Paperitehtaat nostaa sähkön hintaa
Kommentit (15)
Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville.
Olet nero!
Kyllä ne on sähköautot, jotka hintaa nostavat. Jotta sähköä riittäisi tarpeelliseen käyttöön, niin pitäisi keksiä sähköautojen tilalle jokin muu kulkuneuvo, esimerkiksi polttomoottoriajoneuvo.
Ei kovinkaan paljon. Niitä ei rakenneta lisää kymmeniä vuodessa.
Kertoiko Jeesus tämän unessa, vai liittyykö tämä johonkin maallisempaan mediaan?
Kaikki sähkön käyttö nostaa sähkön hintaa. Jos mietitään aikaa 1930 -luvulla, hyvin harvassa talossa oli sähköt. Pitäisi miettiä myös niitä sähköttömiä ratkaisuja, nykyään kaikki vaan halutaan sähköllä toimiviksi ja ei miettiä sitä mistä sitä sähköä saadaan.
Ei paperitehtaita Suomeen, ei vessapaperia kenellekään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville.
Olet nero!
Enkö olekin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sähkön käyttö nostaa sähkön hintaa. Jos mietitään aikaa 1930 -luvulla, hyvin harvassa talossa oli sähköt. Pitäisi miettiä myös niitä sähköttömiä ratkaisuja, nykyään kaikki vaan halutaan sähköllä toimiviksi ja ei miettiä sitä mistä sitä sähköä saadaan.
Toisaalta sähkönkäyttö on myös edellytys sen tuotannolle. En oikein usko (edes tarkastamatta mistään), että sähkö oli suhteessa ostovoimaan halvempaa 30- luvulla.
On myös aika koomista väittää, etteikö sitä pohdittaisi, mistä sähköä saadaan. Kapasiteetti vai ei pysy kysynnän kasvun perässä.
Paperitehtailla on oma sähköntuotanto ja siitä muodostuvan hukkalämmön myyvät kalliisti kaukolämmöksi
Voi tietä pässinpäitä. Paperiteollisuuden(kin) tehtaat tuottavat itse oman sähkönsä. Niillä on omat voimalalaitokset ja myyvät ylimääräisen sähkön valtakunnanverkkoon.
Mutta eihän tukiloinen tuota tajua..
Vihreä aalta nostaa sähkön hintaa. Vielä muutama vuosi sitten pääkaupunkiseudulla oli kivihiilivoimaloita, nyt kaukolämpöä tuotetaan sähköiattiloilla josta voi saada väärän käsityksen että ne tuottavat sähköä. Eivät tuota vaan lämmittävät vettä silloin kun sähkö on halpaa ja hinnat nousevat.
Paperi- ja sellutehtaiden voimalaitokset tuottavat tehtaan tarvitseman sähkön ja prosessihöyryn hyödyntäen pääosin puun kuorta ja tuotannon sivuvirtoja. Nämä integroidut energialaitokset toimivat sähkön ja lämmön yhteistuotannon (CHP) periaatteella, mikä tekee niistä erittäin energiatehokkaita. Monesti ne tuottavat sähköä yli oman tarpeen ja syöttävät ylijäämän valtakunnanverkkoon tai kaukolämmöksi lähikaupungeille
Ihan sama, ovat kuitenkin laitoksia jotka tuovat Suomelle rahaa.