Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni elää omassa kuplassaan erillistä elämää meidän perheestä. Mitä tehdä?

Vierailija
25.06.2026 |

Mies ei osallistu oikein mihinkään perheen yhteisiin juttuihin, ei arkena eikä lomalla. Hän elää kuin omassa kuplassaan, erillään lapsistaan ja minusta. Ei tosin paljoa kulje muissa omissa menoissaan kuin töissä, mutta kotona vetäytyy omaan kuplaansa, kesällä pihalle ja huonolla säällä tai talvella sohvalle tms, käytännössä aina kännykkänsä taakse. Välillä käy yksin lenkillä. Ei koskaan halua lähteä lasten ja minun kanssa minnekään, ei edes lasten kanssa ilman minua. Ei osallistu kotitöihin kotona, omat pyykkinsä pesee ja siinä se. Ei osallistu yhteisiin syömisiin kotona, ostelee itselleen mikropitsoja joita lämmittää yksin mikrossa ja syö yksin, yleensä sen jälkeen kun perheen ruoka on ollut pöydässä ja lapset ja minä syöneet, hän ei saavu yhteiseen pöytään. On ärtyisä kun häneltä jotain kyselee. Lapset kun pyytää jonnekin niin vastaa vain parilla sanalla että en nyt tule, ja lapset ihmettelee että onpa outo isä. Ei kuitenkaan halua erota, olen sitäkin kysynyt. Someen postailee välillä kuvia perhejutuista (minun ottamia kuvia, kun hän ei osallistu edes ottamalla kuvia). Mikä idea on elää noin, että vetäytyy perheestään täysin?

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme selittelyä raha , talo, lapset, koulu jne. Aina lapset ovat muuttaneet elämäntilanteiden vaihtuessa ja useimmat siitä selvinneet. Niin sinunkin lapsesi selviävät. 
Yhä enemmän ihmisten pitäisi vain muuttaa töiden perässä jne eikä selitellä miksei pysty 

Vierailija
82/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on tuollaisia. Mikäs siinä sitten. . Turha riidellä tuollaisista. Et sinä ole velvollinen ratkaisemaan mitään yjtään  enemmän kun hänkään, jos joku yrittää niin syyllistää. Voit vain mainita voisitko tehdä noi,  jos vaikka  jonkin kotityön haluaisit että suorittaa., 


Olen nimittäin nähnyt tilanteita,missä yritetään  syyllistää sitä, joka tekee vähemmän väärin siinä suhteessa. Hilpeää. Ehkä joiölain omat intressit tehdä miin? 


Älä kysy muilta neuvoa. Riittää että tiedät itse miten asiat  on. 
Raha-asioista kannattaa pitää niin huolta,  että ei jää itse tappiolle tai ei olisi ei olisi täysin epäoikeudenmukainen tilanne sinulle. Tuossa mielessä jokaisen kannsttaa katsoa omaa etuaan. 

Tietenkin jos on aivan pakko, laittaa sitä omaa rahaakin toisen hyväksi olkoon mies tai aikuinen  lapsi, miin laittaa, , mitta  tilanteessa missä toisella on varaa osallistua kuluihin tasapuolisemmin, mutta ei tee sitä reilusti, olisin tarkkana ja ottaisin puheeksi. Jos kotityöt ei niin haittaa tai niiden jako, voi sen antaa mennä go with the flow meiningillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustele asiasta lasten kanssa alkaen varovasti.  Kun ei itselläsi ole kiirettä pois.  Mitä heille merkitsisi jos tuota isää ei olisikaan, onko menetys iso ja missä mielessä?  Olisiko teillä hauskempaa ihan keskenänne.  Jos mies ei anna taskurahaakaan lapsille, ei aikaa eikä huomiota, he suhtautuvat varmaan yhtä välinpitämättömästi kuin mieskin lapsiinsa.  Myös miehen kanssa voi keskustella, tai pitää vaikka yksinpuhelua hänelle tilanteesta, ja tarjota erkaantumista. 

Kaikki tietävät, että ongelma on AP:n elitason menetyst. Miehen rahat, kun kelpaavat 100% varmuudella.

Maksamme kaiken suunnilleen puoliksi. Mies ei ole mikään rikas, en tosin minäkään. Tietenkin kun puoliksi asuminen maksetaan, niin voidaan asua omakotitalossa, kummallakaan ei olisi siihen yksin mahdollisuutta. Mutta ei tämä omakotitalo mikään minun unelma ole, enemmän tämä lapsille on tärkeä kuin minulle. Ap

Mitä sinä nyt olet vaille? Mun mies sairastu masennukseen ja silloin elämä piti organisoida uudelleen. Hankittiin kotiin siivous, yms apua ja tein matkoja, yms ystävien kanssa, jne. Teillä nyt vaan elää joku tyyppi, ala miettiä mitä sinä haluat siltä elämältä ja elä sen mukaan lastesi kanssa iloineen ja suruineen. Vai onko sulla joku kiire johonkin? 

Vierailija
84/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kuuluisi leikkiä ja touhuta keskenään, tai kavereiden kanssa. Vanhmepien kuuluu keskittyä aikuisten asioihin, ei lasten kanssa leikkimiseen. Ellei kyseessä nyt ole ihan taaperot vielä. 

Ainakaan itselle koskaan tullut penskana mieleenkään viettää vaikkapa lomapäiviä mutsin, tai faijankaan, kanssa. Ne oli töissä ja me viihdettiin muiden muksujen kanssa milloin missäkin. Enkä nyt puhu mustavalkoajasta, vaan ihan ysäristä. 

Ethän sinä tunne vanhempasi tai vanhemmat tunne sinua. Olet heille ihan yhtä tärkeä kuin naapurin Raimo.

Vierailija
85/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Ei tämä miltään parisuhteelta ole vuosiin tuntunutkaan. Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa."

 

Ei kai uusi parisuhde ole ainoa syy haluta lopettaa tuollainen nollan arvoinen suhde?

No ei, mutta kun meillä kuitenkin on kaksi melko pientä lasta, niin ero olisi niille valtava muutos, pitäisi muuttaa muualle, toisen koulu vaihtuisi ja toisen päiväkoti myös, en voisi hyvillä mielin antaa lapsia isän luo koska isä ei tee koskaan lasten kanssa mitään, katsoisiko ne siellä aamusta iltaan yksin telkkaria ja lämmittäisi itse niitä mikropitsoja isän jääkaapista jne. Ap

Miksi koulu vaihtuisi, asutteko jossakin perähikiällä? Miksi ette voisi jäädä lasten kanssa asumaan nykyiseen asuntoon ja heivata miehen pihalle? Miestäsi tuskin kiinnostaisi tavata lapsiaan eron jälkeen.

Ei asuta perähikiällä, mutta omakotitaloalueella omakotitalossa, minulla ei olisi eron jälkeen yksin rahaa hankkia uutta taloa tältä alueelta eikä jäädä nykyiseen (ei miehelläkään). Olisi pakko muuttaa toiseen kaupunginosaan kerrostaloon. Käytännössä koulu siinä vaihtuu, koska koulumatka olisi liian pitkä ja vaikea lapsille sieltä nykyiseen. Kuopus menee vuoden päästä ekalle, esikoinen nyt tokalle. Ap

Vierailija
86/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on vaivalloinen asia. Miestäsi et saa muuttumaan. Haluat pysyä yhdessä omakotitalon ja ehkä kulissien vuoksi. Koet että näin on helpompi ja parempi lastenkin kannalta. Olet valintasi tehnyt, mitä valitat?


Mies ei muutu. Se on kiistaton fakta.

En minä aloituksessani tai muissa kommenteissani niinkään valita. Lähinnä kyselen mitä kannattaisi tehdä ja mikä idea mahtaa miehellä olla tuossa kuplassa elämisessä. Ap

Et halua mitään muuta kuin että mies muuttuu. Myönnä. Ei tule tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat molempien vanhempien huomiota, ihailuakin, itsetunnon kehittymiseen. Nyt lapset oppivat, että he ovat isälle arvottomia. Tällä voi olla aika kauheitakin seurauksia.

Yksi samanlainen isä muuten just poltti koko perheensä, äidin ja lapset.

Vierailija
88/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele asiasta lasten kanssa alkaen varovasti.  Kun ei itselläsi ole kiirettä pois.  Mitä heille merkitsisi jos tuota isää ei olisikaan, onko menetys iso ja missä mielessä?  Olisiko teillä hauskempaa ihan keskenänne.  Jos mies ei anna taskurahaakaan lapsille, ei aikaa eikä huomiota, he suhtautuvat varmaan yhtä välinpitämättömästi kuin mieskin lapsiinsa.  Myös miehen kanssa voi keskustella, tai pitää vaikka yksinpuhelua hänelle tilanteesta, ja tarjota erkaantumista. 

Ei jumalauta tuollaisia asioita voi lasten harteille laittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun lähäri vaan kyselee miehen mielipidettä erosta. Eiko tosiaan tule muita vaihtoehtoja mieleen? Olet Idi00tti.

Vierailija
90/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen isä, sillä erotuksella, että hän oli todella kiivasluonteinen ja joskus väkivaltainenkin. Silloin ei ollut vielä älypuhelimia, joten vetäytyi sanomalehden taakse tai telkkaria katsomaan. Jos osallistuikin johonkin perheen yhteisiin juttuihin, pilasi ne kiukuttelemalla ja veetuilemalla. Häntä kiinnostaviin tekemisiin olisi kuitenkin kaikkien aina pitänyt osallistua ja äiti, helkutin kynnysmatto, tietysti pakotti meidät, jollei oltaisi haluttu. 

Ei tuollaisesta "isästä" eroon joutumisella lapsille mitään haittaa olisi, mutta tietysti, jos mies ei myrkytä kodin tunnelmaa olemalla koko ajan pahalla päällä, eikä ole väkivaltainen, niin samapa se kai on, jääkö ap suhteeseen vai ei. Itse toivoin aina, että vanhemmat eroaisivat. Ei olisi paljon haitannut koulun vaihtaminen tai mikään, jos vain olisi siitä myrkkysäkistä päässyt eroon, mutteipä siinä lapsen toiveet mitään painaneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP luet omat viestisi tänne, niin äkkiä tajuat ettei sinulla ole kuin yksi vaihtoehto, lähteä. Miten tuollaista jaksaisi monta vuotta?

Vierailija
92/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan puhuneet avioerosta?
 

Olen useamman kerran sanonut miehelle, että miksi et ota eroa minusta kun et kerran suostu mihinkään yhteiseen elämään minun ja lasten kanssa. Mies joko suuttuu tästä tai tiuskaisee että hån ei halua erota. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap opetatko tyttölapsille että ko tyyppinen parisuhde on ok? Vai poikalapsille että naista saa kohdella tällä tavalla? Millä oikeutta tämän? OLET OSA ONGELMAA JA LASTESI IHMISSUHTEET TULEVAT OLEMAAN TOKSISIA

Tietenkin tiedän, että tilanne ei ole hyvä lasten kannalta. Mutta minusta tämä on silti parempi kuin vuoroasuminen tuollaisen isän kanssa. Toinen lapsi on 5, toinen 8. Miten he voisi olla isän luona, kun isä ei edes halua tehdä heidän kanssaan mitään ja murahtelee vain kun lapset menee häneltä jotain kysymään. Se on aika kamala lapsuus olla joka toinen viikonloppu tai enemmänkin kodissa, jossa ainoa paikalla oleva vanhempi (isä) on täysin vetäytyneenä omaan kuplaansa eikä huolehdi edes lasten perustarpeista. Nykyinen tilanne on lapsille kuitenkin parempi. Ap

näin minäkin ajattelin. en kestänyt sitä ajatusta, että mies on vain fyysisesti lapsille paikalla isäviikkoina. hoidin homman itse. mies kämppiksenä ja sentään koulun juhlissa mukana.

Vierailija
94/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan puhuneet avioerosta?
 

Olen useamman kerran sanonut miehelle, että miksi et ota eroa minusta kun et kerran suostu mihinkään yhteiseen elämään minun ja lasten kanssa. Mies joko suuttuu tästä tai tiuskaisee että hån ei halua erota. Ap

No et näköjään sinäkään. Kerjäät täällä säälipisteitä tilanteesta jossa olet ihan itse vapaaehtoisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika unelmatilanne sun miehellä. Ei tarvi asua yksin ja palvelu pelaa. Sinä hoidat aivan kaiken lapsia myöten


On kuin teini-ikään jäänyt poikanen joka ei pahemmin osallistu perhe-elämään mutta äiti hoitaa kodin ja sisarukset. Annat varmaan seksiäkin hänelle?


Olisinpa mies kun niillä on näin helppoa

En ihan hahmota, miten olisi unelmaelämä elää vain itsekseen jossain kännykänruudulla niin, että lasten lapsuus menee itseltä kokonaan ohi. Ei tuo mikään unelmatilanne ole, vaan silkkaa elämäntuhlausta.

Persoonallisuus. Kaikki ei ole = sinä

Vierailija
96/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei kerro että onko heillä pariskuntana mitään fyysistä yhteyttä koskaan eli onko mies vetäytynyt täysin myös parisuhteesta fyysisesti vai nauttiiko vielä näitä "etuja"?

Minä vetäydyin fyysisestä yhteydestä sen seurauksena, kun mies ensin vetäytyi kuplaansa irti perheestään. Ap

Hyi mitä kaupankäyntiä. Etpä ap vaikuttanut itsekään sitten fyysisestä yhteydestä nauttineen. Minkä takia te olette yhdessä? Pidätte yllä tyhjää kulissia? Jos yhtään on enää halua jatkaa yhdessä niin menkää pariterapiaan. Miettikää sen jälkeen uudelleen, tehkää päätös yhdessä. 

Vierailija
97/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos AP luet omat viestisi tänne, niin äkkiä tajuat ettei sinulla ole kuin yksi vaihtoehto, lähteä. Miten tuollaista jaksaisi monta vuotta?

Kaikkeen tottuu. Ap ei halua erota ja turha siitä on jankuttaa 

Vierailija
98/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan puhuneet avioerosta?
 

Olen useamman kerran sanonut miehelle, että miksi et ota eroa minusta kun et kerran suostu mihinkään yhteiseen elämään minun ja lasten kanssa. Mies joko suuttuu tästä tai tiuskaisee että hån ei halua erota. Ap

No et näköjään sinäkään. Kerjäät täällä säälipisteitä tilanteesta jossa olet ihan itse vapaaehtoisesti

En kerjää mitään säälipisteitä. Ja ihan suoraan jo alussa kerroin, että minulla ei ole mitään kiirettä erota. Ap

Vierailija
99/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne asiat oli, mihin miehessä alun perin rakastuit ja halusit hänen kanssa perheen? Onko niitä vielä?

Vierailija
100/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia ärsyttää kum jotkut ei riitele kotitöistä

vaan muista.asioista, kun se pitää olla se kotityöt  ja tasa- arvo! Ne pitää  olla riidan aiheena! 


Esim. itse jos saisin ajan kalliille  parisuhde terapeutille heti ensikäynnit käyttäisin raha-asioiden ja kulujen setvimiseen ja miten terapeutti ratkaisisi ne? 

Mieluiten useamman terapeutin näkemys ilman  poliittisia tai muita kytköksiä kiitos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän