Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STEA-järjestön 190 miljoonan leikkuupotissa ei ole mahdollista välttyä itsemurhien ehkäisytyön tai sokeutuneiden invalidien avun epäämisestä

Vierailija
25.06.2026 |

Ajatellaan että johtajien palkkoja leikattaisiin vaikka 150 000€ - 75 000€ = 75 000€. Eihän tällaista säästöä kukaan vastusta.

75 000 on kuitenkin noin 0,0395 % 190 miljoonasta, jonka Rydman on päättänyt leikata. Mm THL arvioi, että kyseisen summan sisällä ei voida välttyä esimerkiksi itsemurhien ehkäisytyön merkittävältä romuttumiselta, ellei lakkautumiselta kokonaan.
190 miljoonaa ja enemmän käytettiin muuten Rydmanin oman verotuksen pienentämiseen. Rahaa ei siis säästy mihinkään.
Onko tällainen politiikka jonkun mielestä reilua tavallisia suomalaisia kohtaan?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista välttää mm. myymällä järjestöille testamentattuja arvohuoneistoja Ullanlinnasta ja muualta Eirasta. Pari - kolme miljoonaa irtoaisi helposti noista per järjestö.


Mutta eihän se nyt käy, koska järjestöjen toiminnanjohtajat asuvat niissä (ilmaiseksi).

Vierailija
42/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?

MIELI ry:n itsemurhien ehkäisytyön tehokkuutta ja vaikuttavuutta seurataan tarkasti. Vaikuttavuutta arvioidaan sekä kansallisella tasolla että organisaation omilla tutkimuksilla, jotka keskittyvät erityisesti itsemurhayrityksen uusiutumisen ehkäisemiseen.

Keskeisiä seurantatoimia ja tuloksia ovat:

LINITY/ASSIP-tutkimukset: MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskuksissa käytettävän lyhytintervention (LINITY) tehoa on tutkittu Suomessa laajasti. Tutkimuksissa on havaittu, että lyhytinterventio auttaa hallitsemaan itsetuhoista käyttäytymistä ja motivoi jatkohoitoon, vaikkakin sen todettiin toimivan pitkän tähtäimen toipumisessa rinnakkain muun hoidon kanssa.

Kansallinen itsemurhien ehkäisyohjelma: MIELI ry on mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koordinoimassa ohjelmassa, jonka tavoitteena on ylläpitää kattavaa tietopohjaa palveluiden laadusta, saatavuudesta ja väestötason vaikuttavuudesta. THL ja Tilastokeskus seuraavat itsemurhien määrää ja kehitystä.

Asiakaspalautteet ja vertaistuki: Ehkäisykeskukset keräävät asiakkailtaan palautetta ja käyvät läpi seurantatietoja (esim. puhelinhaastattelut 1–2 vuoden kuluttua hoidosta) hoitomuotojen kehittämiseksi.

Kokeillaan paljonko niitä itsareita tehdään ku tuo paskajärjestö ei saa yhtään tukia niin sit me tiedetään kuinka tehokas se on.

Ainakin päihdehoitosta olen kuullut arvostelua että se on kuin pyöröovi: tullaan kuivumaan ja kun kunto on parempi palataan radalle ryyppäämään. Eli vain osa pystyy tai pyrkii muuttamaan päihdekeskeistä elämäntapaansa. Ja näihin ympyröihin liittyy keskeisesti kohonnut im- riski. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

STEA-järjestöt pitäisi kaikki lakkauttaa, tyhmää antaa rahaa politiikkojen suojatyöpaikoille.

Vierailija
44/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestötuen saamisen edellytykseksi pitäisi laittaa, että kaikki kiinteä omaisuus (arvohuoneistot, kiinteistöt, vähän vähemmän arvokkaat huoneistot) on myytävä, ennen kuin tukea tulee senttiäkään.

Vierailija
45/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä Ryden/persujen faneille: nyt laitetaan rälssi kuriin ja poliitikkojen suojatyöpaikat, ollaan oikein kansan asialla.

Ei tämä porukka edes vaivaudu selvittämään, kuinka arvokasta ja kustannustehokasta työtä nämä järjestöt tekevät. Monet mielenterveys- ja päihdetyön järjestöt on lähes integroitu kuntien/kaupunkien toimintaan. Tämäkin hallitus aiemmin juuri halusi, että tiettyjä valtion sotetehtäviä siirrettäisiin järjestöille - ja nyt niiltä viedään toimintaedellytykset.

Hyvinvointialueille/kunnille annetaan 25 miljoonaa lisää rahaa ohjattavaksi tärkeiksi katsomilleen järjestöille. Toimintaedellytykset siis voivat parantuakin.

Vierailija
46/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Ei raha voi olla loppu kun sitä syydetään sellaisten ihmisten hyysäämiseen, kenellä jo valmiiksi on mammonaa yltäkylläisyyteen asti. Se kaikki on pois niiden heikompien kansalaisten auttamisesta ja valtion velanmaksusta.

Ja hyvä niin. 30 vuotta on tungettu suut ja silmät täyteen sosiaalitukia palkinnoksi laiskottelusta ja kotona makaamisesta. Ainoa mitä sillä on saatu aikaan, on työllisten mielenterveyden katoaminen kun joutuvat olemaan loisten orjina ja samalla loismäärän jatkuva kasvu. Vastikkeettomat tuet on lopetettava kaikilta ja heti

30 vuotta sos.tuista on kylläkin leikattu. En tiedä missä tynnyrissä on pitänyt elää, että tältä olisi välttynyt. Veroaste sen sijaan on laskenut koko 2000-luvun erään Kokoomuspuolueen hääritessä joko pää- tai valtiovarainministerin salkku kourassa jok ikisessä hallituksessa. Ja tässä on tulos!

Miksi meillä hyvätuloisin 2% maksaa 20% kaikista välittömistä veroista, mutta huonotuloisin 20 % ei maksa edes kahta prosenttia välittömistä veroista? Jos siis veroaste on koko ajan laskenut, niin miksi se ei ole vaikuttanut hyvätuloisten verotukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä Ryden/persujen faneille: nyt laitetaan rälssi kuriin ja poliitikkojen suojatyöpaikat, ollaan oikein kansan asialla.

Ei tämä porukka edes vaivaudu selvittämään, kuinka arvokasta ja kustannustehokasta työtä nämä järjestöt tekevät. Monet mielenterveys- ja päihdetyön järjestöt on lähes integroitu kuntien/kaupunkien toimintaan. Tämäkin hallitus aiemmin juuri halusi, että tiettyjä valtion sotetehtäviä siirrettäisiin järjestöille - ja nyt niiltä viedään toimintaedellytykset.

Hyvinvointialueille/kunnille annetaan 25 miljoonaa lisää rahaa ohjattavaksi tärkeiksi katsomilleen järjestöille. Toimintaedellytykset siis voivat parantuakin.

Hyvinvointialueet jakavat rahat siten, että ne palautuvat järjestöiltä vuokrina takaisin. Vain keskuskaupungissa olevat järjestöjen toimipisteet saa rahaa.

Vierailija
48/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi olisi antaa ihmisille riittävästi sosiaalisia etuisuuksia ja pitää yhteiskunnan SOTE-palveluiden hinnat kohtuullisina.

STEA-rahoissa on se huonopuoli, että jokaista annettavaa avustus euroa varten, valtion pitää antaa 99 euroa STEA-järjestölle.

Vierailija
50/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Golfseuralle 600 000 e. " kaikesta säästetään"

"Golfseura" ei liity tähän keskusteluun mitenkään. Rydmanin ministeriö ei näistä vastaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?

MIELI ry:n itsemurhien ehkäisytyön tehokkuutta ja vaikuttavuutta seurataan tarkasti. Vaikuttavuutta arvioidaan sekä kansallisella tasolla että organisaation omilla tutkimuksilla, jotka keskittyvät erityisesti itsemurhayrityksen uusiutumisen ehkäisemiseen.

Keskeisiä seurantatoimia ja tuloksia ovat:

LINITY/ASSIP-tutkimukset: MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskuksissa käytettävän lyhytintervention (LINITY) tehoa on tutkittu Suomessa laajasti. Tutkimuksissa on havaittu, että lyhytinterventio auttaa hallitsemaan itsetuhoista käyttäytymistä ja motivoi jatkohoitoon, vaikkakin sen todettiin toimivan pitkän tähtäimen toipumisessa rinnakkain muun hoidon kanssa.

Kansallinen itsemurhien ehkäisyohjelma: MIELI ry on mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koordinoimassa ohjelmassa, jonka tavoitteena on ylläpitää kattavaa tietopohjaa palveluiden laadusta, saatavuudesta ja väestötason vaikuttavuudesta. THL ja Tilastokeskus seuraavat itsemurhien määrää ja kehitystä.

Asiakaspalautteet ja vertaistuki: Ehkäisykeskukset keräävät asiakkailtaan palautetta ja käyvät läpi seurantatietoja (esim. puhelinhaastattelut 1–2 vuoden kuluttua hoidosta) hoitomuotojen kehittämiseksi.

Jaa, onko tää se sama Mieli ry, jossa vapaaehtoiset vastaa puhelimeen ja johto myöntää vakuudettomia lainoja ravintolatoimintaan?

Vierailija
52/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Nostavat omaa palkkaa ja kulukorvauksia yhteensä tonnin kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pelaa golfia. Hänen mielestään on turhaa avustaa golfjärjestöjä. Hän maksaa kauden pelioikeudesta Espoossa alle tonnin ja maksaisi tarvittaessa enemmänkin. Yhdistykset voivat tehdä omia varainhankintakampanjoita ja periä isompia jäsenmaksuja. 

Vierailija
54/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi semmiuseen pitäisi tuhlata resursseja jotka ei edes halua elää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että te naiset olisitte tyytyväisiä kun tästä järjestästä leikataan kun 3/4 itsemurhan tehneistä on miehiä ja tehän muutenkin toivotte miesten kuolevan niin mikä tässä ongelma? Jotenkin ihmeellistä että naiset toivoo mieten kuolemaa mutra kuitenkin ahdistuu jos järjestöltä leikataan joka yrittää estää miehiä tappamasta itseään

Vierailija
56/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKS JOKU TUONU PULLAA

Jaahas, se on sit palaverin aika. Kiitos Marjaliisalle pullan tuomisesta. Ei kai näitä kokouksia nyt kuivin suin, hö hö hö höh höö. Meillä ei ookkaan tänään muuta kun toi valtion tukirahahakemus, notta tää on heleppoo hommaa. Tooi meiän Ritu tulosti sen tekoälyltä valmiina, niin ei tartte ku laittaa nimet alle.

Laittakkaa vaan puumerkit tohon listaan ku lähdette, niin saatte sen kokouspalkkion tästä hommasta. Se on ny helppo, kun meitä on vaan 14 paikalla, normaalin 30 sijaan. No ne muuthan lähti sinne tutustumismatkalle naapurimaan järjestötoimintaan. 

No niin, onkos kahveet jo juotu, niin voidaan lopetella tää kokous. Hyvää saatiin tehtyä, kun saatiin nimet tohon ensvuoden rahapaperiin.

Vierailija
57/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöjen kiinteistöomaisuus pitäisi takavarikoida valtiolle. 

Järjestöjen johtajien palkkojen tulisi olla samansuuruisia, ainakin kaikissa samansuuruisissa järjestöissä. Lisäksi näiden palkkojen tulisi olla julkisia, koska ne tulevat veronmaksajien pussista.

Vierailija
58/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko idiootti?

Vierailija
59/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Rydmanin haukkujia yhdistää yksi piirre. Heillä on faktat aika pahasti pielessä. Rydman ei ole tehnyt päästöstä leikkauksista, vaan hallitus. Rydmanin mielestä kenttätyö on arvokkaampaa kuin esim. hallintotyö tai vaikuttaminen. Myös rikkaiden yhdistysten tukeminen valtion rahoista oli Rydmanin mielestä väärin.

 

Nyt kaikki Rydman vihaajat haluavat kohdistaa leikkaukset juuri siihen kohtaavaan työhön, jotta höttö voidaan säästää. Te olette sairaita.

Vierailija
60/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin itsemurhatyön ehkäisy on onnistunut suomessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme