Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet käynyt viimeksi metsässä?

Vierailija
24.06.2026 |

Itse eilen, Teijon kansallispuistossa. Kerro myös, missä metsässä kävit.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi, eipä sitä oikein muuten pääse kotoa pois. 

Vierailija
22/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Ei kai tontin nimi ole sama asia kuin metsän nimi? -eri

Vierailija
24/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

 

 

Meillä metsä ei ole pihassa. Olisi aika ikävää, jos niin olisi. 

Vierailija
25/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa päivänä kansallispuistossa. Mieli lepäsi, aurinkoa, lämmin sää ja luonnon ääniä. Teki hyvää.

Vierailija
26/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

 

 

Tonteilla ei ole nimiä. Jos kyseessä on esim. sukutila, sillä voi olla jokin nimi. Mutta se tilan nimi ei ole metsän nimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuna, ihan omassa metsässä. Katselin, että pitäisi laittaa tukkipuuta myyntiin muutama tuhat kuutiota.

Sit alkaa olla kiire. Muuten linnunpoikaset ehtii siivilleen ennen puiden kaatoa. Iso avohakkuu tosin auttaa vähän. Muista aurata koko hakattu alue täyteen äijänkorkuisia ojia. 

Vierailija
28/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus 80-luvulla Hietaniemen hautausmaalla, kun oli vaarin hautajaiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Kait siinä nyt sukunimi lukee siinä teidän postilaatikossa? Mitä siinä lukee?

Vierailija
30/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin kissojen kanssa "kävelyllä" lähimetsässä. Ei ne kyllä kauheasti kävele, mutta hengattiin siinä kuitenkin hetki. Pikkukaupunki, pk-seutu, metsä alkaa kotipihan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Kait siinä nyt sukunimi lukee siinä teidän postilaatikossa? Mitä siinä lukee?

 

 

Sukunimi on ihmisen nimi, ei metsän nimi. Minun postiluukussani lukee "ei mainoksia". 

 

eri

Vierailija
32/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joskus 90-luvulla. Tuolla meidän puupellolla käyn kyllä päivittäin, mutta minulle on kerrottu ettei se ole metsää.

Kateellisten panettelua koko nimitys. Nimittelijöillä ei itsellään ole varaa ostaa edes muutaman sadan neliön omaa tonttia, saati sitten edes yli hehtaarin tonttia, josta saisi edes omatarvepuut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissa päivänä kansallispuistossa. Mieli lepäsi, aurinkoa, lämmin sää ja luonnon ääniä. Teki hyvää.

Missä kansallispuistossa?

Vierailija
34/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Kait siinä nyt sukunimi lukee siinä teidän postilaatikossa? Mitä siinä lukee?

 

 

Sukunimi on ihmisen nimi, ei metsän nimi. Minun postiluukussani lukee "ei mainoksia". 

 

eri

Kai teillä nyt sentään nimi on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Ei kai tontin nimi ole sama asia kuin metsän nimi? -eri

Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät? 

Vierailija
36/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atalassa metsässä kävin pari päivää sitten. Mustarastaan poikanen huuteli emojaan.

Vierailija
37/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät? 

 

Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.

 

t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä

Vierailija
38/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Kait siinä nyt sukunimi lukee siinä teidän postilaatikossa? Mitä siinä lukee?

 

 

Sukunimi on ihmisen nimi, ei metsän nimi. Minun postiluukussani lukee "ei mainoksia". 

 

eri

Kai teillä nyt sentään nimi on!

 

 

Teillä on, mutta metsillä ei.  

Vierailija
39/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Ei kai tontin nimi ole sama asia kuin metsän nimi? -eri

Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät? 

Kaikilla rekisteröidyillä tiloilla (kiinteistöillä) ei aina ole virallista nimeä. Jokaisella tilalla on kuitenkin aina virallinen numeerinen kiinteistötunnus, jonka avulla se yksilöidään viranomaisten rekistereissä (kuten Maanmittauslaitoksen kiinteistörekisterissä).

Vierailija
40/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään. Ei nyt ihan luoonometsää Vantaalla mutta olen kyllä suoraansanottuna mennyt metsään monestikin viime päivinä. Rakastan! Varsinkin vapautunutta varpupissaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi