Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä jotkut nelikymppiset naiset loukkaantuvat siitä, jos 65+ mies osoittaa kiinnostusta?

Vierailija
25.06.2026 |

Olen aina ihmetellyt, miksi jotkut nelikymppiset naiset loukkaantuvat siitä, jos 65-vuotias tai vanhempi mies osoittaa kiinnostusta.

Eikö asian pitäisi olla juuri päinvastoin?

Jos rehellisiä ollaan, suurin osa nelikymppisten naisten ikäisistä miehistä katselee nykyään 25–35-vuotiaita naisia. Se on vain todellisuutta, vaikka joku siitä suuttuisi. Samaan aikaan 65-vuotias mies valitsee usein vapaaehtoisesti nelikymppisen naisen, vaikka hänellä olisi useimmiten myös varaa, aikaa ja mahdollisuuksia etsiä paljon nuorempaakin seuraa.

Minun mielestäni se on kohteliaisuus.

Nelikymppinen nainen saa miehiltä jatkuvasti kuulla, kuinka hän ei enää ole nuori, mutta sitten kun kokenut, elämässään menestynyt mies osoittaa kiinnostusta, vastaus onkin että “ei käy, liian vanha”. Aika erikoista logiikkaa.

Moni 65+ mies on velaton, eläke turvattu, lapset aikuisia, ei draamaa eikä tarvetta esittää mitään. Mitä tarjoaa samanikäinen mies? Avioero kesken, ex-vaimo vihainen, teini-ikäiset lapset kotona ja ikäkriisi päällä.

Jos olisin nelikymppinen nainen, pitäisin sitä suorastaan imartelevana, että eläkeikään ehtinyt mies katsoo minut edelleen parisuhdemateriaaliksi.

Mutta ehkä ongelma onkin siinä, että jotkut naiset haluavat tulla kohdelluiksi kuin 25-vuotiaina vielä silloinkin, kun eivät ole olleet sitä vuosikymmeneen. Sitä vain ei koskaan enää oikeasti tapahdu, ja se realiteetti kannattaisi hyväksyä.


 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen n66v enkä olidi ollenkaan innoissani 65v:n huomiosta.

Pidän nuoremmista

Voithan sinä keskenäsi pitää vaikka yksisarvisista, ei se kiellettyä ole. Aina saa haaveilla ja unelmoida.

Näin.

Sitähän aloittajakin tekee päivät pääksytysten.

Vierailija
42/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 vuotta on aika optimi ikäero rupsahtamisenkin kannalta, silloin mennään enemmän samaa tahtia.

VANHUSMIES rupsahti jo 25 vuotta SITTEN. Tao se tyhmään kalloosi jankuttaja-ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Jos vaikka 70v mies ja 40v nainen antautuvat kuumaan kesäromanssin pyörteisiin niin ei se ole keneltäkään muulta pois.

Vierailija
44/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisen pitäisi olla kiinnostunut itseään 25 vuotta vanhemmasta miehestä? Oli sillä naisella sitten ikää 20, 40 tai 60, ihan sama.

Miksi ikä on keskeisin asia, urheilullinen 65 v. on paremmassa kunnossa kun moni nelikymppinen mies.

Paremmassa suhteessa hoitavaan lääkäriin, ei muuten paremmassa kunnossa. Te papat itse kerjäätte verta nenästä näillä jankutuksilla. 

Vierailija
45/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asia sadannen kerran, vähän eri sanoin. Lopeta jo papparainen.

Ei pysty, on dementia. Ja vaippa haisee. Hyhhyh!

Vierailija
46/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos vaikka 70v mies ja 40v nainen antautuvat kuumaan kesäromanssin pyörteisiin niin ei se ole keneltäkään muulta pois.

Sori, 70v mies oli kuuma 30-50 vuotta sitten. 70v on käpy, köpö ja hidas. Intohimo voi syttyä samanikäisen mummukan kanssa, papan kannattaa olla realistinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kaikkien kukkien kukkia omalla tyylillään. Muistakaa Dannyakin jolla on yli 60-vuotta nuorempi "omaishoitaja ;)"
Totta puhuen, koko ikäni "sillä silmällä" katsoen, leidien oli oltava aika lailla samaa ikälukkka mitä itsekkin olin.
Muutama oli sellaisen kuusi vuotta nuorempia mutta aika nopsaan liukenin niistä suhteista. 
Edellinen vaimoni oli kahdeksan kuukautta nuorempi. Nykyinen kymmen kuukautta vanhempi.
Elikkä justiin ihan sopivia.
Tuollainen pari vuotta ikäeroa ei vielä haittaa, mutta kuusi vuotta on jo liikaa.

Vierailija
48/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kiinnostunut isäni ikäisistä miehistä. En kakskymppisenä, kolmekymppisenä tai nyt nelikymppisenä. Isäni täytti juuri 64, itse täytän 38. En usko että asia tulee muuttumaan tulevaisuudessakaan. Mieluummin elän sinkkuna ja nautin omanikäisten tai itseäni hieman nuorempien miesten seurasta silloin tällöin, kuin otan jonkun papparaisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos vaikka 70v mies ja 40v nainen antautuvat kuumaan kesäromanssin pyörteisiin niin ei se ole keneltäkään muulta pois.

Sori, 70v mies oli kuuma 30-50 vuotta sitten. 70v on käpy, köpö ja hidas. Intohimo voi syttyä samanikäisen mummukan kanssa, papan kannattaa olla realistinen. 

Äläpäs nyt höpöjä puhu. Vanhemmassa puussa on usein kovempi oksa.

50/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ai nyt sä ootkin 65+, etkä 55 😃 

provon teho alkoi hiipumaan,niin piti lisätä ikäeroa...

Ilmeisesti 😄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on naurettavaa ja ällöttävää.

Jos limanuljaska äijänröpelö yrittää lähennellä, mä potkaisen munille.

Tai sitten sen tekee mun nuori mies.

Vierailija
52/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 45v eikä minusta ole lainkaan mahdoton ajatus, että kumppani olisi 65v. Lähinnä mietin arjen sujuvuutta kun itse olen työelämässä vielä pitkään ja kumppani olisi eläkkeellä. Hänellä voisi käydä yksin aika pitkäksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisen pitäisi olla kiinnostunut itseään 25 vuotta vanhemmasta miehestä? Oli sillä naisella sitten ikää 20, 40 tai 60, ihan sama.

No jos haluaa parisuhteen. Ei tietenkään ole pakko.

Joo. Siskoni rakastui itseään 21 vuotta vanhempaan mieheen ja teki sille lapsen. Ei haitannut vaikka miehellä oli jo kolme aikuista lasta. Nyt siskoni on 65 ja jäänyt juuri eläkkeelle. Mies on 86... Arvatkaa ovatko he enää yhdessä

Vierailija
54/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos vaikka 70v mies ja 40v nainen antautuvat kuumaan kesäromanssin pyörteisiin niin ei se ole keneltäkään muulta pois.

Sori, 70v mies oli kuuma 30-50 vuotta sitten. 70v on käpy, köpö ja hidas. Intohimo voi syttyä samanikäisen mummukan kanssa, papan kannattaa olla realistinen. 

Äläpäs nyt höpöjä puhu. Vanhemmassa puussa on usein kovempi oksa.

Vanhohen miesten röyhkeä ja paksu valhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisen pitäisi olla kiinnostunut itseään 25 vuotta vanhemmasta miehestä? Oli sillä naisella sitten ikää 20, 40 tai 60, ihan sama.

No jos haluaa parisuhteen. Ei tietenkään ole pakko.

Mutta kun naiset kuitenkin elävät keskimäärin miehiä pidempään, eikö naisten kannattaisi ennemminkin katsella nuorempia miehiä? Kestäisi se parisuhdekin sitten pidempään eikä niin, että mies kupsahtaa 5 vuoden päästä.

Ne oman ikäiset tai hieman vanhemmat miehet eivät katsele nelikymppisiä naisia vaan nuorempia

Niin? Ja sen pitäisi vaikuttaa minun kiinnostukseeni jotain 65-vuotiasta kohtaan miten? 

Aloittaja taitaa hakea vain jotain kaveria. Miksi naisten pitäisi hänen ystävyydestään olla kiinnostuneita? 

Nainen on siinä iässä juuri vapautunut seksuaalisesti. Mikään vanha käppänä, jolla ei seiso, ei tosiaankaan kiinnosta, sori.

Vierailija
56/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen 45v eikä minusta ole lainkaan mahdoton ajatus, että kumppani olisi 65v. Lähinnä mietin arjen sujuvuutta kun itse olen työelämässä vielä pitkään ja kumppani olisi eläkkeellä. Hänellä voisi käydä yksin aika pitkäksi? 

Minusta se on täysin mahdoton ajatus. Kollegani nai kolmekymppisenä viisikymppisen miehen. Nyt seitsemänkymppisenä hän on ysikymppisen miehensä omaishoitaja.

Vierailija
57/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisen pitäisi olla kiinnostunut itseään 25 vuotta vanhemmasta miehestä? Oli sillä naisella sitten ikää 20, 40 tai 60, ihan sama.

No jos haluaa parisuhteen. Ei tietenkään ole pakko.

Joo. Siskoni rakastui itseään 21 vuotta vanhempaan mieheen ja teki sille lapsen. Ei haitannut vaikka miehellä oli jo kolme aikuista lasta. Nyt siskoni on 65 ja jäänyt juuri eläkkeelle. Mies on 86... Arvatkaa ovatko he enää yhdessä

No ei, mies on varmaankin vaihtanut jo nuorempaan.

Vierailija
58/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaannu, työssäni geriatrian parissa törmään tähän jatkuvasti. 

59/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syttyy isänsä ikäisistä miehistä? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
60/90 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en halua isäni ikäistä miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän