Työnhaun vaikeus
Pitää hakea kolmea työpaikkaa kuukaudessa. En enää keksi mihin hakea. En keksi yritysten nimiä. Avoimia paikkoja ei muuten ole. Voinko sanoa tämän suoraan työkkärin ihmiselle? Saisiko heiltä listan alueen yrityksistä avuksi tässä? Kokemuksia?
Kommentit (42)
Aikoinaan hain työpaikkojen avoimille hakusivulle ja joskus samoihin paikkoihin, varmistin te-palvelusta että se on ok. Joskus ihan kysyin kirppareilta vaikka tiesin ettei niihin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Miksi et joudu hakemaan 4 paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et joudu hakemaan 4 paikkaa?
Sen verran annettu armoa kun työpaikkoja ei ole avoinna. Ap
Uskomatonta. Kaikki maailman tieto sekuntien päässä ja silti ei kyetä keksimään muutamaa paikkaa mihin hakea töihin. Hakualueeksi laitat nyt ihan ensi alkuun koko maan, koska tällä kansakunnalla ei ole enää mahdollisuutta elättää aikuisia ihmisiä jotka kärvistelevät eläkeikään asti jossain susirajan persereikäpitäjässä etsien unelmaduuniaan polkupyörämatkan säteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et joudu hakemaan 4 paikkaa?
Mun miehellä on vain 1 pakkohaku. Syyksi sanoivat ettei alalla ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Kaikki maailman tieto sekuntien päässä ja silti ei kyetä keksimään muutamaa paikkaa mihin hakea töihin. Hakualueeksi laitat nyt ihan ensi alkuun koko maan, koska tällä kansakunnalla ei ole enää mahdollisuutta elättää aikuisia ihmisiä jotka kärvistelevät eläkeikään asti jossain susirajan persereikäpitäjässä etsien unelmaduuniaan polkupyörämatkan säteeltä.
Asun Pirkanmaalla. Tampereella. Ap
Hae koko Suomen alueelle. Keskity kunnolla niihin lähialueesi paikkoihin, mihin sinulla on oikeasti mahdollisuus päästä ja hae niihin kaukaisempiin paikkoihin aloille, mille sinulla ei ole mitään koulutusta tai työtaitoja. Niin me muutkin joudumme tekemään, kun niitä paikkoja ei vain ole, jotta saamme tarvittavan määrän hakuja täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Kaikki maailman tieto sekuntien päässä ja silti ei kyetä keksimään muutamaa paikkaa mihin hakea töihin. Hakualueeksi laitat nyt ihan ensi alkuun koko maan, koska tällä kansakunnalla ei ole enää mahdollisuutta elättää aikuisia ihmisiä jotka kärvistelevät eläkeikään asti jossain susirajan persereikäpitäjässä etsien unelmaduuniaan polkupyörämatkan säteeltä.
Saat työpaikan vuokrafirman kautta. Et tiedä kestääkö työ päivän, kaksi viikkoa tai kuukauden. Kuinka pitkälle olisit itse muuttamassa tuollaisen työpaikan takia? Joka kerta pakkaat perheesi ja muutat toiselle puolelle Suomea muutaman päivän takia? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Onko tarkoitus työllistyä, jos ei, hae kaikkia mahdollisia johtajan paikkoja niin kunnista kuin valtiolta. Niin tekevät muutkin.
Sääntö on että paikkoihin pitää olla realistiset mahdollisuudet työllistyä. Näin minulle sanottiin. Ihan mitä vaan ei voi hakea. Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Kaikki maailman tieto sekuntien päässä ja silti ei kyetä keksimään muutamaa paikkaa mihin hakea töihin. Hakualueeksi laitat nyt ihan ensi alkuun koko maan, koska tällä kansakunnalla ei ole enää mahdollisuutta elättää aikuisia ihmisiä jotka kärvistelevät eläkeikään asti jossain susirajan persereikäpitäjässä etsien unelmaduuniaan polkupyörämatkan säteeltä.
Varmasti näinkin, mutta suurin ongelma Suomessa on työn tarjonnan vähyys, koska ei löydy enää kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Jos et voi hakea, niin sitten lopetat työnhaun ja ilmoitat ettet ole enää työmarkkinoiden käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et joudu hakemaan 4 paikkaa?
Mun miehellä on vain 1 pakkohaku. Syyksi sanoivat ettei alalla ole töitä.
Tällä paikkakunnalla joutuu hakemaan 4 paikkaa, vaikka alalla ei ole töitä... Yksi kaveri toisella paikkakunnalla joutuu hakemaan vain 2 työtä, vaikka hänellä on useampi tutkintokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Kaikki maailman tieto sekuntien päässä ja silti ei kyetä keksimään muutamaa paikkaa mihin hakea töihin. Hakualueeksi laitat nyt ihan ensi alkuun koko maan, koska tällä kansakunnalla ei ole enää mahdollisuutta elättää aikuisia ihmisiä jotka kärvistelevät eläkeikään asti jossain susirajan persereikäpitäjässä etsien unelmaduuniaan polkupyörämatkan säteeltä.
Asun Pirkanmaalla. Tampereella. Ap
Kuka palkkaisi henkilön, joka ei netistä löydä (työvoimatori, firmojen sivut, jne) edes kolmea paikkaa haettavaksi Tampereen kokoisessa kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Toimitotyötä haet? Onpas lepsua toimuntaa työkkäriltä kun hyväksyvät noin löysän työnhaun. Kyllä minä jouduin hskemaan kaikkea muutakin kunnes löysin pätkätyön toiselta alalta. Kaksi vuotta myöhemmin olen samassa työpaikassa edelleen vaikka alkuun töitä oli vain kuukaudeksi. Katso oman paikkakuntasi vuokratyöfirmojen tarjonta ja hae teollisuuteen/tuotantotyöntekijäksi. Niihin hommiin pääsee myös ilman työkokemusta tai koulutusta. Ei kiinnosta vai? Ei muakaan ja sitäkin vähemmän kiinnostaa elättää pienestä palkasta työnvieroksujia. Tämä on itselle kuitenkin parempi vaihtiehto kuin tuilla loisiminen. Vähän menee koulutus hukkaan tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Laita avoimia hakemuksia yrityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Toimitotyötä haet? Onpas lepsua toimuntaa työkkäriltä kun hyväksyvät noin löysän työnhaun. Kyllä minä jouduin hskemaan kaikkea muutakin kunnes löysin pätkätyön toiselta alalta. Kaksi vuotta myöhemmin olen samassa työpaikassa edelleen vaikka alkuun töitä oli vain kuukaudeksi. Katso oman paikkakuntasi vuokratyöfirmojen tarjonta ja hae teollisuuteen/tuotantotyöntekijäksi. Niihin hommiin pääsee myös ilman työkokemusta tai koulutusta. Ei kiinnosta vai? Ei muakaan ja sitäkin vähemmän kiinnostaa elättää pienestä palkasta työnvieroksujia. Tämä on itselle kuitenkin parempi vaihtiehto kuin tuilla loisiminen. Vähän menee koulutus hukkaan tietenkin.
Vuorotyötä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.
No niin teenkin mutta en voi hakea toimistotöihin ihan mihin tahansa.
Toimitotyötä haet? Onpas lepsua toimuntaa työkkäriltä kun hyväksyvät noin löysän työnhaun. Kyllä minä jouduin hskemaan kaikkea muutakin kunnes löysin pätkätyön toiselta alalta. Kaksi vuotta myöhemmin olen samassa työpaikassa edelleen vaikka alkuun töitä oli vain kuukaudeksi. Katso oman paikkakuntasi vuokratyöfirmojen tarjonta ja hae teollisuuteen/tuotantotyöntekijäksi. Niihin hommiin pääsee myös ilman työkokemusta tai koulutusta. Ei kiinnosta vai? Ei muakaan ja sitäkin vähemmän kiinnostaa elättää pienestä palkasta työnvieroksujia. Tämä on itselle kuitenkin parempi vaihtiehto kuin tuilla loisiminen. Vähän menee koulutus hukkaan tietenkin.
Ei kukaan joudu hakemaan kaikkea mahdollista vaan ainoastaan sen verran mitä on hakuvelvoitteessa määrätty. Ja nämä paikat saa olla vaikka sitä pelkkää toimistotyötä. Itse ainakin haen edelleenkin vain niitä oman alan töitä, joita osaan ja pystyn tekemään, en jokaista lattianlakaisijan paikkaa.
Valitse pari oikeaa hakua. Ja pari ihan sama mitä hakua.