Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paperitehtaat nostaa sähkön hintaa

Vierailija
25.06.2026 |

Miksi tästä ei puhuta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, ovat kuitenkin laitoksia jotka tuovat Suomelle rahaa.

Vierailija
2/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville. 

Olet nero!

Vierailija
4/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on sähköautot, jotka hintaa nostavat. Jotta sähköä riittäisi tarpeelliseen käyttöön, niin pitäisi keksiä sähköautojen tilalle jokin muu kulkuneuvo, esimerkiksi polttomoottoriajoneuvo.

Vierailija
5/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovinkaan paljon. Niitä ei rakenneta lisää kymmeniä vuodessa. 

Vierailija
6/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko Jeesus tämän unessa, vai liittyykö tämä johonkin maallisempaan mediaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sähkön käyttö nostaa sähkön hintaa. Jos mietitään aikaa 1930 -luvulla, hyvin harvassa talossa oli sähköt. Pitäisi miettiä myös niitä sähköttömiä ratkaisuja, nykyään kaikki vaan halutaan sähköllä toimiviksi ja ei miettiä sitä mistä sitä sähköä saadaan.

Vierailija
8/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paperitehtaita Suomeen, ei vessapaperia kenellekään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville. 

Olet nero!

Enkö olekin. 

Vierailija
10/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sähkön käyttö nostaa sähkön hintaa. Jos mietitään aikaa 1930 -luvulla, hyvin harvassa talossa oli sähköt. Pitäisi miettiä myös niitä sähköttömiä ratkaisuja, nykyään kaikki vaan halutaan sähköllä toimiviksi ja ei miettiä sitä mistä sitä sähköä saadaan.

Toisaalta sähkönkäyttö on myös edellytys sen tuotannolle. En oikein usko (edes tarkastamatta mistään), että sähkö oli suhteessa ostovoimaan halvempaa 30- luvulla. 

 

On myös aika koomista väittää, etteikö sitä pohdittaisi, mistä sähköä saadaan. Kapasiteetti vai ei pysy kysynnän kasvun perässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitehtailla on oma sähköntuotanto ja siitä muodostuvan hukkalämmön myyvät kalliisti kaukolämmöksi

Vierailija
12/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa ap datakeskuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietä pässinpäitä. Paperiteollisuuden(kin) tehtaat tuottavat itse oman sähkönsä. Niillä on omat voimalalaitokset ja myyvät ylimääräisen sähkön valtakunnanverkkoon. 

Mutta eihän tukiloinen tuota tajua..

Vierailija
14/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä aalta nostaa sähkön hintaa. Vielä muutama vuosi sitten pääkaupunkiseudulla oli kivihiilivoimaloita, nyt kaukolämpöä tuotetaan sähköiattiloilla josta voi saada väärän käsityksen että ne tuottavat sähköä. Eivät tuota vaan lämmittävät vettä silloin kun sähkö on halpaa ja hinnat nousevat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi- ja sellutehtaiden voimalaitokset tuottavat tehtaan tarvitseman sähkön ja prosessihöyryn hyödyntäen pääosin puun kuorta ja tuotannon sivuvirtoja. Nämä integroidut energialaitokset toimivat sähkön ja lämmön yhteistuotannon (CHP) periaatteella, mikä tekee niistä erittäin energiatehokkaita. Monesti ne tuottavat sähköä yli oman tarpeen ja syöttävät ylijäämän valtakunnanverkkoon tai kaukolämmöksi lähikaupungeille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi