Työnhaun vaikeus
Pitää hakea kolmea työpaikkaa kuukaudessa. En enää keksi mihin hakea. En keksi yritysten nimiä. Avoimia paikkoja ei muuten ole. Voinko sanoa tämän suoraan työkkärin ihmiselle? Saisiko heiltä listan alueen yrityksistä avuksi tässä? Kokemuksia?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.
Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap
Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?
Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.
Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap
Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?
Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.
Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap
Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?
Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?
Johtajahan on lähes ainoita hommia mihin ei vaadita mitää tiettyä koulutusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.
Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap
Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?
Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?
Tuota en huomannut keskustelun polkua. Mutta AP ei löydä edes 3 avointa toimistotyöpaikkaa tai yritystä, joiden sivuille voisi jättää avoimen hakemuksen, Pirkanmaalta, kertoo jotain AP:n kyvyistä työllistyä. Kesällä avoimia työpaikkoja vähemmän, mutta nyt kannattaa laittaa 3 firmaan heidän sivuilta avoin hakemus mihin tahansa avoimeen toimistotyöhön tai vastaavaan, sillä tuo ongelma on korjattu. Tuotakaan AP ei saa aikaan ja puolustellaan hänen laiskuuttaan täällä, ei hyvä.
No on sillä jonkin verran väliä, onko toimistotyö logistiikkasuunnittelua, historiantutkimusta, palkanlaskentaa vai koodausta. Valoja päälle.
Eikö jokainen voi hakea esim kansanesustajan avuatajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua
No karkeasti jos laittaa työmarkkinatorille hakukriitereiksi toimustotyöt tms pirkanmaan alue niin tarjolle tulee 13 paikkaa. Vielä kolmisen vuotta sitten yli 100. Kai sekin jotain kertoo. Piilotyöpaikat jne sitten erikseen mutta tuo nyt esimerkkinä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.
Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap
Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?
Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?
Johtajahan on lähes ainoita hommia mihin ei vaadita mitää tiettyä koulutusta
Kokemusta ja työelämän näyttöjä vaaditaan, ja jos ei täytä oikein mitään työpaikkailmoituksen kriteerejä, niin minusta silloin ei ole "työllistyminen perustellusti mahdollista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua
No karkeasti jos laittaa työmarkkinatorille hakukriitereiksi toimustotyöt tms pirkanmaan alue niin tarjolle tulee 13 paikkaa. Vielä kolmisen vuotta sitten yli 100. Kai sekin jotain kertoo. Piilotyöpaikat jne sitten erikseen mutta tuo nyt esimerkkinä. Ap
No älä hae pelkkiä toimistotöitä. Hae raksalle, henkilökohtaiseksi avustajaksi, rekkakuskiksi, jne.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Kaikki maailman tieto sekuntien päässä ja silti ei kyetä keksimään muutamaa paikkaa mihin hakea töihin. Hakualueeksi laitat nyt ihan ensi alkuun koko maan, koska tällä kansakunnalla ei ole enää mahdollisuutta elättää aikuisia ihmisiä jotka kärvistelevät eläkeikään asti jossain susirajan persereikäpitäjässä etsien unelmaduuniaan polkupyörämatkan säteeltä.
Minä kuule muuten välillä isoon kaupunkiin eikä siellä sen paremmin alkanut työpaikkoja löytyä. Muutin lopulta takaisin syrjäkylälle, niin saa asua väljemmin ja rauhassa. Eli ei auta, vaikka muuttaisi Helsinkiin tai Espooseen tms.
Mulle aikoinaan työkkäri akka sano (väärää tietoa) ettei avoimia hakemuksia saa lähettää vaan pitää olla "oikeita työpaikkoja" mitä hakee. No siinähän haet kun niitä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua
No karkeasti jos laittaa työmarkkinatorille hakukriitereiksi toimustotyöt tms pirkanmaan alue niin tarjolle tulee 13 paikkaa. Vielä kolmisen vuotta sitten yli 100. Kai sekin jotain kertoo. Piilotyöpaikat jne sitten erikseen mutta tuo nyt esimerkkinä. Ap
Kokeile muita työnhakusivustoja. Inhoan mol.fi. Se on kankea ja joudut aina laittamaan hakukriteerit uudelleen. Duunitorissa on tod. näköisesti samat ja enemmän paikkoja. Laaja haku toimistotöistä - sihteeri, johdon assistentti, aulapalveluvastaava jne. Johan alkaa eri tavalla löytymään paikkoja. Jos sinulla on noin 50 % siitä, mitä ne toivovat, voit hakea.
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikoinaan työkkäri akka sano (väärää tietoa) ettei avoimia hakemuksia saa lähettää vaan pitää olla "oikeita työpaikkoja" mitä hakee. No siinähän haet kun niitä ei ole
Kyllä voi laittaa avoimia hakemuksia. Eri asia on, joutuvatko ne heti työpaikan roskapostiosastoon. Monet nimittäin nykyään ilmoittavat, että huomioivat hakemukset vain silloin, jos heillä on ns. haku päällä. Mutta työkkäribyrokratiassa avoimella hakemuksella kuittaa pakkohaun, vaikka se ei ehkä käytännössä johda mihinkään.
Työkkärin ohjeistuksia ei pidä ottaa ihan kirjaimellisesti, mutta sinnepäin pitää aina esittää, että noudattaa niitä pilkulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikoinaan työkkäri akka sano (väärää tietoa) ettei avoimia hakemuksia saa lähettää vaan pitää olla "oikeita työpaikkoja" mitä hakee. No siinähän haet kun niitä ei ole
Kyllä voi laittaa avoimia hakemuksia. Eri asia on, joutuvatko ne heti työpaikan roskapostiosastoon. Monet nimittäin nykyään ilmoittavat, että huomioivat hakemukset vain silloin, jos heillä on ns. haku päällä. Mutta työkkäribyrokratiassa avoimella hakemuksella kuittaa pakkohaun, vaikka se ei ehkä käytännössä johda mihinkään.
Työkkärin ohjeistuksia ei pidä ottaa ihan kirjaimellisesti, mutta sinnepäin pitää aina esittää, että noudattaa niitä pilkulleen.
Mulle sanottiin työkkärissä ihan suoraan ettei niillä ole aikaa tarkistaa hakuja. Haen aktiivisesti töitä, viime kuussa työllistyin neljäksi päiväksi. Jeee😁
Mulle ainakin edellinen virkailija lähetti s-postiini tämän kaupungin yritystilastot, siinä listassa oli aikamoinen liuta yrityksiä joista en tiennyt. Sitten vaan googlettamaan kyseisiä firmoja ja katsoo voiko laittaa avoimen hakemuksen tai s-postitse hakemuksen päällikölle jos löytyy yhteystiedot. Soittaminenkin ja tiedustelu työmahdollisuuksista lasketaan hauksi, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin edellinen virkailija lähetti s-postiini tämän kaupungin yritystilastot, siinä listassa oli aikamoinen liuta yrityksiä joista en tiennyt. Sitten vaan googlettamaan kyseisiä firmoja ja katsoo voiko laittaa avoimen hakemuksen tai s-postitse hakemuksen päällikölle jos löytyy yhteystiedot. Soittaminenkin ja tiedustelu työmahdollisuuksista lasketaan hauksi, eikö?
Todennäköisesti pääsee mustalle listalle ja estoon, jos alkaa hirveästi spämmäämään hakemuksia eri firmoille. Nyt kun kaikki työttömät ovat jatkuvasti pakotettuja tähän, se alkaa rasittamaan myös työnantajia, joilla on jatkuva runsaudenpula potentiaalisista tekijöistä. Tähän päälle vielä paikallinen sopiminen, niin työnantajat voivat aina ottaa sen halvimman vaihtoehdon ja palkat voidaan pitää alhaalla.
Aika hälmöltä tuo teidän "työnhaku" kuulostaa -))! Kun itse valmistuin kävin suihkussa, otin paperit mukaan ja lähdin katteleen. Tai siis firman ovi auki ja voinko tavata työnjohtajaa, kysymään töitä. Työpaikka löytyi 5dennen oven takaa seuraavana päivänä. Aika lapsekasta, hei lähetin teille halulomakkeen, onko teill...Kuuleppa työnhakija, minulla on tässä näitä hakemuksia nyt 549 lukematta, soitatko vaikka 3 vuoden kuluttua?
Fitun laiska tukiloinen