Mieheni elää omassa kuplassaan erillistä elämää meidän perheestä. Mitä tehdä?
Mies ei osallistu oikein mihinkään perheen yhteisiin juttuihin, ei arkena eikä lomalla. Hän elää kuin omassa kuplassaan, erillään lapsistaan ja minusta. Ei tosin paljoa kulje muissa omissa menoissaan kuin töissä, mutta kotona vetäytyy omaan kuplaansa, kesällä pihalle ja huonolla säällä tai talvella sohvalle tms, käytännössä aina kännykkänsä taakse. Välillä käy yksin lenkillä. Ei koskaan halua lähteä lasten ja minun kanssa minnekään, ei edes lasten kanssa ilman minua. Ei osallistu kotitöihin kotona, omat pyykkinsä pesee ja siinä se. Ei osallistu yhteisiin syömisiin kotona, ostelee itselleen mikropitsoja joita lämmittää yksin mikrossa ja syö yksin, yleensä sen jälkeen kun perheen ruoka on ollut pöydässä ja lapset ja minä syöneet, hän ei saavu yhteiseen pöytään. On ärtyisä kun häneltä jotain kyselee. Lapset kun pyytää jonnekin niin vastaa vain parilla sanalla että en nyt tule, ja lapset ihmettelee että onpa outo isä. Ei kuitenkaan halua erota, olen sitäkin kysynyt. Someen postailee välillä kuvia perhejutuista (minun ottamia kuvia, kun hän ei osallistu edes ottamalla kuvia). Mikä idea on elää noin, että vetäytyy perheestään täysin?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea elää miehen kanssa jota perhe ei voisi vähempää kiinnostaa?
Niin. Mies halusi perheen ja lapsia. Pari vuotta perhe ja lapset sitten jaksoi kiinnostaa häntä, sen jälkeen hän vetäytyi irti perheestään omaan kuplaansa yksin. En tiedä kiinnostaako perhe ja lapset häntä enää, mutta ei aikakaan käyttäydy niin kuin ne kiinnostaisi yhtään. Ap
Mies halusi perheen ja lapsia.
Siis itse et halunnut miehen kanssa lapsia etkä perhettä, mutta koska mies halusi, lähdit mukaan toteuttamaan hänen toivettaan!
Ei. Tietenkin minä halusin perheen ja lapsia. Halusimme molemmat yhtä paljon. Ap
Ap opetatko tyttölapsille että ko tyyppinen parisuhde on ok? Vai poikalapsille että naista saa kohdella tällä tavalla? Millä oikeutta tämän? OLET OSA ONGELMAA JA LASTESI IHMISSUHTEET TULEVAT OLEMAAN TOKSISIA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika unelmatilanne sun miehellä. Ei tarvi asua yksin ja palvelu pelaa. Sinä hoidat aivan kaiken lapsia myöten
On kuin teini-ikään jäänyt poikanen joka ei pahemmin osallistu perhe-elämään mutta äiti hoitaa kodin ja sisarukset. Annat varmaan seksiäkin hänelle?
Olisinpa mies kun niillä on näin helppoaEn ihan hahmota, miten olisi unelmaelämä elää vain itsekseen jossain kännykänruudulla niin, että lasten lapsuus menee itseltä kokonaan ohi. Ei tuo mikään unelmatilanne ole, vaan silkkaa elämäntuhlausta.
Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen mutta jos minulla olisi puoliso joka tekisi lapset ja hoitaisi kodin ja kaiken mitä siihen liittyy, voisin suostua ns. isäksi
Minulla olisi kotona elämää ja vilskettä ilman vastuuta. Vaimo maksaa laskut puoleksi. Ruuat ja pyykit hoituu kuin taikuudella. Saan itse tehdä mitä huvittaa (en tosin eläisi kännykässä) ja painaa uraa sekä harrastuksia mielin määrin. Jos rakastun, voin aloittaa jännittävän salasuhteen
Tähän pakettiin kuuluu luonnollisesti se etten välittäisi lasteni äidistä hevon peetä kuten Ap tilanteessa, eli ei huonoa omaatuntoa kaltoinkohtelusta
Tuo olisi kokonaan erilainen juttu. Ap:n tekstistä käy ilmi, että kyse on alunperin ollut parisuhteesta ja perheen perustamisesta yhdessä eikä mistään kuvaamasi kaltaisesta "järjestelystä".
Vähän ohis, mutta uskotko oikeasti, että kulissisuhteessa ja kulissiperheessä oleva saa tuosta noin vaan rakkautensa kohteen "jännittävään salasuhteeseen"? Aika iso osa meistä ei halua olla tahollaan varatun ihmisen salasuhde, vaan rakastuneena haluaa oikean parisuhteen. Enemmänkin ovat haihattelua nämä "voisi olla oma perhe, johno ei tarvitse panostaa yhtään, ja sitten voisi rakastua johonkin toiseen ja ottaa salasuhteen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa epäsosiaaliselta ja masentuneelta ihmiseltä. Eikö hän ymmärrä, että jos lapsia hankitaan, niiden kanssa vietetään aikaa ja paljon. Kerropa miehellesi vähän faktoja, miten yhdessä eletään. Miksi itse katselet tommosta miestä?
Jos mies onkin autisti ja sulkeutumalla hän vain lataa akkujaan. Tuollainen syyllistys on myrkkyä jos toiminnan taustalla onkin autistinen tunnesäätelykemanismi eikä masennus.
Ei ole kokemusta autimista, mutta luulen, että tämäntyyppistä käytöstä olisi ollut jo ennen lapsia. Ja pari vuottahan hän oli osallistunutkin, mutta vetäytynyt sitten.
Onkohan miehellä jotain masennusta tai uupumusta vai ihan vain oma valinta toimia näin?
"Aika unelmatilanne sun miehellä. Ei tarvi asua yksin ja palvelu pelaa. Sinä hoidat aivan kaiken lapsia myöten"
Ei tuo ole unelmatilanne kuin jollekin ihan lapsen tasolle jääneelle miehelle. Normaali aikuinen mies kyllä haluaa parisuhteeltaan ja perheeltään vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika unelmatilanne sun miehellä. Ei tarvi asua yksin ja palvelu pelaa. Sinä hoidat aivan kaiken lapsia myöten
On kuin teini-ikään jäänyt poikanen joka ei pahemmin osallistu perhe-elämään mutta äiti hoitaa kodin ja sisarukset. Annat varmaan seksiäkin hänelle?
Olisinpa mies kun niillä on näin helppoaEn ihan hahmota, miten olisi unelmaelämä elää vain itsekseen jossain kännykänruudulla niin, että lasten lapsuus menee itseltä kokonaan ohi. Ei tuo mikään unelmatilanne ole, vaan silkkaa elämäntuhlausta.
Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen mutta jos minulla olisi puoliso joka tekisi lapset ja hoitaisi kodin ja kaiken mitä siihen liittyy, voisin suostua ns. isäksi
Minulla olisi kotona elämää ja vilskettä ilman vastuuta. Vaimo maksaa laskut puoleksi. Ruuat ja pyykit hoituu kuin taikuudella. Saan itse tehdä mitä huvittaa (en tosin eläisi kännykässä) ja painaa uraa sekä harrastuksia mielin määrin. Jos rakastun, voin aloittaa jännittävän salasuhteen
Tähän pakettiin kuuluu luonnollisesti se etten välittäisi lasteni äidistä hevon peetä kuten Ap tilanteessa, eli ei huonoa omaatuntoa kaltoinkohtelustaTuo olisi kokonaan erilainen juttu. Ap:n tekstistä käy ilmi, että kyse on alunperin ollut parisuhteesta ja perheen perustamisesta yhdessä eikä mistään kuvaamasi kaltaisesta "järjestelystä".
Vähän ohis, mutta uskotko oikeasti, että kulissisuhteessa ja kulissiperheessä oleva saa tuosta noin vaan rakkautensa kohteen "jännittävään salasuhteeseen"? Aika iso osa meistä ei halua olla tahollaan varatun ihmisen salasuhde, vaan rakastuneena haluaa oikean parisuhteen. Enemmänkin ovat haihattelua nämä "voisi olla oma perhe, johno ei tarvitse panostaa yhtään, ja sitten voisi rakastua johonkin toiseen ja ottaa salasuhteen".
Niin ehkä SINÄ et halua mutta on kasapäin naisia joille sen (kapisenkin) ukkomiehen vamppaaminen on ykkösjuttu. Jo tuo turilas on kelvannut jollekin niin täytyy siinä jotain hyvää olla jne. Saavat salailusta elämään jännitystä. Eikä sen miehen välttämättä tarvitse kertoa pettävänsä.
"Tietenkin minä halusin perheen ja lapsia. Halusimme molemmat yhtä paljon"
Luultavasti että kuitenkaan halunneet ihan yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ap opetatko tyttölapsille että ko tyyppinen parisuhde on ok? Vai poikalapsille että naista saa kohdella tällä tavalla? Millä oikeutta tämän? OLET OSA ONGELMAA JA LASTESI IHMISSUHTEET TULEVAT OLEMAAN TOKSISIA
Tietenkin tiedän, että tilanne ei ole hyvä lasten kannalta. Mutta minusta tämä on silti parempi kuin vuoroasuminen tuollaisen isän kanssa. Toinen lapsi on 5, toinen 8. Miten he voisi olla isän luona, kun isä ei edes halua tehdä heidän kanssaan mitään ja murahtelee vain kun lapset menee häneltä jotain kysymään. Se on aika kamala lapsuus olla joka toinen viikonloppu tai enemmänkin kodissa, jossa ainoa paikalla oleva vanhempi (isä) on täysin vetäytyneenä omaan kuplaansa eikä huolehdi edes lasten perustarpeista. Nykyinen tilanne on lapsille kuitenkin parempi. Ap
"Minä vetäydyin fyysisestä yhteydestä sen seurauksena, kun mies ensin vetäytyi kuplaansa irti perheestään."
Mies olisi kuitenkin edelleen halunnut jatkaa? Ja reagoiko hän jotenkin loppumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika unelmatilanne sun miehellä. Ei tarvi asua yksin ja palvelu pelaa. Sinä hoidat aivan kaiken lapsia myöten
On kuin teini-ikään jäänyt poikanen joka ei pahemmin osallistu perhe-elämään mutta äiti hoitaa kodin ja sisarukset. Annat varmaan seksiäkin hänelle?
Olisinpa mies kun niillä on näin helppoaEn ihan hahmota, miten olisi unelmaelämä elää vain itsekseen jossain kännykänruudulla niin, että lasten lapsuus menee itseltä kokonaan ohi. Ei tuo mikään unelmatilanne ole, vaan silkkaa elämäntuhlausta.
Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen mutta jos minulla olisi puoliso joka tekisi lapset ja hoitaisi kodin ja kaiken mitä siihen liittyy, voisin suostua ns. isäksi
Minulla olisi kotona elämää ja vilskettä ilman vastuuta. Vaimo maksaa laskut puoleksi. Ruuat ja pyykit hoituu kuin taikuudella. Saan itse tehdä mitä huvittaa (en tosin eläisi kännykässä) ja painaa uraa sekä harrastuksia mielin määrin. Jos rakastun, voin aloittaa jännittävän salasuhteen
Tähän pakettiin kuuluu luonnollisesti se etten välittäisi lasteni äidistä hevon peetä kuten Ap tilanteessa, eli ei huonoa omaatuntoa kaltoinkohtelustaTuo olisi kokonaan erilainen juttu. Ap:n tekstistä käy ilmi, että kyse on alunperin ollut parisuhteesta ja perheen perustamisesta yhdessä eikä mistään kuvaamasi kaltaisesta "järjestelystä".
Vähän ohis, mutta uskotko oikeasti, että kulissisuhteessa ja kulissiperheessä oleva saa tuosta noin vaan rakkautensa kohteen "jännittävään salasuhteeseen"? Aika iso osa meistä ei halua olla tahollaan varatun ihmisen salasuhde, vaan rakastuneena haluaa oikean parisuhteen. Enemmänkin ovat haihattelua nämä "voisi olla oma perhe, johno ei tarvitse panostaa yhtään, ja sitten voisi rakastua johonkin toiseen ja ottaa salasuhteen".
Eihän sille salarakkaalle mistään perheestä kerrota. Tai jos kerrotaan niin ollaan ihan just ottamassa eroa (mitä ei koskaan tule). Tämä on pettäjän käsikirjan ensimmäinen opetus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ruokkia se ja ulkoiluttaa riittävästä. Koulutus kannattaa tehdä jo pentuna hyvin niin menee asiat helpommin.
Helposti unohtuu nää jutut. Lapset nyt lupaa kaikkea kun ne on pieninä niin söpöjä, mutta totuus on kuitenkin että naisen on se vastuu kannettava kun miehen hommaa.
Onko ilkeys aina välttämätöntä miehistä puhuttaessa nykyajan naiselle? t. nainen 69 v
ei taida olla ilkeyttä. Pientä piruilua vain. Myös naisten ajatusmaailmaa kohtaan...
"Pientä piruilua" on myös miehen vertaaminen vauvaan, kaikki mieslapsi-puheet.
Kunnioituksen puute miehiä kohtaan ei edistä sukupuolten välistä dialogia, vaikka yksittäiset miehet ja naiset saattavatkin olla vähän "jälkeenjääneitä" henkisesti. Koko sukupuolta ei silti kannata leimata omien tyhmien valintojen vuoksi. :)
Kun minusta näyttää, että monet nuoret naisetkin ovat jääneet pikkutytön tasolle keppihevosineen ja lapsellisine some-influenssereineen. Silti en tuomitse kaikkia naisia lapsellisiksi.
Monelle naiselle kyllä teinityttömäisesti kaikkein tärkein asia on oma ulkonäkö. Ei sillä maailmaa rakenneta, saati pelasteta. nainen 69 v
Oot oikeessa. T: ton alkuperäisen tölväisyn kirjoittaja. Pahoitteluni siitä.
Tarkoitus oli lähinnä avata silmiä että ei. Se mies ei oikeasti oo koira tai lapsi. Jos ongelmia on, niin ne kannattaa yrittää ratkoa silleen miten ihmisten välisiä ongelmia ratkotaan. Eikä tehdä / kohdella toista kuin pentua tai lasta. Sitä meinaan tapahtuu paljon.
AP:n tilanne varmasti kuormittaa häntä. Mutta miehellehän tosta pitäisi jutella. Hän on ihminen jolla taitaa olla tunteet solmussa ja ehkä jopa masennusta / uupumusta. Tunnetta että on umpikujassa koko tilanteessa.
M44
"Minulla ei ole rahaa yksin lunastaa tätä omakotitaloa, mutta ei miehelläkään ole, eli kumpikin joutuisi muuttamaan ja talo menisi myyntiin"
Olet siis oikeastaan naimisissa tuon omakotitalonne kanssa.
Miehesi on ottanut sinusta jo emotionaalisen eron. Sun tehtäväksi jää päättää, otatko hänestä myös maallisen eron.
Mies ei erosta puhu siksi; että tämä järjestely sopii hänelle paremmin kuin kokonaan yksin oleminen ja eläminen.
Vierailija kirjoitti:
"Minä vetäydyin fyysisestä yhteydestä sen seurauksena, kun mies ensin vetäytyi kuplaansa irti perheestään."
Mies olisi kuitenkin edelleen halunnut jatkaa? Ja reagoiko hän jotenkin loppumiseen?
Olisi kai halunnut jatkaa, mutta toisaalta ei reagoinut siihen että lopetin osaltani makuukammarielämän. Kerroin hänelle silloin että en pysty sellaiseen yhteyteen kun hän ei osallistu lasten ja perheen asioihin. Hän näytti pettyneeltä, mutta ei tehnyt mitään korjatakseen tilannetta eikä toisaalta yrittänyt enää sen jälkeen kuin kerran pari ehdottaa sek siä, jolloin kerroin taas että en kykene sek siin kun olet vetäytynyt kaikesta, sitten hän ei enää koskaan palannut asiaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap opetatko tyttölapsille että ko tyyppinen parisuhde on ok? Vai poikalapsille että naista saa kohdella tällä tavalla? Millä oikeutta tämän? OLET OSA ONGELMAA JA LASTESI IHMISSUHTEET TULEVAT OLEMAAN TOKSISIA
Tietenkin tiedän, että tilanne ei ole hyvä lasten kannalta. Mutta minusta tämä on silti parempi kuin vuoroasuminen tuollaisen isän kanssa. Toinen lapsi on 5, toinen 8. Miten he voisi olla isän luona, kun isä ei edes halua tehdä heidän kanssaan mitään ja murahtelee vain kun lapset menee häneltä jotain kysymään. Se on aika kamala lapsuus olla joka toinen viikonloppu tai enemmänkin kodissa, jossa ainoa paikalla oleva vanhempi (isä) on täysin vetäytyneenä omaan kuplaansa eikä huolehdi edes lasten perustarpeista. Nykyinen tilanne on lapsille kuitenkin parempi. Ap
Niinkö luulet? Jos sun puoliso on oikeasti niin avuton että lapset jää hänen kontollaan heitteille niin huoltajuus pois. Oletko koskaan edes kokeillut? Lähdepä viikoksi jonnekin kylpylälomalle ja puhelin kiinni. Lapset on kyllä hengissä kun tulet takaisin. Olet itse osa tätä dynamiikkaa, se on vaikeinta tajuta
Paska diili. Onneksi ei ole tuollaista palloa jalassa, ahdistava ajatus! Tulee mieleen se Motherland-sarjan yksi hahmo joka käytännössä yksinhuoltaja, miehensä ei ole koskaan kotona ja ilmiötä kohdellaan koomisena stereotypia-vitsinä. Neuvoni, ellet halua erota ja pitää kulissit, ota rakastaja.
T. N43, iloinen vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika unelmatilanne sun miehellä. Ei tarvi asua yksin ja palvelu pelaa. Sinä hoidat aivan kaiken lapsia myöten
On kuin teini-ikään jäänyt poikanen joka ei pahemmin osallistu perhe-elämään mutta äiti hoitaa kodin ja sisarukset. Annat varmaan seksiäkin hänelle?
Olisinpa mies kun niillä on näin helppoaEn ihan hahmota, miten olisi unelmaelämä elää vain itsekseen jossain kännykänruudulla niin, että lasten lapsuus menee itseltä kokonaan ohi. Ei tuo mikään unelmatilanne ole, vaan silkkaa elämäntuhlausta.
Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen mutta jos minulla olisi puoliso joka tekisi lapset ja hoitaisi kodin ja kaiken mitä siihen liittyy, voisin suostua ns. isäksi
Minulla olisi kotona elämää ja vilskettä ilman vastuuta. Vaimo maksaa laskut puoleksi. Ruuat ja pyykit hoituu kuin taikuudella. Saan itse tehdä mitä huvittaa (en tosin eläisi kännykässä) ja painaa uraa sekä harrastuksia mielin määrin. Jos rakastun, voin aloittaa jännittävän salasuhteen
Tähän pakettiin kuuluu luonnollisesti se etten välittäisi lasteni äidistä hevon peetä kuten Ap tilanteessa, eli ei huonoa omaatuntoa kaltoinkohtelustaTuo olisi kokonaan erilainen juttu. Ap:n tekstistä käy ilmi, että kyse on alunperin ollut parisuhteesta ja perheen perustamisesta yhdessä eikä mistään kuvaamasi kaltaisesta "järjestelystä".
Vähän ohis, mutta uskotko oikeasti, että kulissisuhteessa ja kulissiperheessä oleva saa tuosta noin vaan rakkautensa kohteen "jännittävään salasuhteeseen"? Aika iso osa meistä ei halua olla tahollaan varatun ihmisen salasuhde, vaan rakastuneena haluaa oikean parisuhteen. Enemmänkin ovat haihattelua nämä "voisi olla oma perhe, johno ei tarvitse panostaa yhtään, ja sitten voisi rakastua johonkin toiseen ja ottaa salasuhteen".
Eihän sille salarakkaalle mistään perheestä kerrota. Tai jos kerrotaan niin ollaan ihan just ottamassa eroa (mitä ei koskaan tule). Tämä on pettäjän käsikirjan ensimmäinen opetus
Ja kuinkahan pitkäksi aikaa tämä rakastunut perheellinen sitten saisi seuraa rakkautensa kohteesta? Onko sitten rakastuneena valmis siihen, että toinen kyllästyy kun huomaa, että toisella on perhe?
Kuulostaa kyllä vaivalloiselta ja oudolta muutenkin. Että jos haluaa perheen ja haluaa suhteen rakastettunsa kanssa, niin miksi alunperinkään haluaisi näitä eri paketissa niin, että sitten just se itselle tärkeä suhde olisi vain salasuhde? Suurimman osan aikaa viettäisi kuitenkin sen itselle yhdentekevän perhene kanssa ja olisi koko ajan rakastunut ihmiseen, jonka kanssa ei voi aloittaa normaalia suhdetta, koska itsellä on suhde ja perhe, jotka alunperinkni oli tarkoitettu vain kulissiksi. Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap opetatko tyttölapsille että ko tyyppinen parisuhde on ok? Vai poikalapsille että naista saa kohdella tällä tavalla? Millä oikeutta tämän? OLET OSA ONGELMAA JA LASTESI IHMISSUHTEET TULEVAT OLEMAAN TOKSISIA
Tietenkin tiedän, että tilanne ei ole hyvä lasten kannalta. Mutta minusta tämä on silti parempi kuin vuoroasuminen tuollaisen isän kanssa. Toinen lapsi on 5, toinen 8. Miten he voisi olla isän luona, kun isä ei edes halua tehdä heidän kanssaan mitään ja murahtelee vain kun lapset menee häneltä jotain kysymään. Se on aika kamala lapsuus olla joka toinen viikonloppu tai enemmänkin kodissa, jossa ainoa paikalla oleva vanhempi (isä) on täysin vetäytyneenä omaan kuplaansa eikä huolehdi edes lasten perustarpeista. Nykyinen tilanne on lapsille kuitenkin parempi. Ap
Nythän on siis ihan sama tilanne, mutta samalla tulet vaan opettaneeksi siinä sivussa, että puolison kohtalo tuolla tavalla on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Paska diili. Onneksi ei ole tuollaista palloa jalassa, ahdistava ajatus! Tulee mieleen se Motherland-sarjan yksi hahmo joka käytännössä yksinhuoltaja, miehensä ei ole koskaan kotona ja ilmiötä kohdellaan koomisena stereotypia-vitsinä. Neuvoni, ellet halua erota ja pitää kulissit, ota rakastaja.
T. N43, iloinen vela
Ajattele kun lataat tinderin ja miehesi tulee siellä vastaan! Sovitte olevanne kulissiavioliitossa ja kummallakin omat salarakkaat, problem solved.
"nainen 69 v"
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Etköhän sä ole ihan vaan pesunkestävä inkkeli, joka haluaa viedä keskustelunaiheen aloituksen sijasta taas joksikin sukupuolisodaksi.