Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pride tekopenis-kurssi lapsille

Vierailija
25.06.2026 |

Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.

Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.

https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…

Kommentit (430)

Vierailija
401/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nettisivuilla ei mitään tietoa minkänimiset henkilöt tuota vetää. Millä koulutuksella, mikä mahtaa olla heidän motiivi jne. Todella epäilyttävää touhua. Älkää nyt hyvät ihmiset päästäkö tyttäriänne tuollaiseen! Olisi hyvä kaikkien vanhempien vastuullisesti ja rauhallisesti varoitella lapsiaan tällaisista.

Hullua ajatella, että joku muu kuin lääkäri tai oma vanhempi kurkkaisi housuihin!

Ei edes omat vanhemmat tuon ikäisen housuihin kurki, siihen asti normaalia kun peppu pitää pyyhkiä. 

Vierailija
402/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeita Miehiä ja on pippelipussin virkkaajia. 

Sanoisin että elä edes yritä tulla mieheksi. Epäonnistut karvaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jorma pullottaa alushousuissa.

Huijausmuna! En nyt yksinkertaisesti pääse yli tästä sekoilusta! Kuolen nauruun! Ei saatana!

Paina tuo kangaskassiin ja mene heiluttelemaan sitä työpajaan osallistuville nuorille kuin täti moonika. Näytät vähän sitä maltillisen aikuisen mallia. 

Pajan ulkopuolelle oma silkkipainantapaja, missä painatte valmiilla sabluunalla tekstin kassiin. Sanot että valmistuu sata kertaa nopeemmin kuin tekokikkeli, niin nykynuoret tulee kaikki sun kilpailevaan pajaan! Kun ei ne jaksa keskittyä mihinkään vaativaan.

Vierailija
404/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeita Miehiä ja on pippelipussin virkkaajia. 

Sanoisin että elä edes yritä tulla mieheksi. Epäonnistut karvaasti.

Karvaasti. Kirjaimellisesti. Sitten on alkkarit täynnä kaikenkirjavaa villalangannöyhtää.

Vierailija
405/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ratsia tuonne olisi hyvä tehdä. Pahimmassa/parhaassa tapauksessa siellä jäädään kiinni ihan kirjaimellisesti housut kintuissa.

No joopa joo. On aikamoista rinkirunkkausta tämä ketju.

Vierailija
406/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.

Teini tarkoittaa nykykielessä murrosikäistä nuorta tai yleisemmin nuorta ihmistä.  Aiemmin teini on tarkoittanut suomen kielessä opiskelijaa, ylempää koulua käyvää nuorukaista tai oppikoulun yläluokkien oppilasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
407/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on villa-allergia, niin onko silkkilankoja tarjolla? Ystävän puolesta kyselisin!

Vierailija
408/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D

Tämähän se tarina on, jota meille kerrotaan. Että "parempi elävä poika, kuin kuollut tyttö", vai miten se meni... 

Ainakin yksi tuore tutkimus Suomesta kertoi, että mielenterveys ei parane transhoidoilla, vaan saattaa paheta. Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli naisena? Mitä vikaa naiseudessa?

Niin. Tutkimuksia aiheesta on useita, ja näyttäisi olevan niin, että mt-sairastavuus on suht vakio ennen ja jälkeen hormonihoitojen.

Tämä kysymys "Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli naisena? Mitä vikaa naiseudessa?" on kuultu ennenkin eri muodossa. "Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kun on, eli heterona?". Vähän haiskahtaa eheytykseltä.

Homoja ei treenata ja psyykata kehon mutilointia varten. Siltähän tämä toiminta siis vaikuttaa. Tyttöjen pitää ensin opetella käyttämään tekomunaa pikkareissa ennen kuin sitten vanhempana pääsevät leikkelemään itselleen pysyvämmän nahkakikkelin. Transpiireissä tähdätään kehomuokkaukseen. Homot ovat vaan ihan homoja. Ei heitä lääkitä tai leikellä tai laiteta käyttämään tekojäseniä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
409/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollainen tekokikkeli kannattaisi veistää puusta? Olisi jykevämpi ja maskuliinimpi. 🧐

Ja jos tytöt haluavat toteuttaa poikuutta, niin puukäsityö olisi muutenkin se loogisempi valinta. Jotenkin jännä, että nämä "identiteettipojat" ovat kiinnostuneita juuri käsitöistä, joista usein juuri tytöt innostuvat poikia enemmän. 

Kyrvänsorvauspaja nuorille transmaskuliineille. Tulisi uljaita vehkeitä pitkälle lahkeeseen.

Juuri näin!


Tuollainen ompelu ja virkkaaminen on neitimäistä nypeltämistä, loukkaus transmiehiä kohtaan.


Tosi transmaskuliini sorvaa puusta, takoo raudasta tai valaa itselleen sementistä kunnon miehekkään k*yrvän!


Perkele!

Tai rakentaa siittimen mallisen raketin ja laukoo sen avaruuteen! Prkl! Ja tekee 10 uutta lasta transukkeen tilalle!

Nuo tehdään sitten syventävissä opinnoissa kunhan on opittu ensin peniksenteon alkeet

Vierailija
410/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeita Miehiä ja on pippelipussin virkkaajia. 

Sanoisin että elä edes yritä tulla mieheksi. Epäonnistut karvaasti.

Miten niin? Väitätkö, ettei pippelipussin virkkaus ole osoitus maskuliinisuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
411/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ratsia tuonne olisi hyvä tehdä. Pahimmassa/parhaassa tapauksessa siellä jäädään kiinni ihan kirjaimellisesti housut kintuissa.

Olisiko nyt aika ihan kansalaisten voimin tehdä tarkastus tuonne? Kuka keräisi porukan kasaan jollakin tavalla ja käynti tuonne?

Vierailija
412/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin monissa muissakin uskonnoissa, aivopesu halutaan aloittaa mahdollisimman aikaisin. 

Oli Hitler-jugend ja Pioneerit...

Herätkää ihmiset, todellakin tän järjestön toimita on yhtä pahaa mädätystä kun hiltler-jugend. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
413/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap halusi osallistua, mutta järjestājät estivät.

Vierailija
414/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D

Tämähän se tarina on, jota meille kerrotaan. Että "parempi elävä poika, kuin kuollut tyttö", vai miten se meni... 

Ainakin yksi tuore tutkimus Suomesta kertoi, että mielenterveys ei parane transhoidoilla, vaan saattaa paheta. Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli naisena? Mitä vikaa naiseudessa?

Niin. Tutkimuksia aiheesta on useita, ja näyttäisi olevan niin, että mt-sairastavuus on suht vakio ennen ja jälkeen hormonihoitojen.

Tämä kysymys "Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli naisena? Mitä vikaa naiseudessa?" on kuultu ennenkin eri muodossa. "Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kun on, eli heterona?". Vähän haiskahtaa eheytykseltä.

Homoja ei treenata ja psyykata kehon mutilointia varten. Siltähän tämä toiminta siis vaikuttaa. Tyttöjen pitää ensin opetella käyttämään tekomunaa pikkareissa ennen kuin sitten vanhempana pääsevät leikkelemään itselleen pysyvämmän nahkakikkelin. Transpiireissä tähdätään kehomuokkaukseen. Homot ovat vaan ihan homoja. Ei heitä lääkitä tai leikellä tai laiteta käyttämään tekojäseniä. 

Alapään kirurgia on sen verran riskialtista että monet transihmisetkin välttävät sitä jos voivat. Monelle packer riittää tai sitten eivät tarvitse mitään pullotusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
415/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Pikku-Wille paikalla?

Vierailija
416/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nettisivuilla ei mitään tietoa minkänimiset henkilöt tuota vetää. Millä koulutuksella, mikä mahtaa olla heidän motiivi jne. Todella epäilyttävää touhua. Älkää nyt hyvät ihmiset päästäkö tyttäriänne tuollaiseen! Olisi hyvä kaikkien vanhempien vastuullisesti ja rauhallisesti varoitella lapsiaan tällaisista.

Vertaisohjaajista puhutaan, eli riittänee, että itsellä on sama sukupuolikriisi ja kiinnostunut tekopeniksistä.

Myös se että haluaa kosketella pieniä tyttöjä. Aivan järkyttävä tilanne julkistaa avoin laseten hyväksikäyttö. 

Mikä on Helsingin lastensuojeluyksikön näkemys tästä räikeästä lapsen kohtaamasta sukupolinöyryytyksestä, joku tukeutuu intiimialueelle!?

Vierailija
417/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala 🤧

Siis näkeekö 13v tuota videota edes Juutuubista? Puuttuuko tuosta kassit elikkäs nyytit ihan kokonaan?

Ei näy merkintää että olisi ikärajoitettu video. Ja tekijä näyttää miten etäisesti kivesten muotoinen pussi virkataan ja miten osat ommellaan yhteen.

Ei auennut mulle, vaikka oon aikuinen. Onneksi iso veli valvoo mua.

Vierailija
418/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin vähän tätä keskustelua. Viesti on kahdenlainen: toisaalta pridea pitää tukea, sitä pitää liputtaa ja arvot allekirjoittaa. Se pitää olla kaikilla sydämessä, muuten on kauhea fasisti. Mutta tähän kuuluu se, että ohjelmaa ei kuitenkaan saa tutkia eikä siitä saa olla muuta mieltä kuin että hienoa, hienoa. Jännittävä kaksoisviesti. Toisaalta pitää ottaa asia omaksi, mutta toisaalta sitä ei saa ajatella. Ehkä se onkin se juttu: pitää vain nielaista kaikki sellaisenaan ja jättää ajatteleminen muille.

En minä näe tuollaista kahtiajakoa keskustelussa. Näen pöyristelyä ja lietsontaa, joka ei perustu tosiasioihin ja joka potentiaalisesti on noille nuorillekin hyvin haitallista.

Ja sitten näen ihmisiä, jotka yrittää kertoa, mistä oikeasti on kyse (ja myös muutamia ylilyöntejä, persuttelua yms. mikä on näiden keskustelujen vitsaus).

Eikö maltillinen ihminen yrittäisi ottaa selvää ja ymmärtää mistä on kyse. Jos on sen jälkeen edelleen sitä mieltä, että huono juttu, niin pohtisi miten sitten itse tukisi noita nuoria. Tuokin työpaja on siksi olemassa, että nuorilta on tuollainen tarve noussut. Ei aikuinen ole heille mitään identiteettiä tuputtamassa, vaan tukemassa asiassa, joka heidän elämässään jo on ja saattaavat aika yksinkin sen kanssa olla.

Onko se muka ratkaisu, että todetaan heille, että "kasvurauha" sun pitää nyt nyt vaan olla rauhassa, eikä kysellä neuvoja mistään, eikä ainakaan saada aikuisia tuekses, koska se olis ilmeisesti jotenkin "ei-turvallista".

Minä olen ottanut todella paljon selvää, mistä on kyse. Olen perehtynyt aiheeseen kattavasti. Ja sen perusteella, mitä olen lukenut, olen erittäin voimakkaasti sitä mieltä, että tällainen työpaja on hulluutta. Kasvavassa iässä olevien, identiteettiän etsivien lasten ja nuorten ajatuksia siitä, että he ovat toista sukupuolta, ei pidä vahvistaa, eikä ainakaan pidä järjestää tällaisia seksualisoivia juttuja, joissa ties ketkä aikuiset ohjaavat lapsia ja nuoria tekemään ties mitä.

Kommentillasi sinä seksualisoit nuo lapset ja työpajan. Eli sun ehdotus näiden lasten tukemiseksi on, että näiden nuorten kokemusta "ei pidä vahvistaa". Kuka sitä sun mielestä "vahvistaa" ja mitä se "ei-vahvistaminen" on, mistä sinä puhut. 

Itse ajattelen, että näitä nuoria pitää tukea sellaisina kuin he ovat, eikä ohjata mihinkään suuntaan, joka ei ole se heidän oman kehityksensä luonteva suunta. Se ei ole "vahvistamista", vaan yksinkertaisesti nuoren tukemista omana itsenään.

Nää nuoret jää usein hyvin yksin. Omasta mielestäkin olisi hyvä, jos tukea löytyisi koulusta, harrastuksista yms. Mutta kun sitä tukea ei yhteiskunnallisesti varsinkaan tässä vihamielisessä ja alati pöyristyvässä ilmapiirissä usein ole, on vain hyvä, että on tahoja, jotka ovat vahvasti näiden nuorten tukena. 

Kun joku järjestö järjestää työpajan, jossa puuhastellaan lasten ja nuorten intiimialuieden kanssa, se on erittäin epäilyttävää. Kun on kyse tuollaisesta intiimialueisiin liittyvästä jutusta, se on seksuaalista, ja senpä takia kaiken maailman järjetötoimijat saisivat pidäyttäytyä tuollaisista asioista täysin. Kuka tuota pajaa vetää? Millaisia ihmisiä he ovat? Ovatko he jonkin sortin ammattilaisia vai mitä? Mitä he puhuvat tekopenisten näperryksen lomassa?

 

Jos ihan mikä tahansa muu taho järjestäisi jotain vastaavaa, sinäkin pitäisi asiaa epäilyttävänä. Mutta kun se tehdään priden nimessä, asia onkin ok.

 

Murrosikä on identiteetin muotoutumisen aikaa. Jos tuossa vaiheessa kaikki ympärillä olevat aikuiset alkavat vahvistaa nuoren identiteettikokeiluja, siitä ei hyvä seuraa. Kun harha sukupuolesta vahvistetaan, ei ihme, että nuori voi huonosti, kun harha on ristiriidassa todellisuuden kanssa. Nuoren pitäisi murrosiässä opetella sinuiksi oman kehonsa kanssa, ei miettimään, miten siitä pitäisi poistaa osia ja muuttaa sitä synteettisillä hormoneilla toisenlaiseksi.

 

Kasvurauha.

Kuinka yllättävää, että pajan vetäjän/vetäjien nimeä tai edes puhelinnumeroa ei ole ilmoituksessa. Tietysti vetoavat häiriköinniltä suojautumiseen, ja siksi vastuutahoksi jää yksinkertaisesti Helsinki Pride -yhteisö ry, ilman puhelinnumeroa sekin. "Solidaarisuuskeräys 2026" ja "Lahjoita" on kuitenkin muistettu sivulle laittaa. 

Vailla nimettyä vastuuhenkilöä järjestetyt lastentapahtumat ovat mielestäni kyseenalaisia. Silloin ei olla oikealla asialla lasten kanssa, kun piiloudutaan.

Helsingin kaupungin nuorisopalvelut ovat mukana järjestämässä tuota myös. 

Vierailija
419/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala 🤧

Ai s**tana, miten mä arvasinkaan, että se täytyy virkata jostain sateenkaarilangasta! Ihan kuin siinä olisi tuhat erilaista sp-tulehdusta jo valmiiksi!

Virkataan penis ja pallit. Minne tuo kokonaisuus kiinnitetään, alushousuihin?

Vierailija
420/430 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan noita joka paikkaan tunkevia anglismeja. Laittaisitte nimeksi mieluummin vaikka Tyttölasten pallipaja.

Plikkojen penispiiri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi