkäisytyön tehokkuutta ja vaikuttavuutta seurataan tarkasti. Vaikuttavuutta arvioidaan sekä kansallisella tasolla että organisaation omilla tutkimuksilla, jotka keskittyvät erityisesti itsemurhayrityksen uusiutumisen ehkäisemiseen.

Keskeisiä seurantatoimia ja tuloksia ovat:

LINITY/ASSIP-tutkimukset: MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskuksissa käytettävän lyhytintervention (LINITY) tehoa on tutkittu Suomessa laajasti. Tutkimuksissa on havaittu, että lyhytinterventio auttaa hallitsemaan itsetuhoista käyttäytymistä ja motivoi jatkohoitoon, vaikkakin sen todettiin toimivan pitkän tähtäimen toipumisessa rinnakkain muun hoidon kanssa.

Kansallinen itsemurhien ehkäisyohjelma: MIELI ry on mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koordinoimassa ohjelmassa, jonka tavoitteena on ylläpitää kattavaa tietopohjaa palveluiden laadusta, saatavuudesta ja väestötason vaikuttavuudesta. THL ja Tilastokeskus seuraavat itsemurhien määrää ja kehitystä.

Asiakaspalautteet ja vertaistuki: Ehkäisykeskukset keräävät asiakkailtaan palautetta ja käyvät läpi seurantatietoja (esim. puhelinhaastattelut 1–2 vuoden kuluttua hoidosta) hoitomuotojen kehittämiseksi.

Kokeillaan paljonko niitä itsareita tehdään ku tuo paskajärjestö ei saa yhtään tukia niin sit me tiedetään kuinka tehokas se on.

Kokeillaan vaan. Sovitaan että maksat laskun sitten omasta pussista, eiks niin?

Vierailija
37/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?

MIELI ry:n itsemurhien ehkäisytyön tehokkuutta ja vaikuttavuutta seurataan tarkasti. Vaikuttavuutta arvioidaan sekä kansallisella tasolla että organisaation omilla tutkimuksilla, jotka keskittyvät erityisesti itsemurhayrityksen uusiutumisen ehkäisemiseen.

Keskeisiä seurantatoimia ja tuloksia ovat:

LINITY/ASSIP-tutkimukset: MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskuksissa käytettävän lyhytintervention (LINITY) tehoa on tutkittu Suomessa laajasti. Tutkimuksissa on havaittu, että lyhytinterventio auttaa hallitsemaan itsetuhoista käyttäytymistä ja motivoi jatkohoitoon, vaikkakin sen todettiin toimivan pitkän tähtäimen toipumisessa rinnakkain muun hoidon kanssa.

Kansallinen itsemurhien ehkäisyohjelma: MIELI ry on mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koordinoimassa ohjelmassa, jonka tavoitteena on ylläpitää kattavaa tietopohjaa palveluiden laadusta, saatavuudesta ja väestötason vaikuttavuudesta. THL ja Tilastokeskus seuraavat itsemurhien määrää ja kehitystä.

Asiakaspalautteet ja vertaistuki: Ehkäisykeskukset keräävät asiakkailtaan palautetta ja käyvät läpi seurantatietoja (esim. puhelinhaastattelut 1–2 vuoden kuluttua hoidosta) hoitomuotojen kehittämiseksi.

Kokeillaan paljonko niitä itsareita tehdään ku tuo paskajärjestö ei saa yhtään tukia niin sit me tiedetään kuinka tehokas se on.

Kokeillaan vaan. Sovitaan että maksat laskun sitten omasta pussista, eiks niin?

Mä en maksa mitään ku itsemurhat on hyvä juttu et heikot ihniset poistaa ittensä geenipoolista ja ei oo enää meidän elätettävinä. Uskon sen verran evoluutioteoriaan et vahvimmat selviää.

Vierailija
38/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä Ryden/persujen faneille: nyt laitetaan rälssi kuriin ja poliitikkojen suojatyöpaikat, ollaan oikein kansan asialla.

Ei tämä porukka edes vaivaudu selvittämään, kuinka arvokasta ja kustannustehokasta työtä nämä järjestöt tekevät. Monet mielenterveys- ja päihdetyön järjestöt on lähes integroitu kuntien/kaupunkien toimintaan. Tämäkin hallitus aiemmin juuri halusi, että tiettyjä valtion sotetehtäviä siirrettäisiin järjestöille - ja nyt niiltä viedään toimintaedellytykset.

Jos työ on tärkeää, niin juuri silloin pitäisi taata järjestön autonomia ja ottaa valtion tuet pois. Järjestötyö tulee tehdä innostuneiden ihmisten vapaaehtoisella panoksella eikä niin, että kulloinkin valtaanpäässyt puolue yrittää subventoida toisia ja kuihduttaa toisia järjestöjä.

Vierailija
39/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha ei ole enää laitonta. 

Vierailija
40/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne järjestöjen rahoituksista huolestuneet ei itse mene ostamaan miljonäreille uusia golfmailoja ja prep-lääkkeitä riskiseksibileissä käyville homoseksualisteille? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan