Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pride tekopenis-kurssi lapsille

Vierailija
25.06.2026 |

Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.

Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.

https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…

Kommentit (805)

Vierailija
681/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori. 

Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä. 

"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori." 

 

Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila. 

 

Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei. 

 

On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla. 

Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori. 

Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa. 

Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua

Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä. 

Vierailija
682/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aidon transseksuaalin mielipide ko. aiheeseen. Hyvää juttua hänen näkökulmastaan:

https://x.com/EeroTM/status/2070108276302213132

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori. 

Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä. 

"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori." 

 

Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila. 

 

Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei. 

 

On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla. 

Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori. 

Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa. 

Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua

Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä. 

Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole

Vierailija
684/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.

Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista. 

Voisitko sinä kasvaa ihmisenä siten, että ymmärtäisit oman vajavaisuutesi tässä asiassa ja että sinun kannallasi ei ole esim. yksikään lääketieteellinen taho, jotka transihmisiä tutkivat tai hoitavat. Eivät edes ne, jotka suhtautuvat hoitoihin nihkeästi (kuten Suomessa). Kaikki silti tunnistavat transsukupuolisuuden olemassaolon ihmisen ominaisuutena ja sen, että niitä sukupuoliominaisuuksia todella on mahdollista muuttaa ja se on se toimivaksi havaittu hoito näille ihmisille. 

On medikaalisesti täysin mahdotonta muuttaa sukupuolta toiseksi. Voidaan vain muokkailla kehoa plastikkakirurgisin toimenpitein. Amputoida rinnat, kääntää penis sisäänpäin, leikata käsivarresta palanen ja tehdä siitä penismäinen rulla jalkojen väliin. Nämä ovat hyvin radikaaleja toimenpiteitä. Lisäksi käyttää vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Suosittelemasi hoidot tekevät ihmisestä siis elinikäisen potilaan, jonka kehoon kajotaan hyvin rankalla tavalla, enkä ymmärrä lainkaan vanhempia, jotka lietsovat lapsensa ajatusmaailmaa tämän kaltaisen julman ja groteskin prosessin suuntaan. Sanoisin, että todellisuuden hyväksyminen on ehdottomasti näistä kahdesta se terveellisempi, järkevämpi ja välittävämpi vaihtoehto.

Vierailija
685/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.

Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?

Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?

Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.

Miksi vtussa sitä sukupuolta täytyy oikein erikseen pohtia? On monia tapoja olla mies tai nainen ja jos olet oikea trans niin tiedät sen kyllä sen kummempia pohtimatta. Jos sukupuolta pitää oikein pohtimalla pohtia niin silloin nimenomaan on lähinnä hukassa oman itsensä kanssa ja etsii siihen vastauksia sukupuolidysforiasta, vaikka pahan ja hämmentyneen olon syy saattaisi olla ihan joku muu asia elämässä. Vastuuttomia aikuisia ne, jotka koittaa heti vahvistaa nuoren sukupuolioireilua eikä esimerkiksi hänen itsetuntoa tai henkistä hyvinvointia jollain muulla neutraalilla tavalla.

Jos sinulle on kaikki ollut selvää 10-vuotiaasta lähtien, niin ei sinun tarvitse. Silloin SETA ja sukupuoliasioiden tuki eivät ole sinua varten. Yritä kuitenkin tajuta, ettei se kaikilla mene niin. Yleensä lapset alkavat siinä 5-6 vuoden kieppeillä ymmärtää, että muut ihmiset ovat erillisiä yksilöitä, joilla on oma minuus, psyyke ja ajatukset.

Vierailija
686/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori. 

Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä. 

"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori." 

 

Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila. 

 

Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei. 

 

On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla. 

Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori. 

Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa. 

Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua

Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä. 

Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole

Niin. Ja ainoa tunnettu tapa auttaa sellaisen kokemuksen kanssa on transhoidot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
687/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.

13v on kylläkin yhä lapsi ja niin on myös 15v lain mukaan. Alle suojaikärajan, ala-ikäinen. Ei ole ok että aikuiset laittavat ala-ikäisä tai hädin tuskin ala-asteelta päässeitä 13v nuoria tuollaiseen.

Vierailija
688/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.

Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista. 

Voisitko sinä kasvaa ihmisenä siten, että ymmärtäisit oman vajavaisuutesi tässä asiassa ja että sinun kannallasi ei ole esim. yksikään lääketieteellinen taho, jotka transihmisiä tutkivat tai hoitavat. Eivät edes ne, jotka suhtautuvat hoitoihin nihkeästi (kuten Suomessa). Kaikki silti tunnistavat transsukupuolisuuden olemassaolon ihmisen ominaisuutena ja sen, että niitä sukupuoliominaisuuksia todella on mahdollista muuttaa ja se on se toimivaksi havaittu hoito näille ihmisille. 

On medikaalisesti täysin mahdotonta muuttaa sukupuolta toiseksi. Voidaan vain muokkailla kehoa plastikkakirurgisin toimenpitein. Amputoida rinnat, kääntää penis sisäänpäin, leikata käsivarresta palanen ja tehdä siitä penismäinen rulla jalkojen väliin. Nämä ovat hyvin radikaaleja toimenpiteitä. Lisäksi käyttää vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Suosittelemasi hoidot tekevät ihmisestä siis elinikäisen potilaan, jonka kehoon kajotaan hyvin rankalla tavalla, enkä ymmärrä lainkaan vanhempia, jotka lietsovat lapsensa ajatusmaailmaa tämän kaltaisen julman ja groteskin prosessin suuntaan. Sanoisin, että todellisuuden hyväksyminen on ehdottomasti näistä kahdesta se terveellisempi, järkevämpi ja välittävämpi vaihtoehto.

No et tajua transsukupuolisuudesta mitään, niin et ole ehkä paras neuvomaan. Mutta kiitos kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
689/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori. 

Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä. 

"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori." 

 

Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila. 

 

Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei. 

 

On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla. 

Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori. 

Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa. 

Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua

Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä. 

Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole

Niin. Ja ainoa tunnettu tapa auttaa sellaisen kokemuksen kanssa on transhoidot. 

Ei ole, vaan psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan. Entisenä anorektikkona olisi ollut järkyttävää, jos vanhempani olisivat teeskennelleet alipainoni olevan normaalia. 

Vierailija
690/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.

Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista. 

Voisitko sinä kasvaa ihmisenä siten, että ymmärtäisit oman vajavaisuutesi tässä asiassa ja että sinun kannallasi ei ole esim. yksikään lääketieteellinen taho, jotka transihmisiä tutkivat tai hoitavat. Eivät edes ne, jotka suhtautuvat hoitoihin nihkeästi (kuten Suomessa). Kaikki silti tunnistavat transsukupuolisuuden olemassaolon ihmisen ominaisuutena ja sen, että niitä sukupuoliominaisuuksia todella on mahdollista muuttaa ja se on se toimivaksi havaittu hoito näille ihmisille. 

On medikaalisesti täysin mahdotonta muuttaa sukupuolta toiseksi. Voidaan vain muokkailla kehoa plastikkakirurgisin toimenpitein. Amputoida rinnat, kääntää penis sisäänpäin, leikata käsivarresta palanen ja tehdä siitä penismäinen rulla jalkojen väliin. Nämä ovat hyvin radikaaleja toimenpiteitä. Lisäksi käyttää vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Suosittelemasi hoidot tekevät ihmisestä siis elinikäisen potilaan, jonka kehoon kajotaan hyvin rankalla tavalla, enkä ymmärrä lainkaan vanhempia, jotka lietsovat lapsensa ajatusmaailmaa tämän kaltaisen julman ja groteskin prosessin suuntaan. Sanoisin, että todellisuuden hyväksyminen on ehdottomasti näistä kahdesta se terveellisempi, järkevämpi ja välittävämpi vaihtoehto.

Kuo lema on se vaihtoehto, jonka minä olen nähnyt ihmisen valitsevan, kun ei ole saanut sitä ymmärrystä ja hyväksyntää sille kokemukselleen, vaan on yritetty saada hyväksymään "todellisuus" . Ei kovin terveellinen ja järkevä vaihtoehto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
691/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori. 

Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä. 

"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori." 

 

Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila. 

 

Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei. 

 

On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla. 

Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori. 

Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa. 

Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua

Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä. 

Onko hän kokeillut psykofyysistä fysioterapiaa? Muutamakin kehodysforiasta kärsinyt suositellut sitä. 

Vierailija
692/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seta ja pride ovat pedofiilien etujärjestöjä ja ajavat pedofilian normalisointia ja laillistamista.

 

Nämä saastaiset ja rikolliset sodomiitit kuuluvat vankimielisairaalaan lukkojen taakse loppuiäkseen!😡

 

Uskomatonta, että Helsingin kaupunki on tällaisessa rikollisessa lasten groomaamisessa mukana!😡😡

 

Täysin oksettavaa🤮🤮🤮

Sinun valehtelusi tässä on oksettavaa ja rikollista. 

On tuo lapsiin ja nuoriin suuntautuva kiinnostus sateenkaariaatteen puitteissa pantu merkille jo pitempään. Käytännössä halutaan kaapata mahdollisimman nuoren kasvatettavat vasemmiston agendojen (mm ilmasto, vegaanius, urbaanius) käyttöön.

Täytyy olla melko sokea jos tuota ovelaa pyrkimystä ei näe. Että nämä kuuluukin sitten meille.

Ai nyt meidän kaikkien ainoan, yhteisen kotiplaneetan ilmastoasiat on jotain vasemmistolaisuutta? Et sä kyllä ihan täysillä käy. 

Tämän massapelottelun puoluepoliittisuus on helposti jäljitettävissä ja sen keskeinen työkalu viherkommunismin/fasismin edistämisessä. Siis sehän hyödyttää myös tiettyjä bisneksiä ja on oikeuttanut monenlaista EU:n rahansiirtoa jossa rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Mutta eipä hätää, saamme sentään kuvitella olevamme ihan mitä ikinä vain haluamme!

Voi ei! Ilmastokriisi on huijaus, jotta rikkaat rikastuisivat ja köyhät köyhtyisivät. Kunpa voisimmekin palata vielä keskiajan feodaaliyhteiskuntaan, missä kaikki jaettiin tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
693/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
694/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.

Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista. 

Voisitko sinä kasvaa ihmisenä siten, että ymmärtäisit oman vajavaisuutesi tässä asiassa ja että sinun kannallasi ei ole esim. yksikään lääketieteellinen taho, jotka transihmisiä tutkivat tai hoitavat. Eivät edes ne, jotka suhtautuvat hoitoihin nihkeästi (kuten Suomessa). Kaikki silti tunnistavat transsukupuolisuuden olemassaolon ihmisen ominaisuutena ja sen, että niitä sukupuoliominaisuuksia todella on mahdollista muuttaa ja se on se toimivaksi havaittu hoito näille ihmisille. 

On medikaalisesti täysin mahdotonta muuttaa sukupuolta toiseksi. Voidaan vain muokkailla kehoa plastikkakirurgisin toimenpitein. Amputoida rinnat, kääntää penis sisäänpäin, leikata käsivarresta palanen ja tehdä siitä penismäinen rulla jalkojen väliin. Nämä ovat hyvin radikaaleja toimenpiteitä. Lisäksi käyttää vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Suosittelemasi hoidot tekevät ihmisestä siis elinikäisen potilaan, jonka kehoon kajotaan hyvin rankalla tavalla, enkä ymmärrä lainkaan vanhempia, jotka lietsovat lapsensa ajatusmaailmaa tämän kaltaisen julman ja groteskin prosessin suuntaan. Sanoisin, että todellisuuden hyväksyminen on ehdottomasti näistä kahdesta se terveellisempi, järkevämpi ja välittävämpi vaihtoehto.

Mitä ihmeen tuulimyllyä vastaan sinä taistelet? Kuka on vastustajasi? Kuka on väittänyt ja missä, että ihmisen biologinen sukupuoli voitaisiin muuttaa toiseksi tai että tarjolla olevat hoidot olisivat jotenkin täydellisiä? Aivan, EI KUKAAN. Kun et edes ymmärrä, mistä koko asiassa on kyse, niin ole hiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
695/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔞

Vierailija
696/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori. 

Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä. 

"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori." 

 

Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila. 

 

Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei. 

 

On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla. 

Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori. 

Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa. 

Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua

Minun sisarukseni sai lapsena sitä "psykiatrista apua". Ei auttanut. Hänen sukupuolikokemuksensa oli ja pysyi, mutta nuo yritykset "parantaa" sitä aiheuttivat hänelle paljon kärsimystä. 

Niin, kokemus. Hän kuvittelee olevansa jotakin mitä ei ole

Niin. Ja ainoa tunnettu tapa auttaa sellaisen kokemuksen kanssa on transhoidot. 

Ei ole, vaan psykoterapia ja se, ettei lähde tuohon pelleilyyn mukaan. Entisenä anorektikkona olisi ollut järkyttävää, jos vanhempani olisivat teeskennelleet alipainoni olevan normaalia. 

Enkö minä juuri edellisessä viestissä kertonut, että sisarukseni sai juurikin sitä "psykiatrista apua", ja siitä ei ollut mitään muuta kuin haittaa? 

Mitään viitteitä ei ole siitä, että psykoterapia parantaisi transsukupu olisuutta. 

Vierailija
697/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.

13v on kylläkin yhä lapsi ja niin on myös 15v lain mukaan. Alle suojaikärajan, ala-ikäinen. Ei ole ok että aikuiset laittavat ala-ikäisä tai hädin tuskin ala-asteelta päässeitä 13v nuoria tuollaiseen.

Ei aikuiset tuonne ketään laita. Itse ne teinit on sinne menneet. 

Vierailija
698/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen. 

Ketään EI KIINNOSTA.

No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria. 

Ei ole mitään transnuoria.

Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia". 

Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi. 

Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.

Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista. 

Voisitko sinä kasvaa ihmisenä siten, että ymmärtäisit oman vajavaisuutesi tässä asiassa ja että sinun kannallasi ei ole esim. yksikään lääketieteellinen taho, jotka transihmisiä tutkivat tai hoitavat. Eivät edes ne, jotka suhtautuvat hoitoihin nihkeästi (kuten Suomessa). Kaikki silti tunnistavat transsukupuolisuuden olemassaolon ihmisen ominaisuutena ja sen, että niitä sukupuoliominaisuuksia todella on mahdollista muuttaa ja se on se toimivaksi havaittu hoito näille ihmisille. 

On medikaalisesti täysin mahdotonta muuttaa sukupuolta toiseksi. Voidaan vain muokkailla kehoa plastikkakirurgisin toimenpitein. Amputoida rinnat, kääntää penis sisäänpäin, leikata käsivarresta palanen ja tehdä siitä penismäinen rulla jalkojen väliin. Nämä ovat hyvin radikaaleja toimenpiteitä. Lisäksi käyttää vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Suosittelemasi hoidot tekevät ihmisestä siis elinikäisen potilaan, jonka kehoon kajotaan hyvin rankalla tavalla, enkä ymmärrä lainkaan vanhempia, jotka lietsovat lapsensa ajatusmaailmaa tämän kaltaisen julman ja groteskin prosessin suuntaan. Sanoisin, että todellisuuden hyväksyminen on ehdottomasti näistä kahdesta se terveellisempi, järkevämpi ja välittävämpi vaihtoehto.

Kuo lema on se vaihtoehto, jonka minä olen nähnyt ihmisen valitsevan, kun ei ole saanut sitä ymmärrystä ja hyväksyntää sille kokemukselleen, vaan on yritetty saada hyväksymään "todellisuus" . Ei kovin terveellinen ja järkevä vaihtoehto. 

Älä taas pilaa täydellisen tietämättömyyden, näkemättömyyden ja kokemattomuuden ansiosta erinomaista öyhötystä tylsillä faktoilla. 

Vierailija
699/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, itsariuhkailut alkoivat.

Vierailija
700/805 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤦‍🤦‍🤦‍🤦‍🤦‍🤦‍🤦‍