Pride tekopenis-kurssi lapsille
Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.
Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.
https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…
Kommentit (805)
Psykoterapiasta huutelijat voisivat esittää jotain tutkimusnäyttöä sen tehosta hoitokeinona transsukupuolisuuteen. Ihan kuin sitä ei koskaan olisi yritetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori."
Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila.
Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei.
On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla.
Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori.
Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa.
Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua
Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä.
Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole
Niin. Ja ainoa tunnettu tapa auttaa sellaisen kokemuksen kanssa on transhoidot.
Ei ole, vaan psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan. Entisenä anorektikkona olisi ollut järkyttävää, jos vanhempani olisivat teeskennelleet alipainoni olevan normaalia.
Usko pois psykoterapia eli tässä tapauksessa eheytyshoito ei paranna transsukupuolisuutta, joka ei ole sairaus vaan ominaisuus toisin kuin anoreksia. Tuosta kidutuksesta on niin paljon kokemusta, että se on pystytty sulkemaan ulos hoitokeinona täydellä varmuudella. Se toimii siis yhtä hyvin kuin homoseksuaalisuudesta parantaminen eheytyshoidoilla eli ei lainkaan.
Psykoterapia ei ole eheytyshoitoa. Jospa lakkaisit määrittelemästä käsitteitä mielivaltaisesti uudelleen.
Ja jos sukupuoliristiriita ei ole sairaus, niin miksi te vaaditte siihen lääke- ja leikkaushoitoja?
Ei tietenkään aina olekaan ja siksi kirjoitinkin "tässä yhteydessä". Tässä yhteydessä se on eheytyshoitoa, jos sitä tehdään nimenomaan sukupuolikokemuksen muuttamiseksi. Tämä on todettu jo riittävän monta kertaa käytännössä. Sun maallikon jankkausta ei oikein enää kaivattaisi.
Psykoterapiassa terapeutti ei ikinä itse aseta terapian tavoitetta vaan potilas. Eli toi on täysin valheellista sinulta väittää, että psykoterapiassa pyrittäisiin muuttamaan ihmisen sukupuolikokemusta. Eli ei, MISSÄÄN tapauksessa psykoterapia ei ole eheytyshoitoa kuten väität.
Miksi sinä sitten väität, että psykoterapia on oikea "hoito" transsukupuolisille. Mikä siinä silloin "hoituu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhalla uhkailu on narsisteille tyypillinen tapa manipuloida muita ihmisiä.
Kuka täällä on itsemurhalla uhkaillut?
Ainahan se itsari tuodaan esille jos joku kritisoi transhoitoja. Niin nytkin. Mikään muu ei voi olla vaihtoehto kuin kuolema oman käden kautta.
Ei varmaan johtuis siitä, että niitä itsemurhia nyt vaan on tehty? Pitäiskö ne vaan sensuroida pois tästä keskustelusta, kun ei sovi sun agendaan?
Vaihtoehtoja todellakin on, ja on äärimmäisen tärkeää, että transnuoret tietää sen!
Paitsi, miten se meni: On parempi olla elävä poika kuin kuollut tyttö! Niinhän transkaktivistit aina hokevat. Eli transiutus on ainut vaihtoehto.
Itsemurhalla kiristäminen on transaktivismin iljettävin piirre ja että iskostetaan se nuorelle ainoaksi ratkaisuksi, jos ei ensimmäisestä inahduksesta pääse transiutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat lapseni saivat elää lgbt-aivopesun ulottumattomissa
Onneksi itse sai elää lapsuuden ilman sateenkaariaivopesua. Oli niin paljon helpompaa, kun ei tarvinnut pohtia sukupuolta, saattoi olla vaan omanlaisensa lapsi, joka nykyään varmaan pakotettaisiin johonkin sukupuolivähemmistömuottiin, koska ei täysin vastaisi näiden aktivistien kapeaa käsitystä sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori."
Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila.
Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei.
On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla.
Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori.
Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa.
Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua
Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä.
Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole
Niin. Ja ainoa tunnettu tapa auttaa sellaisen kokemuksen kanssa on transhoidot.
Ei ole, vaan psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan. Entisenä anorektikkona olisi ollut järkyttävää, jos vanhempani olisivat teeskennelleet alipainoni olevan normaalia.
Usko pois psykoterapia eli tässä tapauksessa eheytyshoito ei paranna transsukupuolisuutta, joka ei ole sairaus vaan ominaisuus toisin kuin anoreksia. Tuosta kidutuksesta on niin paljon kokemusta, että se on pystytty sulkemaan ulos hoitokeinona täydellä varmuudella. Se toimii siis yhtä hyvin kuin homoseksuaalisuudesta parantaminen eheytyshoidoilla eli ei lainkaan.
Psykoterapia ei ole eheytyshoitoa. Jospa lakkaisit määrittelemästä käsitteitä mielivaltaisesti uudelleen.
Ja jos sukupuoliristiriita ei ole sairaus, niin miksi te vaaditte siihen lääke- ja leikkaushoitoja?
Ei tietenkään aina olekaan ja siksi kirjoitinkin "tässä yhteydessä". Tässä yhteydessä se on eheytyshoitoa, jos sitä tehdään nimenomaan sukupuolikokemuksen muuttamiseksi. Tämä on todettu jo riittävän monta kertaa käytännössä. Sun maallikon jankkausta ei oikein enää kaivattaisi.
Psykoterapiassa terapeutti ei ikinä itse aseta terapian tavoitetta vaan potilas. Eli toi on täysin valheellista sinulta väittää, että psykoterapiassa pyrittäisiin muuttamaan ihmisen sukupuolikokemusta. Eli ei, MISSÄÄN tapauksessa psykoterapia ei ole eheytyshoitoa kuten väität.
Eri... Tässä lainausketjussa viitattiin psykoterapiaan vähintään transhoidot ja identiteetin poissulkevana vaihtoehtona: "psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan." Vaikka psykoterapialla on toimintaa määrittelevät standardit, muuallakin tässä ketjussa esitetään terapia asiana, joka parantaa transsukupuolisuudesta, eli käytännössä muuttaa sukupuolikokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhalla uhkailu on narsisteille tyypillinen tapa manipuloida muita ihmisiä.
Kuka täällä on itsemurhalla uhkaillut?
Ainahan se itsari tuodaan esille jos joku kritisoi transhoitoja. Niin nytkin. Mikään muu ei voi olla vaihtoehto kuin kuolema oman käden kautta.
Ei varmaan johtuis siitä, että niitä itsemurhia nyt vaan on tehty? Pitäiskö ne vaan sensuroida pois tästä keskustelusta, kun ei sovi sun agendaan?
Vaihtoehtoja todellakin on, ja on äärimmäisen tärkeää, että transnuoret tietää sen!
Tai sitten ne itsemurhat johtuivat ihan siitä, että kyseessä oli ahdistunut ja masentunut nuori, joka ei saanut tarvitsemaansa apua, ei siksi ettei hänen ruumistaan silvottu ja syötetty blockereita?
No jos kaiken sen psykiatrisen "tuen ja avun" jälkeen tappaa itsensä, niin ei ne transhoidot oikein huonompaankaan lopputulokseen ois voineet johtaa, vai mitä?
Eli tuki ja apu ei ollut riittävä, ja kaikkia ei mikään apu pysty pelastamaan. Teillä on omituinen kulttimainen ajattelutapa transhoidoista, että ne ovat joku pelastuskeino hukassa oleville nuorille eli tuputetaas niitä varmuuden vuoksi vähän kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa vähän oudolta. Kuten myös ne kaikki tyypit jotka liittävät jotkut seksifetissinsä prideen. Kuten jotkut homomiehet valjaissaan. Mielestäni sellainen ei kuulu tähän. Pridessa on kysymys siitä, että saa rakastaa ketä haluaa eikä se liity mitenkään johonkin seksifetisseihin tai sukupuolisekoiluihin.
T. Seksuaalivähemmistöön kuuluva
Sadomasoilut, fetissit ja transsutyöpajat kuuluvat yksityisen puolelle suostumuksellisten aikuisten kesken.
Kinkyhommat eivät ole mitenkään homojen yksinoikeus eikä homona elämisen ydintä. Miksi ihmeessä homoseksuaalit haluaisivat profiloitua nimenomaan sadomasoilun kautta, nahkahomohan on yleisimpiä homoista viljeltyjä stereotyyppejä. Kinkyilyn hehkuttaminen liittyy queer-aktivismiin ja muuhun seksuaali- ja sukupuoliradikalismiin, normien, cisteemin ja binäärin murskaamiseen, yksityisen ja julkisen rajan häivyttämiseen.
Kinkyhommat ovat monella paikkakunnalla tiukasti heteroiden hallussa, mutta silti kinkyily kytkytetään homoseksuaaleihin ja homoseksuaalien tapahtumiin. Pridejärjestäjät voisivat miettiä optiikkaa, eli miltä se näyttää suurelle yleisölle ja homoseksuaalien vastustajille, että fetissit ja kinkyily nostetaan keskeiseen rooliin tapahtumassa, joka on suunnattu myös alaikäisille ja jonka tarkoitus on edustaa koko yhteisöä.Kinkyt liittyvät prideliikkeeseen siten, että nämä vähemmistöt ovat yhdistäneet voimansa ihan sieltä Priden alkuajoilta asti. Molemmat ihmisryhmät olivat (ja ovat edelleen) samanlaisen paheksunnan, vääristelyn ja syrjinnän kohteena, vaikka kinkyt eivät sinänsä liity vain seksuaalivähemmistöön. He ovat siis mukana, koska ovat aina olleet, eikä se ole mikään ilmiö, jota tänä päivänä erityisesti olisi alettu nostaa esiin. Oikeastaan päin vastoin tänä päivänä kinkyjä on alettu vastustaa myös sateenkaarivähemmistön sisältä päin. Usein nämä vastustajat eivät tunne historiaa, eivätkä tiedä, että kinkyt ovat olleet heidän edustamansa ihmisryhmän tukena vaatimassa ja saavuttamassa niitä oikeuksia, joista he nauttivat tänä päivänä.
Kyllä, Pridessä on sekaisin monenlaisia toimijoita, eivätkä kaikki allekirjoita kaikkea. Noiden ryhmien niputtaminen toisaalta yhteenkuuluvaksi joksikin "Prideideologiaksi" ja toisaalta sen väittäminen, että ne eivät liity mitenkään yhteen, ovat molemmat väärin.
Mutta tätä tämä nettikeskustelu tänä päivänä on. Mustavalkoista yksinkertaistamista.
Pikemminkin se näyttää siltä, että kinkyporukka hakee legitimiteettiä ja näkyvyyttä homoseksuaalien resursseilla ja näkyvyydellä. Monesti tämä on sitä, että paikallinen heteroista muodostuva kinkyporukka tuo oman laitteistonsa lgb-tapahtuman yhteyteen, eikä sillä ole siihen mitään loogista kytköstä. Lgb-kinkyt ja heterokinkyt kokoontuvat ihan omissa porukoissaan.
Niin kokoontuvat. Ja nyt voit lukea tuosta yltä miksi nuo yhteisöt liittyvät toisiinsa Priden historiassa ja miksi ne ovat mukana tänäkin päivänä.
Ei ole lgb-väen edun mukaista tulla profiloiduksi kinkyilyn kautta, joka nykypäivänä kytkeytyy trans/queer-aktivismiin ja sukupuoliradikalismiin. Homoseksuaalit haluavat sulautua yhteiskuntaan, eivätkä tehdä mitään julkista seksiperformanssia. Valtaosa lgb-väestä ei ole kinkyjä eikä joku yhteistyö aikojen alussa aiheuta ikuista kiitollisuuden velkaa oman edun kustannuksella.
Ei varmaankaan niin ja jos luet sen mun viestin, niin en minä heitä vaadi mihinkään kiitollisuuden velkaan. Se nyt vaan on tosiasia, että monet seksuaalivähemmistön edustajat tuntevat historian ja ovat solidaarisia myös omien syrjinnän kokemustensa vuoksi.
Kinkyt käyvät sitten omat taistelunsa, jos kokevat rakenteellista syrjintää, mutta Pride ei ole se paikka eikä friikkisirkus varmastikaan ole paras normalisoinnin muoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori."
Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila.
Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei.
On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla.
Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori.
Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa.
Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua
Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä.
Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole
Niin. Ja ainoa tunnettu tapa auttaa sellaisen kokemuksen kanssa on transhoidot.
Ei ole, vaan psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan. Entisenä anorektikkona olisi ollut järkyttävää, jos vanhempani olisivat teeskennelleet alipainoni olevan normaalia.
Usko pois psykoterapia eli tässä tapauksessa eheytyshoito ei paranna transsukupuolisuutta, joka ei ole sairaus vaan ominaisuus toisin kuin anoreksia. Tuosta kidutuksesta on niin paljon kokemusta, että se on pystytty sulkemaan ulos hoitokeinona täydellä varmuudella. Se toimii siis yhtä hyvin kuin homoseksuaalisuudesta parantaminen eheytyshoidoilla eli ei lainkaan.
Psykoterapia ei ole eheytyshoitoa. Jospa lakkaisit määrittelemästä käsitteitä mielivaltaisesti uudelleen.
Ja jos sukupuoliristiriita ei ole sairaus, niin miksi te vaaditte siihen lääke- ja leikkaushoitoja?
Ei tietenkään aina olekaan ja siksi kirjoitinkin "tässä yhteydessä". Tässä yhteydessä se on eheytyshoitoa, jos sitä tehdään nimenomaan sukupuolikokemuksen muuttamiseksi. Tämä on todettu jo riittävän monta kertaa käytännössä. Sun maallikon jankkausta ei oikein enää kaivattaisi.
Psykoterapiassa terapeutti ei ikinä itse aseta terapian tavoitetta vaan potilas. Eli toi on täysin valheellista sinulta väittää, että psykoterapiassa pyrittäisiin muuttamaan ihmisen sukupuolikokemusta. Eli ei, MISSÄÄN tapauksessa psykoterapia ei ole eheytyshoitoa kuten väität.
Tuossa lukee, että JOS psykoterapiaa tehdään sukupuolikokemuksen muuttamiseksi.
Persusaastat ulissut kokopäivän täällä. Joku alle 10 tyyppiä spämminyt samat viestit. Onneksi tämä roska aloitus poistuu huomenissa.
Vierailija kirjoitti:
Persusaastat ulissut kokopäivän täällä. Joku alle 10 tyyppiä spämminyt samat viestit. Onneksi tämä roska aloitus poistuu huomenissa.
Pedarina iloitset nuorten aivopesemisestä
Vierailija kirjoitti:
Pride on lähtökohtaisesti erilaisuutta korostava liike. 2000-luvun alussa tämän porukan tavoitteena oli homoavioliitto, sitten translaki ja itsellinen äitiys. Myöhemmin alettiin kannattaa hormonihoitoja 11-vuotiaille ja biologisia miehiä naisten urheiluun. Seuraavaksi vuorossa näyttää olevan lasten seksualisointi, mikä on valitettavaa.
Tämä on se homoseksuaalien kannalta ikävä slippery slope ja mainehaitta, joka johtuu pakkoavioliitosta transien kanssa. Homojen tavoitteet täyttyivät tasa-arvoisen avioliittolain myötä. Homoseksuaalit eivät ole itsemäärittelyn ja lasten transiuttamisen tai seksualisoinnin kannalla.
Homoseksuaaleilla ja transeilla ei ole mitään yhteistä intressiä, pikemminkin päinvastoin. Homoseksuaalejahan painostetaan seksiin ja suhteisiin suuntautumisen vastaisten transien kanssa ja transiutetaan nuoria, jotka todennäköisesti kasvaisivat aikuisena homoseksuaaleiksi.
LGB drop the T!
Lahjaidea: ostakaa Temusta 100 dildoa ja lähettäkää niitä päättäjille sopivin saatesanoin.
Vierailija kirjoitti:
13v me ommeltiin patalappuja ja virkattiin isoäidinneliöitä. Ei mun nyt 14v tyttönikään vuosi sitten olis varmaan mitään mistää packereistä tiennyt. Onneksi hän on ihan tavallinen tyttö.
Missä se lapsivaltuutettu luuraa? Kun kerrankin olis hälle töitä. Vai onko sitä mieltä että tää kaikki seksintuputus lapsille on ok? Mites ne suojaikärajat?
Tällä seksin kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.
Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista.
Se on kuitenkin ihmisen oma sukupuoli. Jos hän haluaa sitä yrittää muuttaa, se asia ei kuulu sinulle millään tavalla. Hänellä on siihen oikeus. Hänellä on myös oikeus muuttaa mieltänsä ja katua, jos siltä tuntuu. Sekään ei ole sinun asiasi. Jotta ihminen löytäisi parhaan mahdollisen tavan tulla toimeen sukupuolensa kanssa, on hyvä että on tällaisen kurssin kaltaisia turvallisia kevyen lähestymisen tapoja asian käsittelyyn. Ja sekään ei kosketa sinua millään tavalla.
Näin sivusta kerron, että se on todellakin meidän kaikkien asia. Ongelma on juuri siinä, että se kurssi ei ole turvallinen, kevyen lähestymisen tapa asian käsittelyyn. Siellä on transideologian niellaisseita aikuisia valmiina "ymmärtämään" ensi syksynä yläkoulun aloittavia lapsia. Heille sitten sorvataan sopivan kokoiset imitaatiopenikset. Mikä tuossa yhtälössä luo turvallisuuden tunnetta yhteenkään normaaliin aikuiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mutsi saanksmä korjata mun sukupuolen? Saanhansaanha tai mä kuaaalennn!!!
Vs.
Hei, mutsi saanksmä tehdä itsestäni steriilin osteoporoottisen puutarhatontun?
Amputoituja kehonosia ja niiden toimintoja ei saa takaisin, kuten hedelmällisyyttä ja imetyskykyä. Testosteroni aiheuttaa pysyviä muutoksia jo lyhyellä käytöllä: kaljuuntumista, jättiklitan, robottisammakon äänen, karvoitusta ei-toivottuihin paikkoihin ja alapään surkastumisen.
Onko tämä nyt sitä lasten suojelemista ja kasvurauhan antamista tämä pilkka?
Pilkkaa? Sanoisin että havainnoillistavaa sarkasmia lähinnä. Äärimmäisen pelottavaa että mielisairaiden aikuisten annetaan manipuloida ja levittää harhojaan alaikäisille. Pistää todella vihaksi! Paljon tätä kaikkea hulluutta olen epäuskoisena sivusta seurannut ja ajatellut että kyllä on porukka sekaisin päästänsä. Alkaa lähestyä se raja kun ei enää voi vaan omassa mielessä tuntea säälin sekaista paheksuntaa näitä friikkejä kohtaan, vaan on pakko keksiä keinot taistella vastaan. Pelottavan laajalti nää on onnistuneet sanomaansa levittämään ja käännyttämään henkisesti heikkoja yksilöitä omaan leiriinsä. Uskon silti että me normaalit ollaan edelleen enemmistö, ja meidän on tehtävä jotain että tää loppuu. Sanottakoon vielä, että normaaleilla en tarkoita pelkästään heteroita, vaan yhtä hyvin homot ja lesbot voi olla normaaleja. Normaalin rajan määrittää tässä asiassa se, ymmärtääkö mikä tässä pride touhussa on sairasta vai ei.
Pilkkaa. Sinä et nyt mitenkään tunnu tajuavan, että lapsen ja nuoren sukupuoliristiriita on sisäsyntyistä. Se ei ole ulkopuolelta tulevaa. Usko pois, minä TIEDÄN, koska olen itse vierestä katsonut. Montako transsukupuolista sinä tunnet?
Älä puhu paskaa. Minäkin olen seurannut yhden tytön transiutumista läheltä ja toisen vähän kauempaa. Kummatkin olivat ihan tyttöjä, tyttöjen juttuineen. Sitten tuli toisella politisoituminen mukaan kuvioihin, toisella perhettä kohdannut tragedia jonka jalkoihin tyttö jäi. Kummastakaan ei olisi voinut ikinä nuorempana uskoa, että kokivat jotain poikatunnetta.
No minä olen seurannut jotain aivan toisenlaista. Lasta, joka on osannut kertoa kokevansa olevansa eri sukupuolta ihan siitä lähtien, kun on niin hyvin osannut puhua, että voi tuollaista kertoa.
Molemmat olette oikeassa. On olemassa sekä oikeaa transiutta (jota oli jo kauan ennen wokea) että tätä sosiaalisesti tarttuvaa lähinnä teinityttöjen transvillitystä. Nämä ovat kaksi täysin eri ilmiötä ja asiaa.
Jep. Eikä sitä harvinaista aitoa transiutta tule nostaa tämän hetu/packer-transiuden ihmiskilveksi. Aidolle transmiehelle vihoviimeinen asia olisi osallistua johonkin packer-työpajaan.
Miksi "aito transmies" ei osallistuisi työpajaan, jos kokee packerin mahdollisesti lievittävän dysforiaa?
Koska aito transmies ei todellakaan halua elämässään profiloitua nimenomaan transiksi, ja pyöriä jossain nimenomaisissa transympyröissä.
Höpönlöpön. Transihmisiä on moneen lähtöön. Jotkut eivät halua kenenkään tietävän transsukupuolisuudesta, jotkut uskoutuvat siitä vain joillekin ihmisille, ja joillekin se on suhteellisen avoin asia. Kymmenen ihmisen ryhmässä käyminen ei ole mitenkään julkista transiksi profiloitumista, eikä alaikäinen varmaan muutenkaan pysty olemaan täysin läpimenevä sukupuolessaan. Tuossa ryhmässä käyvät varmaan sellaiset, joille pääasia on oman dysforian lievittäminen.
Valtaosalle nykytranseista transius on politisoitunutta transvestiittiutta ja kepparivillitykseen verrattavissa oleva performatiivinen harrastus, jota tehdään tyttöporukalla, näkyvästi ja perheelle ilmoittaen, etten olekaan tästä lähtien tyttö ja nyt on sama uniikki neutraali luontonimi kuin muillakin naarasmuusuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa vähän oudolta. Kuten myös ne kaikki tyypit jotka liittävät jotkut seksifetissinsä prideen. Kuten jotkut homomiehet valjaissaan. Mielestäni sellainen ei kuulu tähän. Pridessa on kysymys siitä, että saa rakastaa ketä haluaa eikä se liity mitenkään johonkin seksifetisseihin tai sukupuolisekoiluihin.
T. Seksuaalivähemmistöön kuuluva
Sadomasoilut, fetissit ja transsutyöpajat kuuluvat yksityisen puolelle suostumuksellisten aikuisten kesken.
Kinkyhommat eivät ole mitenkään homojen yksinoikeus eikä homona elämisen ydintä. Miksi ihmeessä homoseksuaalit haluaisivat profiloitua nimenomaan sadomasoilun kautta, nahkahomohan on yleisimpiä homoista viljeltyjä stereotyyppejä. Kinkyilyn hehkuttaminen liittyy queer-aktivismiin ja muuhun seksuaali- ja sukupuoliradikalismiin, normien, cisteemin ja binäärin murskaamiseen, yksityisen ja julkisen rajan häivyttämiseen.
Kinkyhommat ovat monella paikkakunnalla tiukasti heteroiden hallussa, mutta silti kinkyily kytkytetään homoseksuaaleihin ja homoseksuaalien tapahtumiin. Pridejärjestäjät voisivat miettiä optiikkaa, eli miltä se näyttää suurelle yleisölle ja homoseksuaalien vastustajille, että fetissit ja kinkyily nostetaan keskeiseen rooliin tapahtumassa, joka on suunnattu myös alaikäisille ja jonka tarkoitus on edustaa koko yhteisöä.Kinkyt liittyvät prideliikkeeseen siten, että nämä vähemmistöt ovat yhdistäneet voimansa ihan sieltä Priden alkuajoilta asti. Molemmat ihmisryhmät olivat (ja ovat edelleen) samanlaisen paheksunnan, vääristelyn ja syrjinnän kohteena, vaikka kinkyt eivät sinänsä liity vain seksuaalivähemmistöön. He ovat siis mukana, koska ovat aina olleet, eikä se ole mikään ilmiö, jota tänä päivänä erityisesti olisi alettu nostaa esiin. Oikeastaan päin vastoin tänä päivänä kinkyjä on alettu vastustaa myös sateenkaarivähemmistön sisältä päin. Usein nämä vastustajat eivät tunne historiaa, eivätkä tiedä, että kinkyt ovat olleet heidän edustamansa ihmisryhmän tukena vaatimassa ja saavuttamassa niitä oikeuksia, joista he nauttivat tänä päivänä.
Kyllä, Pridessä on sekaisin monenlaisia toimijoita, eivätkä kaikki allekirjoita kaikkea. Noiden ryhmien niputtaminen toisaalta yhteenkuuluvaksi joksikin "Prideideologiaksi" ja toisaalta sen väittäminen, että ne eivät liity mitenkään yhteen, ovat molemmat väärin.
Mutta tätä tämä nettikeskustelu tänä päivänä on. Mustavalkoista yksinkertaistamista.
Pikemminkin se näyttää siltä, että kinkyporukka hakee legitimiteettiä ja näkyvyyttä homoseksuaalien resursseilla ja näkyvyydellä. Monesti tämä on sitä, että paikallinen heteroista muodostuva kinkyporukka tuo oman laitteistonsa lgb-tapahtuman yhteyteen, eikä sillä ole siihen mitään loogista kytköstä. Lgb-kinkyt ja heterokinkyt kokoontuvat ihan omissa porukoissaan.
Niin kokoontuvat. Ja nyt voit lukea tuosta yltä miksi nuo yhteisöt liittyvät toisiinsa Priden historiassa ja miksi ne ovat mukana tänäkin päivänä.
Ei ole lgb-väen edun mukaista tulla profiloiduksi kinkyilyn kautta, joka nykypäivänä kytkeytyy trans/queer-aktivismiin ja sukupuoliradikalismiin. Homoseksuaalit haluavat sulautua yhteiskuntaan, eivätkä tehdä mitään julkista seksiperformanssia. Valtaosa lgb-väestä ei ole kinkyjä eikä joku yhteistyö aikojen alussa aiheuta ikuista kiitollisuuden velkaa oman edun kustannuksella.
Ei varmaankaan niin ja jos luet sen mun viestin, niin en minä heitä vaadi mihinkään kiitollisuuden velkaan. Se nyt vaan on tosiasia, että monet seksuaalivähemmistön edustajat tuntevat historian ja ovat solidaarisia myös omien syrjinnän kokemustensa vuoksi.
Kinkyt käyvät sitten omat taistelunsa, jos kokevat rakenteellista syrjintää, mutta Pride ei ole se paikka eikä friikkisirkus varmastikaan ole paras normalisoinnin muoto.
Joku on tuota mieltä ja ehkä itsekin toivon, että se voisi olla erillinen taistelu, mutta juurikin tämän mustamaalaamisen ja lietsonnan vuoksi, jota heidän mukana olonsa aiheuttaa, vaikka hekään eivät sitä ansaitse. Mutta seksuaalivähemmistön enimmistö on tässä solidaarisempaa väkeä kuin minä. Ja varmasti hyvä niin. He tietävät, että se on se tapa, jolla oikeudet ovat menneet eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhalla uhkailu on narsisteille tyypillinen tapa manipuloida muita ihmisiä.
Kuka täällä on itsemurhalla uhkaillut?
Ainahan se itsari tuodaan esille jos joku kritisoi transhoitoja. Niin nytkin. Mikään muu ei voi olla vaihtoehto kuin kuolema oman käden kautta.
Ei varmaan johtuis siitä, että niitä itsemurhia nyt vaan on tehty? Pitäiskö ne vaan sensuroida pois tästä keskustelusta, kun ei sovi sun agendaan?
Vaihtoehtoja todellakin on, ja on äärimmäisen tärkeää, että transnuoret tietää sen!
Tai sitten ne itsemurhat johtuivat ihan siitä, että kyseessä oli ahdistunut ja masentunut nuori, joka ei saanut tarvitsemaansa apua, ei siksi ettei hänen ruumistaan silvottu ja syötetty blockereita?
No jos kaiken sen psykiatrisen "tuen ja avun" jälkeen tappaa itsensä, niin ei ne transhoidot oikein huonompaankaan lopputulokseen ois voineet johtaa, vai mitä?
Eli tuki ja apu ei ollut riittävä, ja kaikkia ei mikään apu pysty pelastamaan. Teillä on omituinen kulttimainen ajattelutapa transhoidoista, että ne ovat joku pelastuskeino hukassa oleville nuorille eli tuputetaas niitä varmuuden vuoksi vähän kaikille.
Ei vaan se psykiatrinen apu oli nimenomaisesti haitallista, ei vain "ei riittävää".
En minä ole missään sanonut, että kaikille tulisi tarjota transhoitoja. Olen sanonut, että lapsen mielenterveyttä ei saa vahingoittaa kiistämällä hänen oma kokemuksensa, ja että lapselle täytyisi tarjota toivoa. Joillekin se toivo voi olla transhoidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persusaastat ulissut kokopäivän täällä. Joku alle 10 tyyppiä spämminyt samat viestit. Onneksi tämä roska aloitus poistuu huomenissa.
T a p a i t t e s lgbtpropagandisti
Kiitos persu kun annoit aiheen saada tämä pois paljon nopeammin jo. Aloituksen siis! Multipeukutusta ja tappouhkauksia. Helpottaa minun työtä! S44stainen persu ei ymmärrä minkä jumalan työn teki!
Pedarikusivittu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori."
Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila.
Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei.
On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla.
Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori.
Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa.
Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua
Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä.
Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole
Niin. Ja ainoa tunnettu tapa auttaa sellaisen kokemuksen kanssa on transhoidot.
Ei ole, vaan psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan. Entisenä anorektikkona olisi ollut järkyttävää, jos vanhempani olisivat teeskennelleet alipainoni olevan normaalia.
Usko pois psykoterapia eli tässä tapauksessa eheytyshoito ei paranna transsukupuolisuutta, joka ei ole sairaus vaan ominaisuus toisin kuin anoreksia. Tuosta kidutuksesta on niin paljon kokemusta, että se on pystytty sulkemaan ulos hoitokeinona täydellä varmuudella. Se toimii siis yhtä hyvin kuin homoseksuaalisuudesta parantaminen eheytyshoidoilla eli ei lainkaan.
Psykoterapia ei ole eheytyshoitoa. Jospa lakkaisit määrittelemästä käsitteitä mielivaltaisesti uudelleen.
Ja jos sukupuoliristiriita ei ole sairaus, niin miksi te vaaditte siihen lääke- ja leikkaushoitoja?
Ei tietenkään aina olekaan ja siksi kirjoitinkin "tässä yhteydessä". Tässä yhteydessä se on eheytyshoitoa, jos sitä tehdään nimenomaan sukupuolikokemuksen muuttamiseksi. Tämä on todettu jo riittävän monta kertaa käytännössä. Sun maallikon jankkausta ei oikein enää kaivattaisi.
Psykoterapiassa terapeutti ei ikinä itse aseta terapian tavoitetta vaan potilas. Eli toi on täysin valheellista sinulta väittää, että psykoterapiassa pyrittäisiin muuttamaan ihmisen sukupuolikokemusta. Eli ei, MISSÄÄN tapauksessa psykoterapia ei ole eheytyshoitoa kuten väität.
Eri... Tässä lainausketjussa viitattiin psykoterapiaan vähintään transhoidot ja identiteetin poissulkevana vaihtoehtona: "psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan." Vaikka psykoterapialla on toimintaa määrittelevät standardit, muuallakin tässä ketjussa esitetään terapia asiana, joka parantaa transsukupuolisuudesta, eli käytännössä muuttaa sukupuolikokemusta.
"Transsukupuolisuus" = sukupuoliristiriidan kokemus
Aikaisemmin siis joku on ehdottanut, että psykoterapia olisi parempi vaihtoehto käsitellä sukupuoliristiriidan kokemusta kuin hormonit ja leikkaukset. Joku esitti, että asia on verrattavissa siihen, että anorektikoiden kokemusta liiasta lihavuudesta vahvistettaisiin. Minusta tuossa ei siis pyritä kiistämään kenenkään kokemusta. Mutta pyritään auttamaan toista käsittelemään sitä tavalla, joka ei aiheuta toiselle vahinkoa. Anorektikon tapauksessa vahvistamisen tuloksena olisi itsensä nälkiinnyttäminen. Sukupuoliristiriitaa kokevan tapauksessa vahvistamisen todennäköinen seuraus on vastakkaisten hormonien käyttö ja kehon mutiloiminen. Psykoterapian ohella keskustelussa on tuotu esille myös psykofyysinen fysioterapia sukupuoliristiriidasta aiheutuvan kehodysforian hoitoon.
No jos kaiken sen psykiatrisen "tuen ja avun" jälkeen tappaa itsensä, niin ei ne transhoidot oikein huonompaankaan lopputulokseen ois voineet johtaa, vai mitä?