Mistä tietää, että puoliso rakastaa
Sinä joka olet naimisissa/parisuhteessa, mistä kumppanisi arkisista teoista ja käyttäytymisestä tiedät, että hän välittää sinusta?
Jos olet eronnut tai eroamassa mitä merkkejä on mahdollisesti ollut päinvastaisesta?
Kysyn siksi koska olen alkanut kyseenalaistamaan sen, välittääkö oma mieheni minusta todellisuudessa juurikaan… Hän ei halua erota, mutta hän on usein hyvin välinpitämätön minua kohtaan, varsinkin silloin kun eniten tarvitsisin hänen tukeaan. Ehkäpä hän ei vain lasten takia haluaisi erota..
Kommentit (180)
Päivänkakkaran terälehtiä nyppimällä.
Vie lomalle hyyssää ja ostaa lahjoja.
20 vuotta oltu naimisissa. Tuossa eilen illalla istuskelin lukemassa niin tuli ja antoi pusun poskelle ja sanoi: "Minä rakastan sinua. Kiitos, että olet." Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä.
Aina yrittää olla parempi kuin oikeasti on ja tekee sitä sun vuoksi. Eikä kyse ole kilpailusta vaan jostain muusta.
Sanoo aina viimeisen sanan; kyllä rakkaani
Ap. Oot naurettava.
Ei kukaan rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Oot naurettava.
Ei kukaan rakasta.
Tämä. Ne vain valehtelevat.
Näkyy erittäin hyvin siitä miten puhuu sinusta muille sillon kun et ole paikalla. Tämän selvittämistä varten tarvitset toki jonkin luotettavan henkilön kertomaan sinulle asiasta.
Minulla on migreeni. Olisi pitänyt arvata eron olevan tulossa kun puoliso ei osoittanut enää mitään myötätuntoa, kun sain kohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko esim. lähes päivittäinen kritisointi mahdollisesti vain luonteenpiirre tai stressistä johtuvaa vai onko siinä taustalla yleensä jonkinlaista toisen ihmisen halveksuntaa?
Jos mies kokee riittämättömyyden tunteita, se voi aiheuttaa kritisointia ja vähättelyä. Puhun kokemuksesta. Minun mies siis teki tätä minulle kun en ollut suhteessa riittävän onnellinen, mikä aiheutti hänessä riittämättömyyden tunteita. Toope luuli että en kuule tai ymmärrä häntä kun en reagoinut mitenkään hänen typerään nälvimiseen. Hän ilmeisesti olisi toivonut tappelua ja pelästyi "välinpitämättömyyttäni". Tavan on ilmeisesti oppinut omassa lapsuuden perheessään.
Tähän liittyy myös muita olosuhteita, joita en jaksa alkaa avaamaan mutta jotka aiheuttivat valtavaa stressiä miehelle.
Meni aika kauan mutta saimme itseasiassa tämän solmun auottua sitten aikanaan. Miehen vaikea sanoa sellaista ääneen mutta veikkaan häntä hävettäneen aika lailla kun tajusi, että kuulin ja muistin kaikki hänen sanomisensa.
Eli vaadit mieheltäs mahdottomia asioita ja nalkutit niistä päivittäin ?
Ja itse et tehny mitään asioiden eteen .
Nimenomaan en nalkuttanut ja se oli kuulemma passiivisuutta ja välinpitämättömyyttä. Katsoin sormieni läpi harvinaisen paljon huonoa käytöstä (nälvimistä) koska miehellä oli vaikea tilanne päällä. En voinut mitenkään tietää, että minun olisi pitänyt alkaa rähjäämään osoittaakseni välittämistä. Eikä mielestäni ole reilua odottaa, että minun pitäisi olla superonnellinen miehen tullessa kotiin kun yhdessäolessamme toinen lähinnä oksensi huonoa oloa päälleni. Pyrin pysymään sivussa silloin kun mies oli keljulla tuulella ja tämä oli kuulemma hänen hylkäämistä.
Epävakaat persoonallisuudet käyttäytyy juuri noin. Olen ollut kerran parisuhteessa epävakaan kanssa ja kiitos, ei koskaan enää.
Sanoo, että rakastaa.
Osoittaa teoin.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy erittäin hyvin siitä miten puhuu sinusta muille sillon kun et ole paikalla. Tämän selvittämistä varten tarvitset toki jonkin luotettavan henkilön kertomaan sinulle asiasta.
Mulle joku joskus sanoi, että puolisoni puhuu minusta tosi kauniisti muille. Hän myös puolustaa minua, jos joku puhuu hölmöjä.
Tiedän että mun mies rakastaa mua koska:
Puhuu mulle aina nätisti.
Tarkistaa aina että onko meillä jotain yhteisiä suunnitelmia ennen kuin tekee omiaan.
Hoitaa lapsen ja koirat aina viikonloppuaamuisin, koska tietää että olen aamu-uninen.
Sanoo että rakastaa mua joka päivä.
Kiittää usein ja kaikesta.
Halaa ja silittää.
On ystävällinen mun vanhemmille ja ystäville.
Ostaa kaupasta mun lempiherkkuja.
Kannustaa mua työelämässä ja harrastuksissa.
Mun rakkauden kieleni on teot ja mies tietää sen :) Mulle merkitsee enemmän se miten ihminen rakkauttaan osoittaa kuin se kuinka usein hän sanoo rakastavansa. Tekojen ja sanojen pitää olla sopusoinnussa.
Siitä, ettei tarvitse kyseenalaistaa , rakastaako. Harva mies haluaa erota, miehelle liitto on etu. Ero on lähes aina naisen aloite. Mies tekee aloitteen silloin, kun hänellä on uusi nainen, jonka kanssa aloittaa heti uuden parisuhteen.
Mies ei eroa siksi, ettei rakasta. Miehen on huonompi olla yksin kuin suhteessa, vaikka suhde ei hyvä olisikaan. Nainen eroaa, koska mies ei tuo sinällään mitään lisäarvoa naisen elämään. Nainen on mieluumin yksin kuin huonossa suhteessa.
Tekee ruokaa molemmille. myös aamiaista. Pesee pyykkinsä. Ei suutu eikä lähde pois vaikka riidellään, ei suostu jättämään naista.
Mies jaksaa hieroa jalkoja edelleen. Muistaa merkkipäivät. Huomioi ylipäänsä.
Nuolee annelia vaikka muistisairas akka olisi pyyhkinyt sen vain paperilla.
Mies ei rakasta.
T.mies