Pride tekopenis-kurssi lapsille
Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.
Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.
https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…
Kommentit (740)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Jos sinä myötäilet poikaa tyttönä, niin kyllä se on interventio ja lukitsee tyttöidentiteettiin. Sen sijaan leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnon kohteiden salliminen ei ole interventio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok tuputtaa lapsille aikuisten toimesta seksuaalista sisältöä, oli se lähtökohta mikä tahansa. Varsinkin kun kyseessä amatöörit ja lapset laitetaan askartelemaan sukupuolielimiä. Haloo!
Tässä ei ole kyse mistään seksuaalisesta sisällöstä, eikä mistään tuputuksesta, eikä tuolla askarrella sukupuolielimiä.
No ei ole oikein nuoret lapset sovittelemassa jotain tekokyrpiä aikuisen opastuksella.
Kun tuolla ei sovitella yhtään mitään tekokyrpiä.
Kokeilemaan packingia, eli tunkemaan pullotusta pöksyihin, kuten ilmoituksessa sanotaan.
Joo, se ei todellakaan ole mitään tekokyrpien sovittelua, vaan kangasmytyn laittamista housuihin.
Miksi kukaan täysijärkinen tunkisi jonkun kangasmytyn housuihinsa?
Masturbaatioväline?
Lopettakaa jo tuo pervoilunne! Ei tuolla ole mitään tekemistä masturbaatiovälineiden kanssa. Toi on ainoastaan TEIDÄN OMASSA mielessä.
Miksi te opetatte tyttöjä tunkemaan jonkin itsetehdyn dildon vaginaansa vasten?
Tuolla ei tehdä mitään dildoja, hyvänen aika nyt sentään!
Sehän muuttaakin asian luonteen olennaisesti, että peniksen muotoa ja pullotusta haetaan teinitytön pöksyihin kangastoppauksella vieraan aikuisen kanssa 🙄
No on se aika totaalisen eri asia, kuin jotkut dildot.
Ihan dildoiltahan nuo packerit näyttävät. Pimperon eteen ripustettavia dildoja. Pajalla opetetaan ompelemaan niille vielä kantokassikin, niin tytöt voivat pitää dildojaan aina saatavilla. Sellaista nuorisopalvelua Helsingin kaupungilta.
Nuo mitä tuolla ommellaan, ei näytä miltään dildoilta tai peniksiltä. Uskoisitte jo.
Varsinainen ongelma on tässä se, että lapsen seksuaaliseen ja sukupuoliseen kehitykseen puuttuu vieras aikuinen, ties millä ideologisella ja fetisistisellä motiivilla. Millainen koulutustausta vetäjillä on nuoren seksuaalisuuden kohtaamiseen ja onko rikosrekisterit tarkistettu?
Miten niin puuttuu? Paja ei ole tarkoitettu kelle vaan nuorille. Kukaan ei pyri muuttamaan kenenkään kokemusta tai kehitystä. Miksi nämä asiat on niin vaikea hahmottaa? Ihmiset joilla ei ole mitään tietämystä öyhöttää suurimpaan ääneen.
Miksi siellä ei sitten ole oman kehon hyväksymiseen tähtäävää työpajaa? Paja on suunnattu nuorille kyllä, mutta ne vetäjät ovat aikuisia ominen ideologisine ja fetisistisine motiiveineen.
Menee aika paksuksi sulta nämä fetisismiheittosi. Oikeesti pihalle vähän happea haukkaamaan ja järki käteen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mutsi saanksmä korjata mun sukupuolen? Saanhansaanha tai mä kuaaalennn!!!
Vs.
Hei, mutsi saanksmä tehdä itsestäni steriilin osteoporoottisen puutarhatontun?
Amputoituja kehonosia ja niiden toimintoja ei saa takaisin, kuten hedelmällisyyttä ja imetyskykyä. Testosteroni aiheuttaa pysyviä muutoksia jo lyhyellä käytöllä: kaljuuntumista, jättiklitan, robottisammakon äänen, karvoitusta ei-toivottuihin paikkoihin ja alapään surkastumisen.
Onko tämä nyt sitä lasten suojelemista ja kasvurauhan antamista tämä pilkka?
Pilkkaa? Sanoisin että havainnoillistavaa sarkasmia lähinnä. Äärimmäisen pelottavaa että mielisairaiden aikuisten annetaan manipuloida ja levittää harhojaan alaikäisille. Pistää todella vihaksi! Paljon tätä kaikkea hulluutta olen epäuskoisena sivusta seurannut ja ajatellut että kyllä on porukka sekaisin päästänsä. Alkaa lähestyä se raja kun ei enää voi vaan omassa mielessä tuntea säälin sekaista paheksuntaa näitä friikkejä kohtaan, vaan on pakko keksiä keinot taistella vastaan. Pelottavan laajalti nää on onnistuneet sanomaansa levittämään ja käännyttämään henkisesti heikkoja yksilöitä omaan leiriinsä. Uskon silti että me normaalit ollaan edelleen enemmistö, ja meidän on tehtävä jotain että tää loppuu. Sanottakoon vielä, että normaaleilla en tarkoita pelkästään heteroita, vaan yhtä hyvin homot ja lesbot voi olla normaaleja. Normaalin rajan määrittää tässä asiassa se, ymmärtääkö mikä tässä pride touhussa on sairasta vai ei.
Pilkkaa. Sinä et nyt mitenkään tunnu tajuavan, että lapsen ja nuoren sukupuoliristiriita on sisäsyntyistä. Se ei ole ulkopuolelta tulevaa. Usko pois, minä TIEDÄN, koska olen itse vierestä katsonut. Montako transsukupuolista sinä tunnet?
Älä puhu paskaa. Minäkin olen seurannut yhden tytön transiutumista läheltä ja toisen vähän kauempaa. Kummatkin olivat ihan tyttöjä, tyttöjen juttuineen. Sitten tuli toisella politisoituminen mukaan kuvioihin, toisella perhettä kohdannut tragedia jonka jalkoihin tyttö jäi. Kummastakaan ei olisi voinut ikinä nuorempana uskoa, että kokivat jotain poikatunnetta.
No minä olen seurannut jotain aivan toisenlaista. Lasta, joka on osannut kertoa kokevansa olevansa eri sukupuolta ihan siitä lähtien, kun on niin hyvin osannut puhua, että voi tuollaista kertoa.
Molemmat olette oikeassa. On olemassa sekä oikeaa transiutta (jota oli jo kauan ennen wokea) että tätä sosiaalisesti tarttuvaa lähinnä teinityttöjen transvillitystä. Nämä ovat kaksi täysin eri ilmiötä ja asiaa.
Jep. Eikä sitä harvinaista aitoa transiutta tule nostaa tämän hetu/packer-transiuden ihmiskilveksi. Aidolle transmiehelle vihoviimeinen asia olisi osallistua johonkin packer-työpajaan.
Miksi "aito transmies" ei osallistuisi työpajaan, jos kokee packerin mahdollisesti lievittävän dysforiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa vähän oudolta. Kuten myös ne kaikki tyypit jotka liittävät jotkut seksifetissinsä prideen. Kuten jotkut homomiehet valjaissaan. Mielestäni sellainen ei kuulu tähän. Pridessa on kysymys siitä, että saa rakastaa ketä haluaa eikä se liity mitenkään johonkin seksifetisseihin tai sukupuolisekoiluihin.
T. Seksuaalivähemmistöön kuuluva
Sadomasoilut, fetissit ja transsutyöpajat kuuluvat yksityisen puolelle suostumuksellisten aikuisten kesken.
Kinkyhommat eivät ole mitenkään homojen yksinoikeus eikä homona elämisen ydintä. Miksi ihmeessä homoseksuaalit haluaisivat profiloitua nimenomaan sadomasoilun kautta, nahkahomohan on yleisimpiä homoista viljeltyjä stereotyyppejä. Kinkyilyn hehkuttaminen liittyy queer-aktivismiin ja muuhun seksuaali- ja sukupuoliradikalismiin, normien, cisteemin ja binäärin murskaamiseen, yksityisen ja julkisen rajan häivyttämiseen.
Kinkyhommat ovat monella paikkakunnalla tiukasti heteroiden hallussa, mutta silti kinkyily kytkytetään homoseksuaaleihin ja homoseksuaalien tapahtumiin. Pridejärjestäjät voisivat miettiä optiikkaa, eli miltä se näyttää suurelle yleisölle ja homoseksuaalien vastustajille, että fetissit ja kinkyily nostetaan keskeiseen rooliin tapahtumassa, joka on suunnattu myös alaikäisille ja jonka tarkoitus on edustaa koko yhteisöä.Kinkyt liittyvät prideliikkeeseen siten, että nämä vähemmistöt ovat yhdistäneet voimansa ihan sieltä Priden alkuajoilta asti. Molemmat ihmisryhmät olivat (ja ovat edelleen) samanlaisen paheksunnan, vääristelyn ja syrjinnän kohteena, vaikka kinkyt eivät sinänsä liity vain seksuaalivähemmistöön. He ovat siis mukana, koska ovat aina olleet, eikä se ole mikään ilmiö, jota tänä päivänä erityisesti olisi alettu nostaa esiin. Oikeastaan päin vastoin tänä päivänä kinkyjä on alettu vastustaa myös sateenkaarivähemmistön sisältä päin. Usein nämä vastustajat eivät tunne historiaa, eivätkä tiedä, että kinkyt ovat olleet heidän edustamansa ihmisryhmän tukena vaatimassa ja saavuttamassa niitä oikeuksia, joista he nauttivat tänä päivänä.
Kyllä, Pridessä on sekaisin monenlaisia toimijoita, eivätkä kaikki allekirjoita kaikkea. Noiden ryhmien niputtaminen toisaalta yhteenkuuluvaksi joksikin "Prideideologiaksi" ja toisaalta sen väittäminen, että ne eivät liity mitenkään yhteen, ovat molemmat väärin.
Mutta tätä tämä nettikeskustelu tänä päivänä on. Mustavalkoista yksinkertaistamista.
Pikemminkin se näyttää siltä, että kinkyporukka hakee legitimiteettiä ja näkyvyyttä homoseksuaalien resursseilla ja näkyvyydellä. Monesti tämä on sitä, että paikallinen heteroista muodostuva kinkyporukka tuo oman laitteistonsa lgb-tapahtuman yhteyteen, eikä sillä ole siihen mitään loogista kytköstä. Lgb-kinkyt ja heterokinkyt kokoontuvat ihan omissa porukoissaan.
Niin kokoontuvat. Ja nyt voit lukea tuosta yltä miksi nuo yhteisöt liittyvät toisiinsa Priden historiassa ja miksi ne ovat mukana tänäkin päivänä.
Ei ole lgb-väen edun mukaista tulla profiloiduksi kinkyilyn kautta, joka nykypäivänä kytkeytyy trans/queer-aktivismiin ja sukupuoliradikalismiin. Homoseksuaalit haluavat sulautua yhteiskuntaan, eivätkä tehdä mitään julkista seksiperformanssia. Valtaosa lgb-väestä ei ole kinkyjä eikä joku yhteistyö aikojen alussa aiheuta ikuista kiitollisuuden velkaa oman edun kustannuksella.
Varmaan tulee monille yllätyksenä, että on homoja ja lesboja, jotka haluavat elää keskiluokkaista elämää, avioitua ja elää ns. normaalia elämää ilman mitään fetissejä. Ärsyttää, että tärkeä vapauden aate on viety näin äärimmäisyyksiin, ihan niinkuin kaikki lgb ihmiset olisivat jotain pervoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Valtavalla enemmistöllä se menee ohi. Kukapa ei teininä kokisi jotain epämukavuutta omasta muuttuvasta kehostaan ja roolistaan maailmassa, varsinkin naiseksi kasvaessa? Onhan se hyvänen aika ihan selvä asia, että jos tässä kohtaa kaverit rupeavat puhumaan transasioista, ja tätä vielä tukevat aikuiset ja kaiken maailman julkisesti tuetut työpajat, niin asia voimistuu ja vääristyy melkoisesti. Ja nämä nuoret ovat paljon syvemmissä ongelmissa kuin missä heidän olisi pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok tuputtaa lapsille aikuisten toimesta seksuaalista sisältöä, oli se lähtökohta mikä tahansa. Varsinkin kun kyseessä amatöörit ja lapset laitetaan askartelemaan sukupuolielimiä. Haloo!
Tässä ei ole kyse mistään seksuaalisesta sisällöstä, eikä mistään tuputuksesta, eikä tuolla askarrella sukupuolielimiä.
No ei ole oikein nuoret lapset sovittelemassa jotain tekokyrpiä aikuisen opastuksella.
Kun tuolla ei sovitella yhtään mitään tekokyrpiä.
Kokeilemaan packingia, eli tunkemaan pullotusta pöksyihin, kuten ilmoituksessa sanotaan.
Joo, se ei todellakaan ole mitään tekokyrpien sovittelua, vaan kangasmytyn laittamista housuihin.
Miksi kukaan täysijärkinen tunkisi jonkun kangasmytyn housuihinsa?
Masturbaatioväline?
Lopettakaa jo tuo pervoilunne! Ei tuolla ole mitään tekemistä masturbaatiovälineiden kanssa. Toi on ainoastaan TEIDÄN OMASSA mielessä.
Miksi te opetatte tyttöjä tunkemaan jonkin itsetehdyn dildon vaginaansa vasten?
Tuolla ei tehdä mitään dildoja, hyvänen aika nyt sentään!
Sehän muuttaakin asian luonteen olennaisesti, että peniksen muotoa ja pullotusta haetaan teinitytön pöksyihin kangastoppauksella vieraan aikuisen kanssa 🙄
No on se aika totaalisen eri asia, kuin jotkut dildot.
Ihan dildoiltahan nuo packerit näyttävät. Pimperon eteen ripustettavia dildoja. Pajalla opetetaan ompelemaan niille vielä kantokassikin, niin tytöt voivat pitää dildojaan aina saatavilla. Sellaista nuorisopalvelua Helsingin kaupungilta.
Nuo mitä tuolla ommellaan, ei näytä miltään dildoilta tai peniksiltä. Uskoisitte jo.
Varsinainen ongelma on tässä se, että lapsen seksuaaliseen ja sukupuoliseen kehitykseen puuttuu vieras aikuinen, ties millä ideologisella ja fetisistisellä motiivilla. Millainen koulutustausta vetäjillä on nuoren seksuaalisuuden kohtaamiseen ja onko rikosrekisterit tarkistettu?
Miten niin puuttuu? Paja ei ole tarkoitettu kelle vaan nuorille. Kukaan ei pyri muuttamaan kenenkään kokemusta tai kehitystä. Miksi nämä asiat on niin vaikea hahmottaa? Ihmiset joilla ei ole mitään tietämystä öyhöttää suurimpaan ääneen.
Miksi siellä ei sitten ole oman kehon hyväksymiseen tähtäävää työpajaa? Paja on suunnattu nuorille kyllä, mutta ne vetäjät ovat aikuisia ominen ideologisine ja fetisistisine motiiveineen.
Menee aika paksuksi sulta nämä fetisismiheittosi. Oikeesti pihalle vähän happea haukkaamaan ja järki käteen nyt.
Mikä yllätys että yrität hankkiutua kiusallisesta vastaväittäjästä eroon. Teillä ei ole ikinä mitään oikeita argumentteja vaan tuollaista "menee paksuksi" uhriutumista.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Lapsi ei ole teidän sekopääpedofiilien hyväksikäyttöä varten, vaikka te saastat niin uskoisittekin!😡
Kuulutte pakkohoitoon! Saatanan rikolliset paskat!🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mutsi saanksmä korjata mun sukupuolen? Saanhansaanha tai mä kuaaalennn!!!
Vs.
Hei, mutsi saanksmä tehdä itsestäni steriilin osteoporoottisen puutarhatontun?
Amputoituja kehonosia ja niiden toimintoja ei saa takaisin, kuten hedelmällisyyttä ja imetyskykyä. Testosteroni aiheuttaa pysyviä muutoksia jo lyhyellä käytöllä: kaljuuntumista, jättiklitan, robottisammakon äänen, karvoitusta ei-toivottuihin paikkoihin ja alapään surkastumisen.
Onko tämä nyt sitä lasten suojelemista ja kasvurauhan antamista tämä pilkka?
Pilkkaa? Sanoisin että havainnoillistavaa sarkasmia lähinnä. Äärimmäisen pelottavaa että mielisairaiden aikuisten annetaan manipuloida ja levittää harhojaan alaikäisille. Pistää todella vihaksi! Paljon tätä kaikkea hulluutta olen epäuskoisena sivusta seurannut ja ajatellut että kyllä on porukka sekaisin päästänsä. Alkaa lähestyä se raja kun ei enää voi vaan omassa mielessä tuntea säälin sekaista paheksuntaa näitä friikkejä kohtaan, vaan on pakko keksiä keinot taistella vastaan. Pelottavan laajalti nää on onnistuneet sanomaansa levittämään ja käännyttämään henkisesti heikkoja yksilöitä omaan leiriinsä. Uskon silti että me normaalit ollaan edelleen enemmistö, ja meidän on tehtävä jotain että tää loppuu. Sanottakoon vielä, että normaaleilla en tarkoita pelkästään heteroita, vaan yhtä hyvin homot ja lesbot voi olla normaaleja. Normaalin rajan määrittää tässä asiassa se, ymmärtääkö mikä tässä pride touhussa on sairasta vai ei.
Pilkkaa. Sinä et nyt mitenkään tunnu tajuavan, että lapsen ja nuoren sukupuoliristiriita on sisäsyntyistä. Se ei ole ulkopuolelta tulevaa. Usko pois, minä TIEDÄN, koska olen itse vierestä katsonut. Montako transsukupuolista sinä tunnet?
Älä puhu paskaa. Minäkin olen seurannut yhden tytön transiutumista läheltä ja toisen vähän kauempaa. Kummatkin olivat ihan tyttöjä, tyttöjen juttuineen. Sitten tuli toisella politisoituminen mukaan kuvioihin, toisella perhettä kohdannut tragedia jonka jalkoihin tyttö jäi. Kummastakaan ei olisi voinut ikinä nuorempana uskoa, että kokivat jotain poikatunnetta.
No minä olen seurannut jotain aivan toisenlaista. Lasta, joka on osannut kertoa kokevansa olevansa eri sukupuolta ihan siitä lähtien, kun on niin hyvin osannut puhua, että voi tuollaista kertoa.
Molemmat olette oikeassa. On olemassa sekä oikeaa transiutta (jota oli jo kauan ennen wokea) että tätä sosiaalisesti tarttuvaa lähinnä teinityttöjen transvillitystä. Nämä ovat kaksi täysin eri ilmiötä ja asiaa.
Jep. Eikä sitä harvinaista aitoa transiutta tule nostaa tämän hetu/packer-transiuden ihmiskilveksi. Aidolle transmiehelle vihoviimeinen asia olisi osallistua johonkin packer-työpajaan.
Miksi "aito transmies" ei osallistuisi työpajaan, jos kokee packerin mahdollisesti lievittävän dysforiaa?
Koska aito transmies ei todellakaan halua elämässään profiloitua nimenomaan transiksi, ja pyöriä jossain nimenomaisissa transympyröissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa vähän oudolta. Kuten myös ne kaikki tyypit jotka liittävät jotkut seksifetissinsä prideen. Kuten jotkut homomiehet valjaissaan. Mielestäni sellainen ei kuulu tähän. Pridessa on kysymys siitä, että saa rakastaa ketä haluaa eikä se liity mitenkään johonkin seksifetisseihin tai sukupuolisekoiluihin.
T. Seksuaalivähemmistöön kuuluva
Sadomasoilut, fetissit ja transsutyöpajat kuuluvat yksityisen puolelle suostumuksellisten aikuisten kesken.
Kinkyhommat eivät ole mitenkään homojen yksinoikeus eikä homona elämisen ydintä. Miksi ihmeessä homoseksuaalit haluaisivat profiloitua nimenomaan sadomasoilun kautta, nahkahomohan on yleisimpiä homoista viljeltyjä stereotyyppejä. Kinkyilyn hehkuttaminen liittyy queer-aktivismiin ja muuhun seksuaali- ja sukupuoliradikalismiin, normien, cisteemin ja binäärin murskaamiseen, yksityisen ja julkisen rajan häivyttämiseen.
Kinkyhommat ovat monella paikkakunnalla tiukasti heteroiden hallussa, mutta silti kinkyily kytkytetään homoseksuaaleihin ja homoseksuaalien tapahtumiin. Pridejärjestäjät voisivat miettiä optiikkaa, eli miltä se näyttää suurelle yleisölle ja homoseksuaalien vastustajille, että fetissit ja kinkyily nostetaan keskeiseen rooliin tapahtumassa, joka on suunnattu myös alaikäisille ja jonka tarkoitus on edustaa koko yhteisöä.Kinkyt liittyvät prideliikkeeseen siten, että nämä vähemmistöt ovat yhdistäneet voimansa ihan sieltä Priden alkuajoilta asti. Molemmat ihmisryhmät olivat (ja ovat edelleen) samanlaisen paheksunnan, vääristelyn ja syrjinnän kohteena, vaikka kinkyt eivät sinänsä liity vain seksuaalivähemmistöön. He ovat siis mukana, koska ovat aina olleet, eikä se ole mikään ilmiö, jota tänä päivänä erityisesti olisi alettu nostaa esiin. Oikeastaan päin vastoin tänä päivänä kinkyjä on alettu vastustaa myös sateenkaarivähemmistön sisältä päin. Usein nämä vastustajat eivät tunne historiaa, eivätkä tiedä, että kinkyt ovat olleet heidän edustamansa ihmisryhmän tukena vaatimassa ja saavuttamassa niitä oikeuksia, joista he nauttivat tänä päivänä.
Kyllä, Pridessä on sekaisin monenlaisia toimijoita, eivätkä kaikki allekirjoita kaikkea. Noiden ryhmien niputtaminen toisaalta yhteenkuuluvaksi joksikin "Prideideologiaksi" ja toisaalta sen väittäminen, että ne eivät liity mitenkään yhteen, ovat molemmat väärin.
Mutta tätä tämä nettikeskustelu tänä päivänä on. Mustavalkoista yksinkertaistamista.
Pikemminkin se näyttää siltä, että kinkyporukka hakee legitimiteettiä ja näkyvyyttä homoseksuaalien resursseilla ja näkyvyydellä. Monesti tämä on sitä, että paikallinen heteroista muodostuva kinkyporukka tuo oman laitteistonsa lgb-tapahtuman yhteyteen, eikä sillä ole siihen mitään loogista kytköstä. Lgb-kinkyt ja heterokinkyt kokoontuvat ihan omissa porukoissaan.
Niin kokoontuvat. Ja nyt voit lukea tuosta yltä miksi nuo yhteisöt liittyvät toisiinsa Priden historiassa ja miksi ne ovat mukana tänäkin päivänä.
Ei ole lgb-väen edun mukaista tulla profiloiduksi kinkyilyn kautta, joka nykypäivänä kytkeytyy trans/queer-aktivismiin ja sukupuoliradikalismiin. Homoseksuaalit haluavat sulautua yhteiskuntaan, eivätkä tehdä mitään julkista seksiperformanssia. Valtaosa lgb-väestä ei ole kinkyjä eikä joku yhteistyö aikojen alussa aiheuta ikuista kiitollisuuden velkaa oman edun kustannuksella.
Varmaan tulee monille yllätyksenä, että on homoja ja lesboja, jotka haluavat elää keskiluokkaista elämää, avioitua ja elää ns. normaalia elämää ilman mitään fetissejä. Ärsyttää, että tärkeä vapauden aate on viety näin äärimmäisyyksiin, ihan niinkuin kaikki lgb ihmiset olisivat jotain pervoja.
Viittaan tällä siis niihin veribileisiin. Kuitenkin on kyse tavallisista ihmisistä, joiden seksuaalinen suuntautuminen vain kohdistuu vastaiseen sukupuoleen. En ymmärrä miksi meidän elämää pitäisi karnevalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Jos sinä myötäilet poikaa tyttönä, niin kyllä se on interventio ja lukitsee tyttöidentiteettiin. Sen sijaan leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnon kohteiden salliminen ei ole interventio.
No kun ei.
Jos se lapsi sanoo, että minä olen tyttö enkä poika, en halua olla poika vaan tyttö, niin voi olla äärimmäisen vahingollista kiistää se lapsen kokemus ja väittää, ettei se voi olla todellinen kokemus.
Jos leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnonkohteiden salliminen ei ole interventio, niin tuo työpaja ei tietenkään ole interventio, sehän on juuri tuota sallimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seta ja pride ovat pedofiilien etujärjestöjä ja ajavat pedofilian normalisointia ja laillistamista.
Nämä saastaiset ja rikolliset sodomiitit kuuluvat vankimielisairaalaan lukkojen taakse loppuiäkseen!😡
Uskomatonta, että Helsingin kaupunki on tällaisessa rikollisessa lasten groomaamisessa mukana!😡😡
Täysin oksettavaa🤮🤮🤮
Sinun valehtelusi tässä on oksettavaa ja rikollista.
On tuo lapsiin ja nuoriin suuntautuva kiinnostus sateenkaariaatteen puitteissa pantu merkille jo pitempään. Käytännössä halutaan kaapata mahdollisimman nuoren kasvatettavat vasemmiston agendojen (mm ilmasto, vegaanius, urbaanius) käyttöön.
Täytyy olla melko sokea jos tuota ovelaa pyrkimystä ei näe. Että nämä kuuluukin sitten meille.
Ai nyt meidän kaikkien ainoan, yhteisen kotiplaneetan ilmastoasiat on jotain vasemmistolaisuutta? Et sä kyllä ihan täysillä käy.
Tämän massapelottelun puoluepoliittisuus on helposti jäljitettävissä ja sen keskeinen työkalu viherkommunismin/fasismin edistämisessä. Siis sehän hyödyttää myös tiettyjä bisneksiä ja on oikeuttanut monenlaista EU:n rahansiirtoa jossa rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Mutta eipä hätää, saamme sentään kuvitella olevamme ihan mitä ikinä vain haluamme!
Ei noihin jätteisiin kannata kallista hoitoresurssia tuhlata. Suoraan roskienpolttouuniin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Se on jostain genderkriittisestä tietopankista. Näillä toistuu samat lauseet sanasta sanaan ympäri maailman. Ovat ihan täysi kultti mantroineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Lapsi ei ole teidän sekopääpedofiilien hyväksikäyttöä varten, vaikka te saastat niin uskoisittekin!😡
Kuulutte pakkohoitoon! Saatanan rikolliset paskat!🤮🤮🤮
Onkohan sulla jotain pedofi ilisia taipumuksia itselläsi, kun noin sairaasti vaahtoat?
Miten se tekis musta pedofii lin, että olen kasvanut lapsuuteni sukupuoliristiriitaa kokevan sisaruksen kanssa, ja tiedän, mitä kamalaa haittaa siitä aiheutui, kun hänen kokemustaan ei hyväksytty ja tuettu?
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin jätteisiin kannata kallista hoitoresurssia tuhlata. Suoraan roskienpolttouuniin vaan.
Tää on siis sitä lasten suojelua ja kasvurauhan antamista lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa vähän oudolta. Kuten myös ne kaikki tyypit jotka liittävät jotkut seksifetissinsä prideen. Kuten jotkut homomiehet valjaissaan. Mielestäni sellainen ei kuulu tähän. Pridessa on kysymys siitä, että saa rakastaa ketä haluaa eikä se liity mitenkään johonkin seksifetisseihin tai sukupuolisekoiluihin.
T. Seksuaalivähemmistöön kuuluva
Sadomasoilut, fetissit ja transsutyöpajat kuuluvat yksityisen puolelle suostumuksellisten aikuisten kesken.
Kinkyhommat eivät ole mitenkään homojen yksinoikeus eikä homona elämisen ydintä. Miksi ihmeessä homoseksuaalit haluaisivat profiloitua nimenomaan sadomasoilun kautta, nahkahomohan on yleisimpiä homoista viljeltyjä stereotyyppejä. Kinkyilyn hehkuttaminen liittyy queer-aktivismiin ja muuhun seksuaali- ja sukupuoliradikalismiin, normien, cisteemin ja binäärin murskaamiseen, yksityisen ja julkisen rajan häivyttämiseen.
Kinkyhommat ovat monella paikkakunnalla tiukasti heteroiden hallussa, mutta silti kinkyily kytkytetään homoseksuaaleihin ja homoseksuaalien tapahtumiin. Pridejärjestäjät voisivat miettiä optiikkaa, eli miltä se näyttää suurelle yleisölle ja homoseksuaalien vastustajille, että fetissit ja kinkyily nostetaan keskeiseen rooliin tapahtumassa, joka on suunnattu myös alaikäisille ja jonka tarkoitus on edustaa koko yhteisöä.Kinkyt liittyvät prideliikkeeseen siten, että nämä vähemmistöt ovat yhdistäneet voimansa ihan sieltä Priden alkuajoilta asti. Molemmat ihmisryhmät olivat (ja ovat edelleen) samanlaisen paheksunnan, vääristelyn ja syrjinnän kohteena, vaikka kinkyt eivät sinänsä liity vain seksuaalivähemmistöön. He ovat siis mukana, koska ovat aina olleet, eikä se ole mikään ilmiö, jota tänä päivänä erityisesti olisi alettu nostaa esiin. Oikeastaan päin vastoin tänä päivänä kinkyjä on alettu vastustaa myös sateenkaarivähemmistön sisältä päin. Usein nämä vastustajat eivät tunne historiaa, eivätkä tiedä, että kinkyt ovat olleet heidän edustamansa ihmisryhmän tukena vaatimassa ja saavuttamassa niitä oikeuksia, joista he nauttivat tänä päivänä.
Kyllä, Pridessä on sekaisin monenlaisia toimijoita, eivätkä kaikki allekirjoita kaikkea. Noiden ryhmien niputtaminen toisaalta yhteenkuuluvaksi joksikin "Prideideologiaksi" ja toisaalta sen väittäminen, että ne eivät liity mitenkään yhteen, ovat molemmat väärin.
Mutta tätä tämä nettikeskustelu tänä päivänä on. Mustavalkoista yksinkertaistamista.
Pikemminkin se näyttää siltä, että kinkyporukka hakee legitimiteettiä ja näkyvyyttä homoseksuaalien resursseilla ja näkyvyydellä. Monesti tämä on sitä, että paikallinen heteroista muodostuva kinkyporukka tuo oman laitteistonsa lgb-tapahtuman yhteyteen, eikä sillä ole siihen mitään loogista kytköstä. Lgb-kinkyt ja heterokinkyt kokoontuvat ihan omissa porukoissaan.
Niin kokoontuvat. Ja nyt voit lukea tuosta yltä miksi nuo yhteisöt liittyvät toisiinsa Priden historiassa ja miksi ne ovat mukana tänäkin päivänä.
Ei ole lgb-väen edun mukaista tulla profiloiduksi kinkyilyn kautta, joka nykypäivänä kytkeytyy trans/queer-aktivismiin ja sukupuoliradikalismiin. Homoseksuaalit haluavat sulautua yhteiskuntaan, eivätkä tehdä mitään julkista seksiperformanssia. Valtaosa lgb-väestä ei ole kinkyjä eikä joku yhteistyö aikojen alussa aiheuta ikuista kiitollisuuden velkaa oman edun kustannuksella.
Varmaan tulee monille yllätyksenä, että on homoja ja lesboja, jotka haluavat elää keskiluokkaista elämää, avioitua ja elää ns. normaalia elämää ilman mitään fetissejä. Ärsyttää, että tärkeä vapauden aate on viety näin äärimmäisyyksiin, ihan niinkuin kaikki lgb ihmiset olisivat jotain pervoja.
Minä toivon sitä sulle ja toivon myös, että tämä öyhällistö lopettaisi asioiden vääristelyn ja Priden mustamaalaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Jos sinä myötäilet poikaa tyttönä, niin kyllä se on interventio ja lukitsee tyttöidentiteettiin. Sen sijaan leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnon kohteiden salliminen ei ole interventio.
No kun ei.
Jos se lapsi sanoo, että minä olen tyttö enkä poika, en halua olla poika vaan tyttö, niin voi olla äärimmäisen vahingollista kiistää se lapsen kokemus ja väittää, ettei se voi olla todellinen kokemus.
Jos leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnonkohteiden salliminen ei ole interventio, niin tuo työpaja ei tietenkään ole interventio, sehän on juuri tuota sallimista.
Lasten fantasialeikit kuuluvat lapsuuteen eikä niillä ole mitään tekemistä muun kuin mielikuvittelun kanssa. Ihan yhtä hyvin leikki-ikäinen voi tykätä olevansa eläin. Pitääkö tätä ajatusta alkaa tukea ettei lapsen mieli vain pahoitu? On järkyttävää jos ikätyypillinen lasten fantasiointi valjastetaan gender/transideologian pönkittäjäksi ja oikeuttajaksi.
On se puuttumista, jos ohjataan tekopeniksen askartelua teinitytöille ja viljellään ajatusta, että tytöllä voi ja pitää olla penis ja pullotus housuissa.