Pride tekopenis-kurssi lapsille
Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.
Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.
https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…
Kommentit (805)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa kun täältä poistetaan ihan asiallisia viestejä jotka korostavat nuorten kasvurauhaa.
Joo, miten nää nuoret sais kasvurauhan tältä kaikelta vihapuheelta, haukkumiselta, pilkalta jne., mitä tääkin ketju on täynnä.
Tää on ihan äärimmäisen huolestuttava ja kuvottava maailma, mikä näistä vauvapalstan keskusteluista välittyy. Suututtaa, että maltillinen Suomikin on muuttunut tällaiseksi öyhöläksi.
Niinpä. Oli järkytys, kun ekan kerran eksyin näihin. Toivottavasti on joku pieni marginaaliporukka, mutta pelkään, että on levinnyt laajemmalle. Täysin vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuonne ola kekenkään pakko lastaan laittaa, tai päästää.
Tuollaisia häiriintyneitä tapahtumia ei tulisi missään tapauksessa järjestää lapsille!
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuonne ola kekenkään pakko lastaan laittaa, tai päästää.
No, usein näillä "transmuksuilla" taitaa olla sellaiset vanhemmat, jotka pönkittävät lapsensa sukupuoliristiriitaa. Joidenkin kohdalla voi jopa puhua Munchausen by Proxy ilmiöstä. Ovat jotenkin innoissaan sekoittamassa lastensa todellisuudentajua ja vihkimässä mukaan epämääräiseen toimintaan. Ulkomailla jopa pumppaavat lapsiinsa blokkkereita ja vievät leikkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellsingin päättäjät on paholaisen talutusnuorassa.
Olleet jo pitkään...
Eivät olleet Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Jos sinä myötäilet poikaa tyttönä, niin kyllä se on interventio ja lukitsee tyttöidentiteettiin. Sen sijaan leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnon kohteiden salliminen ei ole interventio.
No kun ei.
Jos se lapsi sanoo, että minä olen tyttö enkä poika, en halua olla poika vaan tyttö, niin voi olla äärimmäisen vahingollista kiistää se lapsen kokemus ja väittää, ettei se voi olla todellinen kokemus.
Jos leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnonkohteiden salliminen ei ole interventio, niin tuo työpaja ei tietenkään ole interventio, sehän on juuri tuota sallimista.
Lasten fantasialeikit kuuluvat lapsuuteen eikä niillä ole mitään tekemistä muun kuin mielikuvittelun kanssa. Ihan yhtä hyvin leikki-ikäinen voi tykätä olevansa eläin. Pitääkö tätä ajatusta alkaa tukea ettei lapsen mieli vain pahoitu? On järkyttävää jos ikätyypillinen lasten fantasiointi valjastetaan gender/transideologian pönkittäjäksi ja oikeuttajaksi.
Kun minun sisarukseni lapsena sanoi noin, ei kukaan meistä ollut kuullut mistään gender/transideologioista yhtään mitään.
Hän ei leikkinyt, hän kertoi, että hänestä tuntuu väärältä olla poika. Hän kärsi siitä. Kyse ei ollut mistään mielikuvitusleikeistä, vaan hänelle ahdistavasta asiasta. Voi kun olisikin ollut jotain transideologiaa, ja joku olisi osannut kertoa hänelle, että ei ole hätää, häntä voitaisiin auttaa elämään tyttönä. Ja että hänen kokemuksensa on ihan todellinen, että on muitakin, jotka kokevat niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sekoilu on vaan jyrkentänyt ihmisten asenteita transihmisiä kohtaan. Joskus 20v. sitten, kun trans oli marginaalista ja hoitoon hakeutuivat lähinnä ne muutamat, jotka sitä tarvitsi ja joille siitä oli hyötyä, ihmiset suhtautuivat asiaan paljon suopeammin ja hyväksyvämmin. Nyt kun joka toinen ahdistunut nepsytyttö tai itsensä kanssa muuten kipuileva nuori tyttö hakeutuu transpolille ja tunkee packereita pöksyihin niin jokainen huomaa, että touhu mennyt "pikkasen" yli.
Miten mennyt yli? Mikä maaginen raja on nyt ylitetty ja kuka viffu piti kirjaa kriittisestä transihmisten määrästä?
Sinusta ei ole huolestuttavaa, että transiutukseen hakeutuvien tyttöjen määrä on valtavassa kasvussa ja on toteutumassa riski, että transiutetaan iso joukko tulevia katujia? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun transiutukseen hakeutuu entistä nuorempia ja tasapainottomampia potilaita ja vaaditaan kriteerien höllentämistä?
Ei huolestuta tippaakaan, jos entistä suurempi joukko pohdiskelee sukupuoltaan ja etsii paikkaansa. Päinvastoin on hyvä, että löytyy tällaisia harmittomia keinoja sen tekemiseen. Transsukupuolisuus ei ole sairaus eikä se johda ihmisen vääjäämättömään mätänemiseen sisältäpäin.
Ei sitä sukupuolta tarvitse sen kummemmin mietiskellä, senkun elää ja toteuttaa itseään haluamallaan tavalla muita vahingoittamatta.
Sosiaalinen transiutus ja tekopenistyöpaja eivät ole harmittomia, vaan transidentiteettiin lukitsevia psyykkisiä interventioita.
Transsukupuolisuus nimenomaan on sairaus ja johtaa pahimmillaan loppuelämän medikalisaatioon, terveiden kehonosien amputointeihin ja genitaalien mutilointiin, eikä dysforia siltikään katoa. Ei siinä ole mitään ihannoitavaa ja tavoiteltavaa, kysy keltä tahansa oikealta transihmiseltä.
Minkä transvastaisen järjestön tai tahon sanastosta oot omaksunut tuon "transidentiteettiin lukitsevan psyykkisen intervention", jota toistat kaikissa aihetta sivuavissa ketjuissa täällä?
Lapsen identiteettikokemuksen hyväksyminen ja tukeminen ei ole minkään sortin interventio.
Jos sinä myötäilet poikaa tyttönä, niin kyllä se on interventio ja lukitsee tyttöidentiteettiin. Sen sijaan leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnon kohteiden salliminen ei ole interventio.
No kun ei.
Jos se lapsi sanoo, että minä olen tyttö enkä poika, en halua olla poika vaan tyttö, niin voi olla äärimmäisen vahingollista kiistää se lapsen kokemus ja väittää, ettei se voi olla todellinen kokemus.
Jos leikkien, vaatteiden ja mielenkiinnonkohteiden salliminen ei ole interventio, niin tuo työpaja ei tietenkään ole interventio, sehän on juuri tuota sallimista.
Lasten fantasialeikit kuuluvat lapsuuteen eikä niillä ole mitään tekemistä muun kuin mielikuvittelun kanssa. Ihan yhtä hyvin leikki-ikäinen voi tykätä olevansa eläin. Pitääkö tätä ajatusta alkaa tukea ettei lapsen mieli vain pahoitu? On järkyttävää jos ikätyypillinen lasten fantasiointi valjastetaan gender/transideologian pönkittäjäksi ja oikeuttajaksi.
Tärkeä ero on siinä, että ihmismiehiä ja ihmisnaisia on olemassa, eli riittää kun transihmistä kohdeltaisiin kuin mitä tahansa muutakin ihmistä. Ihmiseläimen kanssa taasen liikuttaisiin tuntemattomalla, abstraktilla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok tuputtaa lapsille aikuisten toimesta seksuaalista sisältöä, oli se lähtökohta mikä tahansa. Varsinkin kun kyseessä amatöörit ja lapset laitetaan askartelemaan sukupuolielimiä. Haloo!
Tässä ei ole kyse mistään seksuaalisesta sisällöstä, eikä mistään tuputuksesta, eikä tuolla askarrella sukupuolielimiä.
No ei ole oikein nuoret lapset sovittelemassa jotain tekokyrpiä aikuisen opastuksella.
Kun tuolla ei sovitella yhtään mitään tekokyrpiä.
Kokeilemaan packingia, eli tunkemaan pullotusta pöksyihin, kuten ilmoituksessa sanotaan.
Joo, se ei todellakaan ole mitään tekokyrpien sovittelua, vaan kangasmytyn laittamista housuihin.
Miksi kukaan täysijärkinen tunkisi jonkun kangasmytyn housuihinsa?
Masturbaatioväline?
Lopettakaa jo tuo pervoilunne! Ei tuolla ole mitään tekemistä masturbaatiovälineiden kanssa. Toi on ainoastaan TEIDÄN OMASSA mielessä.
Miksi te opetatte tyttöjä tunkemaan jonkin itsetehdyn dildon vaginaansa vasten?
Tuolla ei tehdä mitään dildoja, hyvänen aika nyt sentään!
Sehän muuttaakin asian luonteen olennaisesti, että peniksen muotoa ja pullotusta haetaan teinitytön pöksyihin kangastoppauksella vieraan aikuisen kanssa 🙄
No on se aika totaalisen eri asia, kuin jotkut dildot.
Ihan dildoiltahan nuo packerit näyttävät. Pimperon eteen ripustettavia dildoja. Pajalla opetetaan ompelemaan niille vielä kantokassikin, niin tytöt voivat pitää dildojaan aina saatavilla. Sellaista nuorisopalvelua Helsingin kaupungilta.
Nuo mitä tuolla ommellaan, ei näytä miltään dildoilta tai peniksiltä. Uskoisitte jo.
Varsinainen ongelma on tässä se, että lapsen seksuaaliseen ja sukupuoliseen kehitykseen puuttuu vieras aikuinen, ties millä ideologisella ja fetisistisellä motiivilla. Millainen koulutustausta vetäjillä on nuoren seksuaalisuuden kohtaamiseen ja onko rikosrekisterit tarkistettu?
Miten niin puuttuu? Paja ei ole tarkoitettu kelle vaan nuorille. Kukaan ei pyri muuttamaan kenenkään kokemusta tai kehitystä. Miksi nämä asiat on niin vaikea hahmottaa? Ihmiset joilla ei ole mitään tietämystä öyhöttää suurimpaan ääneen.
Miksi siellä ei sitten ole oman kehon hyväksymiseen tähtäävää työpajaa? Paja on suunnattu nuorille kyllä, mutta ne vetäjät ovat aikuisia ominen ideologisine ja fetisistisine motiiveineen.
Menee aika paksuksi sulta nämä fetisismiheittosi. Oikeesti pihalle vähän happea haukkaamaan ja järki käteen nyt.
Mikä yllätys että yrität hankkiutua kiusallisesta vastaväittäjästä eroon. Teillä ei ole ikinä mitään oikeita argumentteja vaan tuollaista "menee paksuksi" uhriutumista.
eri
En kyllä pysty ottamaan kumpaakaan teistä vakavasti tuollaisten heittojen ja niiden puolustelun jälkeen.
Mitä pride-porukka keksii 15 vuoden kuluttua, kun silloin tämäkin on varmaan jo liian kesyä heille? Pridehän oli 2010-luvun alussa vielä varsin maltillinen. Sanoivat, että homoavioliiton hyväksymisestä ei seuraa mitään sen kummempaa, eikä enempää tulla vaatimaan. Myöhemmin sukupuoli alettiin nähdä omana valintana, biologiset miehet täyttivät naisten urheilun ja hormonihoitoja alettiin tarjota teineille. Pridellä on myös monien yritysten, julkisen sektorin ja jopa kirkon tuki, mikä on aika hälyttävää, kun sisältö on tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori."
Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila.
Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei.
On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla.
Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori.
Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seta ja pride ovat pedofiilien etujärjestöjä ja ajavat pedofilian normalisointia ja laillistamista.
Nämä saastaiset ja rikolliset sodomiitit kuuluvat vankimielisairaalaan lukkojen taakse loppuiäkseen!😡
Uskomatonta, että Helsingin kaupunki on tällaisessa rikollisessa lasten groomaamisessa mukana!😡😡
Täysin oksettavaa🤮🤮🤮
Katsokaa joskus ihan huvikseen ketkä poliitikot esim. USA:ssa kannattavat lapsiavioliittojen sallimista. Ovat nimittäin transihmisiä vastustavia konservatiiveja.
Aivan yhtä väärin. Kuka täällä tuollaista rappiota puolustaa tapahtui se minkä aatteen tai uskon sisällä tahansa?
No, eikö eräs ministeri ole ollut vähän nuorenpuoleisten perään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.
Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista.
Vierailija kirjoitti:
Isossa lehdessä kyllä kehuttiin kovasti. Pitää lapsille ehdottomasti opettaa kaikki mahdolliet kombinaatiot seksin harrastukseen.
Jotenkin välillä ihmettelee, miten täynnä tämä maailma on ihmisiä, vaikka moni ei ole saanut mitään opastusta seksipuuhiin.
Tämä työpaja ei vähäisimmälläkään tavalla liittynyt seksin harrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori."
Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila.
Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei.
On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla.
Älä nyt ole hölmö. Et sinä autistillekaan mene selittämään, että et ollut autisti ennen kuin sait diagnoosin. Väitteesi ovat naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.
Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista.
Ei sukupuolen muuttumattomuutta tarvitse hyväksyä, kun on olemassa transhoitoja, joilla voidaan auttaa asiaa. Valitettavasti ne eivät ole vielä niin hyviä ja tehokkaita, kuin toivoisi, mutta usein tyhjää parempia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori.
Minäkin olin lapsena autisti, vaikka sain diagnoosin vasta aikuisena. En muuttunut autistiksi vasta diagnoosin myötä.
"Jokainen transsukupuolinen, jonka sukupuoliristiriita on alkanut lapsuudessa ja on pysyvää, on ollut nuorena transnuori."
Ei ole. He ovat olleet lapsia ja nuoria, joilla on ollut kokemus sukupuoliristiriidasta. Ja useimmilla se ei ole pysyvä kokemus ellei sitä aleta vahvistamaan aikuisten toimesta. Siksi onkin tärkeää, ettei ketään lasta tai nuorta, jolla tällainen kokemus on, leimata transhenkilöksi ympäristön puolelta ja esitetä, kuin se olisi pysyvä olotila.
Siksi onkin todella hyvä, että vasta aikuisuudessa voi saada diagnoosin, ja osa jatkaa hoitoihin, osa ei.
On myös ihmisiä, joilla sukupuolidysforiaa on ollut koko ikänsä, he ovat saaneet diagnoosiin, käyneet hoidot läpi, identifioituneet transhenkilöksi useita vuosia ja sitten päättäneet detransitioitua. Huolimatta siitä, että sukupuolidysforia ei ole mennyt ohi. He ovat vain tiedostaneet, etteivät voi oikeasti olla toista sukupuolta omista tuntemuksistaan huolimatta, ja päätyneet elämään omana sukupuolenaan ja käsitelleet sukupuolidysforiaansa jollakin muulla tavalla.
Sinä et minulle voi tätä asiaa sanella. Noi on sun henkilökohtaisia mielipiteitä, eikä mikääm totuus. Usko sinä tuollaiseen, jos se on sinulle tärkeää. Minä en usko. Minusta on päivänselvää, että jokainen lapsesta saakka pysyvästi vastakkaisen sukupuolen sukupuoli-identiteettiä kokeva on ollut transnuori.
Ympäristön ei tarvitse ottaa mitään kantaa olotilan pysyvyyteen. Lapsia ei tarvitse diagnosoida. Heitä ei vaan missään nimessä saa yrittää gaslightata, että heidän oma kokemuksensa ei muka olisi totta. Sellainen on ihmisen mielenterveydelle tuhoisaa.
Nuo nuoret KUVITTELEVAT olevansa jotakin mitä eivät ole. He tarvitsevat psykiatrin apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mutsi saanksmä korjata mun sukupuolen? Saanhansaanha tai mä kuaaalennn!!!
Vs.
Hei, mutsi saanksmä tehdä itsestäni steriilin osteoporoottisen puutarhatontun?
Amputoituja kehonosia ja niiden toimintoja ei saa takaisin, kuten hedelmällisyyttä ja imetyskykyä. Testosteroni aiheuttaa pysyviä muutoksia jo lyhyellä käytöllä: kaljuuntumista, jättiklitan, robottisammakon äänen, karvoitusta ei-toivottuihin paikkoihin ja alapään surkastumisen.
Onko tämä nyt sitä lasten suojelemista ja kasvurauhan antamista tämä pilkka?
Pilkkaa? Sanoisin että havainnoillistavaa sarkasmia lähinnä. Äärimmäisen pelottavaa että mielisairaiden aikuisten annetaan manipuloida ja levittää harhojaan alaikäisille. Pistää todella vihaksi! Paljon tätä kaikkea hulluutta olen epäuskoisena sivusta seurannut ja ajatellut että kyllä on porukka sekaisin päästänsä. Alkaa lähestyä se raja kun ei enää voi vaan omassa mielessä tuntea säälin sekaista paheksuntaa näitä friikkejä kohtaan, vaan on pakko keksiä keinot taistella vastaan. Pelottavan laajalti nää on onnistuneet sanomaansa levittämään ja käännyttämään henkisesti heikkoja yksilöitä omaan leiriinsä. Uskon silti että me normaalit ollaan edelleen enemmistö, ja meidän on tehtävä jotain että tää loppuu. Sanottakoon vielä, että normaaleilla en tarkoita pelkästään heteroita, vaan yhtä hyvin homot ja lesbot voi olla normaaleja. Normaalin rajan määrittää tässä asiassa se, ymmärtääkö mikä tässä pride touhussa on sairasta vai ei.
Pilkkaa. Sinä et nyt mitenkään tunnu tajuavan, että lapsen ja nuoren sukupuoliristiriita on sisäsyntyistä. Se ei ole ulkopuolelta tulevaa. Usko pois, minä TIEDÄN, koska olen itse vierestä katsonut. Montako transsukupuolista sinä tunnet?
Älä puhu paskaa. Minäkin olen seurannut yhden tytön transiutumista läheltä ja toisen vähän kauempaa. Kummatkin olivat ihan tyttöjä, tyttöjen juttuineen. Sitten tuli toisella politisoituminen mukaan kuvioihin, toisella perhettä kohdannut tragedia jonka jalkoihin tyttö jäi. Kummastakaan ei olisi voinut ikinä nuorempana uskoa, että kokivat jotain poikatunnetta.
No minä olen seurannut jotain aivan toisenlaista. Lasta, joka on osannut kertoa kokevansa olevansa eri sukupuolta ihan siitä lähtien, kun on niin hyvin osannut puhua, että voi tuollaista kertoa.
Molemmat olette oikeassa. On olemassa sekä oikeaa transiutta (jota oli jo kauan ennen wokea) että tätä sosiaalisesti tarttuvaa lähinnä teinityttöjen transvillitystä. Nämä ovat kaksi täysin eri ilmiötä ja asiaa.
Jep. Eikä sitä harvinaista aitoa transiutta tule nostaa tämän hetu/packer-transiuden ihmiskilveksi. Aidolle transmiehelle vihoviimeinen asia olisi osallistua johonkin packer-työpajaan.
Aito transmies ei askartele! Aika hyvä. Nauroin ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.
Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista.
Voisitko sinä kasvaa ihmisenä siten, että ymmärtäisit oman vajavaisuutesi tässä asiassa ja että sinun kannallasi ei ole esim. yksikään lääketieteellinen taho, jotka transihmisiä tutkivat tai hoitavat. Eivät edes ne, jotka suhtautuvat hoitoihin nihkeästi (kuten Suomessa). Kaikki silti tunnistavat transsukupuolisuuden olemassaolon ihmisen ominaisuutena ja sen, että niitä sukupuoliominaisuuksia todella on mahdollista muuttaa ja se on se toimivaksi havaittu hoito näille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisiudessa ei ole kyse vain seksuaalisesta identiteedistä vaan ihmisen identiteedistä kokonaisuudessaan. Jos joku luulee, että nainen tai mies oleminen tarkoittaa vain seksuaalisuutta, en oikeasti voi mitään kuin ihmetellä, muten joku voi olla näin yksinkertainen.
Ketään EI KIINNOSTA.
No näyttää kiinnostavan kaikki mahdollisuudet päästä pilkkaamaan ja haukkumaan transnuoria.
Ei ole mitään transnuoria.
Nykyään törmää tällaisiin kommentteihin ihan tavallisen oloisilta ihmisiltä tuolla netin kommenttikentissä. Eikö nää ihmiset ymmärrä, että tällainen on aika äärimmäinen ja radikaali näkemys ja miten ihmeessä he ovat sellaiseen päätyneet. Miksi jotkut antaa itsensä lietsoontua tällaiseen radikaaliuteen asti. Varmasti jokin harha on, että oltaisiin maltillisia "lasten puolustajia".
Eri, mutta onhan se väärin puhua transnuorista, kun kyseistä diagnoosia ei edes voi antaa alaikäiselle. Pitäisi puhua nuorista, joilla on sukupuolidysforiaa. Ja sehän voi joillakin mennä ohi puberteetin myötä. Trans ihan kirjaimellisestikin viittaa "transfromaatioon" eli muutosprosessiin. Ja transhoidotkin voi käydä läpi vain täysi-ikäinen ihminen, ei lapsi.
Trans ihan kirjaimellisesti tarkoittaa "toisella puolella". Se viittaa kokemukseen ei transformaatioon, vaikka senkin sanan voi trans sanasta johtaa. Jokainen transihminen on ollut myös lapsi ja nuori ja iso osa heistä on tuntenut olevansa toista sukupuolta jo aivan pienestä asti. He ovat olleet aina olemassa riippumatta siitä milloin ovat päässeet transhoitoihin. He ovat olleet olemassa omansa itsenään myös silloin, kun heillä ei vielä ole ollut diagnoosia.
Se, että "tuntee olevansa toista sukupuolta" on eri asia kuin olla. Valitettavasti tunteet eivät aina vastaa todellisuutta ja välittävä, turvallinen vanhempi tukisi lastaan elämään todellisuudessa. Toki lapsi saa olla sellainen kuin on persoonaltaan, mutta samalla pitää hyväksyä sukupuolen muuttumattomuus kuten muutkin sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa. Se on osa ihmisyyttä ja kasvamista.
Biologinen sukupuoli pitää hyväksyä, mutta transihmisten onneksi elämme nykyään maailmassa, jossa sosiaalinen sukupuoli voi olla eri kuin biologinen, ja jossa kehodysforian lievittäminen lääketieteellisin keinoin on hyväksyttävää. Tietysti lapselle on hyvä myös mainita, että jotkut ihmiset eivät ajattele samalla tavalla, ja heidän kanssa ei tarvitse olla tekemisissä.
Höpönlöpön. Transihmisiä on moneen lähtöön. Jotkut eivät halua kenenkään tietävän transsukupuolisuudesta, jotkut uskoutuvat siitä vain joillekin ihmisille, ja joillekin se on suhteellisen avoin asia. Kymmenen ihmisen ryhmässä käyminen ei ole mitenkään julkista transiksi profiloitumista, eikä alaikäinen varmaan muutenkaan pysty olemaan täysin läpimenevä sukupuolessaan. Tuossa ryhmässä käyvät varmaan sellaiset, joille pääasia on oman dysforian lievittäminen.