Mistä tietää, että puoliso rakastaa
Sinä joka olet naimisissa/parisuhteessa, mistä kumppanisi arkisista teoista ja käyttäytymisestä tiedät, että hän välittää sinusta?
Jos olet eronnut tai eroamassa mitä merkkejä on mahdollisesti ollut päinvastaisesta?
Kysyn siksi koska olen alkanut kyseenalaistamaan sen, välittääkö oma mieheni minusta todellisuudessa juurikaan… Hän ei halua erota, mutta hän on usein hyvin välinpitämätön minua kohtaan, varsinkin silloin kun eniten tarvitsisin hänen tukeaan. Ehkäpä hän ei vain lasten takia haluaisi erota..
Kommentit (180)
>Mistä tietää, että puoliso rakastaa
Yksinkertaisesti siitä, jos on kerran sanonut rakastavansa eikä ole kuulunut ilmoitusta tilanteen muuttumisesta.
Auttaa aina kun tarvitsen eniten apua, joustaa aikatauluissa, puolustaa minua kun olen alakynnessä, lohduttaa vaikka olisi itse kiireinen. Juttelee ja kyselee vaikkei olisi mitään erikoista meneillään.
-Soitteli joka päivä.
- Toi hyvää ruokaa kaupasta vaikkei oltu rikkaita.
- Jos mentiin yhdessä pilkille tai työhommiin antoi minulle paremmat tai turvallisemmat varusteet.
-Kuskasi minua tarvittaessa autolla vaikka ruikutti.
- Antoi aina hyvät ja tuloihinsa nähden kalliit joululahjat.
- Yritti aina olla hyvä ja hellä sängyssä.
- Kerran pyysi minua leikkaamaan katolta puun oksia ja kiirehti pari minuuttia myöhemmin pitämään minusta kiinni ihan adrenaliineissa.
- Jos tuli riitaa ja kävin hiljaiseksi kuului aika usein viettelysten vaunu-tyyppinen huuto: "Kyl sie tiedät, että tykkään susta".
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Haluaisin vielä lisätä muutaman asian. Mies siis tosiaan sanoo rakastavansa sillon kun olen sitä häneltä suoraan kysynyt. Hänen monet teot mielestäni vain vain puhuvat päinvastaisen puolesta. Tiedän että kaikki tekevät virheitä. Mutta mieheni kohdalla ei vaikuta että olisi kyse vain ajattelemattomuudesta, stressistä jne. vaan enemmänkin tietoisesta loukkaamisesta/halveksunnasta. Pari esimerkkiä kuluneen viikon tilanteista:
Meillä oli vieraita. Meillä oli heille sekä suolaisia että makeita tarjottavia. Yhdessä vaiheessa iltaa toin myös tarjottavaksi hedelmiä, mm. banaaneja. Itse tykkään kuoreltaan hieman vihertävistä banaaneista, mutta meillä oli myös banaaneja joissa oli kuoressa hieman ruskeaa. Tiedän että banaanien suhteen mieltymyksiä on monia joten laitoin tarjolle molemmat. Mieheni nähtyään sen sanoi VIERAIDEN EDESSÄ halveksuvalla äänellä: Ei vieraille ruskeita banaaneja laiteta….
Tyttärillämme on useampi mekko. Yhtenä päivänä olin vahingossa pistänyt yhden nuoremman tytön mekoista vanhemman vaatekaappiin. Hän etsi sitä ja kun ei heti löytänyt niin hermostui. Kun itse löysin mekon väärästä kaapista, jonne olin sen ajatuksissani pistänyt alkoi haukkuminen siitä miten en osaa pitää lasten vaatteita järjestyksessä…
Tuntuu että hänellä on ihan oikea tarve loukata minua. Mutta rehellisesti, loukkaantuisitteko itse vastaavissa tilanteissa vai olisitteko välittämättä?
En varsinaisesti loukkaantuisi, mutta menin pintaa syvemmälle. Alkaisin selvittää mikä miestä vaivaa. Eli nyt ois kunnon keskustelun paikka.
Voin sanoa millaista oli kun vaimo ei välittänyt enään. Petti minua selän takana ainakin puoli vuotta tai ehkä pidempään.
- vetäytyi omiin oloihinsa
- ei halunnut minulta mitään
- ei koskenut koskaan
- ei halunnut seksiä tai jos suostui siihen niin oli täysin passiivinen
- halveksui minua
Yritin ilahduttaa häntä, järjestin omaa aikaa, vein lapset ja itseni muualle, joskus viikoksikin. Laitoin lempiruokaansa. Hoidin kotityöt, kyselin treffeille.
Lopulta jäi sitten kiinni ja lähti saman tien vetämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo, miehet eivät halua naisia kavereiksi. Naisia siedetään seksioption vuoksi.
Kammottavaa, jos todella jotkut miehet ovat niin alkeellisia, että sietävät millaista surkeaa elämää tahansa, kunhan vain seksiä on riittävästi. Ja ruokaa.
No nyt näin 45-v:nä seksi on jo aika kaukainen juttu; kiinnostuksen taso ei ole kuin 1/20 siitä, mitä 25 vuotta sitten.
Tänä päivänä tärkeämpiä asioita: raha, seura, yhteiset asiat, yhteiset omistukset, käytännön asiat, mukavuus, kotitöiden jakaminen, yhdessä tekeminen. En enää oikeastaan ollenkaan jaksaisi touhuta sängyssä, mutta täytyy välillä yrittää näytellä, jotta ei vaikuttaisi siltä, että olisin epäkiitollinen / en rakastaisi.
Testosteronitasojen laskeminen on kova fakta, ei mitään höpöhöpöpuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Haluaisin vielä lisätä muutaman asian. Mies siis tosiaan sanoo rakastavansa sillon kun olen sitä häneltä suoraan kysynyt. Hänen monet teot mielestäni vain vain puhuvat päinvastaisen puolesta. Tiedän että kaikki tekevät virheitä. Mutta mieheni kohdalla ei vaikuta että olisi kyse vain ajattelemattomuudesta, stressistä jne. vaan enemmänkin tietoisesta loukkaamisesta/halveksunnasta. Pari esimerkkiä kuluneen viikon tilanteista:
Meillä oli vieraita. Meillä oli heille sekä suolaisia että makeita tarjottavia. Yhdessä vaiheessa iltaa toin myös tarjottavaksi hedelmiä, mm. banaaneja. Itse tykkään kuoreltaan hieman vihertävistä banaaneista, mutta meillä oli myös banaaneja joissa oli kuoressa hieman ruskeaa. Tiedän että banaanien suhteen mieltymyksiä on monia joten laitoin tarjolle molemmat. Mieheni nähtyään sen sanoi VIERAIDEN EDESSÄ halveksuvalla äänellä: Ei vieraille ruskeita banaaneja laiteta….
Tyttärillämme on useampi mekko. Yhtenä päivänä olin vahingossa pistänyt yhden nuoremman tytön mekoista vanhemman vaatekaappiin. Hän etsi sitä ja kun ei heti löytänyt niin hermostui. Kun itse löysin mekon väärästä kaapista, jonne olin sen ajatuksissani pistänyt alkoi haukkuminen siitä miten en osaa pitää lasten vaatteita järjestyksessä…
Tuntuu että hänellä on ihan oikea tarve loukata minua. Mutta rehellisesti, loukkaantuisitteko itse vastaavissa tilanteissa vai olisitteko välittämättä?
Riippuu siitä, kuinka paljon tällaista olisi. Ja kuinka väsynyttä ja vihaista tuo kommentointi olisi. Voihan sillä miehellä olla myös joku oma kriisi menossa. Kaikki näyttää synkältä ja kuormittaa liikaa.
Ei oikein tiedäkään, kun mies istuu yleensä umpimielisenä sohvalla ja pysyttelee kaukana. Ostaa omat ruokansa, nukkuu selin sängyn reunassa ja ajattelee yleensä vain itseään.
Siinä alkaa jo tajuta, että olisi aika lähteä vaikka sitten tyhjänkin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksena sekä rakkaudeton että syvästi rakastava suhde. Kyllä sen katseesta huomaa. Rakastavan puolison katseessa ei näy koskaan halveksunta, koska sitä ei ole. Siinä näkyy hellyys ja rakkaus. Rakastava puoliso haluaa olla lähelläsi, kertoa sinulle asiat, jotka painavat mieltä ja suunnittelee tulevaisuutta kanssasi.
Enpä tiedä tuostakaan. Puolisolla oli kauniit ruskeat silmät, ja kaunis katse.
Teot olivat vähäiset. Lintsasi paljon, ja petti.
Älkää hullut luottako katseen voimaan. Pitää olla myös tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Haastaisin miestä, et miksi ei ruskeita banaaneita vieraille? Nehän just on hyviä stressibanaaneita 80-luvun tutkimuksen mukaan, keventäisin.
Mekko-tapauksessa sanoisin, et öö ootko tosissasi, oliko nyt niin iso juttu. Vahinkoja sattuu, jopa sinulle herra täydellinen ;)
Ei kivaa, mutta ei kovin isojakaan asioita. Mutta ehdottomasti keskustelun paikka, hiertääkö miestä enemmänkin parisuhde tai joku muu siellä taustalla kuten työstressi. Oma mieheni on vähän samanlainen töksö eikä aina tunnu kivalta, mutta toisaalta sitten hänkin osoittaa rakkauttaan tekemällä paljon tekoja perheen eteen ja osaa olla ihanakin. Itselläni on niin hyvä itsetunto että en pelkää ottaa puheeksi tai vastata tiukemminkin. Kaikella rakkaudella, oikeasti ilkeästi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksena sekä rakkaudeton että syvästi rakastava suhde. Kyllä sen katseesta huomaa. Rakastavan puolison katseessa ei näy koskaan halveksunta, koska sitä ei ole. Siinä näkyy hellyys ja rakkaus. Rakastava puoliso haluaa olla lähelläsi, kertoa sinulle asiat, jotka painavat mieltä ja suunnittelee tulevaisuutta kanssasi.
Enpä tiedä tuostakaan. Puolisolla oli kauniit ruskeat silmät, ja kaunis katse.
Teot olivat vähäiset. Lintsasi paljon, ja petti.
Älkää hullut luottako katseen voimaan. Pitää olla myös tekoja.
Minulla oli myös tällainen rakkauttaan vakuutteleva joka petti ja lähti sen uuden perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo, miehet eivät halua naisia kavereiksi. Naisia siedetään seksioption vuoksi.
Kammottavaa, jos todella jotkut miehet ovat niin alkeellisia, että sietävät millaista surkeaa elämää tahansa, kunhan vain seksiä on riittävästi. Ja ruokaa.
No nyt näin 45-v:nä seksi on jo aika kaukainen juttu; kiinnostuksen taso ei ole kuin 1/20 siitä, mitä 25 vuotta sitten.
Tänä päivänä tärkeämpiä asioita: raha, seura, yhteiset asiat, yhteiset omistukset, käytännön asiat, mukavuus, kotitöiden jakaminen, yhdessä tekeminen. En enää oikeastaan ollenkaan jaksaisi touhuta sängyssä, mutta täytyy välillä yrittää näytellä, jotta ei vaikuttaisi siltä, että olisin epäkiitollinen / en rakastaisi.
Testosteronitasojen laskeminen on kova fakta, ei mitään höpöhöpöpuhetta.
Mulla oli työaikaan kerran viikossa seksiä vaimon kanssa, stressi vaivasi. Nyt ollaan 10 vuotta oltu eläkkeellä ja meno on kuin armeijapojalla. Joka päivä panettaa ja seksiä on vähintään joka toinen päivä. Ilman mitään lääkkeitä pärjään. Näin se voi muuttua kun elämä helpottaa ja on aikaa pitkään seksiin.
Tärkein mittari on mielestäni se, miten hän kohtelee sinua kun olet sairas.
Siitä tietää, että vaimo rakastaa kun lauantaiaamuna hän herättää sinut hymyillen, kääntyy alaston pylly pystyssä kontilleen ja ojentaa käteesi valmiiksi avatun liukuvoidetuubin, jotta voit työntyä sujuvasti takapuoleen.
Siitä sen tietää, kun hän kääräisee käsivarren ympärilleni sängyssä ja painaa nenänsä olkapäähäni ja kysyy päiväsaikaan otanko kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Pari hyvää sanontaa
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan (kohtele ilolla jos haluat myönteistä kohtelua)
Rakastava mies saapuu aina kotiin
Lähetän miehen aina kotiinsa rakastelun jälkeen.
T:rakastajatar
Hän lepertelee ennen ja jälkeen sillai olon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari hyvää sanontaa
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan (kohtele ilolla jos haluat myönteistä kohtelua)
Rakastava mies saapuu aina kotiin
Lähetän miehen aina kotiinsa rakastelun jälkeen.
T:rakastajatar
Menee varmaan paketissa automaattiseen jakoon. Oletko lähettänyt yhtäkään miestä kotiin väärällä osoitteella?
Onnea sinulle. Omalla kohdallani mikään listattu asia ei toteudu. Ei yksikään.