Suviseurat ovat alkaneet! Mahtavaa!
Kuuntele.
Kesäseuraradio. Taajuudet löytyvät googlettamalla!
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.
Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.
Totuus sattuu liikaa.
Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta
Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.
Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.
Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.
Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.
Totuus sattuu liikaa.
Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta
Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.
Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.
En ole homoseksuaali,mutt seksuaalisuus ei ole Raamatun määräämä asia. Tietysti pidän homoseksuaaleja hiukan poikkeavina ja miksi joku mies haluaa toista miestä peppuun,kun nainen ja mies on biologisesti tarkoitettu yhteen? Ja lisäksi luonto on tarkoittanut sukupuolia olevan kaksi,nainen ja mies. Sen verran vanhanaikainen olen myös. Mutta Raamattu on vanhaa tekstiä ja ei päde aikojen muuttuessa, tarkoituksena mm.polkea naisen oikeuksia ja valitettavasti yhteiskuntamme ei ole enää patriarkaalinen ja nainen voi päättää seksuaalisuudestaan ja urastaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Pekka Aittakumpu puhumassa moraalista?
Eikö kukaan tiedä?
Pekka Aittakummun nimeä ei ole tämän vuoden suviseurojen keikkalistalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.
Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.
Totuus sattuu liikaa.
Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta
Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.
Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.
Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?
En tiedä, mutta jos juttu pitää paikkansa, olin hyvin surullinen ja järkyttynyt.
Uskominen on kilvoittelua joka hetki.
Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan. Pitää valvoa joka hetki.
En tiedä mitä Pekka Aittakummulle on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen erittäin henkevä ja arvostan erittäin korkealle Kari Kanalaa ja Teemu Laajasaloa. Heillä on sydämen sivistystä ja lähimmäisen rakkautta. Tuollaisia miehiä Suomi tarvitsisi lisää ja paljon.
Mutta kaikenmaailman tekopyhä jeesustelu ja verojenkiertely talkoiden perusteella on niin halveksittavaa kuin olla ja voi. Serkkutyttöäkin voi vielä hädän hetkellä nusasta, kun sekään ei ole laitonta ja muistaa käyttää kumia. Mutta jeesustelulle ehdoton EI!
Kanala se onkin tavan kana-aivo. Hävytön ukkeli joka ei sovi seurakunnan paimeneksi millään mittarilla. Hommasi pornon filmaajat omaan kirkkoonsa ym. paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vl, mutta olen lähivuosina tutustunut heihin . Tutustuminen on avannut näkemään ja ymmärtämään tuota yhteisöä. Heidän lapsistaan kasvaa parhaimpia ja ahkerimpia veronmaksajia Suomeen. Elävät ihmisiksi, eivät ryyppää eivätkä remua.
Arvostan ja toivotan siunattuja Suviseuroja!🙏
Kiitos! Jumalan Siunausta Sinulle! 🙏
Kiitos!🙏
Katson parhaillaan Suviseuroja kotona mieheni kanssa Youtube kanavan kautta.
T. Äiti Etelä-Karjalasta
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Tarratoimikunnan rohkeat nuoret saa olla rauhassa väkivallalta, ja että ne lestadiolaiset, jotka joutuu olemaan kaapissa tai muuten vaan joutuvat uskonnollisen opin vuoksi kyseenalaistamaan omaa olemistaan, saavat tukea ja lohtua. Se, ettei lestadiolaisyhteisö ymmärrä tai hyväksy, että noin isossa väestössä on väkisinkin homoseksuaaleja ihmisiä, jotka ovat sitä ihan luonnostaan eikä minkään synnin seurauksena, on nykypäivänä vaan surullista. Miksi pitää uskonnon ottaa ylipäätään kantaa seksuaalisuuteen? Tai siis, tottakai se ottaa, koska uskonnollisuus on vain vallankäyttöä ja nimenomaan seksuaalisuutta rajoittamaan keksittyä, mutta eikö moderni ihminen kykene järjellisesti käsittelemään tätä? Jos joku asia on ylipäätään olemassa, on se luonnollinen. Jos siitä ei ole muille haittaa, niin miksi se pitäisi kieltää?
Asiallinen kommentti, mutta älä käytä hengellisen tapahtuman yhteydessä uskonto-sanaa. "Uskonto" eli tässä tapauksessa Raamatun Jumala ottaa kantaa seksuaalisuuteen ja seksiin, koska Jumala on seksuaalisuuden ihmiseen luonut ja siihen käyttöohjeet antanut.
Niin kauan, kun ei ole tervettä, tasapainoista ja rakkaudellista opetusta uskossa kasvamisesta myös seksuaalisuuden alueella, ei voi kasvaa sillä alueella. Kun opetus on pääasiassa kielteinen ja syntikeskeinen, mitä homoseksuaalisuuteen tulee, se jättää paljon auki.
Uskossa kasvaessa, kasvaa myös ymmärrys asioita. Ne eivät ole kaikki mustavalkoisia, vaan väliin mahtuu paljon harmaata, joka ei täysin suoraan ole syntiä joskin ei rakentavaakaan. Ihmisen pitää ensin kasvaa ymmärtämään että hänen identiteettinsä on 1. Jumalan lapseus. Seksuaalisuus tai vetovoima samaa sukupuolta kohtaa ei ole ihmisen identiteettiä määrittävä ominaisuus. Ja toiseksi tulee kasvaa ymmärtämään 2. hengellinen sodankäynti. Raamatussa on paljon asiaa jossa uskovia kehotetaan kiinnittämään huomiota ajatusmaailmaan ja siihen, millä sitä ruokkii. Jos ruokit ajatuksia pornolla ja väkivallalla, kyllä se vuotaa elämään ja asennemaailmaan. Jos ruokkii ajatuksia hengellisillä lauluilla ja saarnoilla ja Raamatun sanalla, ajatukset saavat uuden kiitollisemman mallin.
Jotkut uskovat "homoseksuaalit" kertovat että kokevat edelleen vuosia jälkeen vetovoimaa samaa sukupuolta kohtaan ja ovat valinneet elää yksin.
Sitten on myös paljon niitä, jotka ovat lähteneet pitkälle matkalle kasvaa uskossaan ja ruokkineet ajatuksiaan Jumalan sanalla, joka vähitellen raivaa tilaa toisenlaisilta ajatusmalleilta joita syntinen maailma ihannoi. Monet löytävät rauhan ajatuksissaan ja menevät heteroavioliittoon. Tätä samaa "uskossa kasvamisen keinoa" ja ajattelutavan muutosta käytetään monissa riippuvuuksissa. Opetellaan uusi tapaa ajatella ja olla. Raamattu toteaa että totuus tekee vapaaksi. Ja jonka Jeesus tekee vapaaksi, se tulee todellisesti vapaaksi. Vapaus ei tule hetkessä, vaan Jumala työskentelee ihmisessä juuri sen verran ja niillä elämänalueilla joihin ihminen antaa luvan. Evankeliumi ei ole vain uskoon tulemista, vaan siitä uskovan matka vasta alkaa. Ei Raamattu turhaan totea että "Jeesus on varsinkin uskovien vapahtaja." Eli tullaan uskoon ja astutaan Jeesuksen seuraamisen tielle ja vapaudutaan vääristä asioista vuosien varrella.
Mitkä tuotteet loppuvat kaupoista ensimmäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Tarratoimikunnan rohkeat nuoret saa olla rauhassa väkivallalta, ja että ne lestadiolaiset, jotka joutuu olemaan kaapissa tai muuten vaan joutuvat uskonnollisen opin vuoksi kyseenalaistamaan omaa olemistaan, saavat tukea ja lohtua. Se, ettei lestadiolaisyhteisö ymmärrä tai hyväksy, että noin isossa väestössä on väkisinkin homoseksuaaleja ihmisiä, jotka ovat sitä ihan luonnostaan eikä minkään synnin seurauksena, on nykypäivänä vaan surullista. Miksi pitää uskonnon ottaa ylipäätään kantaa seksuaalisuuteen? Tai siis, tottakai se ottaa, koska uskonnollisuus on vain vallankäyttöä ja nimenomaan seksuaalisuutta rajoittamaan keksittyä, mutta eikö moderni ihminen kykene järjellisesti käsittelemään tätä? Jos joku asia on ylipäätään olemassa, on se luonnollinen. Jos siitä ei ole muille haittaa, niin miksi se pitäisi kieltää?
Asiallinen kommentti, mutta älä käytä hengellisen tapahtuman yhteydessä uskonto-sanaa. "Uskonto" eli tässä tapauksessa Raamatun Jumala ottaa kantaa seksuaalisuuteen ja seksiin, koska Jumala on seksuaalisuuden ihmiseen luonut ja siihen käyttöohjeet antanut.
Niin kauan, kun ei ole tervettä, tasapainoista ja rakkaudellista opetusta uskossa kasvamisesta myös seksuaalisuuden alueella, ei voi kasvaa sillä alueella. Kun opetus on pääasiassa kielteinen ja syntikeskeinen, mitä homoseksuaalisuuteen tulee, se jättää paljon auki.
Uskossa kasvaessa, kasvaa myös ymmärrys asioita. Ne eivät ole kaikki mustavalkoisia, vaan väliin mahtuu paljon harmaata, joka ei täysin suoraan ole syntiä joskin ei rakentavaakaan. Ihmisen pitää ensin kasvaa ymmärtämään että hänen identiteettinsä on 1. Jumalan lapseus. Seksuaalisuus tai vetovoima samaa sukupuolta kohtaa ei ole ihmisen identiteettiä määrittävä ominaisuus. Ja toiseksi tulee kasvaa ymmärtämään 2. hengellinen sodankäynti. Raamatussa on paljon asiaa jossa uskovia kehotetaan kiinnittämään huomiota ajatusmaailmaan ja siihen, millä sitä ruokkii. Jos ruokit ajatuksia pornolla ja väkivallalla, kyllä se vuotaa elämään ja asennemaailmaan. Jos ruokkii ajatuksia hengellisillä lauluilla ja saarnoilla ja Raamatun sanalla, ajatukset saavat uuden kiitollisemman mallin.
Jotkut uskovat "homoseksuaalit" kertovat että kokevat edelleen vuosia jälkeen vetovoimaa samaa sukupuolta kohtaan ja ovat valinneet elää yksin.
Sitten on myös paljon niitä, jotka ovat lähteneet pitkälle matkalle kasvaa uskossaan ja ruokkineet ajatuksiaan Jumalan sanalla, joka vähitellen raivaa tilaa toisenlaisilta ajatusmalleilta joita syntinen maailma ihannoi. Monet löytävät rauhan ajatuksissaan ja menevät heteroavioliittoon. Tätä samaa "uskossa kasvamisen keinoa" ja ajattelutavan muutosta käytetään monissa riippuvuuksissa. Opetellaan uusi tapaa ajatella ja olla. Raamattu toteaa että totuus tekee vapaaksi. Ja jonka Jeesus tekee vapaaksi, se tulee todellisesti vapaaksi. Vapaus ei tule hetkessä, vaan Jumala työskentelee ihmisessä juuri sen verran ja niillä elämänalueilla joihin ihminen antaa luvan. Evankeliumi ei ole vain uskoon tulemista, vaan siitä uskovan matka vasta alkaa. Ei Raamattu turhaan totea että "Jeesus on varsinkin uskovien vapahtaja." Eli tullaan uskoon ja astutaan Jeesuksen seuraamisen tielle ja vapaudutaan vääristä asioista vuosien varrella.
5000 vuotta sitten aavikolla hilluneiden lähi-itäisten pikkujumaluuden "sääntöjä". Noudatatko muutenkin elämässäsi pronssikauden kulttuuria ja sääntöjä? Lmaooo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.
Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.
Totuus sattuu liikaa.
Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta
Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.
Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.
En ole homoseksuaali,mutt seksuaalisuus ei ole Raamatun määräämä asia. Tietysti pidän homoseksuaaleja hiukan poikkeavina ja miksi joku mies haluaa toista miestä peppuun,kun nainen ja mies on biologisesti tarkoitettu yhteen? Ja lisäksi luonto on tarkoittanut sukupuolia olevan kaksi,nainen ja mies. Sen verran vanhanaikainen olen myös. Mutta Raamattu on vanhaa tekstiä ja ei päde aikojen muuttuessa, tarkoituksena mm.polkea naisen oikeuksia ja valitettavasti yhteiskuntamme ei ole enää patriarkaalinen ja nainen voi päättää seksuaalisuudestaan ja urastaan itse.
Jeesus nimenomaan puolusti naisia ja naisten oikeuksia.
Kerran tajusin yhtäkkiä että ensimmäiset jotka menivät Jeesuksen tyhjälle haudalle, olivat nimenomaan naisia ja he ilmoittivat Jeesuksen ylösnousemuksesta.
Ensimmäisin oli Maria Magdala josta Jeesus karkotti 7 riivaajahenkeä.
Hän sai niin suuren kunnian.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tuotteet loppuvat kaupoista ensimmäisenä?
Suviseuroissa on oma kauppa, ei tarvi panikoida.
Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla. Hyi!
Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.
Onneksi on vielä jotain tervettäkin, kuten Suviseurat ym. hengelliset kesätapahtumat.
9 kk:n päästä on taas uusi sukupolvi tulossa!
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla. Hyi!
Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.
Onneksi on vielä jotain tervettäkin, kuten Suviseurat ym. hengelliset kesätapahtumat.
Ihmisille on tullut raja vastaan.
Kuka tekee lopun tästä lasten henkisestä pahoinpitelystä? Alaikäinen tyttö laitetaan askartelemaan itselleen tekopenistä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen erittäin henkevä ja arvostan erittäin korkealle Kari Kanalaa ja Teemu Laajasaloa. Heillä on sydämen sivistystä ja lähimmäisen rakkautta. Tuollaisia miehiä Suomi tarvitsisi lisää ja paljon.
Mutta kaikenmaailman tekopyhä jeesustelu ja verojenkiertely talkoiden perusteella on niin halveksittavaa kuin olla ja voi. Serkkutyttöäkin voi vielä hädän hetkellä nusasta, kun sekään ei ole laitonta ja muistaa käyttää kumia. Mutta jeesustelulle ehdoton EI!
Kanalaa ja Laajasaloa nyt arvostetaan vaikka ei olisi edes kovin henkevä.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla. Hyi!
Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.
Onneksi on vielä jotain tervettäkin, kuten Suviseurat ym. hengelliset kesätapahtumat.
Tuossa Priden kannatuksessa ovat kaikki puolueet mukana, paitsi persut eivät. KD jänistivät jostain asiaan liittyvästä, en muista mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Tarratoimikunnan rohkeat nuoret saa olla rauhassa väkivallalta, ja että ne lestadiolaiset, jotka joutuu olemaan kaapissa tai muuten vaan joutuvat uskonnollisen opin vuoksi kyseenalaistamaan omaa olemistaan, saavat tukea ja lohtua. Se, ettei lestadiolaisyhteisö ymmärrä tai hyväksy, että noin isossa väestössä on väkisinkin homoseksuaaleja ihmisiä, jotka ovat sitä ihan luonnostaan eikä minkään synnin seurauksena, on nykypäivänä vaan surullista. Miksi pitää uskonnon ottaa ylipäätään kantaa seksuaalisuuteen? Tai siis, tottakai se ottaa, koska uskonnollisuus on vain vallankäyttöä ja nimenomaan seksuaalisuutta rajoittamaan keksittyä, mutta eikö moderni ihminen kykene järjellisesti käsittelemään tätä? Jos joku asia on ylipäätään olemassa, on se luonnollinen. Jos siitä ei ole muille haittaa, niin miksi se pitäisi kieltää?
Hei. Mitä olen julkaisuja ym
lukenut, minusta vaikuttaa että heitä ymmärretään ja tuetaan.
Itse pohdin sitä, mikä olisi se tarpeeksi armollinen mutta samalla ehdottoman raamatullinen ja hyvä lähestymistapa, kun kyseessä on uskoon tullut, joka on ottanut jonkun muun kuin Jumalan lapsen identiteetin. Raamatussa on kuitenkin nimetty selkeä syntilista, jonka harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa. Ihminen on saattanut ottaa identiteetin, joka on Jumalan sanan vastainen (en usko että ihmisen tulisi ottaa sellainen identiteetti joka pohjautuu seksuaaliseen mieltymykseen).
Ihmisillä on niin vahva käsitys siitä, että se, mitä meidän mielemme tekee, on identiteetti. Se mihin koen vetoa, on identiteetti. Kun se ei ole.
Sillä tavalla on helppo uskoa, koska ihminen on seksuaalinen olento syntymästään asti, tyttö tai poika, harvinaisissa tapauksissa intersukupuolinen. Kaiken mitä teet tai olet, teet tyttönä tai poikana. Seksuaalisuus ei silti ole identiteetti, vaan pieni osa ihmistä. Pieni osa, mutta sille on annettu liian suuri rooli, liian suuri näkyväisyys. Kaikki tuntuu pyörivän sen ympärillä mitä teen homona, transuna, aseksuaalina, biseksuaalina jne. Ja siihen linkittyy mitä tunnen, mistä tykkään, mitä koen. Tunteita ja kokemuksia. Raamattu antaa neuvon nousta tunteitten ja omien halujen yläpuolelle.
Tarratoimikunnan ylös nostamat asiat ovat siinä mielessä hyviä, että pitäisi käydä keskustelua millä tavalla ihmisiä oikeasti kohdataan. He ovat ovat myös ehkäisyn kannalla ja avioerojen kannalla. Raamattu ei sanoa suoraan ehkäisystä mitään. Jotkut ovat löytäneet laulujen laulusta jopa viittauksia sellaisten yrttien nimiin, joita aikanaan käytetiin ehkäisyssä. Miksi niiden yrttien ja kasvien nimet olisivat siellä, jos kielto olisi jyrkkä? Ja avioerolle on sijaa myös siinä kohtaa, jos liitto ei ole enää liitto ja siellä on väkivaltaa tai kiusaamista. Uudelleenavioituminen on sitten mietittävä uudelleen. Ihmisten kannettavaksi ei tulisi laittaa taakkoja ja painolasteja, eikä ainakaan saarnata synniksi jotain mikä ei sitä ole. En lähtisi kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
9 kk:n päästä on taas uusi sukupolvi tulossa!
Kenelle biologiantunnilla käyneelle tämä on yllätys?
Ihan samanlainen sanonta kuin, että tänään on loppuelämäni ensimmäinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko tuputtaa sitä paskaa kulttulaisuutta jatkuvasti joka paikassa???!
Tarkoitatko prideä ja wokea?
Niin, sanoppa muuta, äläkä muuta virka.👍
Pridevouhka kuvottaa, Suviseurat hyvä kesäjuhla. Vaikka en itse vl olekaan, toivoisin miniäksi juuri vl-tytön, enkä mitään muunsukupuolista pervoa.
Joo, vl lapsista kasvaa terveitä tyttöjä ja poikia.
Eikä mitään woketuotoksen sekasikiöitä, joiden sukupuolesta ei ota selvää erkkikään.
Oivia asiakkaita psykologeille traumoineen
Eiköhän mielenterveysonglmaiset enimmäkseen tule huumepiireistä ja alkoholisteista kuin joistain uskonnollisista yhteisöistä.
Lisäksi eroperheiden lapset jotka ovat heitteillä kun kukaan ei välitä.😢
Itse olen erittäin henkevä ja arvostan erittäin korkealle Kari Kanalaa ja Teemu Laajasaloa. Heillä on sydämen sivistystä ja lähimmäisen rakkautta. Tuollaisia miehiä Suomi tarvitsisi lisää ja paljon.
Mutta kaikenmaailman tekopyhä jeesustelu ja verojenkiertely talkoiden perusteella on niin halveksittavaa kuin olla ja voi. Serkkutyttöäkin voi vielä hädän hetkellä nusasta, kun sekään ei ole laitonta ja muistaa käyttää kumia. Mutta jeesustelulle ehdoton EI!