Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, että puoliso rakastaa

Vierailija
24.06.2026 |

Sinä joka olet naimisissa/parisuhteessa, mistä kumppanisi arkisista teoista ja käyttäytymisestä tiedät, että hän välittää sinusta? 

Jos olet eronnut tai eroamassa mitä merkkejä on mahdollisesti ollut päinvastaisesta?


Kysyn siksi koska olen alkanut kyseenalaistamaan sen, välittääkö oma mieheni minusta todellisuudessa juurikaan… Hän ei halua erota, mutta hän on usein hyvin välinpitämätön minua kohtaan, varsinkin silloin kun eniten tarvitsisin hänen tukeaan. Ehkäpä hän ei vain lasten takia haluaisi erota..

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sairasta odottaa että mies koko ajan huomioi, miehellä voi olla jotain stressiä, voi olla väsynyt jne. Mutta toki ei muuta kuin tänne kyselemään, niin saat vastauksia "jätä se sika". Mutta eihän parisuhteessa pidä koskaan naisen ajatella omaa nenäänsä pidemmälle 

Vierailija
22/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison nimittely edes riidan aikana ei kai ole normaalia terveessä parisuhteessa?..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun pitää kysyä, että rakastaako, niin todennäköisesti ei juurikaan rakasta. 

Vierailija
24/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on sairasta odottaa että mies koko ajan huomioi, miehellä voi olla jotain stressiä, voi olla väsynyt jne. Mutta toki ei muuta kuin tänne kyselemään, niin saat vastauksia "jätä se sika". Mutta eihän parisuhteessa pidä koskaan naisen ajatella omaa nenäänsä pidemmälle 

Kuka täällä olettaa, että mies koko ajan huomioi?

Vierailija
25/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kyllä sen vaan huomaa.

Itse luulen että omalla kohdalla ei rakasta enää.

Tekee kotitöitä muttei omaksi ilokseni vaan velvollisuudentunnosta.

On ennemmin harrastuksissa poissa kotoa. Ei vietä aikaa kanssani laisinkaan.

Tekee ruokaa itselleen ja lapsille, ennen teki kaikille.

Katselee urheilua kokoajan vaikka muut eivät halua sitä katsoa.

Ei kysele yhtään mitään minun päivästäni tai elämästäni yleensäkään. Ei keskustella olleenkaan mistään. Kuollut on. Odotan että lapset kasvaa.

Älä odota. Lapset saavat sairaan mallin parisuhteesta. 

Vierailija
26/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on sairasta odottaa että mies koko ajan huomioi, miehellä voi olla jotain stressiä, voi olla väsynyt jne. Mutta toki ei muuta kuin tänne kyselemään, niin saat vastauksia "jätä se sika". Mutta eihän parisuhteessa pidä koskaan naisen ajatella omaa nenäänsä pidemmälle 

En tarvitse jatkuvaa huomiointia. Mutta jos saa suhteessa enemmän negatiivista kuin positiivista huomiota niin voiko sitä pitää normaalina, terveyden kannalta järkevänä parisuhteena? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nainenkin haluaisi myös nauttia tällaisista tilanteista.

Vierailija
28/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välitä. Sinuna jättäisin ja alkaisin lipittää viiniä.

Tämä. Hyvä. Tee näin. Törkeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun pitää kysyä, että rakastaako, niin todennäköisesti ei juurikaan rakasta. 

Näin tehty. Ero. Vässykkäbeibi ei ite osannu kertoo. 

Vierailija
30/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroon tarvitse kysyä lupaa. Lasten vuoksi voi asua lähekkäin, ei samassa. Tuskin olisin välinpitämättömän kanssa, ajatus jo kammottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! 

Haluaisin vielä lisätä muutaman asian. Mies siis tosiaan sanoo rakastavansa sillon kun olen sitä häneltä suoraan kysynyt. Hänen monet teot mielestäni vain vain puhuvat päinvastaisen puolesta. Tiedän että kaikki tekevät virheitä. Mutta mieheni kohdalla ei vaikuta että olisi kyse vain ajattelemattomuudesta, stressistä jne. vaan enemmänkin tietoisesta loukkaamisesta/halveksunnasta. Pari esimerkkiä kuluneen viikon tilanteista:


Meillä oli vieraita. Meillä oli heille sekä suolaisia että makeita tarjottavia. Yhdessä vaiheessa iltaa toin myös tarjottavaksi hedelmiä, mm. banaaneja. Itse tykkään kuoreltaan hieman vihertävistä banaaneista, mutta meillä oli myös banaaneja joissa oli kuoressa hieman ruskeaa. Tiedän että banaanien suhteen mieltymyksiä on monia joten laitoin tarjolle molemmat. Mieheni nähtyään sen sanoi VIERAIDEN EDESSÄ halveksuvalla äänellä: Ei vieraille ruskeita banaaneja laiteta…. 


Tyttärillämme on useampi mekko. Yhtenä päivänä olin vahingossa pistänyt yhden nuoremman tytön mekoista vanhemman vaatekaappiin. Hän etsi sitä ja kun ei heti löytänyt niin hermostui. Kun itse löysin mekon väärästä kaapista, jonne olin sen ajatuksissani pistänyt alkoi haukkuminen siitä miten en osaa pitää lasten vaatteita järjestyksessä… 


Tuntuu että hänellä on ihan oikea tarve loukata minua. Mutta rehellisesti, loukkaantuisitteko itse vastaavissa tilanteissa vai olisitteko välittämättä?

Vierailija
32/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ero olisi tuossa tilanteessa mikään katastrofi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo rakastavansa, halaa ja pussaa, tuo kaupasta jotakin mistä tykkään ja huomioi muutenkin toiveitani. Haluaa viettää aikaa kanssani.

Vierailija
34/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari hyvää sanontaa

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan (kohtele ilolla jos haluat myönteistä kohtelua) 

Rakastava mies saapuu aina kotiin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari hyvää sanontaa

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan (kohtele ilolla jos haluat myönteistä kohtelua) 

Rakastava mies saapuu aina kotiin 

Hyvä sanonta joo, silloin kun sitä käyttää oikeassa tilanteessa. 

Vierailija
36/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! 

Haluaisin vielä lisätä muutaman asian. Mies siis tosiaan sanoo rakastavansa sillon kun olen sitä häneltä suoraan kysynyt. Hänen monet teot mielestäni vain vain puhuvat päinvastaisen puolesta. Tiedän että kaikki tekevät virheitä. Mutta mieheni kohdalla ei vaikuta että olisi kyse vain ajattelemattomuudesta, stressistä jne. vaan enemmänkin tietoisesta loukkaamisesta/halveksunnasta. Pari esimerkkiä kuluneen viikon tilanteista:


Meillä oli vieraita. Meillä oli heille sekä suolaisia että makeita tarjottavia. Yhdessä vaiheessa iltaa toin myös tarjottavaksi hedelmiä, mm. banaaneja. Itse tykkään kuoreltaan hieman vihertävistä banaaneista, mutta meillä oli myös banaaneja joissa oli kuoressa hieman ruskeaa. Tiedän että banaanien suhteen mieltymyksiä on monia joten laitoin tarjolle molemmat. Mieheni nähtyään sen sanoi VIERAIDEN EDESSÄ halveksuvalla äänellä: Ei vieraille ruskeita banaaneja laiteta…. 


Tyttärillämme on useampi mekko. Yhtenä päivänä olin vahingossa pistänyt yhden nuoremman tytön mekoista vanhemman vaatekaappiin. Hän etsi sitä ja kun ei heti löytänyt niin hermostui. Kun itse löysin mekon väärästä kaapista, jonne olin sen ajatuksissani pistänyt alkoi haukkuminen siitä miten en osaa pitää lasten vaatteita järjestyksessä… 


Tuntuu että hänellä on ihan oikea tarve loukata minua. Mutta rehellisesti, loukkaantuisitteko itse vastaavissa tilanteissa vai olisitteko välittämättä?

Kuulostaa ilkeältä ja kontrolloivalta mieheltä tuon esimerkin myötä. Asiat voi sanoa puolisolle myös rakentavasti ja mukavasti, ei noin. 

Vierailija
37/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! 

Haluaisin vielä lisätä muutaman asian. Mies siis tosiaan sanoo rakastavansa sillon kun olen sitä häneltä suoraan kysynyt. Hänen monet teot mielestäni vain vain puhuvat päinvastaisen puolesta. Tiedän että kaikki tekevät virheitä. Mutta mieheni kohdalla ei vaikuta että olisi kyse vain ajattelemattomuudesta, stressistä jne. vaan enemmänkin tietoisesta loukkaamisesta/halveksunnasta. Pari esimerkkiä kuluneen viikon tilanteista:


Meillä oli vieraita. Meillä oli heille sekä suolaisia että makeita tarjottavia. Yhdessä vaiheessa iltaa toin myös tarjottavaksi hedelmiä, mm. banaaneja. Itse tykkään kuoreltaan hieman vihertävistä banaaneista, mutta meillä oli myös banaaneja joissa oli kuoressa hieman ruskeaa. Tiedän että banaanien suhteen mieltymyksiä on monia joten laitoin tarjolle molemmat. Mieheni nähtyään sen sanoi VIERAIDEN EDESSÄ halveksuvalla äänellä: Ei vieraille ruskeita banaaneja laiteta…. 


Tyttärillämme on useampi mekko. Yhtenä päivänä olin vahingossa pistänyt yhden nuoremman tytön mekoista vanhemman vaatekaappiin. Hän etsi sitä ja kun ei heti löytänyt niin hermostui. Kun itse löysin mekon väärästä kaapista, jonne olin sen ajatuksissani pistänyt alkoi haukkuminen siitä miten en osaa pitää lasten vaatteita järjestyksessä… 


Tuntuu että hänellä on ihan oikea tarve loukata minua. Mutta rehellisesti, loukkaantuisitteko itse vastaavissa tilanteissa vai olisitteko välittämättä?

sinä olet ongelma. teet miehelles palveluksen ku lähdet

Vierailija
38/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! 

Haluaisin vielä lisätä muutaman asian. Mies siis tosiaan sanoo rakastavansa sillon kun olen sitä häneltä suoraan kysynyt. Hänen monet teot mielestäni vain vain puhuvat päinvastaisen puolesta. Tiedän että kaikki tekevät virheitä. Mutta mieheni kohdalla ei vaikuta että olisi kyse vain ajattelemattomuudesta, stressistä jne. vaan enemmänkin tietoisesta loukkaamisesta/halveksunnasta. Pari esimerkkiä kuluneen viikon tilanteista:


Meillä oli vieraita. Meillä oli heille sekä suolaisia että makeita tarjottavia. Yhdessä vaiheessa iltaa toin myös tarjottavaksi hedelmiä, mm. banaaneja. Itse tykkään kuoreltaan hieman vihertävistä banaaneista, mutta meillä oli myös banaaneja joissa oli kuoressa hieman ruskeaa. Tiedän että banaanien suhteen mieltymyksiä on monia joten laitoin tarjolle molemmat. Mieheni nähtyään sen sanoi VIERAIDEN EDESSÄ halveksuvalla äänellä: Ei vieraille ruskeita banaaneja laiteta…. 


Tyttärillämme on useampi mekko. Yhtenä päivänä olin vahingossa pistänyt yhden nuoremman tytön mekoista vanhemman vaatekaappiin. Hän etsi sitä ja kun ei heti löytänyt niin hermostui. Kun itse löysin mekon väärästä kaapista, jonne olin sen ajatuksissani pistänyt alkoi haukkuminen siitä miten en osaa pitää lasten vaatteita järjestyksessä… 


Tuntuu että hänellä on ihan oikea tarve loukata minua. Mutta rehellisesti, loukkaantuisitteko itse vastaavissa tilanteissa vai olisitteko välittämättä?

Jos tarkoituksella haluaa painaa alas vieraiden kuullen, niin silloin on ihan tarkoitus loukata ja alistaa sinua. Huonoitsetuntoiset miehet tuntevat tarvetta tälläiseen. Kun ei itse pääse ylemmäksi pitää painaa toista alas. Katso tuleeko tällaista useammin ja jos tulee keskustele miehesi kanssa. Toi ei ole rakastavaa vaan toista hallitsevaa ja alistavaa käytöstä.

Ja vanhemmat eivät arvostele toisiaan lasten kuullen. Red flag tuokin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme