Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaun vaikeus

Vierailija
25.06.2026 |

Pitää hakea kolmea työpaikkaa kuukaudessa. En enää keksi mihin hakea. En keksi yritysten nimiä. Avoimia paikkoja ei muuten ole. Voinko sanoa tämän suoraan työkkärin ihmiselle? Saisiko heiltä listan alueen yrityksistä avuksi tässä? Kokemuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.

No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa. 

Toimitotyötä haet? Onpas lepsua toimuntaa työkkäriltä kun hyväksyvät noin löysän työnhaun.  Kyllä minä jouduin hskemaan kaikkea muutakin kunnes löysin pätkätyön toiselta alalta. Kaksi vuotta myöhemmin olen samassa työpaikassa edelleen vaikka alkuun töitä oli vain kuukaudeksi. Katso oman paikkakuntasi vuokratyöfirmojen tarjonta ja hae teollisuuteen/tuotantotyöntekijäksi. Niihin hommiin pääsee myös ilman työkokemusta tai koulutusta. Ei kiinnosta vai? Ei muakaan ja sitäkin vähemmän kiinnostaa elättää pienestä palkasta työnvieroksujia. Tämä on itselle kuitenkin parempi vaihtiehto kuin tuilla loisiminen. Vähän menee koulutus hukkaan tietenkin.

Vuorotyötä...

Fitun laiska tukiloinen

Vierailija
22/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.

No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa. 

Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.

Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap

Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?

Vierailija
24/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua

Vierailija
25/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.

No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa. 

Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.

Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap

Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?

Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?

Vierailija
26/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.

No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa. 

Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.

Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap

Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?

Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?

Johtajahan on lähes ainoita hommia mihin ei vaadita mitää tiettyä koulutusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.

No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa. 

Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.

Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap

Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?

Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?

Tuota en huomannut keskustelun polkua. Mutta AP ei löydä edes 3 avointa toimistotyöpaikkaa tai yritystä, joiden sivuille voisi jättää avoimen hakemuksen, Pirkanmaalta, kertoo jotain AP:n kyvyistä työllistyä. Kesällä avoimia työpaikkoja vähemmän, mutta nyt kannattaa laittaa 3 firmaan heidän sivuilta avoin hakemus mihin tahansa avoimeen toimistotyöhön tai vastaavaan, sillä tuo ongelma on korjattu. Tuotakaan AP ei saa aikaan ja puolustellaan hänen laiskuuttaan täällä, ei hyvä.

Vierailija
28/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sillä jonkin verran väliä, onko toimistotyö logistiikkasuunnittelua, historiantutkimusta, palkanlaskentaa vai koodausta. Valoja päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen voi hakea esim kansanesustajan avuatajaksi?

Vierailija
30/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua

No karkeasti jos laittaa työmarkkinatorille hakukriitereiksi toimustotyöt tms  pirkanmaan alue niin tarjolle tulee 13 paikkaa. Vielä kolmisen vuotta sitten yli 100. Kai sekin jotain kertoo. Piilotyöpaikat jne sitten erikseen mutta tuo nyt esimerkkinä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.

No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa. 

Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.

Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap

Luuletko että työkkäri arvioi noin tarkkaan heidän ammattitaidollaan? Etsit tekosyitä vain välttääksesi työnhaun. Jos omaat toimistoalan kokemusta/koulutusta, olet kykenevä hakemaan moneen hommaan toimistossa, vaikka tehtäväkuvaus ilmoituksessa ei osuisi täysin sataprosenttisesti sinun etsimään työpaikkaan. Paikka, mikä vähänkin sivuaa osaamistasi, miksi et olisi kykenevä tekemään sitä?

Kykenevä johtajan hommiin, jos on toimistoalan kokemusta?

Johtajahan on lähes ainoita hommia mihin ei vaadita mitää tiettyä koulutusta

Kokemusta ja työelämän näyttöjä vaaditaan, ja jos ei täytä oikein mitään työpaikkailmoituksen kriteerejä, niin minusta silloin ei ole "työllistyminen perustellusti mahdollista".

Vierailija
32/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua

No karkeasti jos laittaa työmarkkinatorille hakukriitereiksi toimustotyöt tms  pirkanmaan alue niin tarjolle tulee 13 paikkaa. Vielä kolmisen vuotta sitten yli 100. Kai sekin jotain kertoo. Piilotyöpaikat jne sitten erikseen mutta tuo nyt esimerkkinä. Ap

No älä hae pelkkiä toimistotöitä. Hae raksalle, henkilökohtaiseksi avustajaksi, rekkakuskiksi, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. Kaikki maailman tieto sekuntien päässä ja silti ei kyetä keksimään muutamaa paikkaa mihin hakea töihin. Hakualueeksi laitat nyt ihan ensi alkuun koko maan, koska tällä kansakunnalla ei ole enää mahdollisuutta elättää aikuisia ihmisiä jotka kärvistelevät eläkeikään asti jossain susirajan persereikäpitäjässä etsien unelmaduuniaan polkupyörämatkan säteeltä.

Minä kuule muuten välillä isoon kaupunkiin eikä siellä sen paremmin alkanut työpaikkoja löytyä. Muutin lopulta takaisin syrjäkylälle, niin saa asua väljemmin ja rauhassa. Eli ei auta, vaikka muuttaisi Helsinkiin tai Espooseen tms. 

Vierailija
34/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aikoinaan työkkäri akka sano (väärää tietoa) ettei avoimia hakemuksia saa lähettää vaan pitää olla "oikeita työpaikkoja" mitä hakee. No siinähän haet kun niitä ei ole 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Tampereella tilanne oikeasti huono? Olen täällä vain opiskelijana enkä vielä ole kokeillut työnhakua

No karkeasti jos laittaa työmarkkinatorille hakukriitereiksi toimustotyöt tms  pirkanmaan alue niin tarjolle tulee 13 paikkaa. Vielä kolmisen vuotta sitten yli 100. Kai sekin jotain kertoo. Piilotyöpaikat jne sitten erikseen mutta tuo nyt esimerkkinä. Ap

Kokeile muita työnhakusivustoja. Inhoan mol.fi. Se on kankea ja joudut aina laittamaan hakukriteerit uudelleen. Duunitorissa on tod. näköisesti samat ja enemmän paikkoja.  Laaja haku toimistotöistä - sihteeri, johdon assistentti, aulapalveluvastaava jne. Johan alkaa eri tavalla löytymään paikkoja. Jos sinulla on noin 50 % siitä, mitä ne toivovat, voit hakea.

Vierailija
36/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle aikoinaan työkkäri akka sano (väärää tietoa) ettei avoimia hakemuksia saa lähettää vaan pitää olla "oikeita työpaikkoja" mitä hakee. No siinähän haet kun niitä ei ole 

Kyllä voi laittaa avoimia hakemuksia. Eri asia on, joutuvatko ne heti työpaikan roskapostiosastoon. Monet nimittäin nykyään ilmoittavat, että huomioivat hakemukset vain silloin, jos heillä on ns. haku päällä. Mutta työkkäribyrokratiassa avoimella hakemuksella kuittaa pakkohaun, vaikka se ei ehkä käytännössä johda mihinkään.

 

Työkkärin ohjeistuksia ei pidä ottaa ihan kirjaimellisesti, mutta sinnepäin pitää aina esittää, että noudattaa niitä pilkulleen. 

Vierailija
37/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle aikoinaan työkkäri akka sano (väärää tietoa) ettei avoimia hakemuksia saa lähettää vaan pitää olla "oikeita työpaikkoja" mitä hakee. No siinähän haet kun niitä ei ole 

Kyllä voi laittaa avoimia hakemuksia. Eri asia on, joutuvatko ne heti työpaikan roskapostiosastoon. Monet nimittäin nykyään ilmoittavat, että huomioivat hakemukset vain silloin, jos heillä on ns. haku päällä. Mutta työkkäribyrokratiassa avoimella hakemuksella kuittaa pakkohaun, vaikka se ei ehkä käytännössä johda mihinkään.

 

Työkkärin ohjeistuksia ei pidä ottaa ihan kirjaimellisesti, mutta sinnepäin pitää aina esittää, että noudattaa niitä pilkulleen. 

Mulle sanottiin työkkärissä ihan suoraan ettei niillä ole aikaa tarkistaa hakuja. Haen aktiivisesti töitä, viime kuussa työllistyin neljäksi päiväksi. Jeee😁

Vierailija
38/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin edellinen virkailija lähetti s-postiini tämän kaupungin yritystilastot, siinä listassa oli aikamoinen liuta yrityksiä joista en tiennyt. Sitten vaan googlettamaan kyseisiä firmoja ja katsoo voiko laittaa avoimen hakemuksen tai s-postitse hakemuksen päällikölle jos löytyy yhteystiedot. Soittaminenkin ja tiedustelu työmahdollisuuksista lasketaan hauksi, eikö? 

Vierailija
39/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin edellinen virkailija lähetti s-postiini tämän kaupungin yritystilastot, siinä listassa oli aikamoinen liuta yrityksiä joista en tiennyt. Sitten vaan googlettamaan kyseisiä firmoja ja katsoo voiko laittaa avoimen hakemuksen tai s-postitse hakemuksen päällikölle jos löytyy yhteystiedot. Soittaminenkin ja tiedustelu työmahdollisuuksista lasketaan hauksi, eikö? 

Todennäköisesti pääsee mustalle listalle ja estoon, jos alkaa hirveästi spämmäämään hakemuksia eri firmoille. Nyt kun kaikki työttömät ovat jatkuvasti pakotettuja tähän, se alkaa rasittamaan myös työnantajia, joilla on jatkuva runsaudenpula potentiaalisista tekijöistä. Tähän päälle vielä paikallinen sopiminen, niin työnantajat voivat aina ottaa sen halvimman vaihtoehdon ja palkat voidaan pitää alhaalla.

Vierailija
40/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hälmöltä tuo teidän "työnhaku" kuulostaa -))! Kun itse valmistuin kävin suihkussa, otin paperit mukaan ja lähdin katteleen. Tai siis firman ovi auki ja voinko tavata työnjohtajaa, kysymään töitä. Työpaikka löytyi 5dennen oven takaa seuraavana päivänä. Aika lapsekasta, hei lähetin teille halulomakkeen, onko teill...Kuuleppa työnhakija, minulla on tässä näitä hakemuksia nyt 549 lukematta, soitatko vaikka 3 vuoden kuluttua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi